Millainen vedenkulutus teillä yksinasuvilla on?
Olen maksanut kiinteää vesimaksua tähän saakka, enkä tiedä kulutukseni määrää. Asuntokohtaiset vesimittarit on asennettu ja otetaan käyttöön piakkoin.
Paljonko teidän muiden yksinasuvien vedenkulutus on kuukaudessa ja paljonko maksatte siitä, jollette siis pihistele tai läträä poikkeuksellisesti tai asu huippukalliin tai -halvan veden alueella? Olisi kiva tietää suurin piirtein, millaisista luvuista on kyse.
Kommentit (60)
2m3/kk eli meidän kunnassa noin 13€/kk plus kkmaksu.
28 kuutiota kylmää ja 10 lämmintä, yhteensä 190 euroa vuodessau
Vierailija kirjoitti:
Mulla tässä ok-talossa 70€/vuosi, ihan sama moniko vettä käyttää ja miten paljon.
Et nyt oikein ole kysymyksen kohderyhmää.
Meillä 397,88e puolelta vuodelta ja 3 henkeä, ei ole säästelty vettä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 397,88e puolelta vuodelta ja 3 henkeä, ei ole säästelty vettä.
Lukemia en nyt muista että paljon mennyt kuumaa ja kylmää vettä
Vesiennakko 20€/kk ja tulee takaisin puolen vuoden välein 3-30€. Noin 10 vuotta tässä asunut ja en ole koskaan ennakkoa enempää maksellu.
No nyt!
Olen vuosia pitänyt kirjaa vedenkulutuksesta( säälittävää..) ja lämmin vesi liikkuu 6-12kuution välillä, keskiarvo noin 8/9 kuutiota. Kylmä 28-35kuution välillä, ka ehkä 30 kuutiota. Pihistelen käytössä, mm.lyhyet suihkut. Tiskikone ja pyykkikone.
Sinulla on varmaan tiedossa paljonko taloyhtiö veloittaa kuumasta/kylmästä vedestä?
Kun meille tuli huoneistokohtaiset vesimittarit, koko taloyhtiön vedenkulutus pieneni tosi paljon, useita kymmeniä prosentteja.
Mitä auttaa nämä
"Mulla menee 345€/kk" vastaukset?
Eiköhän aptä kiinnosta litramäärä.
Maksan 12x18 euroa, sain vuoden ajalta takaisin 32 euroa. Kuutioita en lähde laskusta katsomaan. Siis asun yksin, eikä mitään salaista suihkussa kävijää kuten nuorilla sinkuilla.
60 l/vrk kylmä, 30 l/vrk lämmin, suihkupäivinä enemmän. Hinnat kylmä 5€/m, lämmin 10€/m tai hitusen alle, muistin mukaan, yht. vajaa 20€/kk. HEKA
150 litraa/päivä joskus se menee varsinkin kun on lakanapyykkiä, joskus mene huomattavasti vähemmän ja kuukausimaksu 30e. Huoneistossa mittari
En tiedä määriä, mutta noin 35€/kk.
Vierailija kirjoitti:
No nyt!
Olen vuosia pitänyt kirjaa vedenkulutuksesta( säälittävää..) ja lämmin vesi liikkuu 6-12kuution välillä, keskiarvo noin 8/9 kuutiota. Kylmä 28-35kuution välillä, ka ehkä 30 kuutiota. Pihistelen käytössä, mm.lyhyet suihkut. Tiskikone ja pyykkikone.
Sinulla on varmaan tiedossa paljonko taloyhtiö veloittaa kuumasta/kylmästä vedestä?
Kun meille tuli huoneistokohtaiset vesimittarit, koko taloyhtiön vedenkulutus pieneni tosi paljon, useita kymmeniä prosentteja.
Hahaa, toinenkin ruutuvihkoihminen!
En tiedä, mitä vedestä veloitetaan. Olen maksanut vuokranantajalle 19 euron kuukausimaksua, ja nyt on aika miettiä, kannattaisiko tätä jatkaa vai ryhtyä neuvottelemaan siitä, että maksaisin kulutuksen mukaan. En muista koskaan maksaneeni litramäärien mukaan vuokralla tai omistusasunnossa. Ihan uusi tilanne.
Ap
Käyn suihkussa joka päivä 2 kertaa. Pesen myös hampaat suihkussa ja ajan parran ja vesi valuu samalla joten vettä menee kyllä haaskoon aika paljon. Pesen kyllä itseni 5 minuutissa mutta teen siinä kaikkea muuta samalla sitten kuten ajan partaa niin vettä kuluu. 20 euroa vesimaksu kuukaudessa. Ei ole kukaan valittanut että kulutan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä auttaa nämä
"Mulla menee 345€/kk" vastaukset?
Eiköhän aptä kiinnosta litramäärä.
Kerrostalossa ennakkoa maksavaa varmaan myös kiinnostaa miten oikea kulutukseen nähden on ennakkomaksu. Omalla kohdallani ennakko kohdillaan, just kuin ennakonpidätys. Menee tasan tai tulee takaisin. 10 vuotta ollut asuntokohtaiset mittarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt!
Hahaa, toinenkin ruutuvihkoihminen!
En tiedä, mitä vedestä veloitetaan. Olen maksanut vuokranantajalle 19 euron kuukausimaksua, ja nyt on aika miettiä, kannattaisiko tätä jatkaa vai ryhtyä neuvottelemaan siitä, että maksaisin kulutuksen mukaan. En muista koskaan maksaneeni litramäärien mukaan vuokralla tai omistusasunnossa. Ihan uusi tilanne.
Ap
Antaako vuokranantaja sitten vaihtoehtojA?
ennakko 12€/kk, ja kun tasauslasku tulee niin yleeensä lukee hyvitys, viimeksi palauttivat 20€.
Mulla tässä ok-talossa 70€/vuosi, ihan sama moniko vettä käyttää ja miten paljon.