Yli kolmekymppiset miten kauan yrititte lasta?
Meillä on ensimmäistä yritetty nyt 10kk. Ei näy ei kuulu.
Ikää minulla 33v ja miehellä 36v.
Kommentit (38)
Olin silloin 30-vuotias. Kaksi aiempaa tärppäsi heti (26- ja 28-vuotiaana).
siis eka kierrosta, sitä en tietenkään tiedä että onko heti ekalla kerralla.
Meillä meni lopulta kolmisen vuotta, yritys aloitettiin kun olin 29 ja lopulta lapsi syntyi kun täytin 32. Yritimme vajaan vuoden tosissaan lasta mutta kun ei alkanut kuulua niin nopeasti tajusin että nyt pitää mennä tutkimuksiin ja onneksi jostain alitajunnasta tuli fiilis että meillä ei kaikki mene niin kuin elokuvissa. Ja hoitoihin tosiaan jouduttiin, lekurin tuomio oli että ilman hoitoja mahdotonta saada lasta (miehessä vika). Ainoa hyvä puoli oli että emme tahkonneet vuosia "turhaan" vaan saimme diagnoosin ja pääsimme eteenpäin. Hoidot olivat raskaita mutta se ihanin lopputulos syntyi viime vuonna :) Nyt on uutta yritystä meneillään.
Se mitä haluan ap:lle sanoa että älä odota kauaa enää tutkimuksiin menoa, se helpottaa sitä henkistä stressiä että saa tietää faktoja eli että onko jotain oikeasti fyysisesti vialla teissä. Ja jos on niin nykyään on tosiaan monia eri mahdollisuuksia saada se oma vauva kotiin asti.Tutkimuksia suosin siksi että huomaan kirjoitustyylistäsi jo että asiasta on muodostunut mielessäsi jo aika iso mörkö ja se ei ikinä ole hyväksi näissä asioissa. Tsemppiä!
ja he tulivat kyllä todella nopeasti ajatuksella "tulee jos on tärpätäkseen". Aikaa meni 4kk ja 2kk. Nuorempi tärppäsi siis toisesta kierrosta synnytyksen jälkeen.
kesti vuoden ja siihen mahtui kaksi keskenmenoa, eli raskauksia kyllä alkoi mutta vasta kolmas ei keskeytynyt. 31v silloin. Sitten toinen alkoikin heti eka yrityksellä.
onkohan meissä vikaa, kun edes sitä ensimmäistä raskautta ei ala :(
ap
5-6kk kesti,en muista tarkkaan.
Mutta 90% pareista saa raskauden aikaiseksi vuoden sisällä joten onhan teillä vielä aikaa
Ainakin itsellä oli näin, vaikka ikää toisen kanssa oli paljon enemmän. Ekaa yritettiin yli vuosi (olin alle 30) ja toinen tärppäsi heti (olin 35). Älä vielä huolestu.
Molemmat tärppäsivät 5-6 kk siitä, kun ehkäisy jätettiin pois. Jos ei vuoden sisällä tärppää, niin mene ehdottomasti lääkäriin ihan oman mielenrauhasi takia.
onkohan meissä vikaa, kun edes sitä ensimmäistä raskautta ei ala :(
ap
jos sellaisiin on tarvetta. Jos tarvitaan vaikka hormonihoitoa, inseminaatiota tms. Meillä oli jo ennestään lapsia, tärppääminen oli varmaan aika todennäköistä ja onnistuisi luultavasti yhä. Kävin juuri gynellä ja tästä oli puhetta. Kierto on yhä säännöllinen 28 päivää ja olen 42v.
Meillä siis lapset kun olin 34 ja 35 (tärpit neljännessä ja toisessa kierrossa)
kerralla 31v, tokalla 33v, molemmilla kerroilla tärppäsi toisesta yrityskierrosta.
Mutta joskus se vaan kestää. 10kk ei vielä ole pitkä aika, mutta itse ainakin hakeutuisin sitten aika pian hoitoihin jos tuntuu ettei ala onnistua.
Ensimmäinen lähti toisesta kuukautiskierrosta pillerien jättämisen jälkeen alulle, toinenkin hyvin pian ehkäisyn jättämisestä pois.
Aikaisemmin 22v. ja 25v. tulin heti raskaaksi.
Ensimmäisen raskauden alkaminen vei 8 kk pillereiden lopettamisesta (oli kyllä kierto sekaisin pillereiden jäljiltä). Toista yritetty tyyliin saa tulla jos on tullakseen kohta kaksi vuotta, tuloksena toistaikseksi kaksi keskenmenoa. Ikää kohta 36.
on jo tutkimuksia aloiteltu ja vielä ei ole mitään vikaa ainakaan löydetty.
Masentaa, mitä jos sitä lasta ei ikinä tule :(
ap
nyt ei kannata surra. Meillä ekaa tehtiin ainakin 1,5 vuotta, melkein 2v ja olin silloin alle 30. Tärppäsi kun stressi hellitti saadessani työpaikan. Toka tulikin tilaamatta yhdellä kerralla. Ensimmäisen teko vie monella pidempään, näin olen huomannut kaveripiirissäni. Kannattaa nyt ajatella positiivisesti ja olla stressaamatta vielä vaikka vuosi, vauvakin tulee helpommin.
Mutta vasta noiden keskenmenojen jälkeen ovistestit käytössä (toinen oli tuulimunaraskaus. Sen jälkeen meni 4kk, niin olin raskaana.).