Muita joita kevät vituttaa?
Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??
t. talviunilta liian aikaisin herätetty
Kommentit (125)
Musta aivan ihanaa! Mahtavat kelit kelkkailla, pilkkiä ja hiihdellä hangilla lasten kans! Työmatkatkin tuntuu ihan luksukselta.
Googlasin äsken otsikolla: kevät vituttaa ja tämä osui toisena. Ensimmäinen oli jonkun kirjoittama huipputeksti 6 vuoden takaa☺.
Ihan kuin olisin itse sen kirjoittanut. Olen jopa pelästynyt!
Sanoin juuri samoin sanoin äsken miesystävälleni tämän asian: kevät on suurta kusetusta.
Lisänä vuodatuksessani oli se, että kyse on jostain joukkosuggestiosta (onkohan oikea sana, mutta ehkä tarkoitukseni tulee selväksi). Kaikkien täytyy todeta kuinka helvetin kaunista on ja aiaiai miten ihanaa ja miten lämmintä. Kaunista? Vettä, roskaa, räntää, paskaa. Ihanaa? Näyttää ikkunasta että vois olla lämmin, mutta kaukana siitä on totuus. Siis vedä sukkahousut ja paksu takki ja pipo samalla tavalla päälle kuin kuukausi sitten, kun lunta satoi.
Ihmiset huijaavat itseään ja toinen toisiaan tällaisella paskan jauhannalla. On siis hyvin osuvasti sanottu, että 'kusetusta koko kevät'.
Tässä odotellaan kylmässä keväässä kylmää kesää, kunnes tulee rehellinen syksy. Syksy on juuri sitä miltä,se näyttää. Kylmä ja ankea. Mutta rehellinen. Talvi on mitä sattuu. Mutta aina liian pitkä. Helvetti! Ainakin 6-7 kuukautta vuodesta silkkaa talvea.
Hyvällä tuurilla viikko kaunista kevättä (tavallisesti ei sitäkään) ja jos oikein hyvin sattuu jopa 2 viikkoa vuodessa kesäistä. Yleensä niin hyvin ei satu.
Koko keväthöpötys ja hössötys on ala-arvoista teeskentelyä. Teeskentelyä isolla T:llä. Ei enää tiedetä miten kestää kylmää, niin aletaan kuvitella ja puhua lämpimästä, jota ei todellisuudessa ole. On vain hetken aikaa vähemmän kylmä, vaan ei lämmin. Ei Suomessa.
saix mennä vittuun koko tulipallo
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä.
[/quote]
Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais.