Kuinka moni EI-AKATEEMINEN tietää
1) mikä on dosentti?
2) mikä on professori?
3) mikä on tohtori
4) mikä ero on lääkärillä ja tohtorilla?
5) onko filosofian maisterin pääaine useimmiten filosofia?
6) millaisessa oppilaitoksessa voi suorittaa diplomi-insinöörin tutkinnot?
7) mitä tieteellisiä jatkotutkintoja yliopistossa on?
8) mitä tarkoitetaan tieteellisillä julkaisuilla?
9) mikä on väitöskirja?
10) mikä on pro-gradu?
11) mikä on diplomityö?
Tässä nyt muutamia. Ystäväni heitti minulle tällaisen listan ja väitti etten tiedä näitä, koska en ole yliopistotaustainen. Tiedättekö te?
Kommentit (87)
merkitystäkään.
Maialmassa on miljoona ja taas miljoona nippelinappeliasiaa, joita tietävät vain asioiden kanssa painivat henkilöt.
Eipä noita tiedä kaikki akateemisetkaan, miksi edes pitäisi tietää?
Esim. mikä ero on tohtorilla ja lääkärillä, en sano lääkäriä koskaan tohtoriksi, tulee mieleen joku satavuotias mummu :)
Aika monta noista on sellaista, jotka ei vaan kiinnosta pätkääkään, jos kiinnostaisi olisin varmaan ottanut asiasta selvää.
Osa noista kuulostaa tutulta siksi että on seurannut jotain ohjelmaa telkkarista missä on puhuttu aiheesta, esim. uutisia, ja lehdistä olen myös lukenut näitä asioita sivuavia juttuja.
Ihmettelen, miksi kaikki nuo pitäisi tietää? Ei akateeminen ihminenkään tiedä kaikkien muiden alojen yksityiskohtaisia koulutusasioita.
Kandidaatti on alemman korkeakoulututkinnon suorittanut.
t. latinisti
Ärsyttää, kun ihmiset eivät lue vastauksia, vaan sitkeästi antavat vääriä tai puutteellisia tietoja.
Dosenttina olen useinkin törmännyt tuohon, että ihmiset eivät todellakaan tiedä mikä on dosentti. Eivät sen paremmin akateemiset kuin ei-akateemisetkaan - tässä en ole huomannut eroa.
Lähes kaikkien tuntema dosentti on Pekka Haavisto. Vaalien alla hän teki käsitettä vähän tunnetummaksi, mutta näköjään aika pihalla ollaan edelleen.
osaisi vastata kysymyslistaan, joka olisi laadittu jonkun toisen koulun ja koulutukse (esim ammattikoulu) asioista.
Akateeminen tutkinto ei tosiaa takaa fiksuutta, opiskelemaan pääsee kuka tahansa joka jaksaa päntätä pääsykokeisiin tarpeeksi. Itsellä on sekä amk että akateeminen tutkinto ja noista kahdesta koin amk-tutkinnon haasteellisemmaksi. Joku toinen taas kokee eri tavalla.
AP:n ystävä ei ainkaan ole fiksu, vaikka vissiin akateeminen eli tulihan todistettua jonkun jo aiemmin mainitsema "akateemisuus ei takaa fiksuutta" :)
1) mikä on dosentti?
2) mikä on professori?
3) mikä on tohtori
4) mikä ero on lääkärillä ja tohtorilla?
5) onko filosofian maisterin pääaine useimmiten filosofia?
6) millaisessa oppilaitoksessa voi suorittaa diplomi-insinöörin tutkinnot?
7) mitä tieteellisiä jatkotutkintoja yliopistossa on?
8) mitä tarkoitetaan tieteellisillä julkaisuilla?
9) mikä on väitöskirja?
10) mikä on pro-gradu?
11) mikä on diplomityö?Tässä nyt muutamia. Ystäväni heitti minulle tällaisen listan ja väitti etten tiedä näitä, koska en ole yliopistotaustainen. Tiedättekö te?
Varsinainen "ystävä" sinulla..