50 abortoitua vauvaa vuodessa syntyy elavana, saattavat jopa itkea jo 19 viikkoisina. Nain siis Englannissa, jossa abortti mahdollinen aina viikolle 24.
Lääkärien kuulemma tulisi antaa vanhemmille sikiöille kuolettava pistos ennen abortointia. Näin ei kuulemma tapahdu, vaan useat syntyvät elävinä ja vasta myöhemmin kuolevat hoidon puutteeseen. Englannissa kohutaan, että em. tapaukset ovat murhia ja vaaditaan abortin aikaistamista.
On eettisesti arvelluttavaa abortoida 24-viikkoinen sikiö, joka jo luonnollisesti syntyessään saattaisi selvitä hengissä.
Kommentit (67)
Vierailija:
Oli tilanne mikä hyvänsä. Sinä et ole jumala, etkä voi tuomita ketään etkä kenenkään henkilökohtaisia syitä joiden vuoksi hän päättää abortin tehdä.
En ole tuominnut ketään, en liioin ole väittänyt olevani Jumala. Minulla on oikeus mielipiteeseeni ja olen käyttänyt tuota oikeuttani. Mielestäni abortti on murha. Piste.
Eihän siinä voi olla mitään muuta mielipidettä? Jos ihmiseltä otetaan henki ehdoin tahdoin, mitä se on jos ei murha? Aborttiin voidaan päätyä joskus pakottavasta syystä (äidin hengenvaara), mutta ei se itse asia siitä mihinkään muutu. Valitaan kahdesta pahasta toinen.
Ja miten niin on oikeus? Jokaisella lapsella on oikeus syntyä. Naiset pitäköön jalkansa yhdessä, jos eivät lapsia halua.
Vierailija:
Naiset pitäköön jalkansa yhdessä, jos eivät lapsia halua.
Jokaisen naisen oikeus? Raiskattu voi hankkia vaikkapa kierukan seuraavana päivänä, jolloin tuskin tulee raskaaksi. Jos tulee raskaaksi, hankkikoon abortin. Joka on vihoviimeinen juttu ja hengen riisto, tehtiin minkä takia tahansa. Mutta jokaisen naisen oikeus ei abortti pitäisi/saisi olla. Niin se vaan valitettavasti on.
viaton vauva kärsii turhan kuoleman, eikä kukaan auta.... moni lapseton pari itkee lapsettomuuttaan ja olisi valmis ottamaaan vauvan, mutta ei raskaana oleva on itsekäs, eihän hän voi kärsiä koko raskautta ja kipeää synnytystä ei tietenkään...mutta naida osataan oli älykkyysosamäärä mikä tahansa....ehkäisyvälineitä on vaikka mitä, mutta nehän maksaa ja voi voi pillereistä voi painokin nousta.....ei itsekäs nainen voi niitä vaivoja kä' rsiä, mutta nautintoja kyllä haluaa, minä minä minä minä...........................
onneksi paha saa kyllä lopuksi palkkansa..... ja viattomat lapset pelastuksen............
Ja jos tosiaan vielä sterilisaation jälkeen tulet raskaaksi. Anna lapsesi adoptoitavaksi.