Mitä tapahtuisi, jos mikrosi menisi rikki? Pärjäätkö ilman?
Kommentit (31)
joka oli sen verran daa, ettei tajunnut että paistinpannulla voi lämmittää ruokaa. menin käymään siellä ja kysyin voinko lämmittää saarioisten makaronilaatikon ja hän sanoi ettei onnistu ku mikro meni rikki. hitto mä nauroin. sit se kattoi mua ihan kummissaan ku otin paistinpannun ja laitoin hellan päälle.
mutta noin normaalisti ei kovin järkevää puuhaa.
ei ole säteily hyväksi ihmiselle
pärjättäisiin tällä hetkellä.
Käytetään mikroa ehkä pari kertaa kuussa ruoanjämien lämmittämiseen tai marjojen sulatukseen (jos kiire).
Kun lapsi oli pieni, oli mikrolle paljonkin käyttöä.
joka oli sen verran daa, ettei tajunnut että paistinpannulla voi lämmittää ruokaa. menin käymään siellä ja kysyin voinko lämmittää saarioisten makaronilaatikon ja hän sanoi ettei onnistu ku mikro meni rikki. hitto mä nauroin. sit se kattoi mua ihan kummissaan ku otin paistinpannun ja laitoin hellan päälle.
mutta noin normaalisti ei kovin järkevää puuhaa.ei ole säteily hyväksi ihmiselle
Se mikroaalto "säteily" liikuttaa ruoassa olevia molekyylejä ja siksi ruoka lämpenee. Ihan saman tekee hellalla lämmittäminen, ihan samaan se perustuu. Tiesitkä että sinun lävitsesi menee myös mikroaaltoihin moduloituna ihmisten kännykkäpuheluita joka sekunti? Se ei siis ole mitään radioaktiivista säteilyä. Huoh.
Mutta onhan tuo kätevä :)
Sää helposti lämmitettyä tarpeen vaatiessa ja sulatettua :)
mikro vietiin vintille 11v sitten, eipä ole ollut tarvetta.
mutta noin normaalisti ei kovin järkevää puuhaa.
Olisin iloinen, jos toi ruma hajois, ostaisin uudeksi mikroksi sellaisen kalusteisiin upotettavan ja toivoisin että se sopis tohon aukkoon.
Välillinen lämmittäminen on vaan niin turhaa. Ensin lämmität rautaisen, masiivisen hellanlevyn sähkövastuksella, sitten lämmität sillä metallisen astian josta lämpö vihdoin siirtyy siihen ruokaan/teeveteen. Meillä on mikro ja vedenkeitin ja käytän niitä ekologisuuden vuoksi moniin asioihin.
Välillinen lämmittäminen on vaan niin turhaa. Ensin lämmität rautaisen, masiivisen hellanlevyn sähkövastuksella, sitten lämmität sillä metallisen astian josta lämpö vihdoin siirtyy siihen ruokaan/teeveteen. Meillä on mikro ja vedenkeitin ja käytän niitä ekologisuuden vuoksi moniin asioihin.
sitä paitsi mikro ei tapa mahdollisia pöpöjä jotka kuolee hellalla lämmittäessä
Varsinkin kesällä poika joutui laittamaan itselleen lounasta ja silloin mikro oli kovassa käytössä. Minä en juurikaan käytä mikroa. Joskus saatan lämmittää maidon perunamuusiin tai leivonnaisiin. Poikaa varten varmaan tarvisi hankkia uusi, muuten haaveilen, että voisin hävittää koko kapistuksen tilaa viemästä.