sanoin lapseni kiusaajalle "mä tapan sut"
kyseessä 5.luokkalainen poika, joka nyt syksyllä usein kiusannut 2.luokkalaista tyttöäni. Tyttöni pitänyt puoliaan, mutta mitä hän nyt itseään puolta isommalle pojalle mahtaisi.
Tänään menin sitten ruokavälkällä kouluun katselemaan ja kun näin pojan hyökkäävän tyttöni kimppuun niin riuhtaisin poikaa ja sanoin, että tapan sut jos vielä ikinä kosket tyttöäni, että jättää hänet rauhaan. Poika säikähti ja juoksi karkuun, itse toivotin tytölle hauskaa koulupäivän jatkoa ja lähdin.
Kukaan välkkävalvoja ei kuullut/nähnyt tapahtumaa ja vaikka tiedän, että menin liian pitkälle niin en kadu tippaakaan
Kommentit (93)
mukuloilla ole vielä koulussa nauhureita/kameroita tallentamassa päivän tapahtumia. Helppo olisi tarkistaa asiain todellinen tila ja puuttua nopeasti tilanteen edellyttämällä tavalla.
Kun aikuisillakaan ei ole sen parempia keinoja kuin uhkailla pienempää kun kukaan muu ei ole näkemässä.
Kiusaamiseen pitää puuttua, mutta milläs ne lapset oppisivat parempia toimintamalleja jos ei aikuisetkaan siihen pysty.
Näin kasvatetaan taas uusi sukupolvi kiusaajia...
Mitä jos ottaisit vielä pojan vanhempiin ja kouluun yhteyttä ja sanoisit tekeväsi rikosilmoituksen? 11 vuotiaan tulee jo tajuta tekojen seuraukset.
Oman tekosi luonnollisesti kiistät. Onhan poika kiusaaja ja kiinni jäädessään sanoo mitä vain päästäkseen pälkähästä.
Itse olen päättänyt, että jos lastani kiusataan niin se on heti kova kovaa vasten. Ja rikosilmoitus kaupan päälle välittömästi.
kyseessä 5.luokkalainen poika, joka nyt syksyllä usein kiusannut 2.luokkalaista tyttöäni. Tyttöni pitänyt puoliaan, mutta mitä hän nyt itseään puolta isommalle pojalle mahtaisi.
Tänään menin sitten ruokavälkällä kouluun katselemaan ja kun näin pojan hyökkäävän tyttöni kimppuun niin riuhtaisin poikaa ja sanoin, että tapan sut jos vielä ikinä kosket tyttöäni, että jättää hänet rauhaan. Poika säikähti ja juoksi karkuun, itse toivotin tytölle hauskaa koulupäivän jatkoa ja lähdin.
Kukaan välkkävalvoja ei kuullut/nähnyt tapahtumaa ja vaikka tiedän, että menin liian pitkälle niin en kadu tippaakaan
minä teen saman.ihan varmasti, jos on ajankohtaista.
tyttö kiusasi pitkään poikaani, joka 3v nuorempi. Ala-asteella homma sovittiin kun olivat samassa koulussa, mutta kun tyttö meni yläasteelle ja opet vaihtui niin kiusaaminen jatkui.
En mennyt yhtä pitkälle kuin sinä, mutta otin puhelun tytölle ja sanoin, että yksikään risaus enään otan yhteyttä suoraan poliisiin. Ja olisin ottanut. Tyttö ei ole kiusannut poikaani sen koommin.
kiusaajat
kiusatut
sivustakatsojat = suuri joukko surkimuksia, jotka
hyväksyvät tilanteen kaikessa
hiljaisuudessa mutta tiukan paikan
tullen kääntyvät kiusaajan
puolelle välttyäkseen itse joutu
masta kiusatuiksi tai muuten
arveluttavaan asemaan (myös
täällä) = se kaikkein säälittävin
osa ihmiskuntaa
Porvoon alakoulussako?
Eipä olisi ensimmäinen kerta. Täällä kiusatun isä kävi tinttaamassa poikalasta ala-asteella kuonoon kesken koulupäivän tunkeutumalla luokkaan. Sen jälkeen ovet ovat olleet lukossa välkkien aikaan.
Porvoon alakoulussako?
Eipä olisi ensimmäinen kerta. Täällä kiusatun isä kävi tinttaamassa poikalasta ala-asteella kuonoon kesken koulupäivän tunkeutumalla luokkaan. Sen jälkeen ovet ovat olleet lukossa välkkien aikaan.
Siis tunneilla, ei välitunneilla.
Porvoon alakoulussako?
että mitkä ovet lukossa välkkien aikaan? Luokkien?
Eikö siellä oo mukulat pihalla välitunnin aikaan+ Vai jotku portit lukossa?
joka ehtikin ketjuun jo ennen kysymystäni :)
jos ei hyvällä auta, niin sitten pahalla.
Aikoinaan, kun olin ala-asteella, niin silloinen rehtori kertoi hirveän kiusaamis tarinan, jossa siis ala-aste tyttöä oli kiusattu pitkään -niin henkisesti kuin fyysisesti.
Eräänä päivänä kiusaaminen loppui siihen kun yksi kiusaajista kaatoi tytön ja toinen hyppäsi tytön päälle... Se oli sen tytön loppu :/
Puuttukaa ajoissa!
Oksettaa tuo jatkuva kiusaajien paapominen.
kiusaajat
kiusatut
sivustakatsojat = suuri joukko surkimuksia, jotka
hyväksyvät tilanteen kaikessa
hiljaisuudessa mutta tiukan paikan
tullen kääntyvät kiusaajan
puolelle välttyäkseen itse joutu
masta kiusatuiksi tai muuten
arveluttavaan asemaan (myös
täällä) = se kaikkein säälittävin
osa ihmiskuntaa
Ihanaa, että joku alkaa laitta monoa suuhun näille saakutin kakaroille, joilla ei ole mitään kuria. Meidän poikaa kiusasi myös ylemmällä luokalla olevat, kunnes pojan isä kavereineen veti moottoripyöräkamat päälle ja päräytti poikaa koulusta hakemaan. Kiusaaja iski yleensä aina koulun portilla matkalla kotiin, joten isä kavereineen oli odottamassa siellä jo hyvissä ajoin. Tän kiusanhengen ilme oli näkemisen arvoinen, kun kahdeksan harrikkamiestä tiukka ilme naamalla mulkoili tätä kakaraa ja meidän poika marssi iloisesti isänsä kyytiin. Joukon suurin mies karjaisi tälle kakaralle, että "&%*# jos vielä kertaakaan edes harkitset kiusaamista niin... " ja veti sormella kaulansa poikki. Lapsellista, tiedän, mutta poika sai olla rauhassa ja tämä kiusaava kakara ei ainakaan toistaiseksi ole ottanut toista silmätikukseen. :-DDDD
kehitella bisneksen. Tilauksesta koulun eteen vaan.
Paivan paras juttu.
Ihanaa, että joku alkaa laitta monoa suuhun näille saakutin kakaroille, joilla ei ole mitään kuria. Meidän poikaa kiusasi myös ylemmällä luokalla olevat, kunnes pojan isä kavereineen veti moottoripyöräkamat päälle ja päräytti poikaa koulusta hakemaan. Kiusaaja iski yleensä aina koulun portilla matkalla kotiin, joten isä kavereineen oli odottamassa siellä jo hyvissä ajoin. Tän kiusanhengen ilme oli näkemisen arvoinen, kun kahdeksan harrikkamiestä tiukka ilme naamalla mulkoili tätä kakaraa ja meidän poika marssi iloisesti isänsä kyytiin. Joukon suurin mies karjaisi tälle kakaralle, että "&%*# jos vielä kertaakaan edes harkitset kiusaamista niin... " ja veti sormella kaulansa poikki. Lapsellista, tiedän, mutta poika sai olla rauhassa ja tämä kiusaava kakara ei ainakaan toistaiseksi ole ottanut toista silmätikukseen. :-DDDD
kehitella bisneksen. Tilauksesta koulun eteen vaan.
Paivan paras juttu.
tilauksia vastaan? :D
Osalle pitää ihan näyttää aikuisen suuttumus tai jopa nyrkki ennenkuin käytökseen tulee muutosta. Katsokaa vaikkapa Kakolaa Areenalta, niin tajuatte: osa pojista on heitteillä, koska kukaan ei saa heihin otetta.
Jos 5. luokkalainen poika kiusaa 2. luokkalaista tyttöä, niin mä voin tulla auttamaan sua ensinmainitun likvidoinnissa.
kun lapsi tuli koulusta niin sanoin, ettei ketään saa kiusata, eikä kukaan saa kiusata sua. Että äiti puolustaa sua ja tekee kaikkensa, että saat olla rauhassa. Kyllä äidin kuuluu suojella lastaan.
Tilanne ei ole jatkunut vuotta vaan nyt tänä syksynä. Opettajaan otettu yhteyttä ja luvattu keskustella. Missä oli välituntivalvoja eilen kun kävin? Jossain seisomassa.
Mutta en enää avaa tätä ketjua. Tiedän toimineeni täysin oikein, kuten rakastavan äidin kuuluukin.
Poika ei ollut pahasti kiusannut, mutta sellaista aina välitunnilla kampitetaan, tönitään yms.ja minä tein siitä kertakaikkisen lopun.
Ei ole mitään kuulunut mistään ja antaa kuulua vaan, minä pyysin jättämään tyttöni rauhaan, mitäs laitonta siinä on?
aikuiset eivät voi tulla kouluun uhkailemaan vieraita lapsia, varsinkin kun tapausta ei oltu ehditty vielä edes tutkia.
Ainoa viisas kommentti koko ketjussa.