Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhehelvetti. Tuolla toisessa ketjussa viitattiin usein siihen.

Vierailija
19.08.2012 |

Ymmärsin että juuri miehille "tavallinen" perhearki on perhehelvetti. Minä olen aina kuvitellut että perhehelvetti liittyy jotenkin alkoholismiin, narkomaaneihin, perheväkivaltaan tms.

Miehille tuntui tuon ketjun perusteella olevan helvettiä nimenomaan se että joutuu olemaan perheen kanssa, eikä ole aikaa enää tehdä omia juttuja.

Tuliko se jotenkin yllätyksenä että jos perustaa perheen, ( ja tekee vielä 2-3 lasta ihan peräkkäin) niin siinä on aika paljon sitten tekemistä, eikä ole aikaa ja voimia enää niin paljon harrastaa muualla kuin kotona?

Eikö voi sitten ajatella, että nämä muutamat vuodet kun lapset on pieniä, on nyt sitten tätä perhearkea, lapset ovat pääosassa, ja sitten myöhemmin voi taas keskittyä omiin menoihin? Luulisin että suurimmalle osalle naisia tämä ajattelu on ihan luonnollista ja itsestäänselvyys.

Meillä on miehen kanssa se tilanne että kotitöitä ei jaksa oikein kumpikaan tehdä, minä tylsistyn kotona lasten kanssa ja miehellä on raskas vuorotyö. Meillä molemmilla on kyllä muutakin elämää, kumpikaan ei estä toista menemästä, vaikka minusta tuntuukin että on epäreilua että mies voi lähteä kotoa miettimättä kuka lapset hoitaa.

Mietin juuri sitä, että kun itse olen tuntenut itseni uupuneeksi siitä lähtien kun aloin odottaa kaksosia, että miten tuo mieskin on niin uupunut, vaikka ei siitä puhu. Valittaa kyllä että töissä on rankkaa, haluaisi mielummin olla lasten kanssa kotona. Mutta minua huolestuttaa se, että me kumpikin ollaan uupuneita. Miten tästä voi toipua kumpikaan kun toinen ei pysty "paikkaamaan" toisen töitä? Minä en voi hänen työtaakkaansa keventää mitenkään, ja hänkään ei jaksa tehdä kotitöitä joihin minä tarvisin apua. Minä en voi sairaslomaa hakea lääkäriltä kun olen jo muutenkin kotona, ja mies ei voi kun pelkää että sitten ei rahat riitä jos hän ei ole töissä.

Mietin että onko tässä enää kyse siitä että on pienet lapset, vai olemmeko vaan molemmat sairastuneet uupumukseen? Ja apua ei saa mistään. Yhteistä aikaa miehen kanssa ei ole ollut vuosikausiin, ei tahdo jaksaa enää edes sitä alkaa järjestämään. Pelkään että meillä on tässä joku henkilökohtainen helvetti meneillään molemmilla, ja perhe kärsii siitä liikaa.

Mielestäni on turha valittaa, jos ainoa helvetti perhearjessa on se, että pitää vaimon tai lasten kanssa käydä jossain puuhamaassa tai perennataimistolla. Sellaiset ongelmathan on helppo selvittää, puhuu vaan vaimon kanssa että haluan ensi viikonloppuna mennä omiin juttuihin, ja järjestää lastenhoidon jos vaimollakin on jotain omaa juttua.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään vaihdettaisiin rooleja, mutta kun minulla ei ole töitä, olen työttömänä, lapset pian 3,5 vuotiaita. Tällä paikkakunnalla ei ole töitä, ja mitään 25h/viikko kaupan kassalla töitä en voi ottaa, koska kahdesta lapsesta menee niin paljon hoitomaksua että käteen voi jäädä jopa vähemmän rahaa kuin nyt työttömänä, vaikka en saa edes ansiosidonnaista.

Mies jäisi heti vuorotteluvapaalle jos minä saisin työpaikan josta maksettaisiin sen verran että pärjättäisiin.

Lastenhoitoakin voisi toki järjestää, se on vaan jäänyt kun ei ole voimia eikä rahaa mennä mihinkään. Meillä ei ole oikeastaan kuin oma tytär joka voisi kaksosia hoitaa, mutta hän opiskelee niin tiiviisti että ei tule häntäkään vaivattua hoitajana kuin normaalien menojen ajaksi. Ystäviä minulla ei juuri ole, ja sukulaiset asuu kaukana, miehen sukulaiset on liian vanhoja. ap

Vierailija
2/2 |
19.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ajatuksissa on aina "minä itse".

Useimmat naiset on rakennettu niin, että ajatuksissa on sata asiaa ennen sitä omaa napaa.

Molemmat sukupuolet voisivat ottaa oppia toisiltaan. Naiset voisivat ajatella joskus vähän itsekkäämmin ja miehet taas vähän epäitsekkäämmin.

Noh, se stereotypioista...

Kuinka usein se on sen miehen päätös, että niitä lapsia tehdään se 2-3 ihan peräkanaa?

Ilmeisesti sinullekin lapsiarjen pyörittäminen on "perhehelvetti", koska koet olevasi uupunut, etkä jaksa tehdä kotitöitä. Käytät myös tekstissäsi ilmaisua "tylsistyn kotona lasten kanssa".

Vaihtakaa rooleja? Mies jää hoitovapaalle ja sinä palaat töihin?

Kuinka pieniä ne lapset ovat, jos yhteistä aikaa ei ole ollut vuosikausiin?

Sitä yhteistä aikaa pitää järjestää. Itsekin kirjoitat, että "puhuu vaan vaimon kanssa, että haluan ensi viikonloppuna mennä omiin juttuihin, ja järjestää jastenhoidon, jos vaimollakin on jotain omaa juttua".

Järjestä se lastenhoito ja järjestä teille sitä yhteistä omaa aikaa. Lastenhoitoapua SAA KÄYTTÄÄ myös siihen parisuhteen hoitamiseen. Sen verran pitää löytyä energiaa. Eikä se yhteinen aika tarkoita heti jotain hotellilomaa... Se voi olla myös ihan vaan leffa + ravintola. Sekin auttaa ja piristää kummasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla