G: Kuinka monta kertaa SINÄ olet käynyt oopperassa?
Kommentit (61)
baletissa kerran ja sekin firman kustantamana. En kyllä itse maksettuna menisi kumpaankaan.
kuutisen kertaa. Baletissa en kertaakaan. Operetissa kerran (Iloinen leski), mutta en tykännyt. Ooppera on mahtava kokemus, ihan huumaava. Lemppareita on ollut Kuollut kaupunki ja Don Giovanni. Jos ikä kiinnostaa niin se on 34.
joista yksi oli operetti. Baletissa kolmesti ja sinforniakonsertissa useita kertoja, ehkä 10.
Oopperasta en välitä, mutta baletti ja sinfoniaorkesterin soittoa nautin mielelläni.
Noista "korkeakulttuurin" käynneistä suurin osa on ollut ulkomailla, koska Suomessa se on niin kallista.
Puccinin Madame Butterfly :) Mä ajattelin, että se on vaan kirkumista, mutta ooppera olikin todella kiva ja taisin itkeäkin lopussa :D
Voisin mennä uudestaankin. Millaisia oopperat Suomessa on? Kannattaako mennä? Onko ne Suomeksi?
N21
olen oopperassa ollut kerran. En kyllä tiedä mitä te teette tälläkin tiedolla.
mutta ehkä viitisen kertaa. Tykkään, mutten ikinä meinaa saada aikaiseksi.
t. 39v
Siitä asti kun uusi oopperatalo valmistui.
luulin lukua pienemmäksi, mutta uusia kertoja tuli aina vaan mieleen. Luku voi olla suurempikin. Tykkään oopperasta, tosin raskaampiin kuten esim. Wagneriin en ole vielä päässyt sisään.
N 45
Tykkään oopperasta ja asun pk-seudulla, joten ennen lapsia tuli miehen kanssa käytyä oopperassa pari kertaa vuodessa. Nyt lasten saamisen jälkeen en ole päässyt kertaakaan, kun ei ole lapsenvahteja.
Mun on pakko sanoa, etten muista, vaikkei niitä kertoja montaa olekaan. Muisti ei vaan toimi, että olenko ollut oopperassa vai operetissä.
Sanoisin, että ehkä 2 kertaa oopperassa ja 2 kertaa operetissa.
Nuorempi lapsistani oli oopperassa jo 2-3kk ikäisenä. ;-)
Tänä kesänä pitkästä aikaa kävin oopperajuhlilla katsomassa Aidan.
Toinen 38 vee.
Vastoin yleistä luuloa halvimmat liput esim. Kansallisoopperaan eivät ole kauhean kalliita, vaan yleensä 14-18 euroa / lippu. Toki niillä pääsee kolmannen parven sivuille, mutta uudessa oopperatalossa niiltäkin paikolta näkee ja kuulee kohtuullisesti.
Aloittelijan kannattaa valita suhteellisen helppotajuinen ooppera, esim. Taikahuilu, Aida tai Figaron häät. Kaikkein paras tässä suhteessa on mielestäni Carmen, mutta se ei ole tällä hetkellä Kansallisoopperan ohjelmistossa.
yli 10 mutta alle 20 kertaa. Baletissa en osaa sanoa, saman verran tai enemmän. Sinfoniaorkesterin konsertissa 5-10, teatterissa ei hajuakaan, n. 50?
Olen 31.
Opiskelijoille vielä vinkiksi, Kansallisoopperassa saman päivän näytöksiin liput opiskelijakortilla 10 euroa :O Miehen kanssa käytiin opiskeluaikoina paljon, liput yhteensä 20 euroa paikoilta, joista normaalihinta olisi ollut yhteensä 120 e.
Takana istuessa alkoi tulla sellainen tunne kun olsi katsonut televisiota. Mutta zoomaus puutui ja se häiritsi:-))
mutta Helsingin Oopperassa olen kaynyt katsomassa yhden baletin.
t. 23vh
Käyn noin 15 - 20 kertaa vuodessa ja olen käynyt jo muutaman kymmenen vuotta...
Kai täällä muitakin oopperafaneja on?
Kaveri on oopperassa solistina, käyn yleensä hänen esityksiään katsomassa.
tavallinen nelikymppinen duunari joka on kävellyt oopperan ohi melkein päivittäin työmatkoillaan viimeiset parikymmentä vuotta. Ei oo vaan koskaan tullut mentyä sisään.
Kolmesti oopperassa ja teatterissa suosin klassikkoteoksia.
Ikää on 31v. Ylioppilas ja ammattikoulun käynyt tavallinen duunari (vaikka koulutustahan ei kysytty).
noin 20 kertaa jos baletti lasketaan mukaan..."luontaisetu".