Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (7413)

Vierailija
1061/7413 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt blogissa paluusta päivätyöhön palaamisesta uupumuksen jälkeen.

Tää hymähdytti: 

"Pikkuhiljaa elämän palaset alkoivat kuitenkin järjestyä kohdalleen: passiivisten tulojeni määrä kasvoi, investointini tuottivat tulosta ja levättyäni tarpeeksi aloin aikani kuluksi tehdä pyynnöstä konsultointia ruotsalaisille kosmetiikka-alan yrityksille, jotka tarvitsivat lainsäädännöllistä apua uusia tuotteita kehittäessään tai tukea verkkosivustoaan Suomessa lanseeratessaan."

Virve se jaksaa maalata itsestään, khrm, asiantuntijan kuvaa. Nyt on jo annettu kosmetiikkafirmoille lainsäädännöllistä apuakin...Niin, olihan hänellä se joku estenomi (amk)-koulutus alla ja oliko siinä jonkin kurssin verran kosmetiikka-alan lainsäädäntöäkin. Kyllähän se pätevöittää lainsäädäntökonsultiksi :D

Vierailija
1062/7413 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt blogissa paluusta päivätyöhön palaamisesta uupumuksen jälkeen.

Tää hymähdytti: 

"Pikkuhiljaa elämän palaset alkoivat kuitenkin järjestyä kohdalleen: passiivisten tulojeni määrä kasvoi, investointini tuottivat tulosta ja levättyäni tarpeeksi aloin aikani kuluksi tehdä pyynnöstä konsultointia ruotsalaisille kosmetiikka-alan yrityksille, jotka tarvitsivat lainsäädännöllistä apua uusia tuotteita kehittäessään tai tukea verkkosivustoaan Suomessa lanseeratessaan."

Virve se jaksaa maalata itsestään, khrm, asiantuntijan kuvaa. Nyt on jo annettu kosmetiikkafirmoille lainsäädännöllistä apuakin...Niin, olihan hänellä se joku estenomi (amk)-koulutus alla ja oliko siinä jonkin kurssin verran kosmetiikka-alan lainsäädäntöäkin. Kyllähän se pätevöittää lainsäädäntökonsultiksi :D

Joskus luin tuota blogia kun opiskeli... Pitikö tehdä jonkun opiskeluvuoden lopputyö (ei siis koko tutkinnon lopputyö), ja sen sai tehdä mistä tahansa aiheesta millä tahansa tavalla. Virve teki jonkinlaisen nettipäiväkirjan siitä, kuinka hän söi kokonaisen viikon vain kahta ruoka-ainetta: banaaneja ja rasvatonta maitoa 😂

Siinä on työn vastaanottaneella opettajalla ollut ammatillisuus ja sen rajat kovassa testissä. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/7413 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tästä kirja saada aikaan, ehkä myös tv-sarjaa voisimme katsoa?

Voisin katsoa tosi-tv-sarjaa, Vauraat & minimalistit! Olisi varmasti tosi kiinnostavaa seurata hc-penninvenytystä. Välissä syvällisiä pohdintoja arvoista, pavuista ja vauvanruuan ravintoarvoista. Kameralle esiteltäisiin toppeja, joissa on hienpolttamat kainalot, ja farkkuja, joiden haarat ovat yhtä reikää.

Ja yhdessä jaksossa olisi matkustusvinkkejä tyyliin "Viikonloppu Pariisissa koko ajan sama mekko päällä sillä en hikoile juuri lainkaan". Tästä oli aikoinaan postaus ja periaatteessa pidän itsekin matkustamisesta hyvin vähäisin tavaroin, mutta minulla on aina varavaate mukana sillä painajaiseni olisi haista pahalle. Erityisesti Pariisissa.

Vierailija
1064/7413 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä blogin kautta saatavan näkyvyyden, mutta minusta tuo Virven blogi on ollut jo useamman vuoden yhtä liirumlaarumia. Postaukset ovat sekavia ja niin järjettömän pitkiä, että harva taitaa jaksaa niitä tosissaan lukea. Tähän kun yhdistää sen, että Virve on jo puolitoista vuotta puhunut työnteon vähentämisen puolesta ja myös siitä, että hän ei halua tehdä enää muille kuin itselleen töitä, niin en mitenkään käsitä mikä muka tekee Virvestä niin uniikin osaajan, että häneen kannattaa panostaa ja ottaa töihin ehdoilla millä hyvänsä. Pelkästään Suomesta löytyy useita paljon laadukkaampia, aktiivisempia ja alasta kiinnostuneita kosmetiikkabloggareita kuin Virve, joten eiköhän niitä löydy vielä enemmän naapurimaastakin. Yrityskin pääsisi vähemmällä kun ottaisi hommiin jonkun oikeasti motivoituneen tekijän sen sijaan, että yrittävät kammeta vaatimuslistalla varustautunutta epäluuloista ja palkkatyöntekoa kaihtavaa kotoilijaa (vaikka tällä olisi millainen blogi taustalla tahansa.)

Oi ei, juuri silmäilin läpi Virven uusimman postauksen - enkä siis todellakaan jaksanut lukea kunnolla, koska teksti on (taas) ihan liian pitkä :D Tai siis olisi varmasti ihan sopivan mittainen, jos Virvellä ei olisi tapana asiatyylin vastaisesti muodostaa yhden virkkeen mittaisia kappaleita. Todella rasittava tyyli lukijan kannalta, koska sirpaloittaa tekstin sisältöä ikävästi. Tämän yksi virke on yksi kappale -kirjoitustyylin luulen johtuvan siitä, että mitä pidempi teksti, sen paremmin se löydetään (hakukoneoptimointi). Mielestäni Virve alkoi nimittäin kirjoittaa näin järjettömästi sen jälkeen, kun opiskeli itsensä hakukoneoptimoinnin ammattilaiseksi.

Ja minä olen ihmetellyt miksi tekstit ovat niin järjettömän puuduttavia ja pitkiä. Ihan jostain pienestäkin asiasta on väkisin kirjoitettu hyvin hyvin pitkästi ja pyöritelty samaa asiaa edestakas perinjuurin. Huumori on kadonnut, sitä kaipaan sieltä 10 vuoden takaa.

Vierailija
1065/7413 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muuttavat 19 neliön mini-omakotitaloon. Jossa neliöitä kuitenkin reilut 30, kun parvi lasketaan mukaan.

Uusi työ on joku vielä hieman hys hys -työ, ruotsalaisen kosmetiikkayrityksessä. Huom! Hallitukseen pääsee mukaan. Ja toki V oli tarkasti sanellut ehdot/omat linjat, jolla ottaisi työn vastaan.

Vierailija
1066/7413 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin katsoa tosi-tv-sarjaa, Vauraat & minimalistit! Olisi varmasti tosi kiinnostavaa seurata hc-penninvenytystä. Välissä syvällisiä pohdintoja arvoista, pavuista ja vauvanruuan ravintoarvoista. Kameralle esiteltäisiin toppeja, joissa on hienpolttamat kainalot, ja farkkuja, joiden haarat ovat yhtä reikää.

Ja yhdessä jaksossa olisi matkustusvinkkejä tyyliin "Viikonloppu Pariisissa koko ajan sama mekko päällä sillä en hikoile juuri lainkaan". Tästä oli aikoinaan postaus ja periaatteessa pidän itsekin matkustamisesta hyvin vähäisin tavaroin, mutta minulla on aina varavaate mukana sillä painajaiseni olisi haista pahalle. Erityisesti Pariisissa.

Ihmettelin joskus vaatteiden harvaa pesuväliä kun Virve siitä puhui. Hikoaako tosiaan niin vähän, vai eikö vain huomaa omaa hajuaan, sille kun tulee helposti sokeaksi kun pitää samaa vaatetta koko ajan.

Instassakin näkee että käyttää kotona sisällä usein samoja vaatteita joilla ulkoilee joka päivä.

Vierailija
1067/7413 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että Virve on mukana lanseeraamassa Sephoran suomenkielistä nettikauppaa...

Vierailija
1068/7413 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin joskus vaatteiden harvaa pesuväliä kun Virve siitä puhui. Hikoaako tosiaan niin vähän, vai eikö vain huomaa omaa hajuaan, sille kun tulee helposti sokeaksi kun pitää samaa vaatetta koko ajan.

Instassakin näkee että käyttää kotona sisällä usein samoja vaatteita joilla ulkoilee joka päivä.

No ainakin sen kaikkien (vai yksikö niitä on) mustien toppien kainalot on ihan haalistuneet, joten en usko, että ei hikoile yhtään. Olisinpa yhtä häpeilemätön kuin Virve kulahtaneiden vaatteiden esittelyssä.

Vierailija
1069/7413 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, että Virve on mukana lanseeraamassa Sephoran suomenkielistä nettikauppaa...

Joo, voisi olla tämä! Itse olen miettinyt, voisiko olla Skincity, mutta sillähän on jo suomenkielinen verkkokauppa. Mutta jos ideana on vielä kehittää toimintaa Suomessa...

Vierailija
1070/7413 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kävin nyt lukemassa uusimman postauksen ja vedän veikkaukseni takaisin. En mitenkään koe, että Sephora sopisi Virven uuteen imagoon.

Vierailija
1071/7413 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs veikkaatte, tuleeko Virve vielä säväyttämään monen muun hardcore-minimalistin tavoin leikkaamalla tukkansa itse siilitukaksi? Siitä saa monta postausta ja voi päivitellä kuinka paljon aikaa, vaivaa, hoitoainetta ja lämmitettyä vettä meni isotöisen pitkän tukan pesemiseen ja hoitamiseen? Ei enää fööniä, ei kiharrinta, suoristusrautoja, lämpörullia, tupeerauskampaa, kuivashampoota, muotovaahtoa, föönausnestettä, lakkaa, harjaa, kampaa, värejä.

Tilalla helppo ja huoleton siilitukka, miten valaistuinkin tämän suhteen vasta nyt. 😍

Vierailija
1072/7413 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs veikkaatte, tuleeko Virve vielä säväyttämään monen muun hardcore-minimalistin tavoin leikkaamalla tukkansa itse siilitukaksi? Siitä saa monta postausta ja voi päivitellä kuinka paljon aikaa, vaivaa, hoitoainetta ja lämmitettyä vettä meni isotöisen pitkän tukan pesemiseen ja hoitamiseen? Ei enää fööniä, ei kiharrinta, suoristusrautoja, lämpörullia, tupeerauskampaa, kuivashampoota, muotovaahtoa, föönausnestettä, lakkaa, harjaa, kampaa, värejä.

Tilalla helppo ja huoleton siilitukka, miten valaistuinkin tämän suhteen vasta nyt. 😍

Tähän ilmiöön en ole vielä törmännytkään, vaikka olen melkoisesti minimalismiin tutustunut jo. Itse olen miettinyt, mikä hitto on se lopullinen päämäärä, johon minimalistit pyrkivät? Mitä sitten, kun kaikki mahdollinen on jo minimalisoitu? Vai jatkuuko minimalisoiminen aina vaan ja pitää kilpailla kuka keksii eniten kikkoja siihen?

Vierailija
1073/7413 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ilmiöön en ole vielä törmännytkään, vaikka olen melkoisesti minimalismiin tutustunut jo. Itse olen miettinyt, mikä hitto on se lopullinen päämäärä, johon minimalistit pyrkivät? Mitä sitten, kun kaikki mahdollinen on jo minimalisoitu? Vai jatkuuko minimalisoiminen aina vaan ja pitää kilpailla kuka keksii eniten kikkoja siihen?

Juutuubissa moni on vetänyt kunnon buzzcutin.

Minimalismia nyt on niin monensorttista, että ei kaikkia voi mitenkään samaan nippuun niputtaa. 😊 Monelle se helpottaa elämää, varsinkin jos on yhtään ADD-/ADHD-taipumusta. Toisille se on ekoteko ja monesti yritetään silloin olla ostamatta tuotteita. Joillekin se on rahansäästöä, joillekin elämän hidastamista, downshiftausta ja oleelliseen keskittymistä. Joskus osa näistä silkkaan askeesiin pyrkijöistä tuntuu todella erikoisilta. Omaan silmään hulluimmilta tuntuvat nämä hieman OCD-piirteiset, jotka tosiaan laskevat tavaroitaan ja käyvät niitä päntiönään läpi.

Jonkin sortin minimalisti olen kai itsekin. Minulla kai tavoitteena on poistaa sitä kaikkea turhaa ja ylimääräistä, jotta voi keskittyä siihen varsinaiseen elämiseen (työ, harrasteet, ihmissuhteet, semmoinen oma hyvinvointi eli self care).

Vierailija
1074/7413 |
28.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole minimalismilla mitään varsinaista tavoitetta, se on vain elämäntapa. En osta yleensä mitään mitä en oikeasti tarvitse, käytän kaiken aina loppuun saakka ennen kuin ostan uuden tilalle. En kuitenkaan kitsastele itselleni tärkeissä asioissa, vaan hankin kyllä aina välineitä mitä harrastuksissani tarvitsen.

Nuorempana tykkäsin ostella kaikenlaista, se toi aina hetkellisen ilon, mutta lopulta tavaravuori alkoi vain ahdistaa. Nykyään tykkään kyllä kaupoissa katsella kauniita esineitä, mutta olen todennut että ei minun tarvitse niitä välttämättä silti itse omistaa ja se mieliteko ostaa menee hyvin nopeasti ohi.

Omistan tavaraa juuri sopivasti, sen verran että minulla on kaikki mitä tarvitsen ja aina jos tarvitsen jotain uutta niin tutkin tarkasti vaihtoehdot ja valitsen juuri sen minkä todella haluan. En tee enää kompromissejä ja osta jotain ihan kivaa siksi että se on halvempi kuin juuri se mitä haluan, vaan ajattelen pitkällä tähtäimellä esineen kestävyyttä ja sitä että se kaikin puolin vastaa juuri sitä mitä haluan.

Vierailija
1075/7413 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt minitaloon muuttaessa haaveillaan jo elämästä pakettiautossa.

Vierailija
1076/7413 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö no-poo olisi melkein sama? Paitsi tukka pitää kuivata. 

Vierailija
1077/7413 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi nudistiksi asuntoautoon - ei asuntoa, ei vaatteita, so easy living! Tukan myös toki voisi ajella kokonaan veks!

Ravinnoksi voi riipiä puista ja pensaista lehtiä ja keitellä niistä vedenkeittimessä ravitsevaa lehtikeittoa. Mukaan voi laittaa ripsauksen suolaa 5 kg:n säkistä. Säkki suolaa maksaa vain 2 eur tarjouksesta!

Vierailija
1078/7413 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö no-poo olisi melkein sama? Paitsi tukka pitää kuivata. 

Tarvii myös harjaa, kampaa ja muotoilua. Niin ja sitä lämmintä vettä. Virve tulee heräämään vesilaskun määrään, jos muuttaa vesimaksullisesta talosta omaan taloon. Tosinuukat säästää kylmääkin vettä, vessan voi vetää vain joka toinen kerta.

Vierailija
1079/7413 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joka kerta tuon otsikon ”Otsalohkossa”...

Vierailija
1080/7413 |
30.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi nudistiksi asuntoautoon - ei asuntoa, ei vaatteita, so easy living! Tukan myös toki voisi ajella kokonaan veks!

Ravinnoksi voi riipiä puista ja pensaista lehtiä ja keitellä niistä vedenkeittimessä ravitsevaa lehtikeittoa. Mukaan voi laittaa ripsauksen suolaa 5 kg:n säkistä. Säkki suolaa maksaa vain 2 eur tarjouksesta!

Miksi turhaan keittämään, kun voi olla myös raw vegan! Säästyy sähköä, vettä ja aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi