Leikkiikö teidän 10-11.5v tyttö lapsenne/tuntemanne jatkuvasti
Eli et jatkuvasti leikkipadat porisee ja ollaan mielikuvitus eläimiä kontaten laattialla, puhutaan vauvakielellä, nukeilla leikitään, kaikella pikkuroinalla ym. Pitäis vanhempien jatkuvasti olla mukana. Ja tätä jatkuu esim.kesälomalla aamu 10.stä yölle niin pitkälle, kunnes lapset pakotetaan nukkumaan 1 aikaan kun muuten ei lopu. Itsellä tuon ikäisenä ei tollaset enään yhtään kiinnostanut, vaan istuskeltiin kaverin kans puistoissa, kuljettiin kaupoissa, kyläiltiin muiden kaverien luona, ja vaik pyöräiltiin ympäri kaupunkia. Kohta noilla taitaa menkatkin jo alkaa, ja ei aikuusuudesta tietoakaan...
Kommentit (25)
Voit vaikka ensin kysyä, että mitä tietää kuukautisista? Mitä hänelle tulee mieleen? sitten lisäät hieman sitä tietoa.
vanhin on jo 158cm ja 45 kg, et pyrähtänyt on kasvua. Hiukset juu jo alkoi vuos sitten rasvoittumaan, ja onhan tolla jo vähän rinnatkin muodostunu. Nuorimmalla ei oikeastaan mitään näistä.
Miksi pitäisi aikuistua? Lapsillasi on koko loppuikä sitten aikaa olla aikuisia. Hyvä, jos leikkivät mahdollisimman pitkään, vaikka sinä et leikkinytkään.
En myöskään ymmärrä miestäsi. Tuleeko tytöstä automaattisesti jossain vaiheessa pissis?
Vanhemmalle tytölle ehdottomasti kertoisin niistä menkoista. Mies on todella typerä, jos ei huomaa murrosiän merkkejä tai edes etsi tietoa kuutausiten alkamisiästä. lado hänelle ne tiedot eteen, jotta jotain ymmärtäisi.
kuukautisilla on leikkimisen kanssa. Estävätkö kuukautiset ap:n mielestä leikkimistä jotenkin enemmän kuin kaupungilla juoksua ja kaupoissa luuhaamista? Eikö siellä kotona olisi mukavampi olla menkkojen aikaan kun kaupoilla?? Lapsi saa olla lapsi menkoista huolimatta. Ja miten menkat liittyy pissiksiin, pissiksilläkö vain on menkat??
Pelkään vain et tulee sellasella jysärillä, jos noin aktiivinen juokseminen ja huoleton leikki loppuukin yhtäkkiää, joka kuukausi tapahtuvaan rajoitukseen. Minä haluaisin jo vähän aikuistumista, ja varautumista asiaan, mut mies pelkää et tytöistä tulee heti pissiksiä... Ei myöskään usko, että lapsilla voi olla kuukautiset...eli en saa edes kertoa, etteivät ala pelkäämään :(
Pelkään vain että on liian suuri järkytys, ja muutos, kun ovat niin kovin lapsellisia. Kyllä se ainakin mulla itsellä lopetti sellasen huolettoman lapsuuden, ja oli melkoinen shokki. Ja ei menkat ja pissikset litykkään. Minä kun olen sanonut miehelle, et voisivat jo vähän aikuistua, et itse en ollut tuollainen tuossa iässä, niin mieheni mielestä vaihtoehto oli het et tulee sit pissiksiä...
alkoi kuukautiset 11-vuotiaana ja leikin kyllä vielä silloin, ei niiden alkaminen mitenkään siihen vaikuttanut? Eikä useimmilla naisilla sitäpaitsi ole niin rajuja kuukautiskipuja kuin sinulla, että etköhän nyt pelkää vähän turhaan.
Tottakai kuuluu kertoa tuon ikäiselle ja nuoremmalle tytölle kuukautisista. Näyttää kuinka side asennetaan pikkareihin ja ostaa heille omat paketit kaiken varalle. Eihän sulla tarvii mies vieressä olla kun juttelet. Et tarvii myöskään miehen lupaa jutella naisten asioista.
Toivottavasti olet ap. vain provoilija. Ei tää kuulosta nykyajalta.
Pelkään vain että on liian suuri järkytys, ja muutos, kun ovat niin kovin lapsellisia. Kyllä se ainakin mulla itsellä lopetti sellasen huolettoman lapsuuden, ja oli melkoinen shokki. Ja ei menkat ja pissikset litykkään. Minä kun olen sanonut miehelle, et voisivat jo vähän aikuistua, et itse en ollut tuollainen tuossa iässä, niin mieheni mielestä vaihtoehto oli het et tulee sit pissiksiä...