Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen vedenkulutus teillä yksinasuvilla on?

Vierailija
13.12.2024 |

Olen maksanut kiinteää vesimaksua tähän saakka, enkä tiedä kulutukseni määrää. Asuntokohtaiset vesimittarit on asennettu ja otetaan käyttöön piakkoin.

Paljonko teidän muiden yksinasuvien vedenkulutus on kuukaudessa ja paljonko maksatte siitä, jollette siis pihistele tai läträä poikkeuksellisesti tai asu huippukalliin tai -halvan veden alueella? Olisi kiva tietää suurin piirtein, millaisista luvuista on kyse.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tässä ok-talossa 70€/vuosi, ihan sama moniko vettä käyttää ja miten paljon.

Vierailija
2/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2m3/kk eli meidän kunnassa noin 13€/kk plus kkmaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 kuutiota kylmää ja 10 lämmintä, yhteensä 190 euroa vuodessau

Vierailija
4/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tässä ok-talossa 70€/vuosi, ihan sama moniko vettä käyttää ja miten paljon.

Et nyt oikein ole kysymyksen kohderyhmää.

Vierailija
5/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 100 litraa vuorokaudessa. 

Vierailija
6/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 397,88e puolelta vuodelta ja 3 henkeä, ei ole säästelty vettä.

Vierailija
7/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 397,88e puolelta vuodelta ja 3 henkeä, ei ole säästelty vettä.

Lukemia en nyt muista että paljon mennyt kuumaa ja kylmää vettä 

Vierailija
8/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiennakko 20€/kk ja tulee takaisin puolen vuoden välein 3-30€. Noin 10 vuotta tässä asunut ja en ole koskaan ennakkoa enempää maksellu.

Vierailija
9/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt!

Olen vuosia pitänyt kirjaa vedenkulutuksesta( säälittävää..) ja lämmin vesi liikkuu 6-12kuution välillä, keskiarvo noin 8/9 kuutiota. Kylmä 28-35kuution välillä, ka ehkä 30 kuutiota. Pihistelen käytössä, mm.lyhyet suihkut. Tiskikone ja pyykkikone.

Sinulla on varmaan tiedossa paljonko taloyhtiö veloittaa kuumasta/kylmästä vedestä?

Kun meille tuli huoneistokohtaiset vesimittarit, koko taloyhtiön vedenkulutus pieneni tosi paljon, useita kymmeniä prosentteja. 

Vierailija
10/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä auttaa nämä

"Mulla menee 345€/kk" vastaukset?

Eiköhän aptä kiinnosta litramäärä.

Vierailija
11/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70€/kk minulla

Vierailija
12/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan 12x18 euroa, sain vuoden ajalta takaisin 32 euroa.  Kuutioita en lähde laskusta katsomaan.  Siis asun yksin,  eikä mitään salaista suihkussa kävijää kuten nuorilla sinkuilla.

Vierailija
13/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 l/vrk kylmä, 30 l/vrk lämmin, suihkupäivinä enemmän. Hinnat kylmä 5€/m, lämmin 10€/m tai hitusen alle, muistin mukaan, yht. vajaa 20€/kk. HEKA

Vierailija
14/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 litraa/päivä joskus se menee varsinkin kun on lakanapyykkiä, joskus mene huomattavasti vähemmän ja kuukausimaksu 30e. Huoneistossa mittari

Vierailija
15/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä määriä, mutta noin 35€/kk.

Vierailija
16/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt!

Olen vuosia pitänyt kirjaa vedenkulutuksesta( säälittävää..) ja lämmin vesi liikkuu 6-12kuution välillä, keskiarvo noin 8/9 kuutiota. Kylmä 28-35kuution välillä, ka ehkä 30 kuutiota. Pihistelen käytössä, mm.lyhyet suihkut. Tiskikone ja pyykkikone.

Sinulla on varmaan tiedossa paljonko taloyhtiö veloittaa kuumasta/kylmästä vedestä?

Kun meille tuli huoneistokohtaiset vesimittarit, koko taloyhtiön vedenkulutus pieneni tosi paljon, useita kymmeniä prosentteja. 

Hahaa, toinenkin ruutuvihkoihminen!

En tiedä, mitä vedestä veloitetaan. Olen maksanut vuokranantajalle 19 euron kuukausimaksua, ja nyt on aika miettiä, kannattaisiko tätä jatkaa vai ryhtyä neuvottelemaan siitä, että maksaisin kulutuksen mukaan. En muista koskaan maksaneeni litramäärien mukaan vuokralla tai omistusasunnossa. Ihan uusi tilanne.

Ap

Vierailija
17/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa joka päivä 2 kertaa. Pesen myös hampaat suihkussa ja ajan parran ja vesi valuu samalla joten vettä menee kyllä haaskoon aika paljon. Pesen kyllä itseni 5 minuutissa mutta teen siinä kaikkea muuta samalla sitten kuten ajan partaa niin vettä kuluu. 20 euroa vesimaksu kuukaudessa. Ei ole kukaan valittanut että kulutan liikaa.

Vierailija
18/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä auttaa nämä

"Mulla menee 345€/kk" vastaukset?

Eiköhän aptä kiinnosta litramäärä.

Kerrostalossa ennakkoa maksavaa varmaan myös kiinnostaa miten oikea kulutukseen nähden on ennakkomaksu.  Omalla kohdallani ennakko kohdillaan, just kuin ennakonpidätys. Menee tasan tai tulee takaisin. 10 vuotta ollut asuntokohtaiset mittarit.

Vierailija
19/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt!

Hahaa, toinenkin ruutuvihkoihminen!

En tiedä, mitä vedestä veloitetaan. Olen maksanut vuokranantajalle 19 euron kuukausimaksua, ja nyt on aika miettiä, kannattaisiko tätä jatkaa vai ryhtyä neuvottelemaan siitä, että maksaisin kulutuksen mukaan. En muista koskaan maksaneeni litramäärien mukaan vuokralla tai omistusasunnossa. Ihan uusi tilanne.

Ap

Antaako vuokranantaja sitten vaihtoehtojA?  

Vierailija
20/60 |
13.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennakko 12€/kk, ja kun tasauslasku tulee niin yleeensä lukee hyvitys, viimeksi palauttivat 20€.