Miksi mIehen on oltava pitkä?
Naiset ovat useissa asioita vaikeita ymmärtää, mutta yhdessä asiassa kaikki ovat samanlaisia: miehen on oltava pidempi. Olen itse 190-senttinen ja minusta on lähinnä ilävää että pitkiä naisia on niin vähän, ihannenaiseni olisi lähes samanpituinen kuin minä, enkä ole ikinä tullut ajatelleeksi, että naisilla on pituusrajoja mielessään, varmaan koska en ole joutunut itse "syrjinnän" uhriksi. Olen kuitenkin seurannut muutaman lyhyemmän kaverini toimintaa ja kuullut naisten kommentteja esim. Tom Cruisen pituudesta.
Mitä ajattelette kun mietitte miehen pituutta?
Kommentit (83)
Tuo erittäin pitkien miesten hienous taitaa olla vähän urbaanilegendaa tai joidenkin kovaäänisten ja typerien munahaukkojen toistelema mantra joka on osunut korviisi.
Nyt täytyy vähän tarkentaa, erittäin pitkistä eli 190-200 en mielestäni kirjoittanut vaan siitä, että moni nqainen vaikuttaa tykkävän "pitkästä" = yli 180cm tai ainakin itseään pidemmästä. Ja nyt vain utelen siksi että haluan ymmärtää että mitä nainen ajattelee kun nirsoilee/ihastuu tämän nimenomaisen fyysisen mittapuun vuoksi. Kyllä minäkin tykkään isoista tisseistä, pakkohan se on myönnettävä. Ei se nyt mikään ratkaiseva asia ole, ei tämä elämä niin mustavalkoista ole, mutta tykkään toki.
Paitsi suloiset aasialaiset pienet naiset, eikö niin? :)
Eikö niin?
niin en oikein osaa samaistua niihin, jotka tykkäävät aasialaisista, eivät minun makuuni. Olen eurooppalainen, siksi tykkän eurooppalaistyyppisistä. Vaan täytyy sanoa, että tummaihoisten naisten isot huulet ovat kyllä namin näköiset pusuhuulet, niihin tunnen outoa vetoa :)
Itselläsihän noita tuntuu olevan vaatimuksia pituuden suhteen ap. Ei minun mielestäni miehen tarvitse olla pitkä, mutta itsetunnon on oltava kohdallaan. Jotkut lyhyet miehet ovat kuin maansa myyneitä ja syyttävät pituuttaan kaikesta. Olen kuitenkin tavannut myös sellaisia lyhyitä miehiä, joita ei lyhyys hidasta naismarkkinoilla.
käytän mieluummin sellaisia sanoja kuin mieltymyksiä ja toiveita, ei niinkään jyrkkiä vaatimuksia.
pitkista miehista mutta rakastun usein melko lyhyisiin miehiin :) etta mulla ihan muut seikat taitaa vaikuttaa... olen itse 170cm ja nykyista miestani pari senttia pidempi korkkarit jalassa.
monenlaisia näkökulmia, mukava lukea. Lisäksi on erityisen mukavaa ja kiitos siitäkin kaikille, että on pysytty aiheessa :)
Tuo erittäin pitkien miesten hienous taitaa olla vähän urbaanilegendaa tai joidenkin kovaäänisten ja typerien munahaukkojen toistelema mantra joka on osunut korviisi.
Nyt täytyy vähän tarkentaa, erittäin pitkistä eli 190-200 en mielestäni kirjoittanut vaan siitä, että moni nqainen vaikuttaa tykkävän "pitkästä" = yli 180cm tai ainakin itseään pidemmästä. Ja nyt vain utelen siksi että haluan ymmärtää että mitä nainen ajattelee kun nirsoilee/ihastuu tämän nimenomaisen fyysisen mittapuun vuoksi. Kyllä minäkin tykkään isoista tisseistä, pakkohan se on myönnettävä. Ei se nyt mikään ratkaiseva asia ole, ei tämä elämä niin mustavalkoista ole, mutta tykkään toki.
Noh, puolet suomalaisista miehistä (jos ei ihan pappoja oteta huomioon) on yli 180 cm, joten ei minusta ole mitään kauheeta nirsoilua, jos sanoo tykkäävänsä vähintään sen pituisista.
Itse olen 163 cm ja myönnän, että en haluaisi olla miestäni pidempi. Hänhän olisi silloin selvästi normaalia lyhyempi. Ehkä luonnostaan ja alitajuisesti siinä välttelisi jotain pituuskasvua haittaavia sairauksia, jotka voisivat jälkeläisille periytyä. Mene ja tiedä.
Naimisiin olen päätynyt minua 30 senttiä pidemmän hujopin kanssa, mutta noin iso pituus ei kyllä minulle ollut mikään valintakriteeri. Satuin vain häneen rakastumaan. Poikaystäviä on ollut kyllä monen mittaisia, vain hieman itseäni pitempiäkin. Eivätkä nuo suhteet ole mihinkään pituuskomplekseihin päättyneet.
olen 172cm ja miehen pituudella ei ole suurtakaan merkitystä. mukavaa olisi jos mies olisi kuitenkin vähintään minun pituinen, mutta ei yli 180 cm pitkä. On paljon kivempi halailla ja pusutella sellaisen 5cm pidemmän miehen kanssa kuin jonkun tosi pitkän. Myös seksi sujuu paremmin normaali pituisen miehen kanssa, pitkät ovat sängyssä jotenkin kömpelöitä tai ehkä se pituusero jollain tavalla haittaa tahtia?
Oma rakas aviomieheni on täydellinen minulle. 178cm ja sopivan lihaksikas, sporttinen mies. parempaa en löytäisi.
Kohdallani kyse on varmaan siitäkin, että itselleni läheiset miehet (isä, veli) ovat yli 180 cm pitkiä, joten ehkä siitä on sitten tullut itselleni joku miehen perusmitta. Toisaalta taas minulle on tärkeää, että saan tuntea itseni "pieneksi" - joka on hyvin naisellinen toive, mutta johtuu myös huonosta itsetunnosta ja hankalasta suhteesta omaan kehoon.
Olen kyllä tavannut tosi kuumia lyhyempiäkin miehiä, mutta seurustellut aina pidempien kanssa.
kun en erityisemmin halua tuntea itseani peneksi hiirulaiseksi mieheni rinnalla :)
Ei mulle ainakaan tarvii olla mitenkään erikoisen pitkä. Pidempi kyllä kuin minä, mutta tuollainen suomalaismiehen keskipituus (n 180 cm) riittää vallan hyvin.
Itse siis 166 cm. Jos mies on mun pituinen tai jopa lyhyempi niin onhan se... hmm... epämiehekästä.
Tosiasia on,että jos N160 tai lyhempi naisi M173, jäisivät lapset valittavan lyhyiksi. Työelämässäkin usein menestyy paremmin, jos jälkeläisillä on näyttävää pituutta. Näillä Vauva-lehden sivuillakin voi kokeilla, mitä pituutta vauvalle ennustetaan, jos vanhemmat niin ja niin pitkiä. Pituus on valitettavan usein valttia. Turha on bimboksi väittää - tietty on muitakin kriteereitä ja tuo pituus on vain yksi komeustekijä muiden joukossa. Ei sen kummempi kuin miehellä se, että esim. pitää pitkistä sääristä. Ihan viatonta!
Mitä pienempi pituusero, sitä parempi. Koen itseni jotenkin pieneksi, jos toinen on hyvin pitkä.
Itselleni sopivin miehen pituus on 170-175cm.
Jos vertaan lyhyitä miehiä ja naisia, niin kyllä naisissa on paljon enemmän vetovoimaa.
Syy: saisimme pidempiä lapsia ja kohtuullinen pituus nyt vain on usein hyvä juttu Tosiasia on,että jos N160 tai lyhempi naisi M173, jäisivät lapset valittavan lyhyiksi.
Mulla ei ole koskaan pituuskriteereitä ollut ja oma aviomies on 172 cm, minä 161 cm. Mieheni ei ole kärsinyt mitastaan ja vientiäkin on riittänyt sinkkuaikoina. Mutta valitettavasti poikamme, joka kasvoi vain 167-senttiseksi, kärsii kovasti mitastaan kun on sellainen vähän ujompi ja syrjäänvetäytyvämpi luonne ettei osaa supliikilla korvata puuttuvia senttejä. Mä olen vasta oman pojan kärsimysten katsomisen myötä ymmärtänyt että sillä pituudella oikeasti on jonkinlaista merkitystä miehen elämässä.
Olen 170 ja mieheni on sentin lyhyempi. En käytä korkkareita, ja vaikka käyttäisinkin niin ei se miestäni haittaisi. Mielestäni olemme kivannäköinen pari yhdessä, ja mukavaa olla samalla korkeudella kasvotusten.
Kaverini mies on yli kaksimetrinen, ja sen pitää koko ajan mainostaa sitä joka käänteessä. Mielestäni mies on ruma ja kömpelö.
Minulla ei ole koskaan ollut mitään "pituusrajoja". Existä löytyy sekä pidempää, että lyhyempää. Itse olen 169cm.
Nykyinen mies on 178 senttiä pitkä. Käytän paljon korkkareita, joiden korkojen keskipituus taitaa olla aika lailla 13cm joten olen oikeastaan aina miestä pidempi (siis kun lähdemme ulos). Eipä tämä ole koskaan kumpaakaan häirinnyt.
sitä että miehen pitäisi olla pitkä.. Itse olen 158 cm "pitkä" nainen. Itseäni viehättävät nimenomaan enemmän lyhyet miehet. Pääsääntöisesti joku yli 185 cm ei oikein vetoa minuun, johtuneeko sitten siitä, että pituusero itseeni alkaisi olla jo aika iso. Oma mieheni on varmaan hiukan yli 180, en tiedä tarkkaan, mutta lyhempikin olisi hyvin kelvannut.
Onneksi Suomessa pituudella ei oikeasti ole juuri merkitystä esim. työelämässä, toisin kuin vaikka Kiinassa missä on ihan todellista syrjintää lyhyitä miehiä ja naisia kohtaan.
Minä vastasin tuolla aiemmin jo ja kommentoin vielä nyt tuota lasten pituusasiaa. Meillä toisen äärilaidan tilanne eli jännittää hiukan, että kuinka pitkiä kahdesta pojastani tulee, kun ex-miehellä mittaa reilut 2 m ja itsekin tosiaan olen sen 186 cm. Jos paljon menee yli kahden metrin, niin käy normaalielämä hiukan haastavaksi, kun kaikki jää pieneksi. Sängyt on liian lyhyitä, vaatteita ja kenkiä pitkäraajaiselle, mutta laihalle pojalle/miehelle vaikea löytää, pöydät ja pöytätasot liian matalia, samoin tuolit, jne jne.
että kiinnostaisin niitä lyhyempiäkin miehiä. Olen jostain syystä aina vetänyt puoleeni pitkiä miehiä, nykyinen mieheni on lyhin mies kenen kanssa olen seurustellut ja hänkin on 180cm. Normi mitta miehelle joka vaikka baarissa mua lähestyy on siinä 190cm korvilla.. miksi?
Vaikka miesten keskipituus on noin 178 cm, niin naiset katsovat vain reilusti yli 180 senttisiä miehiä! Pituus on varmaankin ykköskriteeri?!?!