50 abortoitua vauvaa vuodessa syntyy elavana, saattavat jopa itkea jo 19 viikkoisina. Nain siis Englannissa, jossa abortti mahdollinen aina viikolle 24.
Lääkärien kuulemma tulisi antaa vanhemmille sikiöille kuolettava pistos ennen abortointia. Näin ei kuulemma tapahdu, vaan useat syntyvät elävinä ja vasta myöhemmin kuolevat hoidon puutteeseen. Englannissa kohutaan, että em. tapaukset ovat murhia ja vaaditaan abortin aikaistamista.
On eettisesti arvelluttavaa abortoida 24-viikkoinen sikiö, joka jo luonnollisesti syntyessään saattaisi selvitä hengissä.
Kommentit (67)
Eikä elämäni todellakaan ole täydellistä. Murha siihen ei silti kuulu.
Minun on vaikea hyväksyä aborttia, ehkä joissakin hyvin äärimmäisissä tilanteissa mutta normaalisti olen sitä vastaan.
Kyseessä on pienen, viattoman, ihmistaimenen MURHA.
Myös pahan puhuminen ihmisistä on henkistä murhaa. Siihen sinä olet takuulla syyllistynyt. Toivottavasti et opeta lapsillesi samaa tuomitsevuutta, jossa asetat itsesi jumalan asemaan tuomitessasi muiden ihmisten teot.
jos sinä olisit raskaana 6 kertaa ja abortoisit kaikki sikiösi ei minua voisi vähemmän kiinnostaa. omat ovat lapsesi ja oma on kehosi, terveytesi ja mielenterveytesi.
Vierailija:
jos sinä olisit raskaana 6 kertaa ja abortoisit kaikki sikiösi ei minua voisi vähemmän kiinnostaa. omat ovat lapsesi ja oma on kehosi, terveytesi ja mielenterveytesi.
Ensinnäkään en aio abortoida kuin hyvin äärimmäisessä tilanteessa, toisekseen, en tarvitse sinun kiinnostustasi.
Hae mielenterveystoimistosta apua tuohon mielentilaasi.
35
Ihmisillä ei ole töitä, ei rahaa, ei ruokaa, ei mitään. Ei myöskään toimivaa terveydenhuoltoa.
Katulapset eivät käy koskaan koulua, eivät he tiedä mistään mitään. Myyvät itseään jo lapsesta ja tekevät abortteja raskautuessaan ja imppaavaat liimalla aivonsa pilalle.
Vierailija:
Minua ei kiinnosta muiden ihmisten tekemiset. Jos joku tekee abortin, en voi millään väittää että se liikauttaisi minussa yhtäkään solua.
Mitähän minun pitäisi oppia?
Olet ilmeisesti kokenut abortin ja koet huonoa omaatuntoa kun luet näitä meidän juttuja? Juttelu esim. psykiatrin kanssa voisi auttaa sinua pääsemään syyllisyyden tunteesta.
Minulle tämä aborttiaihe on tärkeä koska en todellakaan hyväksy murhaa, kaikkein vähiten pienen viattoman ihmisenalun murhaa.
35
Saattaisit itekin olla kuollut ilman länsimaista lääketiedettä.
En vaan voi käsittää tuota sairasta jenkkiläistä asennetta. Seksuaalisuus ja sen seuraukset ovat jokaisen ihmisen omia asioita ja valintoja. Syntymättömien sikiöiden elämän keskeytyminen ei ole naapurin rouvan tuomittavissa.
Minä säälin sinua vaikka tiedänkin että sääli on osaltaan sairautta. En voi tunteelleni mitään. On varmasti rankkaa olla noin ahdasmielinen ihminen. Usko pois, tuomitsevaisuutesi kostautuu sinulle vielä tavalla tai toisella. Vaikutat pahalta ihmiseltä. Sellaiselta joka puolustaa sikiötä mutta on valmis teloittamaan äidin.
Tekstisi luettua en todellakaan voi välttyä ajatukselta, että hyökkäät puolustaaksesi itseäsi. Miltä puolustaudut ja miksi koet siihen tarvetta? Ehkäpä siksi, että abortien vastustajien kommentit saavat omantuntosi äänen kuuluviin?
Mitä seksuaalisuudella on tekemistä pienen, viattoman ihmistaimenen murhassa? En ymmärrä. Seksuaalisuus on ihan eri juttu, ymmärräthän. Abortissa on nimenomaan kyse ihmisen murhasta. Ei seksistä.
Ja kiitos, minua ei tarvitse sääliä:) Sen sijaan tunnen empatiaa sinua kohtaan koska abortin kokeminen on äidille aivan varmasti raskas asia.
Ymmärräthän nyt nro 50, että sinulla ei ole mitään tarvetta puolustautua, ei kukaan sinua kohtaan ole hyökännyt. Se, ettemme hyväksy murhaa, ei ole henkilökohtainen hyökkäys sinua kohtaan. Suosittelen edelleen ammattiauttajan luokse menemistä, sinulla on ilmeisen paha ongelma.
Yritähän nyt saada itsesi kuntoon!
Vastustan todella voimakkaasti Suomen muuttumista kakkos-jenkkiläksi. Valotan vähän taustaani jotta sinun ei tarvitse epäillä mielenterveyttäni. Asuessani jenkeissä satuin olemaan kadulla menossa autooni kun eräälle abortti-klinikalle hyökättiin. Siis räjäytettiin pommi.
Tuo pommi tappoi ystäväni 2-vuotiaan lapsen, joka oli mukanani, tulossa autooni, ratkaisevat askeleet perässä kulkien.
Abortin vastustajat vastasivat paikallislehteen että he eivät ole pahoillaan mahdollisista sivullisten loukkaantumisista/kuolemista, sillä he " taistelevat elämän puolesta" .
Että näin. Ehkäpä tämäkin herättää sinut tajuamaan että ihmisillä voi olla kokemuksia joita sinun pikku-pikku-aivosi eivät edes kykene mielikuvituksessaan kehittämään.
evat väkivalloin " elämän" puolesta.
Etpä usko miten yritettiin painostaa sitä jo aiemmin tekemään jotain asialle, esim menemään juttelemaan kaavinnasta tms. Hiukka aikaisemmilla viikoilla. Me pidettiin sille SATA nuhdesaarnaa siitä, ettei sen käytöksestä tule mitään, kun se vain laittaa pään pensaaseen. Jos oltaisiin oltu samassa koulussa, oltais raahattu se tukasta terkan luokse ja selitetty asia.
Mut ei kun ei. Ihan pakko nysvätä viimeiseen asti, niin että joutuu synnyttämään. Sairaalahenkilökunta oli ollut ihan asiallista, vain informoinut, että TÄMÄ SIITÄ SEURASI, KUN ET TULLUT AJOISSA.
Tyttö levitteli jalkojaan ihan kenelle sattui, tuskin niistä kymmenestä pojasta kukaan arvasi hänen tulleen raskaaksi. Hän ei uskaltanut vaatia kortsua vaan väitti pojille syövänsä pilsuja jos jotain kysyivät.
Siihen aikaan me kerrottiin kaikki tuollaiset toisillemme. Me muut tytöt kyllä pidettiin sitä aivan taulapäänä ja varoiteltiin ettei tosta mitään hyvää seuraa. Eikä muuten seurannut!
Ikää 19 v. En jaksa ajatella asiaa edelleenkään. Joskus syytän itseäni asiasta. Kertoi vielä jutun: " Mulla on asiaa, mutta ei tää silti kuolemanvakavaa ole..."
vaikeaa ovat abortti-luvut huipussaan.
aina tullaan raskautumaan, synnyttämään, imettämään, kuolemaan synnytykseen, kuolemaan raskauden komplikaatioihin, saamaan keskenmenoja, tekemään abortteja jne. sellaista on elämä.