Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Kiitos onnitteluista!
Ja tervetuloa mukaan Eviita :) Mä oon ajatellut juurikin samalla tavalla kuin sä. Ensin pelkää ja on varma että on raskaana, kun on yhden pillerin unohtanut ja sitten kun oikeesti jätti ne pillerit syömättä, niin huomasi, ettei se olekaan ehkä niin helppoa. Täällä oli menossa yk 3 kun plussaa testiin tuli. Aikaa kuitenkin meni pillereiden pois jättämisestä 5 kk, kun kierrot oli niin pitkiä.
Vauvaunelmia toivottavasti sun kierto lähtee tosta tasottumaan ja lyhenemään, toi on niin ärsyttävää toi odottaminen, kun ei tiedä yhtään missä mennään. Mä olin yk 2 jälkeen jo vakuuttunut ettei raskaaksi tuleminen tuu olemaan helppoa ja menee varmaan ikuisuus jos kierrot on jatkossakin yli 70 päivää. Mutta sitten yhtäkkiä kävikin näin :D Tää yrittäminen on mennyt vähän näin, että juuri kun on luullut tietävänsä jotakin, niin kaikki meneekin ihan päinvastoin :)
Kiitos Meikku1 sanoistasi ja muilleki ymmärtäväisille.:)
Meikku1, sulla siis ollut myös pitkiä kiertoja..minkälainen kierto sulla oli kun plussa ilmestyi? Oliko lyhyempi vai pitkä?
Nyt oon ajatellut yrittää olla stressaamatta menkkoja ym. ja touhuillaan tasaisesti niinku hyvältä tuntuu. eiköhän se tästä :) Toivon juuri sitäkin että kun ei mieti liikaa niin jotain ehkä tapahtuu!
Eviitalle tervetuloa joukkoon jännäilemään ja jakamaan iloja sekä suruja :)
Kaikille plussanneille haluan sanoa sen verran että minä ainakin toivon että käytte kertomassa kuulumisia, ajatuksia vielä vaikka plussa jo pärähtänyt. Olisi ihana kuulla ekat neuvola, ultra ym kuulumiset. Ja kuulla minkälaista odotus on :) Meillä kaikilla päämäärä kun on sama.:)
Mukavaa viikonloppua kaikille! <3 itse aloitan yövuorot huomenna.
meikku1 vielä sen verran että ootko tunnistanut/saanut testattua ovulaation vaikka kierrot olleet pitkiä? Tai muut joilla pitkät tai epäsäännölliset kierrot, ootteko olleet tietoisia oviksesta? :)
Tein tänään testin, jonka mukaan olen raskaana <3 Olo on epätodellisen onnellinen.. Halusin tulla jakamaan tän teidän kanssa, vaikka kauaa en täällä ehtinyt kirjoitella. Meidän pikkuinen sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta.. En voi lakata hymyilemästä <3
Kimallus-84 no worries, kyllä mä täällä sun kanssa olen kuumeilemassa :) Tuntuu ettei mulla tärppää koskaan (eli ihan perus fiilis). Nyt kp20 ja ovistesteillä ei plussaa. Luotin kovasti noihin clearbluen testeihin ja ajattelin, että tottaikai niillä saa plussa mut ei sit. Ehkä tulossa pitkä kierto. Testejä riittää vielä viikon verran ja sitten lopetan. Peittojen heilutteluun tää ei kuitenkaan vaikuta, mut olishan se kiva ollu saada plussa ees johonkin testiin!
Oon nyt saanu ittelleni taas jonkun taudin, viimeksi olin kipee about samoilla Kp:llä. Kyllä masentaa tämä. Varsinkin kun oon ihan vainoharhainen, etten uskalla ottaa buranaa ettei se vaan pilaa mun mahiksia raskautua. On niin huono olo ja panadol ei auta mitään kurkkukipuun. Jäin kotiin tänään töistäkin. Täällä mä vaan haaveilen buranasta
Onnea Helinäkeiju25 ja Meikku1 :) Toivottavasti raskaus on helppo!
Vauvaunelmia sulla vielä piinailee vai? Katotaan tuleeko mullakin pitkä kierto ku ei tota ovulaatiota näy. Mutta siis mä oon ainakin huomannu, että limoja on enemmän. Sulla ei mitään tämmösestä viittaavaa oiretta ole? Vitsi jos oisin sä, mulla menis ihan tosi monta testiä.
Eviita tervetuloa :) Mulla kanssa sama fiilis tosta raskauden alusta. Käytin jopa aikoinani nuorena tupla ehkäisyä, koska en todella halunnut raskaaksi ja nyt sitten kun yrittää niin ei mitään.
Hummingbird: kyllä, täällä piinaillaan vielä.:( Ei menkkoja missään..alamahaa särkee vähön väliä, ei muuta. Parina päivänä huomannu tavallista enemmän limoja, mut testissä ei näkyny ovista. Epätoivonen olo. Ei tänne kummempia.:)
Onnea Helinäkeiju25!
Vauvaunelmia: En osaa ihan sanoa tästä kierrosta, plussa tuli testiin kp 38, joten ei ainakaan hirveen pitkä kierto ollut. Ovulaation omasta mielestä opin tunnnistamaan, mutta ihan varma en osannut tässäkään kierrossa olla. Ovulaatiotestejä en oo tehnyt ollenkaan. Vähän jännittääkin, että miten pitkällä raskaus onkaan tällä hetkellä. Ajattelin vielä tällä viikolla tehdä uudestaan tuon viikkonäytöllisen testin ja toivon, että se näyttäisi jo enemmän viikkoja kuin viimeksi :)
Tänään tuli neuvolasta postia, jossa oli kaikkia lomakkeita täytettäväksi ja vähän muuta tietoa raskaudesta. Tuli aika huikee fiilis, kun sai kirjottaa oman nimen kohtaan ÄITI :)
Testailin muuuten tossa vkl ovistesteillä, kun ajattelin että jos menkat olis tullut ajallaan, niin ovis olis ollut silloin.. Perjantaina oli aika tumma viiva, lauantaina kans, ei siis tarkistusviivaa paljoo vaalempia..sunnuntaina en testannu mutta tänään tuli vaaleempi ku sillon aikasemmin. Olisko mulla voinu olla sunnuntaina ovulaatio?? vai kuinka noi testit näyttää..onko sillä merkitystä kuinka tumma viiva tulee jos ei oo kuitenkaa yhtä tumma tarkistusviivan kanssa??:)
Toiveita elättelen että ovuloisin kuitenkin.:)
Heippa..
maanantaina piti alkaa menkat, normaali kiero ollut koko ajan.
tullut vain ihan pienen pientä tuhrua, ruskeaa..yök.
mitä Tää on?
nyt olis mielipeteet tarpeen..
Esperando: Mulla on ainakin nyt pillerien lopetuksen jälkeen maaliskuusta saakka ollut samanlaista ruskeaa tuhrua aina pari päivää ennen kuin menkat alkaa kunnolla. Ennen pillereitä ei mitään vastaavaa ikinä ollut, vaan menkat alkoivat ihan kunnolla samantien. Että oisko tuo jotain menkkoja enteilevää?? Muussa tapauksessa en en tiedä.. Onhan toi aika inhottavaa juu..
Kerrotaan nyt loppuun vielä että tänne ei mitään ihmeellistä, kp 11/26-29, joten ovis on kai tässä käsillä näinä päivinä ja yk 2 siis menossa jota koitetaan parhaamme mukaan hyödyntää ;) Jää nähtäväksi kuinka tässä kierrossa käy..
Täällä edelleen kipeenä, eikä loppua näy. Harmittaa jos menee nyt raskautuminen ohi kun on kuumettakin ajoittain vähän. Vaikuttaakohan se, elimistö on kuitenki stressitilassa et luulis et raskautuminen ei oo mahollista kipeenä. Kyllä tässä täytynyt kipeenäkin vähän peittoja heilutella. Mieli tekee kyllä vaikka onkin paha olla. Burana mä kaipaan sua niin <3 Nyt kp 22/32 Yk 2. ovistestit ei vielkään plussaa :/ oon nyt päätyny että en osta niitä vasta kun alkaa näyttää epätoivoiselta toi yrittäminen. Luin jostain et clearbluet ei oo niin herkkiä kun toiset ja sit et se arvo saattaa olla korkeella vain lyhyen hetken miksi en saa plussaa. Kaikkea sitä kyllä aivot ottaakin vastaan kieltääkseen sen etten ovuloisi ollenkaan. Tämä tieto oli keskustelusta, joten täytyy ottaa vähän kriittisesti. Ja kuin kellon lyömällä eilen tuli muutama kirkas tippa punaista. Samaan aikaan kun viime kierrossa. Silloin meni päivä tai kaksi jollon alkoi vatsakivut ja välivuoto joka kesti menkkoihin asti. Olen lueskellut siitäkin, että voi olla estrogeenin puute tai keltarauhasen ongelma miksi tätä tapahtuu. Eli lääkäri reissu tiedossa jos jatkuu. Odotan nyt tän kierron ja sit ehkä ensi kierron niin olisi vähän enemmän tietoa kierrosta. Mun gyne kyl viimeksi sanoi että hänelle voi soittaa jos on jotain kysyttävää... Katsotaan viitsinkö häiritä kun ei hän siitä mitään palkkaa saa että soittelen.
Kovasti ollut aikaa taas googlailla täällä :( oon taas innostunu tosta lastenhuoneen sisustuksesta. Keksin, että maalailen huoneen joko harmaalla ja valkoisella tai beigellä ja valkoisella. Yhdelle seinälle ajattelin laittaa raitaa, maalarinteipillä vaan viivat ja sitten maalaan paksut raidat :) ja löysin muutaman ihanan pinnasängyn :) sit rakastaisin jos saisin jotain kukkivaa omenapuuta pinniksen yläpuolelle. Tää niin kostautuu mulle kun suunnittelen. Tiedän, et nyt en ainaskaa saa koskaan lapsia.
Esperando mulle on niin ominaista tollaset vuodot. Sinuna tekisin testin odottamatta mitään ja kattoisin mitä tulee. Se voi olla merkki alkavista menkoista tai raskaudesta tai jostain ihan muusta. Kuinka pitkään sulla ollut tasainen kierto ilman hormonaalista ehkäsyä?
vauvaunelmia en osaa noista ovulaatiotesteistä sanoa :/ just ton takia mä en ostanu noita viivallisia ku mä tulisin vaan hulluksi :D toivottavasti sulla olis nyt ollut se ja saitte käytettyä hyväksi sitä :) peukut pystyyn.
Mietin tässä kovasti josko saisin pidettyä ton elokuun palsta vapaana, en laskisi kiertopäiviä tai ovulaatioita. Tiedän että pää laskee niitä päiviä kuitenki vaikka yritän pitää itseni erossa tästä. Syyskussa mun työnkuva muuttuu niin sillon on paljon opittavaa ja väsyttää varmaan joka ilta. Ehkä mä saisin sillon muuta ajateltavaa ja raskautuisin vahingossa :)
täälläkin ilmottautuu yksi! Eilen tein plussan kotona ja tänään kävin verikokeissa varmistamassa asian! :) Neuvolaan jo soittelinki, kun ollut epäsäännölliset vuodot. Mutta näillä näkyminen olisi nyt 3+5, eli todella varhaisessa mennään! Ja ensimmäinen raskautuminen kyseessä! :)
[quote author="Sinvi" time="24.07.2013 klo 19:12"]
täälläkin ilmottautuu yksi! Eilen tein plussan kotona ja tänään kävin verikokeissa varmistamassa asian! :) Neuvolaan jo soittelinki, kun ollut epäsäännölliset vuodot. Mutta näillä näkyminen olisi nyt 3+5, eli todella varhaisessa mennään! Ja ensimmäinen raskautuminen kyseessä! :)
[/quote]
niin lisäystä viellä, että lopetin epillerit 21.5 ja parit öljynvaihdot oli. Viime viikon alulla tein negan, mutta nyt olikin plussaa! :) ite söin epäsäännölisen säännöllisesti foolihappoja :)
Terveisiä Aasiasta, palattiin juuri miehen kanssa kesälomareissulta, kuukautisten saattelemana tosin :/ Mutta täällä on tainnut olla muilla positiivisempia uutisia, hui miten paljon teitä plussanneita onkaan! Onnea ihan valtavasti kaikille!
Itse pistin juuri netistä ovulaatiotikkuja tilauksen, tehdään tämä nyt sitten kunnolla kun on kerta hommaan ryhdytty! Oliko täällä minun lisäkseni vielä joku muu kuumeilja vai plussasitteko jo kaikki?
eli.. Tähän asti ollut 5 normaalia 28 päivän vuotoa.. 3 päivää yli, ennen ei ole näin ollut.
ollaan nyt reissussa, palataan perjantaina.. Koitan odottaa siihen tai sit etsin täältä käsiini testin
tsemppiä kaikki!
.
Täällä odoteltiin 2,5 viikko menkkoja ja eilen ne sit alko.. tavallaan helpottavaa mutta tavallaan ei.. taas odottaa että saa alkaa haaveilla edes :/ huhtikuussa jätin pillerit pois.. jos nyt oikein muistan. Viime menkat tuntu tulevan aivan normaalisti..
Vauvakuumehan vaan pahenee, sekä ukolla että itellä :( ois se oma nyytti jo kiva..
TSEMPPIÄ KAIKILLE !
Täällä yks joka on ollut keskustelussa mukana ihan alusta asti eli viime syksyltä... Viimeset puoli vuotta oon lähinnä hiljaa seuraillu. Meillä piti alkaa yrittäminen tässä loppukesästä (näin oli siis sovittu), mutta oikeestaan heti ku päästiin tämän vuoden puolelle, siippaa alkoi ahdistaa ja nyt ei oikein olla selvillä että koskas sitten... Tällä hetkellä käydään sama keskustelu jokaisen pilleriliuskan jälkeen ja mies selvästi ahdistuu keskustelusta joka kerta - elätän toivetta, että jossain kohtaa se sanoo että joo, nyt jää pillerit ihan vaan päästäkseen siitä keskustelusta.
Mutta Aarinko, eivät siis kaikki ole vielä plussanneet - tai päässeet edes yrittämään.
Toivoisin kovasti että joku ystäväpiirissä kertoisi vauvauutisia niin ehkä sitten tota miestäkään ei niin paljoa jännittäisi, kun ei oltaisi ainoita...
Anna Mai, voi kurjuus kun se mies ei nyt lämpene niin kovin :/ toivotaan, että se tulee järkiinsä pian :) Ootko ajatellu, että jättäisit pillerit aiemmin mutta et ehkäisyä. Mä olisin jättänyt jos tää aknen alkaminen ei ois haitannu häitä. Eli jos sanot miehelle, että haluat nyt kuitenkin eroon hormoonista vaikka lasta ei tulisikaan. Sitten KUN mies innostuu niin olisi jo hormonit poissa elimistöstä ja aloitus olisi ehkä tuloksekkaampi. Onko mies kertonut miksi ei halua?
Täällä tauti vaan jatkuu ja vielä 3 päivää lisää saikkua tuli. Puuh, mitenköhän sitä jaksaa, mielummin olisin töissä. Viikon päästä olisi menkkojen alkamispäivä ja toivon, että alkais. En haluaisi olla nyt raskaana, sillä kävin tossa röntgenissä :( Oon tosi vainoharhainen ja tuun olee tosi tarkka siitä mitä syön ja teen raskaana. Toi röntgen ei kyllä kuullu mun suunnitelmiin raskausaikana, varsinkaan kun ei oo mikään pakko! Eriasia sitten jos oikeesti tarvii röntgeniä. Ehkä mä taas vähän ylireagoin :D mut en usko että oon raskaana ja toivonkin ehkä tässä kierrossa nyt niin vaikka hullultahan se tuntuu toivoa sitä.
Heippa!
Täällä ei miään ihmeellistä. En oo vielä testannut, mutta tänään ajattelin käydä apteekissa töiden jälkeen ja aamulla sitten testailen, nyt on jo kp 38... Onhan mulla ollut aikaisemminkin epäsäännöliset kierrot, mutta viimeksi ollut suht normaalit. Oireet on edelleen aika voimkkaita, aamusin ja muutenkin pitkin päivää oksettaa ja etoo, väsymys on jotain ihan sanoinkuvaamatonta ja närästää koko ajan.
Huomenna kerron tiputaanko taas korkealta!!!
Anzcu 86
Ilmoittaudutaannpa tähänkin ketjuun, nyt kun vauva tosiaan haaveissa on. Toista kiertoa nyt yritellään ja esikoinen siis tekeillä. Tänään kp 19/28-32 ja peittoa on koitettu heilutella niin paljon kuin vaan mahdollista. Meillä molempien vuorotyö vaan meinaa usein hankaloittaa yhteisen ajan löytymistä. Itekin niin mahdottoman kärsimätön persoona, että jos ei kohta ala kuulua, niin johan täällä ollaan kiukkusta tyttöä :D
On se jännä kun koko nuoruutensa "pelännyt" sitä raskaaksi tuloa ja luullut, että kerran kun jää pilleri välistä niin varmasti on raskaana. Nyt kun sitä oikeesti yrittää, niin huomaa, että eihän se sieltä ihan noin vaan aina tärppääkkään.
Kovia plussapuhureita kaikille meille tarvitseville ja kovasti onnea jo plussanneille :)