Miehen synnytystekstiviesti kavereille...
"Poika putkahti --.-- klo --.--. Synnytys ei ollut niin kauheaa kuin luulin, vaikka seksiä meillä tuskin enää harrastetaan! Poika on yhtä miehekäs kuin isänsä ;) Alkon kautta kotiin, tänään isikerho kokoontuu meillä!"
Päivän ja kellonajan sensuroin tunnistamisen pelossa ja vähän muutin sanavalintoja. Mulle tuli tosi paska olo tästä. Putkahti?!? Eikä maininnut sanaakaan minusta, vaikka synnytys kesti 18,5 tuntia, joista ponnistin yli tunnin. Tärkeintä oli kai päästä ryyppäämään isän miehisyyttä ja suurta saavutusta sillä aikaa, kun minä hoidin lasta yksin sairaalassa ja koitin selvitä hengissä kivusta ja henkisestä myllerryksestä.
Ei varmaan tule yllätyksenä, että ensimmäinen lapsi on kyseessä... Aiheuttaako tämän hormonit vai onko mulla syytäkin loukkaantua? Millaisia viestejä teidän miehet on lähettäneet?
Kommentit (128)
koko jutussa törkeintä on nuo varpajaiset. Että lähtee ryyppäämään kavereitten kanssa kun esikoinen on vastasyntynyt.
Viesti ei mun mielestä välttämättä ollut muuten ihan törkeä. Mä oletin automaattisesti, että jos mies kehtaa kirjoittaa tuon tekstijutun niin se on itseironinen eli viittaa siihen että mies on järkyttynyt synnytyksestä niin paljon ettei enää (muka) ikinä pysty seksiin. Mun miehen ja kaveriensa kesken ei olisi ns. sopivaa läppää mutta jossain porukassa voi hyvinkin olla (mä itse voisin ehkä kirjoittaa joillekin kavereilleni jotain vähän vastaavaa sopivassa mielentilassa).
"Poika putkahti --.-- klo --.--. Synnytys ei ollut niin kauheaa kuin luulin, vaikka seksiä meillä tuskin enää harrastetaan! Poika on yhtä miehekäs kuin isänsä ;) Alkon kautta kotiin, tänään isikerho kokoontuu meillä!"
Päivän ja kellonajan sensuroin tunnistamisen pelossa ja vähän muutin sanavalintoja. Mulle tuli tosi paska olo tästä. Putkahti?!? Eikä maininnut sanaakaan minusta, vaikka synnytys kesti 18,5 tuntia, joista ponnistin yli tunnin. Tärkeintä oli kai päästä ryyppäämään isän miehisyyttä ja suurta saavutusta sillä aikaa, kun minä hoidin lasta yksin sairaalassa ja koitin selvitä hengissä kivusta ja henkisestä myllerryksestä.
Ei varmaan tule yllätyksenä, että ensimmäinen lapsi on kyseessä... Aiheuttaako tämän hormonit vai onko mulla syytäkin loukkaantua? Millaisia viestejä teidän miehet on lähettäneet?
Mitä sen olisi sitten kavereilleen pitänyt kirjoittaa. Jotain verisiä yksityiskohtia sinun levinneistä värkeistä ja hikisestä urakasta?
Minusta tuo on humoristinen ja kiva viesti kavereille selvästikin ylpeältä isältä joka haluaa jakaa ilonsa miesporukassa.
Koko maailma EI pyöri sinun lihavan napasi ympärillä vaikka olisit kuinka synnyttänyt. Miehelläsi on oikeus kokea ja iloita lapsen syntymästä omin tavoin, ei pelkästään sinua ylistämällä.
Ihme akkoja, miten te saatte edes pidettyä ne miehet, kun joka asiasta mitää valittaa.
kun kannoin ja synnytin mieheni lapsen. Yhtäkkiä se pitkä odotus ja synnytyksen järjetön tuska onkin "putkahtamista" ja mies tottakai se, jota kuuluu ylistää ja juhlia.
Mulla on niin paha mieli, että oon jopa salaa harkinnut miehen jättämistä. Juhlikoon saatana itseään ja isyyttään vaikka loppuikänsä miesporukalla. Minä tein kaiken työn, eikä minulle kukaan pitänyt mitään juhlia, eikä edes vauvaa nähty niissä isyysbileissä.
ap
Mistä näitä piloille hemmoteltuja akkoja sikiää. Tuosta nyt ottaa nokkiinsa. Kaikenlaista.
Synnytyksessä ja sen jälkeenkin oli tukena ja kiinnostunut vauvasta. Eikä lähtenyt viettämään varpajaisia vaan sanoi että ehtii myöhemminkin juhlimaan.
?? En tajua sua "nohehheh" lainkaan. Mitä tossukkaa siinä on, että mies voi ilmaista kavereilleen arvostavansa ja rakastavansa vaimoaan esimerkiksi käyttämällä sanaa vaimokulta? Musta on nimenomaan tosi maskuliinista se, että mies osaa ja uskaltaa olla oma itsensä eikä piiloudu äijäroolin taakse.
Onneksi oma mieheni ei ole henkinen teini.
T. Toinen jolla ihana mies, joka on myös mahtava isä
Meillä mies laittoi " Olen ihanan tytön ylpeä isä. Vaimokulta voi hyvin. Mahtava olo"
Ja joo, tyttö nyt jo 5 vuotta ja mies ollut mahtava isä. Ja ihana mies. Sitä seksiäkin ollut ihan kivasti + jalkahierontaa joka ilta.
No heh heh, tää meni jo vähän yli. Mä miettisin pitkään ja hartaasti et minkälaisen tossukan oon ottanut miehekseni jos se tollasia kirjottelis..
Synnytyksen jälkeisissä hormoneissaan on aika herkkä loukkaantumaan, vähemmästäkin. Mieshän ei viestiä nyt kuitenkaan vaimolleen ollut tarkoittanutkaan, vaan kavereilleen. Miehen näkökulmasta lapsen syntymä on kuitenkin aika erilainen tapahtuma kuin naisen. Mielestäni oli tuollaista kaveripiirin keskeistä läppää - ehkä huonoa läppää, mutta meitä on moneen junaan. Oma miehenikin lähetti aika huumoripitoisia (?) viestejä synnytysten jälkeen, ei tosin ihan tuollaisia, vaan omanlaisiaan.
Mutta näin hieman jo elämänkokemusta saaneena voisin todeta ettei kannata niin välittää.
Tottakai tuo on naisen näkökulmasta ärsyttävää ja halventavaakin, varsinkin jos synnytys on tuskineen juuri takana.
Mutta koita mennä miehen pään sisään. Varmaan suurin osa miehistä on synnytyksen jälkeen hieman hämillään, että tuollasta se sitten oli. Ei sitä niin pysty etukäteen kuvittelemaan. Aika moni on vielä sellainen ettei voi ruveta hempeilemään ja sanomaan oikeita tuntoja. Ehkä niille ei ole sanojakaan. Sitten koitetaan äijänä kertoa kavereille, että sieltä se sitten "putkahti". Usko pois, parhaiden kavereiden kanssa, ehkä saunassa ja hieman maistissa niitä oikeita kokemuksia sitten kerrotaan itku silmässä.
On se isoa juttu miehellekin eikä hän varmastikaan sinua vähemmän arvosta. Päinvastoin!
On kyllä tyhmä viesti näin naisen näkökulmasta, ja ymmärrän, että olet pahoittanut mielesi.
Uskon kuitenkin, että miehillä on jokin tarve esittää miesporukassa vähän enemän "äijää" mitä oikeasti ovat, ja tuskin oikeasti ihan noin ajattelevat... Olisihan se nyt "epämiehekästä" ruveta kavereille tunteilemaan, ja uskon, että tuossa on kyse ihan siitä..
En tietenkään tunne miestäsi, joten vaikea sanoa. Jos hän on muuten herkkä ja huomioonottava, en tuosta suuttuisi..
Ja on miehiä, jotka uskaltavat olla oma itsensä eivätkä harrasta tuota typerää machoilua. Ja ei väliä, vaikka vaimo ei saisi tietääkään asiasta...
Asian voi toki ottaa huumorilla, mutta kieltämättä aika erikoinen tyyli... Oma mieheni on myös tuore isä ja vaikka varpajaisia olikin suunniteltu niin ei ollut ihan ensimmäisenä mielessä ruveta niitä järkkäämään ihan HETI. Myöhemminkin ehtii... Ja mun mies oli mukana heti alusta alkaen vauvan hoidossa osastolla, joten outoa ajatella et olisi tullut krapulaisena kotiutetaan meitä synnäriltä. Sen verran rankka kokemus oli molemmille, toki ikimuistoinen myös. :-) naamakirjassa kommenttia, että "isä ihan täpinöissä". (terkkuja vaan tutuille! ;))
hänellekkin (henkisesti) rankkaa kokemusta tollasella törkeellä vitsillä kavereille.
Mun miehellä on jotain tuttuja jotka ei saa niitä vakaviakaan asioita kunnolla vaan aina pitää olla joku tyhmä heitto.
Me ollaan kaikki niin erilaisia. Koita nauttia vauvasta a teidän perheestä ja älä stressaa
Ihme persuäijiä teillä joillain siellä kotona nim. Otan osaa ;) oikeasti tovin kyllä, että miehesi on fiksu ja toi rehvastelu on vain pintaa. Eli se huomiointi tulee sieltä vielä ajan kanssa, toivottavasti!
t. 111
No heh heh, tää meni jo vähän yli. Mä miettisin pitkään ja hartaasti et minkälaisen tossukan oon ottanut miehekseni jos se tollasia kirjottelis..Mutta mullakin on Mies, joka on mahtava isä kolmelle lapselleen. Eikä tossukka alkuunkaan.
Machoista ei ole kuin panemaan ja jälkikasvukin on mitä on... Räkiviä jessenikopettereitä ja bimboja jessikoita....
...vaikka synnytyshöyryissä ehkä voisin olla toista mieltä.
nyt kun on jo synnytyksistä aikaa ja elämänkokemusta kertynyt, niin voi lukea tuon viestin kaverilta kavereille tarkoitettuna, porukan ymmärtämää sisäistä huumoria sisältävänä viestinä, jota ei ole tarkoitettukaan vaimokullan luettavaksi.
varpajaiset taas pidetään justiinkin vaimon ollessa sairaalassa, jossa kuitenkin on hoitajia apuna ja jossa on tarkoituskin levätä ja toipua synnytyksestä.
tuon viestin perusteella en vielä miestä tuomitsisi. jos sen sijaan varpajaiset venyy parin päivän ryyppyputkeksi, jonka aikana miestä ei sairaalassa näy, niin tilanteen voi arvioida uudellen.
...vaikka synnytyshöyryissä ehkä voisin olla toista mieltä.
nyt kun on jo synnytyksistä aikaa ja elämänkokemusta kertynyt, niin voi lukea tuon viestin kaverilta kavereille tarkoitettuna, porukan ymmärtämää sisäistä huumoria sisältävänä viestinä, jota ei ole tarkoitettukaan vaimokullan luettavaksi.
varpajaiset taas pidetään justiinkin vaimon ollessa sairaalassa, jossa kuitenkin on hoitajia apuna ja jossa on tarkoituskin levätä ja toipua synnytyksestä.
tuon viestin perusteella en vielä miestä tuomitsisi. jos sen sijaan varpajaiset venyy parin päivän ryyppyputkeksi, jonka aikana miestä ei sairaalassa näy, niin tilanteen voi arvioida uudellen.
Komppi tälle!
Meillä oltiin koko perhe sairaalassa perhehuoneessa ja hoidettiin vauvaa ja äitiä... Ei käyny kaverit mielessäkään miehellä... Kyllä se oli se uusi elämä niin ihmeellistä, että muu jäi ihan kakkoseksi. Onneksi!
Ei voi kuin sääliä näiden av-mammojen miehiä joilta mammat ovat tottuneet "sietämään" törkeää käytöstä, kun pojat on poikia ja se vaan on naisen osa. Minusta kumppanilta on kohtuullista odottaa arvostavaa käytöstä. Vieläpä muulloinkin kuin synnytyksessä. Alkoholinkäyttöäkin voisi perheellinen mies vähän miettiä. Jos kaverien kanssa ryyppääminen on vielä naimisiin mentyäkin elämässä tärkeällä sijalla, ei hyvältä näytä.
Jos mies ei pysty olemaan perheensä tuki ja turva, niin ainakaan minun kumppanikseni ei olisi mitään asiaa. Mistä näitä vellihousuja sikiää, ja miksi heitä pitäisi loputtomasti ymmärtää?
Ap, toisenlaisiakin miehiä on olemassa. Minulla on yksi, mutta en usko että hän oli viimeinen laatuaan. ;)
Vähintään nyt olisi hyvä paikka pitää perheneuvottelu.
Huumori ei ehkä ollut ihan hauskaa, mutta mitä vittua kenellekään kuuluu mitä tyhmääkin tyhmempiä viestejä lähettelee kavereilleen.
Mun mies lähetti eilen mulle viestin tuo maitoa. Ajatella! Ei mitään muuta. Ihan niinku mä oisin joku kantokameli.
Ei voi kuin sääliä näiden av-mammojen miehiä joilta mammat ovat tottuneet "sietämään" törkeää käytöstä, kun pojat on poikia ja se vaan on naisen osa. Minusta kumppanilta on kohtuullista odottaa arvostavaa käytöstä. Vieläpä muulloinkin kuin synnytyksessä. Alkoholinkäyttöäkin voisi perheellinen mies vähän miettiä. Jos kaverien kanssa ryyppääminen on vielä naimisiin mentyäkin elämässä tärkeällä sijalla, ei hyvältä näytä.
Jos mies ei pysty olemaan perheensä tuki ja turva, niin ainakaan minun kumppanikseni ei olisi mitään asiaa. Mistä näitä vellihousuja sikiää, ja miksi heitä pitäisi loputtomasti ymmärtää?Ap, toisenlaisiakin miehiä on olemassa. Minulla on yksi, mutta en usko että hän oli viimeinen laatuaan. ;)
Vähintään nyt olisi hyvä paikka pitää perheneuvottelu.
Olen aina saanut mieheltä arvostavaa kohtelua niin sanoissa kuin teoissa, on ollut tuki ja turva niin kaikissa synnytyksissä kuin elämässämme muutenkin. Minulle hyvä aviomies ja lapsillemme paras mahdollinen isä.
On hän silti lähettänyt aika ronskin humoristisia synnäriviestejä ja pitänyt esikoisen syntymän jälkeen varpajaisetkin heti samana päivänä. En kyllä ole 'ymmärtänyt' pahastua. Kavereiden kanssakin saa käydä ryyppäämässä ihan koska huvittaa, varsin harvoin kyllä näyttää huvittavan.
mielestäni se ei kuulu kenellekään muulle millään tavalla. Säälittäviä tuollaiset miehet, jotka haukkuvat lastensa äidin epämiellyttäväksi. Ei ole mielestäni mitään läppää vaan pelkkää junttiutta.
Mun mies ilmoitti kavereilleen, että on ylpeä ja onnellinen isä ja että perhe voi hyvin. Tämäntyylisiä viestejä ovat myös kaikki hänen kaverinsa laittaneet, kukaan ei ole repostellut vaimonsa alapään tilaa tai seksielämän tulevaisuutta.
Sen sijaan varpajaiset äidin ollessa sairaalassa on mun mielestä ihan järkevä juttu. Ovatpahan pois alta ja sitten kun äiti & vauva palaa synnäriltä kotiin, niin mies ei ole heti lähdössä varpajaisia viettämään.
ei me kaikki olla tommosia ukkoja. Enhän mäkään aluksi aikonut kysyä että montako ääliötä sisälläsi on just nyt, alkoipa vaan naisellinen purkautumisesi jurppimaan.
Ja tämä on ap vasta alkua. Tai toivon vuoksesi että ei ole, mutta on niin moneen kertaan nähty.
Seuraavaksi tulee sitten valvominen ja väsymys, jotka ei miestä kiinnosta p***aakaan, sillä hän suree vain palvelutason laskua kotona. Ja sitten katselee jo kakkosnaista "kun vaimo ei kotona ymmärrä".
Okei, vähän kärjistin mutta olen niin täynnä ääliömiehiä just nyt.
Et ole mikään mies vaan luuseri. En puhuisi lasteni äidistä noin, enkä vähättelisi synnytystä. Kertoo kyllä suuresta idioottimaisuudesta tuollainen, että pitää omaa osaansa lasten saamisessa rankempana. Toivottavasti lapsesi/lastesi äiti on tajunnut jättää sinut.
Terveisin vaimoaan ja hänen raskaudessa/synnytyksissä tekemäänsä työtä arvostava mies
P.S. Tekstiviesti oli epäasiallinen, itse olisin varmaan moisen jälkeen joutunut joksikin aikaa sohvalle nukkumaan...