Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkiikö teidän 10-11.5v tyttö lapsenne/tuntemanne jatkuvasti

Vierailija
18.08.2012 |

Eli et jatkuvasti leikkipadat porisee ja ollaan mielikuvitus eläimiä kontaten laattialla, puhutaan vauvakielellä, nukeilla leikitään, kaikella pikkuroinalla ym. Pitäis vanhempien jatkuvasti olla mukana. Ja tätä jatkuu esim.kesälomalla aamu 10.stä yölle niin pitkälle, kunnes lapset pakotetaan nukkumaan 1 aikaan kun muuten ei lopu. Itsellä tuon ikäisenä ei tollaset enään yhtään kiinnostanut, vaan istuskeltiin kaverin kans puistoissa, kuljettiin kaupoissa, kyläiltiin muiden kaverien luona, ja vaik pyöräiltiin ympäri kaupunkia. Kohta noilla taitaa menkatkin jo alkaa, ja ei aikuusuudesta tietoakaan...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sitähän ei tiennyt kuin parhaat kaverit.

Vierailija
2/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just leikkii hevosleikkejä pihalla. Eivät kyllä puhu vauvakieltä eivätkä leiki nukeilla, mutta noita hevosleikkejä siis paljonkin. Vanhemmat eivät leikkeihin osallistu, ei ole koskaan pyytänyt noihin leikkeihin mukaan. Ratsastusesityksiä pääsemme kyllä katsomaan. Olen ihan tyytyväinen, ettei vain hengaile kaupoissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kovin intensiivistä toi leikkiminen, et syömäänkään ei ehditä. Itsellä alkoi 10.8 vuotiaana kuukautiset, ja jos nyt noilla alkais, niin jaaa a, mitäköhän tapahtuis... Kyl se oli itselläkin melkoinen aikuistumisen paikka, kun ensin 7-10 pv kauheet kivut, ja hiki lenti, ja vielä pitelemätön vuoto. Sit 3 vk.tauko ja taas. Aina ne joko oli, tai oli kohta tulossa... Ei siinä leikkimistä enään ajatellut. En vaan itse leikeistä enään juuri välittänyt tuolloin, millään tapaa. Uiminen oli se ainut itkun paikka, kun kaverit meni.

Vierailija
4/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vain et tulee sellasella jysärillä, jos noin aktiivinen juokseminen ja huoleton leikki loppuukin yhtäkkiää, joka kuukausi tapahtuvaan rajoitukseen. Minä haluaisin jo vähän aikuistumista, ja varautumista asiaan, mut mies pelkää et tytöistä tulee heti pissiksiä... Ei myöskään usko, että lapsilla voi olla kuukautiset...eli en saa edes kertoa, etteivät ala pelkäämään :(

Vierailija
5/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis totta kai pitää kuukautisista kertoa, sehän on nyt itsestään selvää.

Muuten mä kannustaisin leikkiä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
6/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai lapsi saa leikkiä ihan niin kauan kuin sitä huvittaa. Joillakin se leikki loppuu aikaisemmin ja toisilla myöhemmin. Voi leikit jatkua pitkään, vaikka murrosiän fyysiset merkit jo pukkaisivatkin päälle, esim. itselläni ekat murrosiän fyysiset merkit jo 8-vuotiaana ja leikin vielä 12-vuotiaana täyttä päätä. 14-vuotiaanakin saatoin leikkiä, jos tuli pienempioä kylään. En enää muuten.

Itselläni on 9-vuotias poika, joka leikkii paljon. 6-vuotias siskonsa ei sen sijaan ole koskaan oikein leikkinyt (ainakaan mitään mielikuvitusleikkejä). Että on ne erilaisia. Anna niiden lastesi olla!

Vierailija
7/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuukautiset ei kuulu tähän kategoriaan. On vaan hokenut, et "Eihän ton ikäsillä vielä herranjumala mitään kuukautisia ala" "Muistat väärin" jne... Entäs jos ei alakkan, ja mies on oikeassa, ja eivät ole enään huolettoman iloisia. Musta tulee paha noita heille kaikille... Olen toivonut, et lapset itse alkaisivat jo osoittaa vähän aikuistumista, ja nämä asiat olisi helpompi käsitellä

Vierailija
8/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonut kuukautisista jo ihan pienelle tytölleni. En voi kuvitella, että hän 10-vuotiaana olisi tietämätön niistä. Varmasti asiaa jutustellaan tässä pitkin matkaa aina silloin tällöin. Mun poikakin tietää, mitä on menkat. Normaali asia.

Vierailija
9/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vain et tulee sellasella jysärillä, jos noin aktiivinen juokseminen ja huoleton leikki loppuukin yhtäkkiää, joka kuukausi tapahtuvaan rajoitukseen. Minä haluaisin jo vähän aikuistumista, ja varautumista asiaan, mut mies pelkää et tytöistä tulee heti pissiksiä... Ei myöskään usko, että lapsilla voi olla kuukautiset...eli en saa edes kertoa, etteivät ala pelkäämään :(

kuukautisten pitäisi olla rajoitus? Aika vanhanaikaista ajattelua.

Vierailija
10/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonne 14v saakka. Muut samanikäiset juopotteli jo kadulla. Ne onkin sit kerennyt aika tavalla!

Meidän lapset kerkes kyllä opiskella ja kasvaa tasapainoisiksi aikuiseksi ihan rauhassa. Älä siis hosu ettei tule hunsvotteja!!

Vierailija
11/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tosi vaikeat kuukautiset, ensimmaiset 15 vuotta. Koulusta piti olla pois, töistä piti olla pois. Kivut oli niin kovat, että mitkään lääkkeet ei auttanut. Niitä kesti aina kolmisen päivää. Kivut alkoi jo vuotoa edeltävänä päivänä. Myös vuoto oli niin runsasta, että jouduin pitämään kahta yösidettä päivisinkin, ja vaihto vähintään parin tunnin välein. Jopa kaupassa käyminen oli hankalaa pahimpina päivinä, koska vuoto oli niin voimakasta, että tuli yli.

Vierailija
12/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli tosi vaikeat kuukautiset, ensimmaiset 15 vuotta. Koulusta piti olla pois, töistä piti olla pois. Kivut oli niin kovat, että mitkään lääkkeet ei auttanut. Niitä kesti aina kolmisen päivää. Kivut alkoi jo vuotoa edeltävänä päivänä. Myös vuoto oli niin runsasta, että jouduin pitämään kahta yösidettä päivisinkin, ja vaihto vähintään parin tunnin välein. Jopa kaupassa käyminen oli hankalaa pahimpina päivinä, koska vuoto oli niin voimakasta, että tuli yli.

Vierailija
13/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä aktiivisempi tyttösi on, sitä parempi kuukautisten kannalta. Ja jos tulevaisuus on tuollainen uhkakuva, niin eikö ole parasta että tyttö nauttii nyt elämästään täysillä?

Vierailija
14/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit olisivat auttaneet. Niukentaneet, lyhentäneet vuotoja, ja siten myös kipua. Minulle tarjottiin niitä avuksi, kun olin 16v, mutta en halunnut. Enkä halua tytöillenikään.

Vierailija
15/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee ja piirtelee.

Vierailija
16/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tytöillä ollut pituuspyrähdystä, onko hiki alkanut haista, rasvoittuuko hiukset enemmän jne? eli onko ennakoivia merkkejä murrosiän alkamisesta?

10-11-vuotiaille olisi kyllä hyvä kertoa pikkuhiljaa niistä kuukautisistakin. eihän niistä tarvitse kauhutarinoita kertoa.

Miehelle näytät faktaa siitä, että minkäikäisenä nykyään menkat alkavat. Itselläni (synt. -75) alkoi 11v 2kk ja en todellakaan ollut ensimmäisten joukossa.

Leikkimistä ei toki menkat estä. Jos lapsellasi on yhtä pahat kivut ja vuoto kuin sinulla, niin tietenkin viet hänet lääkäriin. jos lääkäri määrää pillereitä. niin sitten syötät lapsellesi niitä.

Leikkiminen korreloi hyvin vahvasti älykkyyden ja tulevan koulu- ja opiskelumenestyksen kanssa. Joten älkää ihmeessä rajoittako sitä leikkimistä.

Vierailija
17/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin on jo 158cm ja 45 kg, et pyrähtänyt on kasvua. Hiukset juu jo alkoi vuos sitten rasvoittumaan, ja onhan tolla jo vähän rinnatkin muodostunu. Nuorimmalla ei oikeastaan mitään näistä.

Vierailija
18/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin leikin lähinnä nuorempien sisaruksieni kanssa, mutta leikin lähinnä siksi, että se vain oli niin kivaa, en siksi, että sisarukset pakottivat minut mukaan. Kuukautiseni alkoivat 11-vuotiaana, eivätkä ne ainakaan minulla leikkejä estäneet. Itse asiassa leikin yhä vieläkin, reilusti yli 30-vuotiaana omien lasteni kanssa, kun nämä pyytävät minua mukaan leikkiin.

Jotenkin hassu ajatus, että lapsi ei enää saisi tai haluaisi leikkiä vain siksi, että heillä on kuukautiset tai muita murrosiän merkkejä. Annetaan lasten olla lapsia ja leikkiä niin pitkään kun he haluavat.

Sitäpaitsi tyttäresi kuukautiset eivät välttämättä ala vielä, nehän voivat alkaa vaikka vasta joskus 15-vuotiaakin?

Vierailija
19/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasias, kun justiin mitattiin, niin tyttö onkin 160cm. Vuos sit 151.

Vierailija
20/25 |
18.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautisilla on leikkimisen kanssa. Estävätkö kuukautiset ap:n mielestä leikkimistä jotenkin enemmän kuin kaupungilla juoksua ja kaupoissa luuhaamista? Eikö siellä kotona olisi mukavampi olla menkkojen aikaan kun kaupoilla?? Lapsi saa olla lapsi menkoista huolimatta. Ja miten menkat liittyy pissiksiin, pissiksilläkö vain on menkat??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi