Pitkät, tosi pitkät vai naurettavan pitkät hiukset?
Kuinka pitkät hiukset on liian pitkät? Olen miettinyt, että vois ehkä vähän pätkäistä... Vai pitäiskö jopa?
Ja jos iällä on väliä, niin olen yli 30v.
Kommentit (46)
Riippuu hiusten kunnosta ja paksuudesta. Hiirenhäntä ei anna mitään lisäarvoa.
Mutta mikään hius ei ole kausi ihan älyttömän pitkänä. Se on niin painava, että nuolee päätä.
34-vuotias mies kirjoitti:
Mielestäni vain hiusten paksuus ja hyväkuntoisuus latvoihin asti määrittää sen kuinka pitkä on liian pitkä. Ikä on sivuseikka. Eli jos on hyvät geenit ja paksu tukka, niin mielestäni lisäpituus yleensä lisää kauneutta.
Tietysti eri asia on, tavoitteleeko hiuksilta käytännöllisyyttä vai ulkonäköä. Varmaan jonkinlainen kompromissi on yleensä tehtävä.
Tuossa on esimerkki todella pitkästä ja kauniista tukasta:
https://www.instagram.com/sidorovaanastasiya/?hl=en
Käytännöllinen se ei varmaankaan ole, mutta mielestäni äärimmäisen upea. Ja aika pienellä osalla Suomenkaan kansasta on noin paksu tukka, että tuollainen olisi mahdollista.
Nämä on 34-vuotiaan miehen mielipiteitä. Älkää pahastuko, vaan tehkää omat päätöksenne kiinnittämättä liikaa muiden mielipiteisiin huomiota.
Täällä toinen mies, minusta nuo ovat jo liikaa. Ihan näyttävät mutta ei mitenkään seksikkäät. Tulee Gandalf tai joku velho mieleen. Tässä ennen kuvassa ovat mielestäni seksikkäämmät vähän lyhyempänä. Väri on kyllä upea.
https://www.instagram.com/p/BXKttd5Fof3/?igshid=1xc73sa4kba6m
Itse tykkään eniten vähän yli olkapään pituisista hiuksista naisella. Mutta tosiaan jokainen kasvattakoon sellaisen tukan mistä itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
haluisin peppuun saakka pitkät hiukset. Nyt on tällä hetkellä olkapäihin asti. Vielä ei ole tehnyt mieli leikata, joten ehkä joskus pääsen tavoitteeseeni :)
Jos sun tukka ei ole harvinaisen paksu näky on naurettava: olet kuin muinaismuisto 150 vuoden takaa, jolloin tukkaa ei leikattu.
Noin pitkä paksu tukka on hankala, painava, kuuma ja tylsännäköinen.
Vai millaisen kampauksen meinasit vääntää, päivittäin? Letit?
Peseminen on täyttä työtä. Kuivatteluun menee 1,5 h. Kivaa etenkin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haluisin peppuun saakka pitkät hiukset. Nyt on tällä hetkellä olkapäihin asti. Vielä ei ole tehnyt mieli leikata, joten ehkä joskus pääsen tavoitteeseeni :)
Jos sun tukka ei ole harvinaisen paksu näky on naurettava: olet kuin muinaismuisto 150 vuoden takaa, jolloin tukkaa ei leikattu.
Peseminen on täyttä työtä. Kuivatteluun menee 1,5 h. Kivaa etenkin talvella.
Mä en tiedä, kasvaako mun tukka takapuoleen asti (olen vastaaja nro 21 ja hiukseni ylettyvät vyötärölle), mutta pidän vastaustasi outona. En koe, että tukkani on hankala, kuuma, painava tai tylsännäköinen. Tai siis ne ovat hiukset, eiväthän ne nyt niin valtavan mielenkiintoiset ole. Millaiset ovat hiukset, jotka eivät ole tylsän näköiset?
Mä pidän tukkaa auki, sykeröllä ja leteillä. Ei tarvitse erityisesti vääntää. Pesen 2–3 päivän välein ja kuivattelen telkkaria katsoessa villaviltti hartioilla. Mikä tässä on se työläs osuus?
Olen aina pitänyt naisista, joilla on sellaiset friikkipitkät hiukset, ristiselkään tai pidemmät. Mutta olen tosin semisti boheemi mies itsekin, vaikka sinänsäv oma pukeutumis- ja hiustyylini ei kauhean erikoinen olekaan.
Yleisesti veikkaisin, että oikein perus perusmiehet tykkäävät noin lapaluihin ylettyvistä hiuksista eniten.
M/39
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vain hiusten paksuus ja hyväkuntoisuus latvoihin asti määrittää sen kuinka pitkä on liian pitkä. Ikä on sivuseikka. Eli jos on hyvät geenit ja paksu tukka, niin mielestäni lisäpituus yleensä lisää kauneutta.
Tietysti eri asia on, tavoitteleeko hiuksilta käytännöllisyyttä vai ulkonäköä. Varmaan jonkinlainen kompromissi on yleensä tehtävä.
Käytännöllinen se ei varmaankaan ole, mutta mielestäni äärimmäisen upea. Ja aika pienellä osalla Suomenkaan kansasta on noin paksu tukka, että tuollainen olisi mahdollista.
Nämä on 34-vuotiaan miehen mielipiteitä. Älkää pahastuko, vaan tehkää omat päätöksenne kiinnittämättä liikaa muiden mielipiteisiin huomiota.
Täällä toinen mies, minusta nuo ovat jo liikaa. Ihan näyttävät mutta ei mitenkään seksikkäät. Tulee Gandalf tai joku velho mieleen. Tässä ennen kuvassa ovat mielestäni seksikkäämmät vähän lyhyempänä. Väri on kyllä upea.
https://www.instagram.com/p/BXKttd5Fof3/?igshid=1xc73sa4kba6mItse tykkään eniten vähän yli olkapään pituisista hiuksista naisella. Mutta tosiaan jokainen kasvattakoon sellaisen tukan mistä itse tykkää.
Just näin. Upeat nuo kerrostetut lyhyemmät hiukset ja tosiaan mikä väri! Nuo pidemmät on ihan hullun näköiset. Toki jokaisen oma asia ja makuja on monia.
En ole kyllä koskaan nähnyt mielestäni liian pitkiä hiuksia. Kerran näin Prismassa naisen, jolla oli yli perseen pitkä letti ja vaikutti jopa ihan aidolta. Jäin miettimään, että voiko olla. Se näytti jo älyttömän epäkäytännölliseltä, mutta toisaalta jos itselläni kasvaisi niin pitkiksi niin osaisiko sitä käydä leikkaamassa. Ehkä siihen kiintyy? Oli pitkä ja paksu, latvoista laineileva, tumma ellei ihan musta... Oliko ne sen oikeat hiukset?
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä koskaan nähnyt mielestäni liian pitkiä hiuksia. Kerran näin Prismassa naisen, jolla oli yli perseen pitkä letti ja vaikutti jopa ihan aidolta. Jäin miettimään, että voiko olla. Se näytti jo älyttömän epäkäytännölliseltä, mutta toisaalta jos itselläni kasvaisi niin pitkiksi niin osaisiko sitä käydä leikkaamassa. Ehkä siihen kiintyy? Oli pitkä ja paksu, latvoista laineileva, tumma ellei ihan musta... Oliko ne sen oikeat hiukset?
Tunnen parikin ihmistä, joilla on noin pitkät hiukset. Mulla itsellä on aika pitkät, niin pitkät, että pöntöllä pitää noudattaa jonkinmoista varovaisuutta, jos ne ovat auki, eikä siinä sen kummempaa ole kuin että työnnän hiukset paidan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseminen on täyttä työtä. Kuivatteluun menee 1,5 h. Kivaa etenkin talvella.Mä en tiedä, kasvaako mun tukka takapuoleen asti (olen vastaaja nro 21 ja hiukseni ylettyvät vyötärölle), mutta pidän vastaustasi outona. En koe, että tukkani on hankala, kuuma, painava tai tylsännäköinen. Tai siis ne ovat hiukset, eiväthän ne nyt niin valtavan mielenkiintoiset ole. Millaiset ovat hiukset, jotka eivät ole tylsän näköiset?
Mä pidän tukkaa auki, sykeröllä ja leteillä. Ei tarvitse erityisesti vääntää. Pesen 2–3 päivän välein ja kuivattelen telkkaria katsoessa villaviltti hartioilla. Mikä tässä on se työläs osuus?
Ei varmaan mikään, jos vietät elämäsi telkkarin ääressä. Mutta jos käyt uimassa tai missä vain liikkumassa ja peset tukkasi sen jälkeen, niin sä kuivaat sitä pitkään (etenkin talvella) tai lähdet ulos märkä naru selässä roikkuen.
Jo lapaluille roikkuva tukka jää pukiessa kauluksen alle ja milloin mihinkin. Vyötärölle roikkuva on paitsi tyhmännäköinen liiska, myös tosi inhottava.
Edelleen, jos poistut telkkarin äärestä muualle, fledas voi jäädä vaikka bussin oven väliin.
Mulla on ollut tuollainen roikko, ja siitä eroon pääseminen toi ihanan keveyden ja vapauden.
Löysin mun tukkasisaren. Mulla on varmaan yhtä paksut ja samanväriset hiukset. Tosin mulla on lyhyemmät. Pisimmillään vyötärölle ja edestä just rintojen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseminen on täyttä työtä. Kuivatteluun menee 1,5 h. Kivaa etenkin talvella.Mä en tiedä, kasvaako mun tukka takapuoleen asti (olen vastaaja nro 21 ja hiukseni ylettyvät vyötärölle), mutta pidän vastaustasi outona. En koe, että tukkani on hankala, kuuma, painava tai tylsännäköinen. Tai siis ne ovat hiukset, eiväthän ne nyt niin valtavan mielenkiintoiset ole. Millaiset ovat hiukset, jotka eivät ole tylsän näköiset?
Ei varmaan mikään, jos vietät elämäsi telkkarin ääressä. Mutta jos käyt uimassa tai missä vain liikkumassa ja peset tukkasi sen jälkeen, niin sä kuivaat sitä pitkään (etenkin talvella) tai lähdet ulos märkä naru selässä roikkuen.
Jo lapaluille roikkuva tukka jää pukiessa kauluksen alle ja milloin mihinkin. Vyötärölle roikkuva on paitsi tyhmännäköinen liiska, myös tosi inhottava.
Edelleen, jos poistut telkkarin äärestä muualle, fledas voi jäädä vaikka bussin oven väliin.Mulla on ollut tuollainen roikko, ja siitä eroon pääseminen toi ihanan keveyden ja vapauden.
En ihan ymmärrä, miksi olet noin aggressiivinen muiden hiuksia kohtaan, mutta kun mä käyn uimassa, mä kuivaan kuivaajalla hiuksia jonkin verran ja työnnän ne villaisen pipon sisään. Ei ole koskaan tullut mieleen, että roikottaisin niitä selässä märkinä.
Kun käyn muualla urheilemassa, käyn kotona suihkussa. Joo, elämässä on sellaisia riskejä, että hiukset ja vaikka kaulaliina voi jäädä bussin oven väliin. Mä en kuitenkaan pohdi jatkuvasti, mitä kaikkea voi sattua. Harrastan esim. moottoripyöräilyä ja ratsastusta, joten en ole niitä kaikkein arimpia tyyppejä.
Voimia toisten ihmisten hiusten sietämiseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, jos poistut telkkarin äärestä muualle, fledas voi jäädä vaikka bussin oven väliin.Mulla on ollut tuollainen roikko, ja siitä eroon pääseminen toi ihanan keveyden ja vapauden.
Pitkä tukka on kaunis, eikä todellakaan ole hankala. Ainut mikä nykyisin ihmetyttää on naisten hinku vetää hiukset molemmille olkapäille ja eteen. Itse inhosin nuorena sitä, kun tukka tuli eteen roikkumaan. Nykyisin se vedetään tietoisesti molemmille olkapäille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että teit itsellesi hiuksista ongelman. Mulla on hiukset vaan alaselkään ja pidän niitä lähinnä auki. Ei mulla ole koskaan jääneet hiukset minnekään oven väliin. Kauluksen alle jää, mutta ei se minua haittaa. Niiden pois ottamissessa menee joku sekuntti. Jos käyn treeneissä, pesen vartalon pikaisesti ja menen kotona kunnolla suihkuun. Hiuksissa kestää kuivua, mutta niin kesti myös silloin kun hiukset olivat lyhyemmät.
Kiva, että olet löytänyt itsellesi sopivan mallin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miettisin jo käytännöllisyyden kannalta. Jos tykkää pitää hiuksia auki, niin yli pepun pitkät alkaa olla ärsyttävät. Mulla oli joskus teininä (paksut ja kiiltävät, hyväkuntoiset siis) sellaiset, mutta esim wc-käynnit oli ärsyttäviä, kun piti kaikki hiukset kerätä syliin paidan sisälle käärittynä, tai ne ui siellä wc pöntössä. :D Eli minusta max pituus kannattaa olla peppuun asti.
Eikä oo kun ihanat<3 Pojatkin meidän koulussa tykkää mun hiuksista. Mä laitan ne vaan kiinni kietasen kymmenessä sekassa pikanutturan kun meen veskiin. Helppoo ja sit taas kun avaan sen välkällä nii pojat kyylää ja kattoo sillai ihastuneena : )
Yök.
Mistä tulee käsitys, että suomalaisilla naisilla on ohut hiirenhäntä? Ehkä täällä Karjalassa sitten on parempi hiuslaatu. Minulla on paksut, hieman laineikkaat hiukset puoleen selkään asti. Ajattelin kasvattaa lantiolle saakka.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tulee käsitys, että suomalaisilla naisilla on ohut hiirenhäntä? Ehkä täällä Karjalassa sitten on parempi hiuslaatu. Minulla on paksut, hieman laineikkaat hiukset puoleen selkään asti. Ajattelin kasvattaa lantiolle saakka.
No siitä, että keskimäärin suomalaisilla on ohuemmat hiukset ja hiuslaatu on ohutta. Vertaapa vaikka intialaista hiuslaatua ja suomalaista, ero on valtava. Tietenkään se, että hiukset ovat keskimäärin tietynlaiset, ei tarkoita sitä, että kaikilla olisi. Mulla on päässäni hauska yhdistelmä hyvin ohuita vaaleita suoria hiuksia ja tummempia karheita ja hieman laineikkaita hiuksia. Ohuita hiuksia on kuitenkin päässä runsaasti, joten hiukseni ovat paksuhkot.
Vierailija kirjoitti:
Eikä oo kun ihanat<3 Pojatkin meidän koulussa tykkää mun hiuksista. Mä laitan ne vaan kiinni kietasen kymmenessä sekassa pikanutturan kun meen veskiin. Helppoo ja sit taas kun avaan sen välkällä nii pojat kyylää ja kattoo sillai ihastuneena : )
Hahaha... en kestä. Pojat<33 mä huomasin samaa yläasteella ja lukion ekalla kun mulla oli vielä sellanen lapsuudesta asti kasvanut hullun pitkä tuuhee polvitukka sain ihan älyttömän paljon huomiota. Eikä sen kaa mitään isoja ongelmia ollut ja sen sai nopeesti kiedottua ja sidottua kii jos oli tarvetta.
Tokalla leikkasin hartiapituuteen ja yks kaveripoika oli ihan joojaa, toinen sanoi etten olis saanut leikata koska kuulemma harvalla Suomessa on sellaset hiukset, oikeesti se iso reaktio yllätti. Nyt mä kaipaan niitä hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin hoidetut hiukset eivät voi olla liian pitkät :) tosin en pidä fairytale -latvoista (suomenkielinen sana hukassa!). Omani ovat puoleen selkään, matkalla kohti vyötäröä. 30+ minäkin.
Kas, vanha keskustelu nousi. Nyt olen 40, hiuket häntäluuhun. Tytär tasaa latvat kerran tai pari vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaha... en kestä. Pojat<33 mä huomasin samaa yläasteella ja lukion ekalla kun mulla oli vielä sellanen lapsuudesta asti kasvanut hullun pitkä tuuhee polvitukka sain ihan älyttömän paljon huomiota. Eikä sen kaa mitään isoja ongelmia ollut ja sen sai nopeesti kiedottua ja sidottua kii jos oli tarvetta.
Tokalla leikkasin hartiapituuteen ja yks kaveripoika oli ihan joojaa, toinen sanoi etten olis saanut leikata koska kuulemma harvalla Suomessa on sellaset hiukset, oikeesti se iso reaktio yllätti. Nyt mä kaipaan niitä hiuksia.
Mä voin niiiiiin samaistua tohon..... Tosin mun hiukset oli pepun päälle (ei kasvaneet enää) ja leikkautin ne vasta ylppäreihin. Tekisi niin mieli taas tehdä kaikkia nättejä kampauksia mutkun nää on vielä liian lyhyet... huokaus....
Mulla on vyötärölle asti. Tavoitteenani ei ole se, että olisin kaikkien valtavirtaa edustavien ihmisten mielestä tyylikäs, vaan edustan omaa tyyliäni.