Muita joita kevät vituttaa?
Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??
t. talviunilta liian aikaisin herätetty
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:02"]
"Huhtikuu on kuukausista julmin,
se työntää sireenejä kuolleesta maasta,
sekoittaa muiston ja pyyteen,
kiihottaa uneliaita juuria kevätsateella."
Aika kuluneet ja epäuskottavat kielikuvat sulla! Ei jatkoon!
[/quote]
Näkisipä sen huhtikuun kun sireenejä pukkaa maasta!
[/quote]
I´m so sorry!
Yours truly
T. S. Eliot
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:02"]Ilmastointilaite on tarpeeton, jos estää auringon paahteen säleverhoilla (lasien välissä). Jonkin ikkunan eteen voi asettaa tuulettimen ja helteellä vaikka 2kpl vuoteeseen päin puhaltamaan. [/quote] Meillä sekä kaihtimet että pimennysverhot. Lämpötila viime kesänä ympäri vuorokauden 35 niillä helteillä. Se siitä hyödystä.
[/quote]
Nyt kuuluu valittaa keväästä ja valosta, eipäs nyt eksytä sinne kesän kuumuuteen, kun tässä kevään valossakin on tarpeeksi angstaamista!
Kiitos ap kun muistutit tästä ilmiöstä. Nyt tajuan, miksi olen ollut viime päivinä niin sietämättömän ahdistunut. En muistanut sitä, että tästä keväästähän se taas johtuu. Mietiskelin jo, että olenko unohtanut ottaa masislääkkeeni, vai mikä on vialla.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:02"]
"Huhtikuu on kuukausista julmin,
se työntää sireenejä kuolleesta maasta,
sekoittaa muiston ja pyyteen,
kiihottaa uneliaita juuria kevätsateella."
Aika kuluneet ja epäuskottavat kielikuvat sulla! Ei jatkoon!
[/quote]
Näkisipä sen huhtikuun kun sireenejä pukkaa maasta!
[/quote]
I´m so sorry!
Yours truly
T. S. Eliot
[/quote]
Eliotin maassa ei ole räikeää kevättä. Siellä saavat sireenitkin rauhassa pukata.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:56"]
Musta aivan ihanaa! Mahtavat kelit kelkkailla, pilkkiä ja hiihdellä hangilla lasten kans! Työmatkatkin tuntuu ihan luksukselta.
[/quote]Tuollainen kevät oliskin ihana! Vaan eipä oo oo enää hankia eikä jäitä enää täällä meilläpäin. Kadut kuivat, hiekkamassat pölyävät kuivina. Pellot oraalla. No, lähdetään lintuja bongailemaan perheen kanssa ens viikonloppuna.
[/quote]
Pellot oraalla. Tuo mielikuva tuo mieleen kissanpissan hajun ja kaikenvaltaavan rumuuden. Jossain huitelee noita-akaksi pukeutunut tenava huiskutelleen räikeänvärisiä virpomisvitsojaan. Tehkää nyt edes ne virpomisvitsanne luomuvärisistä höyhenistä pliis, niin ei tarvitse yrittää leikkiä niin iloista....
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis [/quote] Kerropa nyt, miten niin? Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää. Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone. Mikä tässä ei kohdallanne toiminut? [/quote] Tyhmä ohis kyselee.. Miten se putki tulee aiihen tuuletusikkunaan? Että siis ikkuna auki koko ajan vai öö mitä? :D
[/quote]
Ikkuna auki, aukkoon vaikkapa vaahtomuovin pala jossa reikä poistoilmalle.
[/quote]
Eli ei meille. Sen koneen metelin lisäks kun kakarat ajaa yötä myöten mopoilla ikkunan alta. Ei tulis mieleenkään jättää rakoja ikkunaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 07:02"]Ilmastointilaite on tarpeeton, jos estää auringon paahteen säleverhoilla (lasien välissä). Jonkin ikkunan eteen voi asettaa tuulettimen ja helteellä vaikka 2kpl vuoteeseen päin puhaltamaan. [/quote] Meillä sekä kaihtimet että pimennysverhot. Lämpötila viime kesänä ympäri vuorokauden 35 niillä helteillä. Se siitä hyödystä.
[/quote]
Nyt kuuluu valittaa keväästä ja valosta, eipäs nyt eksytä sinne kesän kuumuuteen, kun tässä kevään valossakin on tarpeeksi angstaamista!
[/quote]
No sama juttu se nyt on :D Ikkunasta sen verran tuo aah iiiihana kevätaurinko hohkaa että keittiössä nyt jo 30 astetta paukkuu rikki :D Hyi h......i.
Siis kesähän loppui ihan just. Miten se on taas täällä?
Raahustan aamulla keittämään kahvia nyrkit maata viistäen. Tuo aurinko on vaan niin julma nyt, että verkkokalvolle tuleva valo lamauttaa aivotoiminnan.
Meillä oli aivan upea talvi, paljon lunta ja niin edelleen. Silti, en haluaisi ihan vielä kohdata kevättä ja kesää. En ole valmis. Vielä on paljon tekemättä ja lisääntyvä valoisuus hidastaa minun etenemistä. Se syö virtaani ja imee energiani. Pimeässä olen tehokkampi.
.
Rakastan kesän lämpöä ja luonnon kauneutta, mutta olisin tosiaan vielä halunnut nauttia pimeyden ihanuudesta ja kauniista lumesta. Kevätaurinko kirvelee silmiäni. Sulava lumi paljastaa tienvarsien rumuuden. Kaikki hehkuttavat valon määrää, aurinkoa ja ovat käytökseltään ärsyttävän ylienergisiä.
.
Laitoin sälekaihtimet kiinni. Heti helpotti :D
Minua ärsyttää ihan yleisesti se, että aika menee niin nopeasti. Pimeä aika hujahtaa liian nopeasti, kevät tulee liian nopeasti, kesä menee supernopeasti, joulu tulee liian nopeasti ja vuosi päättyy liian nopeasti. Kuukaudet kuluu liian nopeasti, vuodet vierii liian nopeasti, ikää kertyy nopeammin kuin koskaan. Lapsena jokainen vuosi kesti ikuisuuden, oi niitä aikoja. Ohis.
Minustakin kevät on vittumaisin vuodenaika. On kuraista, paskaista, alastonta, likaista ja pölystä. Aurinko paljastaa kotona kaikki siivoamista ja kuuraamista vailla olevat kohdat. Migreeni alkaa muistutella olemassaolostaa normaalia tiuhemmin.
Ja aikainen kevät tarkoittaa pidempää paskaista ja kuraista aikaa kuin normaalisti. Mahtia pestä leikki-ikäisten kuraisia vaatteita, likaista koiraa ja autoa ja ihmetellä, kun hyvät talvihaalarit kuluvat polvista puhki.
En käsitä miten mua ahdistaa toi aurinko näin paljon mutta en näköjään ole ainoa. Tuntuu että ettei ole kauaa sen kamalan helteen loppumisesta ja uusi kesä on jo kohta alkamassa. Aika menee tosi vauhdilla vaikka työtön olenkin ja päivät ovat hyvin pitkälle toisensa kopioita. Masennusta on ollut jo talvella. En haluisi valittaa mutta...FUCK!!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:56"]
Musta aivan ihanaa! Mahtavat kelit kelkkailla, pilkkiä ja hiihdellä hangilla lasten kans! Työmatkatkin tuntuu ihan luksukselta.
[/quote]Tuollainen kevät oliskin ihana! Vaan eipä oo oo enää hankia eikä jäitä enää täällä meilläpäin. Kadut kuivat, hiekkamassat pölyävät kuivina. Pellot oraalla. No, lähdetään lintuja bongailemaan perheen kanssa ens viikonloppuna.
Turha joidenkin yhtään ihmetellä! Kevätväsymykselle on ihan oma nimensäkin (en muista mikä) ja itse kuulun näihin jotka ei keväästä ja valosta innostu. Olen pirteimmilläni kun tulee syksy ja pimeä.
Mä en myöskään pidä keväästä. Tykkään tosi paljon talvesta ja keskikesästä. En pidä näistä välimuodoista. No syksystä pidän kun alkaa illat hämärtyyn ja on värikkäät lehtikasat ja tuuli suhisee nurkissa jne.
Mutta tää kevät on aika surkeeta aikaa.. toki ihan alkukevät on mukavaa kun on mahtavat hiihtokelit, luistelukelit, laskettelukelit sun muut talviurheilukelit.. mut sit ku alkaa vesi lorisee, loskaa ja märkää, inhottavan likasta ja pölystä joka paikassa..yh en tykkää.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais.
[/quote]
Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta.
Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa?
Näin sitä ollaan erilaisia, kevät taas on mun lempivuodenaika. Talvesta en tykkää, pimeys väsyttää ja voisin nukkua 16 h vuorokaudessa, nyt oon energisimmilläni. Enkä sano tätä vittuillakseni! Olis kyllä kätevää jos voisin tehdä energiantasausdiilin jonkun päinvastaisen kanssa, voisin antaa hänelle voimia nyt ja hän mulle sitten syksyllä ja talvella. Kuka keksis katurin jolla voi siirtää energiaa ihmisestä toiseen?
Kevät on parasta aikaa..talvi selätetty ja lumet sulaa, aurinko paistaa ja asfaltti polttaa ♡ Mahtavaa että kevät tuli näin aikaisin :)
Hakeutukaa te päävikaiset valosta masentujat vaikka mielisairaalaan...ei oo normaalia tollanen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:26"]Mulle kevät on maanis-depressiivinen kausi. Valo lisääntyy ja pää käy ylikierroksilla, onhan se ihan jees vähän aikaa. Tulee tehtyä asioita. Mutta sitten tulee romahdus ja sitten itketään sängyssä peiton alla kaksi, kolme viikkoa. Kevätmasennus on ihan perseestä. Kyllä se aina on ohi mennyt mutta ihan kauhea aikaa se on.
Sitten tulee kesä ja on tuskaisaa ja kuuma. Sitten tulee syksy ja se on kuin pääsisi kotiin pitkän matkan jälkeen, pystyy hengittämään taas ja valon määrä on maltillinen/siedettävä.
Ei ole siis mitään mielenterveydellistä ongelmaa/ diagnoosia. Toi valo vaan ei sovi mun päälle. Onhan itsemurhatilastoissakin piikki keväällä että en taida olla yksin tämän kanssa.
[/quote]ai sulla ei ole mielenterveysongelmia??? Voin kertoa että on !!! Terveisin hoitoalan ammattilainen
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 04:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:07"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:52"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis [/quote] Kerropa nyt, miten niin? Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää. Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone. Mikä tässä ei kohdallanne toiminut? [/quote] Tyhmä ohis kyselee.. Miten se putki tulee aiihen tuuletusikkunaan? Että siis ikkuna auki koko ajan vai öö mitä? :D [/quote] Ikkuna auki, aukkoon vaikkapa vaahtomuovin pala jossa reikä poistoilmalle. [/quote] Eli ei meille. Sen koneen metelin lisäks kun kakarat ajaa yötä myöten mopoilla ikkunan alta. Ei tulis mieleenkään jättää rakoja ikkunaan.
[/quote]
ei ole turvallista. Ties mitkä rosmot hyökkäävät avoimesta ikkunasta sisään.
[/quote]
Meillä oli rosvonkestävät ritilät ja hyttysverkot tuuletusikkunoissa, iitä pidettiin koko kesä auki.
Ja ilmastointilaite viilensi makuuhuoneen mukavasti.
Nyt rakennettiin talo ja tämä on ilmastoitu oikein tehokkaasti, ei haittaa helle tippaakaan.
[/quote]
No mut kivat sulle.