sanoin lapseni kiusaajalle "mä tapan sut"
kyseessä 5.luokkalainen poika, joka nyt syksyllä usein kiusannut 2.luokkalaista tyttöäni. Tyttöni pitänyt puoliaan, mutta mitä hän nyt itseään puolta isommalle pojalle mahtaisi.
Tänään menin sitten ruokavälkällä kouluun katselemaan ja kun näin pojan hyökkäävän tyttöni kimppuun niin riuhtaisin poikaa ja sanoin, että tapan sut jos vielä ikinä kosket tyttöäni, että jättää hänet rauhaan. Poika säikähti ja juoksi karkuun, itse toivotin tytölle hauskaa koulupäivän jatkoa ja lähdin.
Kukaan välkkävalvoja ei kuullut/nähnyt tapahtumaa ja vaikka tiedän, että menin liian pitkälle niin en kadu tippaakaan
Kommentit (93)
pitää keksiä ensin näille koti-isille hurjat nimet ja luoda www-sivut (jotta voi valita ottaako Karski-Kaken vai jonkun muun vetämään jengiä) ja firmakin täytyisi varmaan perustaa... :-D
Ihanaa, että joku alkaa laitta monoa suuhun näille saakutin kakaroille, joilla ei ole mitään kuria. Meidän poikaa kiusasi myös ylemmällä luokalla olevat, kunnes pojan isä kavereineen veti moottoripyöräkamat päälle ja päräytti poikaa koulusta hakemaan. Kiusaaja iski yleensä aina koulun portilla matkalla kotiin, joten isä kavereineen oli odottamassa siellä jo hyvissä ajoin. Tän kiusanhengen ilme oli näkemisen arvoinen, kun kahdeksan harrikkamiestä tiukka ilme naamalla mulkoili tätä kakaraa ja meidän poika marssi iloisesti isänsä kyytiin. Joukon suurin mies karjaisi tälle kakaralle, että "&%*# jos vielä kertaakaan edes harkitset kiusaamista niin... " ja veti sormella kaulansa poikki. Lapsellista, tiedän, mutta poika sai olla rauhassa ja tämä kiusaava kakara ei ainakaan toistaiseksi ole ottanut toista silmätikukseen. :-DDDD
kehitella bisneksen. Tilauksesta koulun eteen vaan.
Paivan paras juttu.tilauksia vastaan? :D
Tosin minä olisin ehkä yrittänyt jotain muuta keinoa: puhua opettajalle, pojan vanhemmille, jos ne tuntee... Toisaalta olisin ehkä toiminut samalla tavalla. ÄRSYTTÄÄ, kun näille kiusaajille vain puhutaan. osa lapsista on sellaisia, että ne ei tajua, jos ei puhu niiden kieltä: uhkauksia ja väkivaltaa
AP kysyi: Ei ole mitään kuulunut mistään ja antaa kuulua vaan, minä pyysin jättämään tyttöni rauhaan, mitäs laitonta siinä on?
Laiton uhkaus. Ei ole mitenkään aikuista käydä sanomassa jollekin keskenkasvuiselle räkänokalle: mä tapan sut.
Jos se olisi ollut mun lapsi, sä olisit kusessa ennenkuin olisit sanonut kissa. Asioita ei hoideta näin. Lapset hoitaa ne uhkailemalla, aikuisilla on aikuisten keinot.
Ymmärtäisi se saatanan kakara miltä tuntuu kun käydään kiinni! Vihaan kiusaaja kakaroita!
Luuletko poliisien uskovan kaikenmaailman räkänokkien valheita
AP kysyi: Ei ole mitään kuulunut mistään ja antaa kuulua vaan, minä pyysin jättämään tyttöni rauhaan, mitäs laitonta siinä on?
Laiton uhkaus. Ei ole mitenkään aikuista käydä sanomassa jollekin keskenkasvuiselle räkänokalle: mä tapan sut.
Jos se olisi ollut mun lapsi, sä olisit kusessa ennenkuin olisit sanonut kissa. Asioita ei hoideta näin. Lapset hoitaa ne uhkailemalla, aikuisilla on aikuisten keinot.
ne jotka mollaa ap:ta olla itse kiusaajien vanhempia! Opettakaa ne lapsenne olemaan ihmisiksi niin niille ei tulla sanomaan noin..
Muuten kyllä epäilen ap:n tarinaa, tai sitten on ottanut tosiaan toimintamallin Marklundin kirjasta tai elokuvasta Nobelin testamentti..
Kiusaajakersat peräkonttiin ja Lapin korpiin susien syötäväksi!
Hienoa mallia näytätte kyllä lapsillenne... Tee mitä haluat ja kun asia tulee ilmi, älä myönnä mitään.... Hienoa.... Mitäpä jos ap tytär on jo ottanut opikseen ja jättää aina oman osuutensa kertomatta? Kuka tietää? Ja kuinka niin?
Tutki sinä vaan ihan rauhassa.
Itse ainakin pyrin lopettamaan sen kiusaamisen heti ja mua ei kiinnosta onko se lapsi vieras vai ei.
Et sun kommenttis on ainut tyhmä tässä ketjussa, jos omaan lapseen on vähänkään uskominen.
on ehkä kuitenkin viksumpaa ensin tutkia ja koulu sitten hutkii, eikä niin, että jokainen jonka lasta on kiusattu marssii uhkailemaan lapsia koululle kuulopuheiden perusteella.
Kiusaaminen pitää lopettaa, mutta ei niin, että aikuiset käyttävät lasten keinoja ja kiusaavat pienempiään.
Jokaisella lapsella on oikeus aikuiseen puolustajaan.
Jos olisin se poika vassaisin sut ja sittenhän sä "aikuinen" olisit kusessa. Sillä sä kävit alaikäisen lapsen kimppuun. Kukaan ei välitä "se kiusas eka mun lasta". Vaan sä olet väkivaltainen sekopää.
Onneksesi tämä tapahtui Porvoossa, joten pääsit pälkähästä.
" niin teit väärin.
Jokaisella lapsella on oikeus aikuiseen puolustajaan.
Jos olisin se poika vassaisin sut ja sittenhän sä "aikuinen" olisit kusessa. Sillä sä kävit alaikäisen lapsen kimppuun. Kukaan ei välitä "se kiusas eka mun lasta". Vaan sä olet väkivaltainen sekopää.
Onneksesi tämä tapahtui Porvoossa, joten pääsit pälkähästä. "
Olisi kiva tietää kuinka moni 70-80luvulla kiusattu lapsi/nuori on tänä päivänä työkyvyttömyyseläkkeellä,mielisairaalassa tai haudassa...kun kukaan ei välittänyt tai auttanut!
Kiusaaja on varmaan pikkupomona jossain ja jatkaa elämäänsä kiusaten alaisiaan tai sitten on vankilassa.
yritetty selvittää tapausta eri tahojen kanssa.
Ei jäännyt paljoa vaihtoehtoja jäljelle.
kyseessä 5.luokkalainen poika, joka nyt syksyllä usein kiusannut 2.luokkalaista tyttöäni. Tyttöni pitänyt puoliaan, mutta mitä hän nyt itseään puolta isommalle pojalle mahtaisi.
Tänään menin sitten ruokavälkällä kouluun katselemaan ja kun näin pojan hyökkäävän tyttöni kimppuun niin riuhtaisin poikaa ja sanoin, että tapan sut jos vielä ikinä kosket tyttöäni, että jättää hänet rauhaan. Poika säikähti ja juoksi karkuun, itse toivotin tytölle hauskaa koulupäivän jatkoa ja lähdin.
Kukaan välkkävalvoja ei kuullut/nähnyt tapahtumaa ja vaikka tiedän, että menin liian pitkälle niin en kadu tippaakaan
Olisi kiva tietää kuinka moni 70-80luvulla kiusattu lapsi/nuori on tänä päivänä työkyvyttömyyseläkkeellä,mielisairaalassa tai haudassa...kun kukaan ei välittänyt tai auttanut!
Kiusaaja on varmaan pikkupomona jossain ja jatkaa elämäänsä kiusaten alaisiaan tai sitten on vankilassa.
Täällä yksi entinen koulukiusattu, nykyinen eläkeläinen. Henkisen väkivallan mestareita olivat
opettajien lapset, heitä kai ahdisti kun menestyin koulussa heitä paremmin. Makselevat nyt sitten meikäläisen eläkettä :P Nyt voin ihan kaikessa rauhassa lueskella ja kävellä metsässä ilman että aina on joku jotain naukumassa. Myös paras aikuisikäni ystävistä on koulukiusattu ja eläkeläinen.
jossa kiusaajista pahin oli myöskin -yllätys yllätys- opettajien poika.
Hän siis on fyysisesti hyökännyt itseään nuoremman ja pienemmän kimppuun, tapausta on yritetty selvitellä vuoden ja silti keskellä koulupäivää pystyy jatkamaan samaa.
11-vuotias ei ole enää mikään vauva eikä säälittävä reppana. Vaikka ap ei toiminutkaan lain vaatimalla tavalla, niin siinä mielessä toimi hienosti, että näytti omalle lapselleen mallia siitä, miten aikuinen suojelee ja puolustaa ja saa kiusaamisen loppumaan. Toisaalta näytti myös tälle täysin kusipäiselle ja vaaralliselle lapselle (jos ei vuoden palaverit edes auta tajuamaan, mitä tekee väärin), että aikuiset pystyvät tämän tilanteen lopettamaan, jos ei hyvällä niin pahalla. Ap ei ollut väkivaltainen enkä usko, että poikakaan todella uskoo, että ap tappaa hänet. Sen sijaan poika tajusi, että hänen tekonsa on saanut jonkun raivostumaan. Hän tajusi ehkä ensimmäistä kertaa, mitä seurauksia hänen toimillaan voi olla. Ap taisi olla ensimmäinen aikuinen, joka ei vain silittänyt päätä ja lässyttänyt, miten tärkeä kullannuppu hän on.
Ap:n käytös ei ollut korrektia mutta tarpeellista. Pientä tyttöä on hakattu vuoden verran ja aikuiset levittelevät vain käsiään. Miksi sen hakkaajan pitäisi päästä kuin koira veräjästä vain, koska vanhempansa ovat totaalisen kyvyttömiä kasvattajia?
Ap, jos saat sen kaverin vielä kiinni samasta hommasta, niin taltioi kännykällä tilannetta sen verran, että näkyy, mitä poika puuhaa. Linkitä sitten nettiin. Siinä saavat vanhemmat pari kertaa nieleskellä. Saatteeksi vielä teksti, että tätä jatkunut vuoden verran eikä vanhemmat saa lastaan kuriin. Vihjeeksi voit vielä laittaa koulun ja luokka-asteen. VAnhemmat, jotka eivät saa lastaan lopettamaan kiusaamista, pitäisi altistaa samalle kohtelulle kuin mitä uhri joutuu kokemaan. Potkimista, repimistä, haukkumista päivästä toiseen kesken työpäivän. Olisi varmaan hauskaa!
Olisin itse toiminut varmasti samoin. Pidä vain huoli siitä, ettet jää kiinni.
pitää keksiä ensin näille koti-isille hurjat nimet ja luoda www-sivut (jotta voi valita ottaako Karski-Kaken vai jonkun muun vetämään jengiä) ja firmakin täytyisi varmaan perustaa... :-D