Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Hellou!
Täällä tuskin mitään muutosta tilanteeseen, kuin se, että peittoja on tullut heiluteltua paljon. Omat halut on ihan erilaiset kuin pillereiden aikaan, pillerit selvästi laannuttanut haluja.
Täällä on mies selkeästi sisäistänyt vauva-ajatukset, muistaa sen lähes joka asiassa mihin sen voisi liittää... pöydän ostossa, talon mietinnässä, huoneen sisustamisessa.. bla bla.. kiva joo on.
Ollaan puhuttu, että mies kävisi siittiö-testittä (mikälie), jossa näkisi onko siellä edes mitään elämää... Itse kävisin gynellä normi tarkastuksessa.
Jos tilanne olisikin se, että ei voitaisi saada jälkikasvua niin ei tarvitsisi jahkailla, muttailla ja pohtia.
Mies siis 40+ niin tilanne voi olla mikä tahansa.
Tällästa täällä tänään.
Kiitos neuvoista kaikille.:)
Nyt on jokailtaisena vaivana sellanenkin turvotus että sen perusteella voisin olla jo viikolla 20 raskaana.:D Hohhoh. Menkkamaiset kivut hävinneet. Tais mun menkat tulla pelkkänä kipuiluna!!
Mutta mitä tää ilta turvotus on??nyt kp 41. En tiedä olisko pöllöä tehdä vielä testi...tein sillon kp 30 suunnilleen sen aikasemmin ja oli kyllä nega.
Kiitos neuvoista kaikille.:)
Nyt on jokailtaisena vaivana sellanenkin turvotus että sen perusteella voisin olla jo viikolla 20 raskaana.:D Hohhoh. Menkkamaiset kivut hävinneet. Tais mun menkat tulla pelkkänä kipuiluna!!
Mutta mitä tää ilta turvotus on??nyt kp 41. En tiedä olisko pöllöä tehdä vielä testi...tein sillon kp 30 suunnilleen sen aikasemmin ja oli kyllä nega.
Onnea kuumeilijalle plussasta! Ja toivotaan muillekin niitä plussatuulia :)
Mulla on kp 17/28-32, peittoa ollaan heiluteltu tässä kierrossa joka päivä :D Toivotaan että tärppi tulis! Mulla täällä jännät paikat, kun kissa synnyttää. Päivällä oli joitain supistuksia, nyt on ollut pitkään aika normaalisti, makaa pesässään, seuraa mua joka paikkaan, läähättää välillä, maukuu ja nuolee alapäätään jatkuvasti. Josko ne tuossa yöllä syntyis :)
Mulla kp 26/27-28 menossa. Oon ollu niiiin vakuuttunut et tärppäs--on ollu kaikki mahdolliset oireet, etupäässä alavatsan 'kipuiluja'--et oon testaillu semmosilla halvoilla netistä tilattavilla liuskilla jo viikon ajan. Mut ei! Tää on todella hermoja raastavaa tää odottelu. Aika menee niin hitaasti! :D
VIHDOIN näyttäis menkat alkavan!! Siis ihan pikkusen on tullut punertavaa vuotoa, vuhuuu. Kai mä lasken tän kp 1 ja katotaan jos menkat alkaa kunnolla. Sit vaan ovista odottamaan.:) oon niin onnellinen jos ne nyt alkais, alaselkäkipu on järkyttävä tänään.
Hellou!
Paljon onnea Kuumeilija87 plussasta! Toivotaan toukan pysyvän matkassa loppuun saakka :)
Mulla on ollut paljon kaikkea muuta ajateltavaa nyt viime aikoina, etten ole niin kerennyt haaveilemaan tai stressaamaan. Kyllä ajatus vauvasta käy päivittäin mielessä, mutta olen kai tyytynyt osaani ja odottelemaan vain tulevaa. No nyt alan ehkä hieman taas miettimään enemmän, kun tänään olisi pitänyt menkkojen alkaa, mutta eipä vaan näy missään. Ei mitään oireita. Ei mitään nivelsärkyjä, mahakipuja tai muutakaan. Tässä viikon aikana tullut useana iltana otettua yhdestä neljään siideriä tai tequilaa, kun olen ollut reissussa.
Miehen ex tekee elämästämme haastavampaa päivä päivältä. Viimeksi, kun olin mukana hakemassa lapsia äidiltään, jäin normaaliin tapaani autoon odottamaan. Näin taustapeilistä kun lapset juoksivat kohti autoani, joten nousin autosta auttaakseni pojat sisään. Nainen kuitenkin tuli pihalle mukaan (jota ei ole ennen tehnyt), ja nähtyään minun nousevan autosta, käskytti heti takaisin autoon melko värikkäin sanakääntein ("pysy sä ämmä siellä autossa"). En tajua. En ole eläissäni puhunut naiselle tätä ennen sanaakaan. En ole ikinä tehnyt hänelle mitään. Miksi hän on niin vihainen minulle? No tämä lasten hakureissu ei jäänyt tuoho. Lastasivat autoni takaluukkuun poikien vaatekassit ja tarhareput, ja nainen kiskaisi hattuhyllystäni laittaakseen luukun kiinni. Saatoin hieman rumalla äänensävyllä karjaista seuraavat sanat: "älä riko mun autoa!" Johon nainen vastasi: "Ai SUN autoa?!" ja tuli kuskin puoleiselle ovelle, kiskaisi oven auki niin, että naarmutti viereistä autoa, ja räyhäsi siinä jotakin. Taisin mennä hiukan shokkiin kun en ihan tajunnut mitä tapahtui, mutta tilanne oli pelottava enkä ymmärtänyt miksi. Joo, vereni kiehui sisällä, mutta en vaan voinut ruveta siinä repimään toista tukasta, kun pojat katselivat äitinsä rähjäämistä. En vain voi aikuisena reagoida vastaavasti lasten nähden, vaikka mieleni teki repiä naiselta silmät päästä. Ajoin autolla niin rauhassa kuin pystyin, pidättelin itseäni, ja perille päästyäni kävin talon takana viskomassa pari kiveä niin kauas kuin käsistä lähti. Mies kyseli jälkeenpäin exältään että mikä juttu tämä show oli. "pidä se ämmä pois mun reviiriltä" ja "en jaksa keskustella sun kanssa tästä" olivat vastaukset. Mä en tiedä mitä voin tehdä. Kurjaa on, mutta se on vaan kestettävä. Lapset tarvitsevat äitiään, ymmärrän sen. Mutta miksi äidin tarvitsee käyttäytyä noin lasten nähden? Jälkeenpäin pojat kyseli minulta, miksei äiti tykkää musta. En osannut vastata. Pelottaa kyllä oikeasti, että mitä tapahtuu, sitten kun nainen kuulee meidän perheenlisäyksestä. Polttopulloja odotellessa... :/
Mies sai veljeltään 40v-lahjaksi ex-girlfriend voodoo -nuken. Tänään pisteltiin sitä vuorotellen. :D
Äh. Jos ei menkat ala huomenna, pitää varmaan testailla. Ei kyllä oo minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan. No sellainen olo kyllä koko ajan, että voisin syödä vaikka hevosen, mutta se johtunee grillikaudesta ja ihan oikeasti vaan ahmimisesta. Nälkä kasvaa syödessä ihan kirjaimellisesti. En uskalla edes käydä vaa'alla. :D
No pitihän se sitten heti aamulla testata. Plussa tuli :) Lähetin viivat kuvaviestinä heti parhaalle ystävälleni varmistaakseni etten näe harhoja, ja ollaan nyt fiilistelty. Ei ollut mikään haamuviiva, muttei ihan yhtä vahva kuin kontrolliviivakaan. Mutta ihan selkeä kuitenkin.
Nyt jään kauhulla odottamaan sitten kaikkia yrjötysoireita jne :D Juu ja pitää varmaan kertoa miehellekin. En raaski kesken työpäivän häiritä, joudun odottelemaan iltaan. Tässä on siis hyvä aika hioa iskutaktiikkaa ;D
Täältä ei varmaan satu löytymään toista kaltaistani tulevaa mammaa, joka tulee hoitamaan vauvan yksin--eli isä ei ole kuvioissa mukana..??
Onnea Katjaa ihan älyttömästi! Sehän tuli nopsaan :) monesko kierto sul oli? Tässähän tulee ihan paineita ku täällä vaan plussia satelee :D mulla on vahva luulo etten tuu ikinä raskaaksi. Ja ajattelen asiaa ihan liikaa. En vaan osaa relata. Koita nyt pysyy kaukana siitä naisesta. Sehän tyrkkää sut jostain jyrkänteeltä alas ku kuulee. Kuulostaa kyllä todella mielenvikaiselta ihmiseltä ja itse oman pahan olonsa aiheuttaa. Tuu sit kertoo mitä se miehes sanoo ! Vitsi mä niin odotan sitä hetkeä itse :) mun mies on niin onnellinen sit. Täytyy toivoo et se hetki tulee pian.
Tänään kp 15 ja tuntuu hieman kipuja munasarja alueella :D ovistesti näytti kuitenki ettei viel ois. Vitsi ja eilen jäi peiton heiluttelut välistä. Oon oikeesti tosi hermoraunio jo nyt. Antakaa vinkkei relaamiseen! Ens kierrossa en kyllä tikuta ovista. Mut pitää varmaan keksii joku uus harrastus mikä veis kaiken ajan. Tää vauvojen miettiminen ei auta. Oltiin viel koko vkl lapsiperheen kanssa ja tuli juteltuu vähän noista vauvahankinnoista niin ei auttanu yhtään. Tää nainen myös siis raskaana. Sanoi et tuutte varmasti heti. Meinasin sanoo et ei kuule tultu. Mä oon kyllä niin naurettava ku yk 2 vasta menossa ja tuntuu ku oltas yritetty vuosi. Miltä musta tuntuu sit vuoden päästä??
3. tai 4. kierto, mitenhän senki sit laskee. Jos se lasketaan jo ekaksi yrityskierroksi jolloin ehkäisy jäi pois (mulla oli uusi kierto alkanut päivää ennen ehkäisykapselin poistoa), niin tärppi tuli nelosella. En ihan oikeasti uskonut tämän käyvän näin äkkiä. Henkisesti olin valmistautunut kuukausien kurjuuteen. Olen tässä sulatellut asiaa, mutten vieläkään oikein sisäistä raskaana olemista, koska se ei vaan tunnu yhtään miltään. Lähinnä harmittaa se, että mieli tekis maksalaatikkoa, mut ei sitä nyt sit voi syödä ennen ens kevättä... :D
Ystäväni toi mulle raskausvitamiineja jotka sille oli jääneet ylimääräiseksi.
Ah ja voih. Taidan askarrella miekkoselle kortin, koska tuskin pystyn uutiset kertomaan ääneen. Plus että on riski että lapset kuulee liian aikaisin ja möläyttää äidilleen ;)
Hummingbird, koita keksiä jotain aivan muuta tekemistä. Mä olin viikon toisella puolen Suomea kurssilla, jossa sain ajatella vain kurssin suorittamista. Joku viikon survival-telttaretki kansallispuistoon jollekin vaellusreitille saa varmasti ajatukset pysymään kasassa, kun pitää vaan miettiä omaa selviytymistään. Tee vaikka pihasuunnitelma ja ryhdy toteuttamaan sitä. Vaihda mullat viherkasveille. Mene mosaiikkikurssille. Tee jotain sellaista josta todella nautit, niin ei pipo kiristä tämän asian suhteen. Toivon ihan sydämestäni teillekin onnistumisen riemua pikimmiten. <3
Heippa kaikille! Eilen rekisteröidyin tänne ja nyt päätin uskaltautua kirjoittamaan muutaman rivin...
Olen kohta 30 v täyttävä nainen. Asun avoliitossa 41 v mieheni kanssa. Vielä pari vuotta sitten ajattelin, etten koskaan halua lapsia tai naimisiin. MUTTA. Kun rakastuin mieheeni, se oli menoa. En koskaan ole tuntenut näin ketään kohtaan, enkä mitään muuta enää niin kovasti haluakaan, kuin naimisiin ja lapsia hänen kanssaan. Liekköhän myös biologinen kello ruvennut tikittämään, kun 30v lähestyy..?
Vauva-kuumeilua on ollut enemmän ja vähemmän nyt noin vuoden verran, ja nyt viime aikoina kuumeilu on noussut todella korkealle. Ilman ehkäisyä ollaan oltu tammikuun lopulta alkaen, ajatuksella tulee jos on tullakseen. Mutta nyt viime kuukausien aikana kuumeilun noustua korkealle, olen yrittänyt laskeskella ovulaation ajakohtia jne. Ovistestejä en ole vielä kokeillut, mutta harkinnassa on sekin. Nyt tämän kierron keskivaiheilla heiluteltiin peittoja ahkeraan, ja pettymys oli melkoinen kun menkat alkoi eilen :( Mies toivoo myös lasta todella kovasti, joten onneksi en ole kuumeiluni kanssa yksin :)
Rasittavinta on, kun tuntuu ettei pysty mitään muuta ajattelemaankaan, kuin raskaaksi tulemista. Menkkojen tulo on aina ihan hirveä pettymys. Eilenkin huusin ja kirosin ääneen, kun huomasin verta pikkuhousuissa, ja illalla nukkumaan mennessä tuli itku. Onneksi on kuitenkin paljon harrastuksia ym mukavaa tekemistä, niin saa edes välillä ajatuksia vähän toisaalle. Kuukautiskiertoni on yleensä 29-31 päivää, mutta välillä heittojakin on. Esim nyt kiertoni oli vain 26 päivää, ja joskus se voi olla 35 päivää. Nämä heittelyt ei toki ole mitenkään kamalan isoja, mutta hankaloittavat ovulaation laskemista.
Toivon, että täällä asioiden purkaminen ja toisten kertomusten lukeminen antaisi toivoa ja rohkaisua. Yritystä meillä ei toki ole alla kovinkaan pitkää aikaa, mutta siitä huolimatta tuntuu aika raastavalta välillä, kun toivoisi vauvaa niin kovin kovin paljon.. :/
Katjaa: onnea super paljon!!:) toivotaan että kaikki sujuu hyvin.
ON: vittu täällä mitkää menkat alkanut :( masennun..
Nemi83 tervetuloa :)
Katjaa joo jotain täytys keksii. Paras olisi jos jaksais alkaa himourheilijaksi niin laihtuis ja raskautuminenkin helpompaa. Ei vaan millään huvita, oon kyl niin laiska. Ois kanssa kiva jos alkais suunnittelemaan omaa taloa ja kattelee tontteja. Siinähän sitä oliskin puuhaa :D
Vauvaunelmia tunnen niin sun tuskasi :( Ootko nyt lähiaikona tehny testii? Vitsi on kyl haastavaa tollanen ku ei tiiä yhtään missä mennään. Mua pelottaa kanssa että kp 2 ei pääty koskaan, kun yleensä pillereiden jälkeen monella kakkoskierto venyy. No nyt on aikasta pähkäillä sitä. Tsemppiä sinne!
Onnea Katjaa!
Täällä tuli myös plussaa testiin :D Keskiviikkona Apteekin omalla tuli aika haalee plussa ja tänään clearblue digillä raskaana 1-2. Vähän jännät on tuntemukset tällä hetkellä, kun omien laskujen mukaan olis jo rv 5+4 menossa, niin vähän ihmetyttää noi tulokset. Kuitenkin varovaisesti uskon ja toivon, että tässä oikeesti raskaana oltaisiin :) Ja neuvola-ajan varailin myös tänään ja eka neuvolakäynti olis kolmen viikon päästä edessä.
Onnea Katjaa ja Meikku1 !! :)) Ihan mahtavia uutisia!
Kauheeta luettavaa tosiaan Katjaa toi sun miehen exän käytös..ei vaan voi kyllä ymmärtää. Ei voi kun toivoa sulle tosi paljon tsemppiä ja jaksamista asian kanssa. Jotkut ei sitte vissiin osaa päästää irti existään ja mennä eteenpäin...
Täällä nyt satelee plussia siihen tahtiin että tässä tulee itelle kohta paniikki kun kaikki ajaa ohitse molemmin puolin :D Onko täällä enää kohta muita palstalaisia jäljellä kuin minä, kun kaikki plussaa vuoronperään :D apua..!
Mulla menossa tänään kp5/26-29 ja menkat alkaa olla ohitse. Yk 2 siis tässä kierrossa lähti käyntiin. Tällä hetkellä ollaan miehen kanssa lomareissulla :) Kohtahan sitä pääsee taas yrittelemään ja piinailemaan.. ;)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :)
Meikku1 hurjasti onnea sullekin.:) Millä kierrolla tärppäs?
Ihanaa kyllä kun plussia alkaa tulla, kaikki kuitenkin kovasti jo kuumeilleet ja odottaneet.:) Pieni ressi kyllä alkaa itelle tulla kun ei mitään hajua omasta kierrosta.:/ Hummingbird testasin pari päivää sitte, ja nega tietysti. Mietin vaan että ovuloinkokaan ja jos niin koska..ei viittis ovistestrjäkään ihan turhaa tehdä ku ei oo mitään hajua kierrosta. Mun pitäis kans keksiä jotain muuta ajateltavaa nyt. Ehkä ne menkatki alkais kun ei stressais koko aika. Töissäki ollu aika kovat paineet.
Heippa.
Täällä ilmoittautuu yksi joka luovuttanut plussa ajatukset.. Tänään kp 24/28 yk 5, enkä usko että plussaa tulee.
Täällä pahin kuume jo hellittänyt, en stressaa enkä ajattele asiaa. Välillä havahdun, kun muistan että onhan Se ehkä mahdollista.
Todella paljon onnea plussanneille, ihanaa odotusaikaa!
Tsemppiä meille muille.
Voi että, onnea kaikille plussanneille! Ja onnea muille yritykseen!
Täällä itekkin ihan kuumeisena oon, haluis jo sen plussan pärähtävän, etenkin kun niin monella on nyt tärpännyt :) Vauva pyörii mielessä miltein kokoajan, etenkin näin iltaisin.. Tosin, meillähän ei ole ku vasta eka yrityskerta, mut mitä nopeemmin sen parempi ? ;) Täällä kp 20/28-32, kokoaika meinaa olla nälkä, pakostikkin sitä toivois että tuo oire viittaisi siihen tiettyyn asiaan, mutta yritän kovasti olla oireita ajattelematta, jotta ei sit tuota pettymystä jos menkat alkaakin :D
toivottavasti vauvaunelmia saat tuohon kiertoosi jotain selkeyttä, varmasti todella piinallista tommonen :o
Kuumeilija87: ONNEA plussasta!! :)) Ihan mieletöntä että heti ekasta sitten tärppäs :) Nyt vaan peukut ja varpaat ristiin ja pystyyn että kaikki menee hyvin! :) Mä niin tiesin et oot kuitenki raskaana kun oli niin selviä oireitakin jo! :) Onnea hirmuisesti!
Iituliinu: Ompas erikoista..hmm.. :/ En kyllä nyt osaa antaa mitään neuvojakaan oikein tuollaisessa tilanteessa, eipä sitten kai auta kuin odotella ja mahdollisesti testailla jossain kohtaa uudelleen..? Jos vaikka mahdollinen kiinnittyminen on tapahtunut jotenkin myöhäisessä vaiheessa eikä siten mahdollinen raskaus näy vielä testissä.. *miettivä ilme* Tsempit sinnekkin! :) Toivottavasti asiaan tulee jokin selvyys, joko menkat tai plussa, aika raastavaa varmasti tuollainen kun ei tiedä.. :/
ON: Täällä lähti käyntiin tänään kp 1/26-29, elikkäs menkat alkoi - kuten arvelinkin, kun ei mulla minkäänlaisia raskausoireitakaan ollut.. Eipä muuta kuin uutta yritystä ensi kierrossa! :) Vaikka tääkin kierto oli ihan normaali 28 päivän kierto, ja oviksen aikaan peittoja heiluteltiin neljänäkin päivänä peräkkäin (ja muutenkin siinä samalla viikolla ennen ja jälkeen oviksen) niin ei se vaan aina automaattisesti näköjään tärppää vaikka osaiskin puuhat ajoittaa oikein, ei se ookkaan niin helppoa raskautua.. Mutta hei, ei lannistuta, täähän oli vasta eka yritys! :)
Meillä on nyt miehen kanssa 2 viikkoa lomaa samaan aikaan, ja seuraava ovis ajoittuu sitten loman viimeiselle viikonlopulle, joten uutta yritystä kehiin silloin! ;)
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti kuumeiluun/piinailuun ja mahdollisiin testauksiin! :)