Yli kolmekymppiset miten kauan yrititte lasta?
Meillä on ensimmäistä yritetty nyt 10kk. Ei näy ei kuulu.
Ikää minulla 33v ja miehellä 36v.
Kommentit (38)
ja oltiin vielä hyvin alle 30 molemmat, kun lapsi lopulta syntyi.
ja ikää oli silloin 32, 34 ja 35 (melkein 36) kun lapset syntyivät.
Mieheni sanoikin että ei tarvitse kuin katsoa minua niin olen jo raskaana :)
Ja esikoista alle 30 vuotiaana 1,5 vuotta.
ja tokaa lasta kahdessa kierrossa, eli yksi "huti" tuli. Ekaa tehdessä oltiin 35 ja 42, tokaa tehdessä 37 ja 45.
olimme 35 ja 37 kun mentiin naimisiin, raskaus alkoi kun olimme 37 ja 39. Olimme jo ilmoitautuneet lapsettomuushoitoon mutta se osoitttautui turhaksi.
ja "yritystä" on ollut 28-vuotiaasta saakka. Sitaatit siksi, koska enää emme pahemmin yritä, ajatuksesta on aika pitkälti luovuttu. Seksin harrastamisesta toki ei =D mutta en enää laske ovulaatiota tms. Ikävää, mutta olen kyllä jo aika sinut asian kanssa.
Mieheni sanoikin että ei tarvitse kuin katsoa minua niin olen jo raskaana :)
ekassa raskaudessa (32 v). Oltiin jo menossa lapsettomuustutkimuksiin mutta sitten kävikin onnellisesti että olinkin luomusti raskaana. Mulla on PCO eli munasarjat epätyypilliset
Toisen kerran raskautuessa (36 v) ei aktiivisesti "yritetty" mutta ei ollut ehkäisyä, lapsi sai tulla jos oli tullakseen ja onneksi tuli. Ehkä siinäkin n. vuosi meni
vaihdoin miestä ja jo tärppäsi ekasta kierrosta ;-) Ikää silloin 34 vuotta.
Heti on aina napsahtanut, kun on vähänkin ollut tilaisuus. Minä 37, mies 31.
1v pidetaan rajana lapsettomuushoitoihin, mutta monilla tutuilla on kestanyt esim. 1,5v tai 2v ennen raskautta. Monet heista ovat pamahtaneet raskaaksi vasta kun lopettivat yrittamisen (stressitaso laski).
Joitakin hedelmallisyyteen vaikuttavia asioita voit itsekin "kartoittaa", esim.
Oletteko molemmat perusterveita?
Onko kiertosi saannollinen?
Onko teilla sisaruksia (eli ovatko aitinne olleet hedelmallisia)?
Jos on sisaruksia, niin onko heilla lapsia?
Onko kummallakaan teista ennestaan lapsia?
Tupakoitteko/ juotteko?
Onko ylipainoa?
Jos ei naissa asioissa ole erikoista huomautettavaa, niin suosittelisin jatkamaan luomuna viela ainakin 3 kk. Ne lapsettomuushoidotkin kun ovat aika rankkoja varsinkin naiselle.
Ekan lapsen sain 33-vuotiaana, häntä yritettiin 4kk. Nyt odotan toista jota yritettiin kuukausi (raskauduin yhdestä kerrasta...), nyt olen 34-vuotias, mies 11 vuotta vanhempi.
Yritettiin melkein kaksi vuotta.
Yksi tuulimuna ja yksi keskenmeno.
Hoitoihin hakeuduttiin n. vuoden yrittämisen jälkeen. Kaksi kiertoa söin Clomifenia kun sitten alkoi synnytykseen päättyvä raskaus.
Suosittelen sinullekin gynegologin juttusille menemistä, yksin ei kannata murehtia. Vaikka sitä minäkin ennätin tehdä.
kerralla 31v, tokalla 33v, molemmilla kerroilla tärppäsi toisesta yrityskierrosta.
Mutta joskus se vaan kestää. 10kk ei vielä ole pitkä aika, mutta itse ainakin hakeutuisin sitten aika pian hoitoihin jos tuntuu ettei ala onnistua.
ovistestejä? Siis kysymys kaikille muillekin...
Ekaa lasta yritettiin 2 vuotta ja siihen mahtui kaksi km:a (minull endometrioosi). Olin 30v kun tärppäsi. Meinattiin mennä lapsettomuustutkimuksiin, mutta onnistikin ennen sitä (stressittömyys?). Ja toinen tärppäsi kertalaakista kun olin 32v. Kolmatta olemme yrittäneet kohta 4 vuotta eikä ole onnistunut (endo pahentunut). Nyt olen 38v.
Täytin yrittämisen aikana 32, nyt rv 16 menossa :). Onko teillä ovulaatiotestit käytössä? Ilman clearblueta olisimme olleet auttamatta muutaman päivän myöhässä.
kaksi aiempa lasta jotka lähteneet alulle ensimmäisestä kierrosta.