Vauva tippui sängystä!
Heräsin juuri siihe, että 4 kk vanha vauva putosi naamalleen(?) sängystämme. Oli jäänyt toiselle puolelle sänkyä vaikka yleensä nukkuu välissämme. Toiselle puolelle oli jäänyt siksi, että olin imettänyt ja nukahtanut. Vauva on oppinut kääntymään, joten oli kai siinä sitten kääntelehtinyt ja pudonnut lattialle. KAMALAA!
Vauva itki n. 5 min kuin syötävä, mutta rauhoittui sitten. Poskessa on turvotusta ja ilmeisesti tulee mustelmaa. Vähän sitä viileällä painoin. Annoin pienen annoksen burana-liuosta kun ajattelin, että varmasti tulee pää kipeäksi.
Sniif. Paska mutsi. Paska paska paska!! :((
Kommentit (23)
Näitä nyt vain tulee. Vahinkoja kai tulee siksi, että niistä jotain opimme ennen kuin mitään pahempaa käy ;)
Rauhoitu nyt vain & hyvää viikonloppua!
nukkumaan. Sängyn voit vaikka laittaa parisänkynne viereen mutta sieltä vauva ei ainakaan putoa!
Itse olen nukuttanut molempia lapsia aina omassa pinnasängyssään. Ainakin voin olla varma että en yöllä vahingossa pyörähdä vauvan päälle tai pudota häntä. Näissä asioissa ei voi olla liian varovainen.
näitä sängystä tippumisia enkä hoitopöydältäkään.
Vauva nukutetaan omassa sängyssään. Imetyksen ajaksi noustaan ylös, istutaan sohvaan ja sen jälkeen lapsi omaan vuoteeseen.
Teillä käy vielä pahempi vahinko jos jatkat tuota, kierähdät vauvan päälle ja henki on pois.
Toivottavasti et antanut :/ Panadoliakaan ei varmaan ilman lääkärin määräystä saa noin pienelle antaa...
Mutta itse nukutin lapsen aina vaunuissa sängyn vieressä (en jaksanut pinasänkyä raahata lasten huoneesta). Toimi hyvin, kannattaa kokeilla. Tai sitten työnnät sängyn kiinni seinään väliaikaisesti.
Meillä 1,5 vuotiaasta asti tippunut lapsi omasta lasten sängystään ja meidän sängystä. Ei ne rikki mene, sattuuhan se tietysti, mutta näin välillä käy. Ei voi mitään.
Mukavaa viikon loppua teille, nou vories.
Mutta kannattaa tosiaan miettiä vauvan laittamista omaan sänkyyn.
Minusta kamalempaa olisi jossen antaisi ja toisella pää kipeä. Kyllähän tuo nyt varmaan sattuu.
On meillä ennestäänkin yksi lapsi, joten ihan tumpelo mun ei pitäisi olla lapsen hoidossa. Hän ei koskaan ole pudonnut mistään, mutta kerran nyt sitten näinkin, näköjään. Viisastuin kyllä! :((
Kamala olo!!
ap
Parisänky seinään kiinni ja jalat sängystä pois tai sitten nukutte pelkillä patjoilla.
Vauvan päälle ei terve äiti voi kierähtää. se on mahdotonta.
Nyt vaan laitat sellaset esteet ettei helposti enää kierähdä lattialle. Varmuudeksi voi vielä laittaa jotain pehmuketta sängyn viereen lattialle.
Meillä on jokainen lapsi kertaalleen pudonnut sängystä, eikä kukaan kuollut ;)
Olen aina pitänyt vauvan vieressäni noin kahden vuoden ikään saakka.
Aina lasten kanssa vahinkoja sattuu, mutta vahingosta viisastuu.
T viiden äiti
Johan se jo rokotusten yhteydessä ohjeistetaan neuvolassa.
näitä sängystä tippumisia enkä hoitopöydältäkään.
Vauva nukutetaan omassa sängyssään. Imetyksen ajaksi noustaan ylös, istutaan sohvaan ja sen jälkeen lapsi omaan vuoteeseen.
Teillä käy vielä pahempi vahinko jos jatkat tuota, kierähdät vauvan päälle ja henki on pois.
jos sairaalassa on sanottu et hyvä nukuttaa viereen, niin kyllä uskon! Mille oli laitettu mun vauva kapealla sairaalan sängyllä viereen nukkumaan ku oli itkeny enkä ollu herännyt. Et sulkee. Ihan on nukuttaa vanhempien sängyssä.
mätkähti myös nassulleen meidän sängystä juuri saman ikäisenä. Olin aivan kauhuissani. Mutta ei siitä mitään sen pahempaa onneksi tullut. Ja olen huomannut että kyllä niitä haavereita vuosien varrella tulee vielä ja paljon. Et pysty olemaan aina joka paikassa suojelemassa lastasi. Inhimillisiä, epätäydellisiä olentoja me äiditkin ollaan vaikka meiltä täydellisyyttä vaaditaankin.
Ei pulauttele enempää. On yhtä virkeä/väsynyt samaan tahtiin kuin ennenkin. Kasvoissa vähän jälkiä, mutta muuten vaikuttaa ihan normaalille. Jokeltelee ja nauraaakin. Siltikin kamala olo.
Neuvolaan soitin ja siellä sanottiin vain, että seuraa tarkemmin. Onneksi ei ollut syyttelevää sävyä suhtautumisessa.. :(
ap
Vauva tippu sängystä, ei hyvä, mutta ei se siitä hajoakaan.
Jos olisit viisastunut niin vain yksi viidestä olisi tippunut.
Nyt vaan laitat sellaset esteet ettei helposti enää kierähdä lattialle. Varmuudeksi voi vielä laittaa jotain pehmuketta sängyn viereen lattialle.
Meillä on jokainen lapsi kertaalleen pudonnut sängystä, eikä kukaan kuollut ;)
Olen aina pitänyt vauvan vieressäni noin kahden vuoden ikään saakka.Aina lasten kanssa vahinkoja sattuu, mutta vahingosta viisastuu.
T viiden äiti
te jotka meuhkaatte ja olisitte valmiita heittämään ap:n vankilaan, siis mitä ihmettä? Väitättekö tosiaan ettette ikinä, IKINÄ olisi jotenkinpäin kolhineet omaa lastanne?
Mä olen ainakin kolhinut niiiiiiiin paljon ettei tosikaan, pää osunu ovenkarmiin, puhelin tippunu päälle yms näitä yleisiä vahinkoja. Sängystä ei kyl ole vielä tippunut mut tosin lapseni ei vielä liiku mut kyllä sekin päivä koittaa kun sieltä tullaan rytinällä alas.
En tiie muista mut mä en ala lastani missään hemmetin pumpulissa kasvattamaan, eihän se muuten opi yhistävään et mistä tulee pipi.
Et sä ap ole huono äiti vaan tavallinen mamma (: noita sattuu ja tapahtuu, eikä tasan ollu vika kerta.
Muistat vaan tosiaan seurailla, aluks kaikki voi olla hyvin mut myöhemmin voi ilmetä oireita esim oksentelua, sekavuutta tai tajunnan heikkoutumista. Tsemppiä ja muista ettet ole huono äiti!
Jos olisit viisastunut niin vain yksi viidestä olisi tippunut.
Jos haluat antaa lapsillesi muutakin kuin pilttiä syöttötuoliin valjailla sidottuna, niin vahinkoja sattuu. Se on vaan elämää, eikä yksikään meidän viidestä lapsesta ole traumoja saanut vaikka kaikki ovat jostain tippuneet.
M39
Meillä liikkuvaisen lapsen takia laitettiin pinnis ilman laitaa meidän sängyn viereen sivuvaunuksi.
Sinne se vauva sitten kierähti jos kierähti.
Ja kaikille vauvoille ei todellakaan käy, että syötön jälkeen liikutellaan, vaan he heräävät.
Ja sitten tämä urbaanilegenda kierähtämisestä vauvan päälle.
Sellaisia ei ole raportoitu kuin tapauksissa, joissa vanhempi on ollut kovassa humalassa, huumeiden tai kovien lääkkeiden alaisena.
Vauva viereen ja se siitä.
Ja jatkossa varovaisemmin.