Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä anopin kanssa, hän riitautui sekä minun että mieheni kanssa juuri nyt

Vierailija
28.08.2012 |

kun olemme pian saamassa taas perheenlisäystä! Ja jos joku tästä tunnistaa niin ei voi mitään. Asia mietityttää eikä ole konsteja tai keinoja itsellään aukoa tilannetta. Eikä olisi oikeasti paljon halujakaan tällaiseen välienselvittelyyn, kun mitään tällaista tilannetta ei pitäisi olla.

Siis meille vauva syntymässä tässä aivan lähiaikoina. Anoppi oli ostanut vauvalle vaatteita (jotka ei vauvan vaatteita edes ollut, vaan 1-4v sopivia). Katsoin niitä kun kyläiltiin siellä viimeksi ja kehuin että nättejä on kiitos, pyysin pitämään siellä kaapissa koska meillä on kaapit niin täynnä ettei vauvan vaatteet meinaa mahtua nekään mitä nyt käytetään alkuun. Tämä on totta ja jouduttiinkin ostamaan vauvanvaatteille sitten uusi lipasto jotta saatiin edes johonkin niitä 50cm vaatteita laitettua.

Anopille se sopi hyvin, silloin siinä tilanteessa. Muutaman viikon kuluttua hän laittoi viestiä että en tainnut sittenkään pitää niistä vaatteista, vai miksi en huolinut niitä meidän kaappiin. Pyysi siinä viestissään että ottaisin ne meille, ei ne paljoa kaapissa tilaa vie ja että hän osti ne sille vauvalle eikä sinne omiin kaappeihinsa. Vastasin anopille että tarkoitin kyllä sitä mitä sanoin, että pidin vaatteista mutta että meillä ihan totta on kaapit aivan ääriään myöten täynnä. Pistin viestiin myös, ettei tarttis olla aina spekuloimassa sanomisiani, kyllä mä sitten sanoisin jos vaatteet ei olis meidän tyylisiä. (Tästä sen verran taustaa että meillä oli aiemmin anopin kanssa riitaa kun hän oli loukannut mua puhumalla ohi suunsa enkä ollut asiasta heti maininnut hänelle. Lupasin jatkossa sanoa heti kun tulee jotain sanottavaa, niin sitten sanoin tässä viestissä tuosta spekuloinnista. Usein nimittäin hän kysyy "mitäs sä sillä/tolla/tällä tarkoitit?", kun sanon asian jota _tarkoitan_.)

Anoppi laittoi minulle pari viestiä joihin en vastannut ollenkaan. Niissä hän arvosteli minua siitä että vedän herneet heti nenään ja ettei osaa miellyttää minua, veti esille edellisen riidan asiat ja totesi lopuksi ettei jaksa enää. Hänestä ei ole sen jälkeen kuulunut mitään, tuosta on aikaa varmaan kuukausi.

Nyt sitten tähän hetkeen, kun olimme lasten kanssa menossa hänen luokseen kylään, eli mummolaan. Oltiin miehen kanssa sovittu että minä olen kuin en olisi koskaan lukenutkaan niitä hänen överiloukkaantumisviestejään, ja ilmoitimmekin vastaukseksi mummolakutsuun että tulemme koko perheellä siihen ja tähän aikaan kiitos. Anoppi perui koko vierailun, hänellä oli menoa. Ok, hänellä oli oikeasti menoa, mutta sitten kuitenkin on aiemmin aina valittanut että näkee liian harvoin lapsia?

Nyt sitten oltiin toista kertaa saatu kutsu ja sovittiin taas että tultaisiin perheen kesken. Anopilla olikin luonaan joku uusi miesystävä (taustaa: esittelimme viimeksi kesäkuussa lapsille anopin uuden miesystävän, nyt olisi taas uusi mies kyseessä. Ja tahti hänellä todella on suurinpiirtein tämä.), jolloin mieheni halusi perua koko vierailun. Kysyin voisiko anoppi tulla meillä käymään ilman tuota miestä ja mies tekstaili äidilleen ehdotuksen, eikä sopinut kun ovat kuulema miehen autolla liikkeellä.

Mies sanoi ettei HÄN halua tutustua taas uuteen mieheen eikä halua lapsille esitellä taas uutta miestä. Siinä tapaamisessa ei olisi lapset ja mummi pääosassa, vaan mummi ja mummin uusi mies. Ymmärrän miestäni kyllä, olen jo muutaman edellisen uuden miehen kohdalla houkutellut mieheni mukaan kylään sanoen "ihan mukava se mies varmaan on!". Kyllä itsekin alan jo pikkuhiljaa miettiä mitä lapset mummista ajattelee, en halua heidän muistavan mummiaan myöhemmin "sillä oli aina tavatessa uusi mies".

Joka tapauksessa mieheni sitten ilmoitti että katsellaan sitä tapaamista joku toinen kerta. Anoppi veti mukaan "riidan" minun kanssani ja oli sanonut että estän hänen tapaamisen lapsenlasten kanssa jne. En tiedä tarkoin, en halunnut lukea niitä viestejä. Mies sanoi vain ettei aio lähteä mihinkään tekstiviestisotaan tässä nyt, oli ilmeisesti vastannut rehellisesti mistä on kyse ja miksi ei halua juuri nyt tavata ja tuoda lapsia sinne/kutsua heitä meille. Anoppi on nyt siis vihainen ja loukkaantunut meille kummallekin ja on sitä mieltä että estämme hänen tapaamiset lapsenlasten kanssa.

Emme tiedä miten ratkoa tilannetta, ei sitä kai voi ihan matonkaan alle lakaista. Mutta mitä tässä voi enää sanoa ettei loukkaisi? Mitä tässä tulisi tehdä? Kohta syntyy vauva ja olisi kiva kutsua mummi kylään katsomaan vaan näissä väleissä aika jäätävää..

Pitkä selostus mutta jos joku jaksais lukea, vinkit on tervetulleita. Ei jaksettais riidellä kun mitään riitaa ei ole edes ollut.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut tilanahtaus, kuten valehtelit, vaan silkka nirsous.

Kyllä niitä mekkoja voi käyttää juhlissa, kerhossa, muskarissa jne.

Ja siellä oli muitakin vaatteita kuin mekkoja. Mulla on tapana sanoa mitä tarkoitan, ja anopillekin sanoin että kivoja ovat kiitos. Ei ole tapanani valehdella yhtään mistään yhtään mitään. Kyllähän mekkoja VOI käyttää missä vain, eri asia onko ne mielestäni käytännöllisiä.

Ap

Vierailija
42/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tekisit aivan kaikkesi, ettet loukkaisi ketään millään tavalla ;). Vaikka naamasi päällä hypitään, niin et pyydä hyppijää poistumaan, koska se saattaa vaikka loukata. Näitä hurskaita jeesustelijoita av:lla riittää, minähän otan kaiken vastaan, vaikka en haluaisi, vaikka minulla on vielä pienempi asunto ja vaikka minä itseasiassa asun sillan alla ja...

Huokaus.

päinvastoin, dorka huokailija, mä en todellakaan ole sitä tyyppiä, joka kääntää toisenkin posken. En to-del-la-kaan.

Mutta mä en myöskään ole sokea niille käyttäytymissäännöille, joita liittyy lahjan saamiseen. Jos mä haluan pitää välit ihmisiin, mä otan lahjat vastaan ja kiitän riippumatta siitä tykkäänkö ja mahtuuko. Näin erityisesti jos ne antajat on mulle rakkaita ja läheisiä. Sen sijaan jos mä päätän olla ottamatta, mä myös hyväksyn sen, että vastapuoli loukkaantuu. Jos teen niin, ja välillä teen, EN ole niin kuin ap, joka silmät päässä pyörien juoksee av:lle kirkumaan että mistä se anoppi nyt oikein suuttui. SE kuuluu asiaan silloin kun torjumalla loukataan. Vain tosi idiootti jaksaa ihmetellä tota vastareaktiota. Sä ja ap kuulutte ilmeisesti siihen kastiin.

Sä voit olla täysin vapaasti sellainen norsu posliinikaupassa -henkinen juntti joka tekee vain mitä itse haluaa. Mutta älä ihmettele, jos tulet loukanneeksi ihmisiä. NIele sitten se, että sua pidetään sosiaalisten tilanteiden kehitysvammaisena, vaikka sä omasta mielestäsi olet vaan "reipas ja rehellinen tahtoihminen" :D

Itseasiassa minun kaikkein läheisimmät ihmiset osaavat niinkin alkeellisia käyttäytymissääntöjä noudattaa, etteivät osta ilman mitään syytä täysin käyttöön tarpeettomia lahjoja ja vedä sitten herneitä nenään, jos ne täysin tällä hetkellä (tulevaisuudessa käytössä ehkä 4 vuoden päästä :D) tarpeettomat lahjat ei tulisikaan meille tilaa viemään. Meillä osataan antaa sitä tukea ja rakkautta muullakin tavalla, kuin turhia lahjoja ostamalla ;). On sen verran sivistynyttä ja tunnerikasta porukkaa.

Ja tadaa! En ole loukannut ketään, kun kaikki osaa ne alkeelliset käyttäytymissäännöt, eikä kenelläkään ole tarve ostaa kiintymystä turhilla lahjoilla! En tiedä, miten WT porukoissa sitten menetellään, ostellaanko marketista jatkuvasti kaikkea krääsää läheisten kotiin, kun muutoin ei osata pitää yhteyksiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole tilaa edes näiden vaatteille???

Vierailija
44/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole tilaa edes näiden vaatteille???

Pitää oikein ihan alkaa tosissaan miettimään tätä. Mutta onneksi niin huonosti ei mennyt, että saatiin kuitenkin lipasto ostettua. Mutta kiitos. Mä syvennyn nyt tähän kysymykseen.

APUA, itse asiassa ehkä autokin joudutaan vaihtaa. Voi hitto, tehtiin lapsi vaikka autossakaan ei ole ehkä tilaa sen kaikille tavaroille! Paniikki, joudun miettiä nyt sitäkin!

Ap kauhuissaan

Vierailija
45/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohteliaisuussääntöjen mukaista ottaa lahjat vastaan ja kiittää. Mutta tuossa anoppi oli ostanut syntymättömälle lapselle ison kasan 1-4-vuotiaan vaatteita ja ap:n perheellä on pienet tilat. Musta tuo on sellainen rajatapaus, että ap:n toiminta oli ihan ymmärrettävää eikä mitenkään suoraan epäkohteliasta.

Muuten, sä katsot osaavasi käyttäytymissäännöt erittäin hyvin, mutta käytit yhdessä lyhyessä viestissä termejä "idiootti", "norsu posliinikaupassa", "henkinen juntti", ja "sosiaalisten tilanteiden kehitysvammainen". Näetkö tässä mitään ristiriitaa?

Sinä tekisit aivan kaikkesi, ettet loukkaisi ketään millään tavalla ;). Vaikka naamasi päällä hypitään, niin et pyydä hyppijää poistumaan, koska se saattaa vaikka loukata. Näitä hurskaita jeesustelijoita av:lla riittää, minähän otan kaiken vastaan, vaikka en haluaisi, vaikka minulla on vielä pienempi asunto ja vaikka minä itseasiassa asun sillan alla ja...

Huokaus.

päinvastoin, dorka huokailija, mä en todellakaan ole sitä tyyppiä, joka kääntää toisenkin posken. En to-del-la-kaan.

Mutta mä en myöskään ole sokea niille käyttäytymissäännöille, joita liittyy lahjan saamiseen. Jos mä haluan pitää välit ihmisiin, mä otan lahjat vastaan ja kiitän riippumatta siitä tykkäänkö ja mahtuuko. Näin erityisesti jos ne antajat on mulle rakkaita ja läheisiä. Sen sijaan jos mä päätän olla ottamatta, mä myös hyväksyn sen, että vastapuoli loukkaantuu. Jos teen niin, ja välillä teen, EN ole niin kuin ap, joka silmät päässä pyörien juoksee av:lle kirkumaan että mistä se anoppi nyt oikein suuttui. SE kuuluu asiaan silloin kun torjumalla loukataan. Vain tosi idiootti jaksaa ihmetellä tota vastareaktiota. Sä ja ap kuulutte ilmeisesti siihen kastiin.

Sä voit olla täysin vapaasti sellainen norsu posliinikaupassa -henkinen juntti joka tekee vain mitä itse haluaa. Mutta älä ihmettele, jos tulet loukanneeksi ihmisiä. NIele sitten se, että sua pidetään sosiaalisten tilanteiden kehitysvammaisena, vaikka sä omasta mielestäsi olet vaan "reipas ja rehellinen tahtoihminen" :D

Vierailija
46/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kohteliaisuussääntöjen mukaista ottaa lahjat vastaan ja kiittää. Mutta tuossa anoppi oli ostanut syntymättömälle lapselle ison kasan 1-4-vuotiaan vaatteita ja ap:n perheellä on pienet tilat. Musta tuo on sellainen rajatapaus, että ap:n toiminta oli ihan ymmärrettävää eikä mitenkään suoraan epäkohteliasta.

Muuten, sä katsot osaavasi käyttäytymissäännöt erittäin hyvin, mutta käytit yhdessä lyhyessä viestissä termejä "idiootti", "norsu posliinikaupassa", "henkinen juntti", ja "sosiaalisten tilanteiden kehitysvammainen". Näetkö tässä mitään ristiriitaa?

Samalle asialle naureskelin minäkin. 43

Vierailija
47/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av on provosoinnin kultamaa, jossa ainoana sosiaalisten tilanteiden foorumina voi kommunikoinnissa käyttää myös noita hassunhauskoja voimasanoja, joita muualla ei voi. Typeriä ihmisiä on ihanaa sanoa typeriksi. Kuten esimerkiksi Sinua.

Vierailija
48/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av on provosoinnin kultamaa, jossa ainoana sosiaalisten tilanteiden foorumina voi kommunikoinnissa käyttää myös noita hassunhauskoja voimasanoja, joita muualla ei voi. Typeriä ihmisiä on ihanaa sanoa typeriksi. Kuten esimerkiksi Sinua.

Onhan se nyt vähintäänkin säälittävää, jos provosoinnin kultamaassa ei älykkyys riitä muunlaiseen provosointiin, kuin hassunhauskoihin voimasanoihin? Noloa se on, ei muuta.

Vierailija
49/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos nyt kuitenkin olit aiemmassa viestissäsi edes osittain tosissasi vastaamassa ap:lle, niin se oli kyllä hyvä esimerkki siitä, miten ihmisten käyttäytymisnormit ovat todella erilaiset netissä ja muualla. Jos siis olet tosielämässä kohtelias kuten väitit.

Vierailija
50/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamisen. Sitten mies kävisi yksin äidillään, ja puhuisi asiat halki. Sanoisi ettei lapsille tee hyvää että mummu aina eri miehen kanssa (vaikka pieni valkoinen valhe tehostamaan asiaa: ne puhuu että mummu on naimisissa Pertin JA Heikin kanssa, tmv. ja maininta siitä että onhan se mummun uudelle miehellekin noloa jos lapset kutsuvat tätä "Veikon" nimellä =mummun exän nimi jne.) Luulisi että mummu ymmärtää ettei ole ihan fiksua joka poikakaveria esitellä lapsille. Miehesi voisi vielä sanoa että HÄN mielellään kyllä tapaa nuo miehet (tehostaa sitä ettei mummo ajattele että häntä vältellään tmv. vaan että kyse tosiaan on lapsista) mutta ettei lapsille jatkossa esitellä kun vakavat tapaukset

Vierailija
51/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin ymmärrettävää, että miehesi ei välitä suhtautua aina uusiin äitinsä miesystäviin "ukkikandidaatteina". Ei tarvitse.

Suhtautukoon kuin mummin ystäviin, jotka sattuvat olemaan kylässä samaan aikaan. Lapsille ei tietenkään kannata selitellä asioita sen kummemmin kuin että "Pekka on mummin ystävä".

Tuskin mummi nyt mitään ranskalaisia suudelmia lasten nähden miesystäviensä kanssa vaihtaa, vai vaihtaako?

Vierailija
52/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tukiverkkoa pärjää ihan hyvin, meillä ei lastemme elämään osallistu kumpikaan mummo, ei ole mummoa ollenkaan, vaikka elossa ovat molemmat. Omaan väkivaltaiseen hulluun äitiini välit poikki jo toistakymmentä vuotta, ja anoppi hyysää vain tyttärensä lapsia ja on sanonut pojalleen, että auttaa ja hoitaa vain tyttären perhettä, pojan ongelmat ei kuulu hänelle.

Ei tuollaista anoppia pidä hampaat irvessä sietää jonkun tukiverkon takia. Eri asia sitten jos on lapsille rakas ja tärkeä, mutta jos alkaa oma mielenterveys mennä niin anna anopin olla omissa oloissaan.

Oma hullu äitini oli (on elossa edelleen) just samanlainen, haukkumiskirjeitä ja tekstareita satoi, kasvokkain ei ota sit mitään vastuuta teoistaan, syyttää vain toista. Tuollainn marttyyri-syyllistäjä-haukkuja ei muutu, vanhetessaan vaan pahenee!

Vierailija
53/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaamisen. Sitten mies kävisi yksin äidillään, ja puhuisi asiat halki. Sanoisi ettei lapsille tee hyvää että mummu aina eri miehen kanssa (vaikka pieni valkoinen valhe tehostamaan asiaa: ne puhuu että mummu on naimisissa Pertin JA Heikin kanssa, tmv. ja maininta siitä että onhan se mummun uudelle miehellekin noloa jos lapset kutsuvat tätä "Veikon" nimellä =mummun exän nimi jne.) Luulisi että mummu ymmärtää ettei ole ihan fiksua joka poikakaveria esitellä lapsille. Miehesi voisi vielä sanoa että HÄN mielellään kyllä tapaa nuo miehet (tehostaa sitä ettei mummo ajattele että häntä vältellään tmv. vaan että kyse tosiaan on lapsista) mutta ettei lapsille jatkossa esitellä kun vakavat tapaukset

Muttei huvittaisi valehdella kuitenkaan. Mies jo rehellisesti sanoi äidilleen syyn (että hän ei jaksa tutustua tänään uuteen ihmiseen, eikä haluaisi nyt tutustuttaa lapsia vielä). Lapset puhuttelevatkin usein mummin miehiä edellisen miehen nimellä, mummi tietää sen ja korjaa aina maltillisesti.

Samoin on tullut muutama kiusallinen tilanne, kun lapset on alkaneet puhua jostakin kivasta jutusta joka tehtiin sen yhden tyypin kanssa, mikä sen nimi nyt olikaan, ja uusi mies kuuntelee vieressä (jos on siis ollut yhteinen kieli).

Tarkoituksenahan ei ole alkaa moralisoimaan anoppia tiuhaan vaihtuvista miehistä, anoppihan saa vaikka seurustella kymmenen miehen kanssa SAMAAN AIKAAN, jos haluaa, mutta kyse onkin ehkä siitä mitä me haluamme opettaa lapsillemme normaalina parisuhdekäyttäytymisenä (ei mummon malli, mielellään). Emme myöskään halua haukkua, arvostella tai mustamaalata mummia lapsille, vaikka emme hänen parisuhdemalliaan lapsille haluakaan opettaa.

Sen vuoksi lapsille puhutaan aina mummin kavereista, mutta eihän kouluikäiset tyhmiä ole. Jos mies ja nainen nukkuu vierekkäin, kävelee käsi kädessä ja pussaa ja halaa, ei ne kavereita ole. Ja kuinka kauan kehtaisi monikaan mamma samassa tilanteessa väittää että kyllä ne ihan kavereita on ja kaverit voi tehdä noin välillä?

Jossain vaiheessa on alettava miettiä mitä lapsille opettaa ympäröivästä maailmasta ja parisuhteista, mutta kun vaikea tilanne tässä on meille aikuisillekin! Ollaan niin puun ja kuoren välissä. Hankala selittää ja varmaan ihmisten vielä hankalampi ymmärtää.

Ap

Vierailija
54/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minua hämmästyttää se, millaiseen muottiin mummut halutaan laittaa. Ja varsinkin anopit.

Oma anoppini on saanut mieheni 17 vuotiaana ja elää nyt uutta nuoruuttaan. On kolmas mies meneillään ja juhlii elämänsä innolla. Ei ole koskaan katsonut lapsia ja ei muutenkaan ole mummumainen.

Mutta herranen aika, mikä oikeus minulla on itseäni 15 vuotta vanhempaa naista (olen siis miestäni vanhempi) mennä kieltämään ja käskemään istumaan kiikkustuoliin kutomaan sukkaa lapsillemme.

Heleijaa, hän elää omaa elämää ja on mainio anoppi. Hauska ja eläväinen ihminen ja huumorintajuinen.

Ja ei, lapset ei ajattele mitään siitä, että mummilla on taas uusi mies. He eivät ajattele mummustaan pahaa, ellet sinä keksi niille jutella sellaisia asioita, että alkavat mummustaan pahaa ajatella.

ovat hänen asiansa. Ei teidän.

Ja jos saa lahjaksi sitä ottaa lahjan vastaan kotiin. Eikä lapsia pidä tehdä niin montaa, ettei näiden vaatteet edes mahdu enää huusholliin.

Vierailija
55/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä hommissa voi voittaa. Minä olen ottanut tavaksi, että pidän hiljaiseloa ja sitten kun tulee jotain yhteydenpitoa, olen kuin edellistä selkkausta ei olisi ollutkaan.

Sen olen oppinut, että ainakaan oman äitini kanssa näitä asioita ei vaan voi selvittää. Äitini kyllä kovasti haluaisi aina tietää, että "mikä mulla on vikana". Mutta joka kerta, kun yritetään selvittää, niin pahemmin vaan menee solmuun.

Voimia! Keskittykää omaan perheeseenne.

Vierailija
56/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minua hämmästyttää se, millaiseen muottiin mummut halutaan laittaa. Ja varsinkin anopit.

Oma anoppini on saanut mieheni 17 vuotiaana ja elää nyt uutta nuoruuttaan. On kolmas mies meneillään ja juhlii elämänsä innolla. Ei ole koskaan katsonut lapsia ja ei muutenkaan ole mummumainen.

Mutta herranen aika, mikä oikeus minulla on itseäni 15 vuotta vanhempaa naista (olen siis miestäni vanhempi) mennä kieltämään ja käskemään istumaan kiikkustuoliin kutomaan sukkaa lapsillemme.

Heleijaa, hän elää omaa elämää ja on mainio anoppi. Hauska ja eläväinen ihminen ja huumorintajuinen.

Ja ei, lapset ei ajattele mitään siitä, että mummilla on taas uusi mies. He eivät ajattele mummustaan pahaa, ellet sinä keksi niille jutella sellaisia asioita, että alkavat mummustaan pahaa ajatella.

ovat hänen asiansa. Ei teidän.

Ja jos saa lahjaksi sitä ottaa lahjan vastaan kotiin. Eikä lapsia pidä tehdä niin montaa, ettei näiden vaatteet edes mahdu enää huusholliin.

Kuin se että mummilla on tänä vuonna ollut jo 5 eri miestä, viime vuonna määrä oli hieman isompi ja olipa tässä taannoin häätkin. Nyt on jo taas eri mies. Se ei kuulu minulle eikä miehelleni (ymmärrän ettei hän asiasta pidä), mutta lapsilta on hankala tällaista asiaa ns. salata. Mutta epäilen ettet lukenut edellistä viestiäni missä pohdinkin tätä mies-asiaa tarkemmin.

Ap

Vierailija
57/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rauhassa,vaikka menisi vielä useampikin kuukausi ettei anoppi käy kylässä.Kyllä se yhtenä päivänä soittaa teidän ovikelloa ja tulee kylään,ei se anoppi jaksa pitkään vihoitella,kun haluaa nähdä lastenlapsia:)

Vierailija
58/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös syntyi tyttö kahden pojan jälkeen ja äitini hurvahti ostamaan epäkäytännöllsiä vaatteita.

Eipä tullut mieleenkään kieltäytyä niistä siksi, että en itse niistä pitänyt. Otettiin vastaan ja kiitettiin ja pantiin takaoven kautta kiertoon. Pari kertaa puin päälle äitini näkösillä, että äidille tuli hyvä mieli.

Ai niin, mutta miehen äitihän on siasta seuraava ja sille ei tarvitse olla kohtelias.

Vierailija
59/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille myös syntyi tyttö kahden pojan jälkeen ja äitini hurvahti ostamaan epäkäytännöllsiä vaatteita.

Siis häh? Epäkäytännöllisiä vaatteita? Ap:n tapauksessa 0 vuotiaalle oli ostettu (muistaakseni) 4 vuotiaan lapsen vaatteita. Luitkohan aloitusta kunnolla ajatuksen kanssa, vai hutkitko pitkin seiniä mututuntumalla? Ap:n tilanteessa kun kyse ei ole pienestä epäkäytännöllisyydestä.

Eipä tullut mieleenkään kieltäytyä niistä siksi, että en itse niistä pitänyt. Otettiin vastaan ja kiitettiin ja pantiin takaoven kautta kiertoon. Pari kertaa puin päälle äitini näkösillä, että äidille tuli hyvä mieli.

Miten puet 0 vuotialle 4 vuotiaan vaatteet päälle, vieläpä siitä syystä, että haluat miellyttää jotain? Sairasta.

Ai niin, mutta miehen äitihän on siasta seuraava ja sille ei tarvitse olla kohtelias.

Oletkohan muistanut vainoharhoissasi ottaa ne kaikki tarvittavat pillerit?

Vierailija
60/73 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näköjään edelliseen viestiin tullutkaan ne lainaukset niinkuin piti, pahoitteluni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän