Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako jonkun vaimo oma-aloitteisesti

Vierailija
24.08.2012 |

-vaihtaa öljyt autoon

-leikata nurmikon

-pestä kaksikerroksisen talon ikkunat

- tyhjentää räystäät roskista

- vaihtaa sulakkeet

- korjata ja huoltaa lasten pyörät

- korjata lasten radio- ohjattavat lelut

- huoltomaalata piharakennuksia ja taloa

- vaihtaa rikki menneen kodinkonen tai kylpyhuoneen kalusteen

- rakennella lasten kanssa pienoismalleja

- viedä kaatopaikalle pihasta kertyneitä oksia yms.

- vaihtaa autoon kesä-/talvirenkaat

- ylipäätään korjata autoa, ruohonleikkuria, polkupyöriä, mopoja yms

- pitää perheen elektroniikka asiat ajantasalla/ kunnossa

Minä teen meillä kaiken tämän. Muuta en ehdi, kun käyn myös töissä. Vaimoni onneksi tekee muut kotihommat. Kumpaakaan ei onneksi ärsytä yhtään.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on ollu opetella, kun ei miestä ollu. Nyt mies ja eipä ole päässy taidot ruostumaan :D

Vierailija
2/86 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun arjen organisoinnista vittuuntuneena aloitin sen, ymmärtääkö jonkun mies oma-aloitteisesti... -kirjoituksen. Nyt tässä on pitänyt tehdä ajatustyötä ja toki taustalla on pian edessä oleva siirtymä kotiäidistä/opiskelijasta töissä käyväksi äidiksi.

Miehisiä jokapäiväisiä hommia meidän taloudessa ei ole. Onneksi mies sentään osaa oma-aloitteisesti puuhata lasten kanssa, etsiä ja ostaa niille jotain ruokaa ja intoutua leikkimään minua paremmin. Käskettynä siltä hoituu mikä vain - ikkunan pesun jätän kyllä itselleni ja varmaan pyykkien lajittelun, kun sen pitää lukea joka ikinen pesulappu ennen kuin uskaltaa pyykkiä pestä ;-D

Meidän kodissa kokonaan miesten töitä on pellettikattilan hoito ja nuohous. Satunnaiset pienet auton- ja pyöränkorjausjutut. Viemärien putsaus. Kaikki muu hoituisi minultakin, joka itse tehden tai ostopalveluna - ei mieskään niitä auton öljyjä itse pihalla vaihda...

Kodissa on tosi-tosi-tosi paljon töitä, jotka pitää tehdä joka päivä/tosi usein ja niiden organisointi on pitkälti mun harteilla. Onnea on kuitenkin se, että mies tekee töitä nätisti käskettynä. Näinköhän sitä olisi itse lähtenyt lauantaiehtoona yhtä nätisti kylppäriä hinkkaamaan kuin se mies lähti. Että ehkä me selvitään, vaikka minä tästä töihin meinaan lähteäkin ;-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
25.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että en asuisi mielellään muuta kun kerrostalossa tässä elämän tilanteessa.:)

Auton huoltaa kaikkineen huoltoliike, pihan ja talon kiinteistöhuoltajat. Sulakkeet vaihdan ja tietokoneet ja tv yms elektroniikka on hallussa, mulla on kunnon kotiteatterivehkeet.

Lamput asennan itse.

Kodinkoneet oon opetellut asentamaan itse.

Mutta jos on rahaa niin teetän senkin uutta ostaessa liikkeen toimesta. Huonekalut kasaan ite.

Vuokralla ku olen ei tarvi maalata tms.

Sekin kyllä sujuisi.

Mieheltä tärkeämpää on osata tehdä myös ruokaa ja näitä ns naisten hommia käskemättä, kun noita listan asioita.

Jos olis omakotitalo niin sitte ulkotyöt ja remontit tehtäisi yhdessä.

Vierailija
4/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kumpikaan ei tee montakaan noista asioista, vaan ne ostetaan palveluina. Mieheni tekee paljon kotitöitä ja enemmän ansiotyötunteja kuin minä. En keuhkoa hänelle niistä hommista, jotka jäävät minulle; ei hänkään valita, jos minulla on jotain hänen mielestään tekemättä.

Vierailija
5/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ainut palstan mies yrittää pitää puoliaan... :D Varmaan onnistuu

Vähän kaveri pilkettä sinne kuuluisaan silmäkulmaan

Vierailija
6/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmamies.

Onneksi miulla on samanlainen. Tuon kaiken lisäksi se siivoo, tuo aamukahvit sänkyyn, tulee vastaan, kun pääsen töistä, tekee ruoan, pesee pyykit, huolehtii lemmikeistä ja vaihtaa renkaat myös appiukolleen, jolla on reuma.

Ja hän käy töissä ja kouluttautuu siinä sivussa.

Onko ehkä vähän huippu mies

Vierailija
7/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ainut palstan mies yrittää pitää puoliaan... :D Varmaan onnistuu Vähän kaveri pilkettä sinne kuuluisaan silmäkulmaan

Vierailija
8/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole miestäkään auttamassa.

Eikä noi tehtävät ole edes mitään naiselle vaativia :)

Vierailija
9/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän lisäksi ukolla on aikaa käydä salilla ja helliä minua leffoilla yms.

Minä saan keskittyä uraani. Muspus. Kelepaa ^^ ?

Vierailija
10/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatopaikkakuorma puutarhajätteistä tehdään yhdessä joka syksy.

Vierailija
11/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee myös loistavaa ruokaa, hoitaa lapset, tienaa jne.

Arvatkaa, mitä se mies niillä tekee?

Valittaa.

-vaihtaa öljyt autoon

-leikata nurmikon

-pestä kaksikerroksisen talon ikkunat

- tyhjentää räystäät roskista

- vaihtaa sulakkeet

- korjata ja huoltaa lasten pyörät

- korjata lasten radio- ohjattavat lelut

- huoltomaalata piharakennuksia ja taloa

- vaihtaa rikki menneen kodinkonen tai kylpyhuoneen kalusteen

- rakennella lasten kanssa pienoismalleja

- viedä kaatopaikalle pihasta kertyneitä oksia yms.

- vaihtaa autoon kesä-/talvirenkaat

- ylipäätään korjata autoa, ruohonleikkuria, polkupyöriä, mopoja yms

- pitää perheen elektroniikka asiat ajantasalla/ kunnossa

Minä teen meillä kaiken tämän. Muuta en ehdi, kun käyn myös töissä. Vaimoni onneksi tekee muut kotihommat. Kumpaakaan ei onneksi ärsytä yhtään.

Vierailija
12/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen vastaavan naisten työlistan töihin kuluva aika vuodessa, niin sinulle jää reilusti enemmän luppoaikaa.

Vierailija
13/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ainut palstan mies yrittää pitää puoliaan... :D Varmaan onnistuu Vähän kaveri pilkettä sinne kuuluisaan silmäkulmaan

se nyt tuhoon tuomittu yritys, Vauva-palsta... :D

Vierailija
14/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmamies.

Onneksi miulla on samanlainen. Tuon kaiken lisäksi se siivoo, tuo aamukahvit sänkyyn, tulee vastaan, kun pääsen töistä, tekee ruoan, pesee pyykit, huolehtii lemmikeistä ja vaihtaa renkaat myös appiukolleen, jolla on reuma.

Ja hän käy töissä ja kouluttautuu siinä sivussa.

Onko ehkä vähän huippu mies

Mutta hyvä, jos olet mieheesi tyytyväinen.

Vierailija
15/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat lähinnä tasoa, osaako mies suursiivota oma-aloitteisesti tai käydä vaatekaapit läpi tai ennakoida tulevan kauden vaate- ym tarpeita tai huomata pihamaan kitkemisen jne.

Vierailija
16/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osaan soittaa puhelimella paikalle sellaisen, joka tekee. Sama sisähommissa.

Vierailija
17/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden hommien hoitamiseen? Et taida olla liikkeissäs kovin nopea...

Minä hoidan meidän perheessä kaikki tässä avauksessa mainitut asiat, paitsi piharakennusta ei ole, eikä lapsilla radio-ohjattavia leluja. Teen myös kaikki muut kotityöt, koska olen perheen ainoa aikuinen. Ja kas kummaa, ehdin tehdä ihan kaiken ja käydä vielä siellä töissäkin.

Vierailija
18/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko on tämän vaimon hoitaa NUOKIN asiat kun ei se helvetin laiska paska mies nosta persettään tehdäkseen mitään.

Vierailija
19/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asutaan, joten kumpikaan meistä ei ole joutunut opettelemaan auton huoltoja ja pihan ja talon kunnostusta.

Mies huoltaa kyllä polkupyörät ja vaihtaa sulakkeet.

Ei meitäkään tämä järjestely ärsytä yhtään. Mies tekee muitakin kotihommia.

Vierailija
20/86 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoita pestään kerran pari vuodessa, sulakkeita vaihdetaan kerran-pari vuodessa (eikä ole muuten iso homma :). Räystäät putsataan kerran kahdessa vuodessa. Kaatisellakaan ei vierailla edes joka kuukausi, ehkä max. 4 kertaa vuodessa. Renkaiden vaihto 2 kertaa vuodessa. Samaa rataa vois jatkaa vaikka kuinka pitkään. Korjattavaa, onko edes joka viikolle? Lasten kanssa pienoismallien rakentamista en laskis kotityöksi :)

Sen sijaan jos miettii kuinka paljon lapsiperheessä pestään pyykkiä, kuinka paljon pestään astioita ja laitetaan ruokaa ja siivous siihen päälle. Ja kaikki muu niin sorry vaan, se sun vaimos ei ehdi muuta, mutta sinä ehdit, ihan helposti. Älä nyt viitti iso mies tehdä noista hommistasi jotenkin vaikeita ja monimutkaisia. Javäittääettä sä tuhraat noihin kaiken vapaa-aikasi, hyvä jos kerran-pari viikossa teet jotain.

Ja joo, mä osaan tehdä tuon kaiken ja paljon muuta päälle, maatalon tyttärenä sitä on tullut tehtyä kaikkea mitä omakotitalossa tarvii tehdä. Ja edelleen teen noita kaikkia jos tarve vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi