En halua käydä töissä :(
olisin paljon mielummin kotona tekemättä mitään, omaan tahtiin vaan kotihommia. Voisin olla aivan hyvillä mielin "laiskana" kotona , onko muita ?
Kommentit (26)
töissä on tylsää ja ei haluta nähdä asiakkaita tai työkavereita vaikka suurin osa mukavia onkin. taidan vaan olla erakkoluonne! Mutta kotona olosta ei makseta. Nyt palkka 6h päivistä n. 1700
Pitkään on töissä ollut huono henki ja epävarmuus ja oikeasti itkettää välillä aamulla lähteä töihin. Omalta alalta ei muita töitä löydy kotikaupungista, eikä lasten koulujen ja miehen töiden takia voida Helsikiinkään muuttaa. Kai sitä taas vaan lauantaina lototaan ja toivotaan parasta...
Olispa vaan mahdollista olla kotona tekemättä mitään.
Haaveilen, että saisin joskus olla vuorotteluvapaalla vuoden. Tuksin tulee ikinä onnistumaan.
Maanantaina töihin taas... ei huvita ei...
minäkään, teen siis töitä kotona. Pelkistä kodinhoitotöistä en pitäisi, en yleensäkään pidä siivoamisesta tai pyykinpesusta.
Kun tekee töitä kotona, voi itse valita aika pitkälle milloin ja mitä tekee. Kun nyt sattuu olemaan nälkä, niin pidänkin ruokataukoa ja surffailen samalla netissä...
olisin paljon mielummin kotona tekemättä mitään, omaan tahtiin vaan kotihommia. Voisin olla aivan hyvillä mielin "laiskana" kotona , onko muita ?
en ymmärrä sitä oikeutusta, että yhteiskunnan tuella jotkut jäävät kotiin. Että joidenkin mielestä se on ihan ok, että muut kustantavat oman laiskottelun.
Itse suunnittelen jääväni nykyisestä työstäni kotiin kuukauden päästä. Tämä onnistuu sillä, että olen laittanut rahaa säästöön, jonka pitäisi riittää loppuvuodelle. Aion myös perustaa yrityksen, jotta voin jatkossa tehdä työtä kotona. En siis meinannut jäädä laiskana kotiin olemaan mutta nykyisestä työstä aion lähteä, koska en viihdy.
en ymmärrä sitä oikeutusta, että yhteiskunnan tuella jotkut jäävät kotiin. Että joidenkin mielestä se on ihan ok, että muut kustantavat oman laiskottelun. Itse suunnittelen jääväni nykyisestä työstäni kotiin kuukauden päästä. Tämä onnistuu sillä, että olen laittanut rahaa säästöön, jonka pitäisi riittää loppuvuodelle. Aion myös perustaa yrityksen, jotta voin jatkossa tehdä työtä kotona. En siis meinannut jäädä laiskana kotiin olemaan mutta nykyisestä työstä aion lähteä, koska en viihdy.
jos saa kysyä?
minäkään, teen siis töitä kotona. Pelkistä kodinhoitotöistä en pitäisi, en yleensäkään pidä siivoamisesta tai pyykinpesusta.
Kun tekee töitä kotona, voi itse valita aika pitkälle milloin ja mitä tekee. Kun nyt sattuu olemaan nälkä, niin pidänkin ruokataukoa ja surffailen samalla netissä...
Sellainen työ olisi itselleni ideaali, mutta tutkijaksi tms. ei riitä rahkeet. Freelanceriksikin on vaikea ryhtyä kun ei ole lukenut kieliä tai ole toimittaja...
en haluaisi laiskottelemisen takia olla kotona,haluaisin tehdä semmoista työtä mitä rakastan mutta aika mahdottomalta tuntuu. jäin kesäkuunlopussa työttömäksi koska pari vuotta kestänyt työrupeama kävi niin raskaaksi että olin yli neljä viikkoa sairaslomalla "työuupumuksen"takia.ja kun määräaikainen työsopimukseni oli lopuillaan,en jatkanut sitä. toisaalta rakastin työtäni,mutta koska minulla ei ole alan koulutusta,sain vain osaksi sitä mitä olisin halunnut tehdä koko ajan..vaikeasti selitetty. hain kouluun (viime vuonna en päässyt) mutta tänäkin vuonna jäin parin pisteen päähän sisäänpääsystä ja olin jo niin varma että pääsen kouluun ja nyt kun en päässyt niin ei huvittaisi enää mikään. olen aina haaveillut kirjankuvittajan työstä ja kirjan kirjoittamisesta,eli tämä aika olisi hyvä sille,vaikka siihenkään minulla ei ole varsinaista oikeaa tutkintoa. mielestäni olen kuitenkin jonkin verran oikeutettu olemaan kotona koska maksoin pitkään liitoll,että saan nyt työttömänä rahaa sieltä. useimmat sanovat että mikä tahansa työ pitäisi kelvata työttömälle,mutta olen sitä mieltä että työssään pitää viihtyä,en ole valmis uhraamaan terveyttäni työlle jota inhoan tai joka on liian raskas hoidettavaksi,niin henkisesti kuin fyysisestikkin,sanokoot valittajat mitä vain. en siis kuitenkaan tue sitä että ikuisesti ollaan työttömänä vain sen takia että ei vaan huvita mennä mihinkään töihin vaikka mukava työ olisikin tarjolla.
en ymmärrä sitä oikeutusta, että yhteiskunnan tuella jotkut jäävät kotiin. Että joidenkin mielestä se on ihan ok, että muut kustantavat oman laiskottelun. Itse suunnittelen jääväni nykyisestä työstäni kotiin kuukauden päästä. Tämä onnistuu sillä, että olen laittanut rahaa säästöön, jonka pitäisi riittää loppuvuodelle. Aion myös perustaa yrityksen, jotta voin jatkossa tehdä työtä kotona. En siis meinannut jäädä laiskana kotiin olemaan mutta nykyisestä työstä aion lähteä, koska en viihdy.
jos saa kysyä?
Saapi kysyä ja vastauksena myös toiselle, joka kysyi mitä työtä kotona voi tehdä. Eli olen graafikko koulutukseltani ja aiemminkin olen itse asiassa ollut yrittäjä. Silloin lopetin, kun oli samaan aikaan myös päivätyöt ja opiskelut. :D Eli Tekisin piirroskuvituksia sekä kaikenlaista ulkoasusuunnittelua (esitteet, logot, jne). Minusta on tosi mukavaa työskennellä kotona erityisesti siksi, että voi aikatauluttaa hommat oman vuorokausirytmin mukaan.
Muita kotona työtä tekeviä tuttavapiirissäni ovat kääntäjä ja freelancer toimittaja.
en mäkään töihin menis, ellei ois pakko. Mutta jonkun näitä paskaduuneja tehtävä 2000 euron bruttopalkalla. Ei siitä paljon käteen jää päivähoitomaksujen, työmatkakulujen ja asumiskulujen jälkeen.
Ettekö yhtään ajattele tulevaisuutta?!?!?! Mites sitten kun jäätte eläkkeelle? Kertymää 0 euroa. Tai sairastutte? Tai sit käy niinku mun tuttavalle, vaimo oli kotona, vaikka lapsetkin oli jo muuttaneet pois kotoa. Ei vaan huvittanut mennä töihin. Mies löysi uuden naisen, ja vaimo jäi ihan tyhjän päälle. Kiva sit syödä omakotitalon puolikas.
Ei elämää voi elää vain koko ajan vanhuuden varalle, tai jonkun muun pahan (mies jättää, tai eläkepäiviä varten, tai jos sairastuu) Itse olen nähnyt ympärilläni niin paljon kuolemaa nuorten ihmisten keskuudessa (auto.onnettomuus, liikenneonnettomuus,äkillinen aivoverenvuoto) että kyllä elämästä kannaattaa yrittää nauttia, kun se on vielä mahdollista, eikä kerätä vain rahaa hiki pääs "pahan päivän varalle". Se on pieni hetki kun täällä ollaan.
kokopäiväisessä työsuhteessa töitä.
Kaksi äitiyslomaa pitänyt, mutta en hoitovapaata. Pari kertaa olen itse vaihtanut työpaikkaa, mutta heti on ollut uusi työpaikka valmiina. Kotona en ole siis ollut. Nyt muutama vuosi sitten aloin työn ohessa opiskella ihan toista alaa ja sitten rohkeasti otin loparit, kun työllistyin määräaikaiselle työsuhteelle tähän uuden alan hommiin. No, määräaikaisuutta ei sitten jatketukkaan ja nyt ole liiton rahoilla kotona ja voin kertoa että hyvää tekee! Tällä hetkellä en kaipaa töihin.
Ei elämää voi elää vain koko ajan vanhuuden varalle, tai jonkun muun pahan (mies jättää, tai eläkepäiviä varten, tai jos sairastuu) Itse olen nähnyt ympärilläni niin paljon kuolemaa nuorten ihmisten keskuudessa (auto.onnettomuus, liikenneonnettomuus,äkillinen aivoverenvuoto) että kyllä elämästä kannaattaa yrittää nauttia, kun se on vielä mahdollista, eikä kerätä vain rahaa hiki pääs "pahan päivän varalle". Se on pieni hetki kun täällä ollaan.
Täydellisen samaa mieltä! Lapsetkin on vain hetken verran pieniä!
Mutta töissä olen ikäni käynyt. On nähkääs pakko. Tänä vuonna 4 vk kesälomaa, meni kuin siivillä (ja en ole perheellinen enkä edes harrasta mitään lukemista ja liikuntaa kummempaa).
Ettekö yhtään ajattele tulevaisuutta?!?!?! Mites sitten kun jäätte eläkkeelle? Kertymää 0 euroa. Tai sairastutte? Tai sit käy niinku mun tuttavalle, vaimo oli kotona, vaikka lapsetkin oli jo muuttaneet pois kotoa. Ei vaan huvittanut mennä töihin. Mies löysi uuden naisen, ja vaimo jäi ihan tyhjän päälle. Kiva sit syödä omakotitalon puolikas.
No katotaan sit kun sulle jää pelkkä kansaneläkkeen perusosa, n 400 e kuussa. Olkaa sitten vireitä eläkeläisiä, harrastatte ja matkustatte runsaine varoinenne! Toivottavasti pysyt terveenä ja toimintakykyisenä tai ainakin lapsesi sitten huolehtivat susta. Tai ehkäpä tosiaan kuolla kupsahdat nelikymppisenä :D jolloin tämä murhe on turhaa.
Ja sitäpaitsi kun on kivan ja hyväpalkkaisen ammatin valinnut, niin työnteko voi olla jopa mielekästä ja hauskaa! Ja samalla on tulevaisuuskin turvattu ihan omin avuin.
opiskelemaan sen turvin. Ja aika monelle kertyy niitä säästöjäkin ja tyhmähän se kotona olija on, jos suostuu avioehtoon, jos itsellä ei ole omaa omaisuutta eikä tuloja.
Mut koska kotona olemisesta ei saa rahaa ikuisesti eikä kerry se eläkekään, niin etsin nyt osa-aikatöitä. Mulla on siis kokoaikainen työ tällä hetkellä.
No katotaan sit kun sulle jää pelkkä kansaneläkkeen perusosa, n 400 e kuussa. Olkaa sitten vireitä eläkeläisiä, harrastatte ja matkustatte runsaine varoinenne! Toivottavasti pysyt terveenä ja toimintakykyisenä tai ainakin lapsesi sitten huolehtivat susta. Tai ehkäpä tosiaan kuolla kupsahdat nelikymppisenä :D jolloin tämä murhe on turhaa.
Ja sitäpaitsi kun on kivan ja hyväpalkkaisen ammatin valinnut, niin työnteko voi olla jopa mielekästä ja hauskaa! Ja samalla on tulevaisuuskin turvattu ihan omin avuin.
Minullakin on sellainen ajatusmaailma, että elämä on tässä ja nyt. Eilistä ei voi muuttaa eikä huomisesta tiedä, on siis keskityttävä tähän hetkeen. En haali omaisuutta enkä stressaa kertyvistä eläkkeistä, jos vaakakupissa on oma terveyteni ja jaksamiseni ja sen myötä myös perheeni hyvinvointi. Liekö eläkkeitä edes maksellaan kun itse on eläkeiässä?
En halua elää sitku-elämää, koska tosiaan, huomisesta ei voi tietää. Surua ja murhetta sattuu kaikille, mutta niiden aika on sitten kun ne kohdalle osuvat.
unelma-ammatti on olla rikas kotirouva!
Olen kyllä vielä nuori (alle 30v.) mutta ollut kotona oikeastaan jo vuosia. Olen näennäisesti töissä ja opiskelen, mutta tosiasiassa ajastani suuri osa on "vapaata". Toki teen kotihommat ja olen muuten aktiivinen, mutta työelämä ahdistaa mielettömästi. En kykene asiakaspalveluun enkä ryhmätyöskentelyyn, joten olen arvoton työmarkkinoilla. Olen sulkeutunut ja introvertti, eikä näitä piirteitä voi muuttaa. Olen ujo ja arka, minua on aina lytätty, mollattu ja yritetty alistaa työpaikoilla. Minun on parempi neljän seinän sisällä.