Unettomuudesta tietävät tai siitä kärsivät!
Tämä alkaa mulla olla jo aika vaarallista touhua. Kärsin siis unettomuudesta, kärsinyt jo useamman vuoden. On ollut aikoja että on saanut nukutuksikin jopa 5 tuntia kerrallaan mikä on mulle paljon.
On kokeiltu monenlaiset unilääkkeet ja mistään ei ole apua. Nukahdan niillä kyllä, mutta herään 3 tunnin päästä täysin, enkä saa enää nukutuksi sen jälkeen ja olo on vain tokkurainen ja huono.
Nyt on taas unettomuus sillä mallilla, että unohtelen asioita. Esim. tänä aamuna lähdin ilman housuja töihin, usein unohdan laittaa kengät jalkaan, hellat unohtuu päälle, sauna jää päälle, lompakko unohtuu kauppaan jnejne.
Syytä unettomuuteeni ei ole löydetty. Kilpirauhasarvot on kunnossa. Mitään stressiä ei pitäisi olla, muutakuin tämä unettomuus. Mistä apu? Auttakaa oikeasti jos osaatte!
Kommentit (28)
helpommastakin unihäiriöstä tulee hulluksi joten hoitoa lisää... erikois lääkärille mars.
mä olen syönyt nyt ketipinoria vuoden ja tajusin vasta että olen ollut kauhean väsynyt kun en ole koskaan nukkunut hyvin...
on stilnoctia, imovanea ja olikohan zopinox tai joku z alkuinen se oli.
ap
jos nuo solmut aukeisivatkin helposti terapiassa...
oikeasti unettomuus voi aiheuttaa vaikeita sairauksia joten toivon että saat apua
.2
ja koko ajan piti lääkkeitä kasvattaa kun niihin tulee nopeasti toleranssi. Vedin kaikkea lääkettä koska ilman lääkettä saatoin valvoa 3 vrk putkeen, en vaan saanut unta. Pahaan unettomuuteen ei auta mikään! Eikä todellakana "tule tarpeeksi väsy" että nukahtaisi.
Itselläni auttoi jonkinverran terapia (paha väkivaltalapsuus josta jäi ylivireystila ja varuillaanolo jatkuvasti päälle) mutta vielä enemmän auttoi se, että kouluttauduin reikihoitajaksi. Hoidan siis vain itseäni.
Alkuun kävin hoidoissa, ja auttoivat unettomuuteeni todella mykistävästi, hoidon jälkeen nukuin aina 2 yötä kuin vauva. Olisi pitänyt ottaa kallis hoitosarja (kerta viikkoon muutaman kuukauden ajan) joten tuli halvemmaksi opetella taito itse. Elämäni paras 200 euron sijoitus, mutta en siis väitä että tuo toimii kaikilla.
Lääkkeet eivät poista syytä, mutta niitäkin on joskus pakko ottaa jotta voi hoitaa työn, lapset ja muut velvoitteet.
ole kilpirauhasessa häikkää? Liikatoimintaa?
Alunperin masennuslääke mutta huomattavasti pienemmillä annoksilla unettava vaikutus. Ei varsinaisiin unilääkkeisiin liittyviä ikäviä sivuvaikutuksia eli pitempiaikainenkaan käyttö ei pitäisi olla niin haitallista. Henk.koht. olen löytänyt avun tästä vuosien unettomuuden ja kaikenlaisten lääke ym. kokeilujen jälkeen. Ei aiheuttanut tokkuraa seuraavaksi aamuksi. Iltaisin alkoi ramaisemaan "normaalin" tuntuisesti ja uni jatkui läpi yön. Ikäänkuin korjasi sisäisen kellon. Suosittelen!
syödä kuin satunnaisesti.
Oletko kokeillut melatoniinia? Sen saa reseptillä ja on ainakin minua auttanut jonkin verran.
Luontaistuotepuolelta Solgarin valeriana-kapselit myös ok, teenä voi myös toimia tuo valeriana.
Ja itsellä takana 10v enempivähempi unettomuus, katkouni. Olen käyttänyt Imovanea, melatoniinia, Sinistä Unta (ei toimi), piikkimattoa, rentoutuslevyjä yms.
Joskus unettomuudesta tulee tosiaan paha kierre; alkaa jo illalla miettiä tuleeko nukuttua ja sitten pää höyryää eikä osaa rauhoittua.
-oletko kokoikäsi ollut huono nukkuja?
-vaikuttaako ruoka nukkumiseen(kahvi, alkoholi jne,)
-onko stressiä?
-oletko kokeillut melatoniinia?
-hypnoosi?
ja koko ajan piti lääkkeitä kasvattaa kun niihin tulee nopeasti toleranssi. Vedin kaikkea lääkettä koska ilman lääkettä saatoin valvoa 3 vrk putkeen, en vaan saanut unta. Pahaan unettomuuteen ei auta mikään! Eikä todellakana "tule tarpeeksi väsy" että nukahtaisi.
Itselläni auttoi jonkinverran terapia (paha väkivaltalapsuus josta jäi ylivireystila ja varuillaanolo jatkuvasti päälle) mutta vielä enemmän auttoi se, että kouluttauduin reikihoitajaksi. Hoidan siis vain itseäni.
Alkuun kävin hoidoissa, ja auttoivat unettomuuteeni todella mykistävästi, hoidon jälkeen nukuin aina 2 yötä kuin vauva. Olisi pitänyt ottaa kallis hoitosarja (kerta viikkoon muutaman kuukauden ajan) joten tuli halvemmaksi opetella taito itse. Elämäni paras 200 euron sijoitus, mutta en siis väitä että tuo toimii kaikilla.Lääkkeet eivät poista syytä, mutta niitäkin on joskus pakko ottaa jotta voi hoitaa työn, lapset ja muut velvoitteet.
Alunperin masennuslääke mutta huomattavasti pienemmillä annoksilla unettava vaikutus. Ei varsinaisiin unilääkkeisiin liittyviä ikäviä sivuvaikutuksia eli pitempiaikainenkaan käyttö ei pitäisi olla niin haitallista. Henk.koht. olen löytänyt avun tästä vuosien unettomuuden ja kaikenlaisten lääke ym. kokeilujen jälkeen. Ei aiheuttanut tokkuraa seuraavaksi aamuksi. Iltaisin alkoi ramaisemaan "normaalin" tuntuisesti ja uni jatkui läpi yön. Ikäänkuin korjasi sisäisen kellon. Suosittelen!
Syön 15mg mirtatzapiinia iltaisin, ilman sitä en nukkuisi edes sitä 2 tuntia. Melatoniini on myös kokeiltu, ei vaikutusta.
ap
Kerrotaan tosi hyvin mekanismit ja itsehoito. Tiedäthän, että unilääkkeet aiheuttavat rebound-unettomuutta? Eli siis unilääkkeitten käyttö aiheuttaa unettomuutta.
Unen taidot / Susan Pihl ja Annemari Aronen
Eri vaihtoehtoja erilaisiin uniongelmiin,
nukahtamisvaijeuksiin tai sitten liian varhaiseen heräämiseen.
Eri vaihtoehtoja erilaisiin uniongelmiin,
nukahtamisvaijeuksiin tai sitten liian varhaiseen heräämiseen.
jos et oo käynyt.ehkä joku terapia vois auttaa,jos fyysistä syytä ei ole.
lyhytvaikutteisia nukahtamislääkkeitä.
Pitenpivaikutteinen olisi sun kohdalla varmaan toimiva. Esim. Tenox. Jos yksi Tenox ei auta, niin kaksi sitten!
lyhytvaikutteisia nukahtamislääkkeitä.
Pitenpivaikutteinen olisi sun kohdalla varmaan toimiva. Esim. Tenox. Jos yksi Tenox ei auta, niin kaksi sitten!
on kyllä pitkävaikutteinen. Tenox on rauhoittava.
Olen suurehkon tieteellisen tutkimuskeskuksen tutkija, akateeminen, tuplatutkinto yliopistosta, tieteellinen tausta. Ja usko pois, tiedän mitä on tieteellinen validiteetti ja reabiliteetti.
Reiki ei ole hömppää.
Olen itse reiki master (opettaja) ja olen erittäin tarkasti perehtynyt reikin tieteelliseen taustaan ja näyttöihin. Reikiä käytetään todella paljon ja loistavin tuloksin keski-euroopassa ja usassa ihan normilääketieteessä, esim stressi, unettomuus, syöpä, leikkausten jälkihoito. Siellä on tehty isoja tutkimuksiakin, tieteellisesti valideja, englanniksi löytyy kun viitsii tutkia.
Olen itse mykistynyt siitä, mitä reiki on minulle antanut. Olen saanut enemmän reikiopinnoistani onnea elämään kuin yliopistotutkinnoistani, urastani ja menestyksestäni.
Reikiä haukkuvat huuhaaksi ne jotka eivät tiedä siitä mitään. Ne jotka tietävät, suhtautuvat siihen suurella kunnioituksella ja kiitollisuudella.
Ps. Reikin avulla voi hoitaa pois ne unettomuuden alkuperäiset syyt ja aiheet, ei sitä pelkkää unettomuutta oireena sinänsä, tosin sellainen disclaimer tähän että tietyt ongelmat elämässä ovat sitten karmallisia, jolloin niitä ei aina voi poistaa, mutta voi silti helpottaa.