Mistä voi johtua yhtäkkinen verenpaineen nousu? Rv 34
Mulla on koko raskauden ajan ollut paineet alle 120/70. Viimeksi mitattiin muistaakseni toissapäivänä, oli jotain 127/75 tms. Tänään on nyt mitattu kolmesti ja joka kerralla ollut noin 135/85... Mistä voi johtua? Raskausmyrkytys tietysti kävi mielessä, mutta mitään muita oireita ei ole. Kokemuksia?
Kommentit (5)
Mulla ainakin alkoi juuri noilla viikoilla raskausmyrkytys. Eli ensin ihan muutamassa päivässä alkoi verenpaineet nousemaan. Sitten alkoi ilmestyä pissaan sitä mitä se nyt olikaan (proteiinia?). Sitten ihan järjetöntä turvotusta eli painon nousua. Raskaus sitten käynnistettiin muutaman viikonpäästä. Jouduin aloittamaan verenpainelääkityksen jota jatkan vieläkin. Nyt 5 vkoa synnytyksestä. Aina kun yritän nyt vähentää lääkitystä, paineet alkaa taas nousta. Huoks, toivottavasti joskus normalisoituu ettei tarttis loppuikää syödä lääkkeitä!
Olen vieläpä syönyt viikon verran supistuksenestolääkkeitä, joiden pitäisi alentaa verenpainetta... Voihan pylly, jos tässä vielä jokin myrkytyskin saadaan.
ensin tuli supistuksia ja joutui lepoon. Sitten tulikin raskausmyrkytys. Ehkä keho huomaa tilan ja haluaa vauvan ulos.
Mutta ei sulla ole hätää. Olet hyvillä viikoilla ja tilaasi seurataan. Raskausmyrkytys on huono juttu, jso se jää huomaamatta ja kehittyy pahaksi tai sitten tulee alle rv 30.
Mulla ainakin alkoi juuri noilla viikoilla raskausmyrkytys. Eli ensin ihan muutamassa päivässä alkoi verenpaineet nousemaan. Sitten alkoi ilmestyä pissaan sitä mitä se nyt olikaan (proteiinia?). Sitten ihan järjetöntä turvotusta eli painon nousua. Raskaus sitten käynnistettiin muutaman viikonpäästä. Jouduin aloittamaan verenpainelääkityksen jota jatkan vieläkin. Nyt 5 vkoa synnytyksestä. Aina kun yritän nyt vähentää lääkitystä, paineet alkaa taas nousta. Huoks, toivottavasti joskus normalisoituu ettei tarttis loppuikää syödä lääkkeitä!
Olen vieläpä syönyt viikon verran supistuksenestolääkkeitä, joiden pitäisi alentaa verenpainetta... Voihan pylly, jos tässä vielä jokin myrkytyskin saadaan.
Näin on, korkea verenpaine itsessäänkin yleensä vain kohoaa ja olo menee todella huonoksi ->usein vuodelepoa. Ota yhteys neuvolaan, jossa katselevat jatkot. Tuskin vielä kannattaa panikoida. Ota rennosti, lepäile. Jätä turhat kotityöt vähiin. Voi olla, että tilanne ei pahene, kunhan maltat oikeasti ottaa rennosti. Jos kyseessä raskausmyrkytys, on toki asia eri.