Muita joita kevät vituttaa?
Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??
t. talviunilta liian aikaisin herätetty
Kommentit (125)
kevät on jees kun se koittaa kunnon talven ja pakkasien jälkeen tuossa huhtikuulla. nyt kevät tuli jo helmikuun lopulla parin viikon pikkupakkasen ja sohjon jälkeen. pidän niin paljon valkeasta talvesta ja kunnon pakkaskeleistä. harmittaa nämä nykyiset vuodenajat :(
Kevät on julma! Liikaa valoa, liikaa lämpöä, liikaa värejä ja liikaa melua...
Mitä enemmän paistaa, sen synkemmäksi mieli menee.
Syksyä kohden alkaa vasta helpottamaan, kun maailma rauhoittuu taas lepäämään.
Kevät on aivan mahtavaa aikaa. Se vitun pimeys, lumi ja märkyys on kuin pahaa unta vaan.
Lunta ei täällä enää ole, linnut laulavat, leskenlehtiäkin näkyy jne.
Olen ajellut avoautollani ilman kattoa jo.
Vähän kaksipiippuinen asia. Toisaalta on mukavaa, kun tulee lämmintä ja luonto herää eloon. Toisaalta vituttaa se jumalaton määrä koiranpaskaa mikä tulee lumen alta esiin. Ja kyllähän tuo pöly häiritsee, kunnes ovat saaneet tiet yms. puhdistettua.
Se vituttaa, kun keväisin panettaa hirveästi ja tekisi mieli rakastua ja löytää kumppani. Ei oo ikinä onnistunut moinen, joten tuskin nytkään. Muutoin saan kyllä kamalasti energiaa ja virtaa auringosta ja valoisuudesta.
Mulle kevät on maanis-depressiivinen kausi. Valo lisääntyy ja pää käy ylikierroksilla, onhan se ihan jees vähän aikaa. Tulee tehtyä asioita. Mutta sitten tulee romahdus ja sitten itketään sängyssä peiton alla kaksi, kolme viikkoa. Kevätmasennus on ihan perseestä. Kyllä se aina on ohi mennyt mutta ihan kauhea aikaa se on.
Sitten tulee kesä ja on tuskaisaa ja kuuma. Sitten tulee syksy ja se on kuin pääsisi kotiin pitkän matkan jälkeen, pystyy hengittämään taas ja valon määrä on maltillinen/siedettävä.
Ei ole siis mitään mielenterveydellistä ongelmaa/ diagnoosia. Toi valo vaan ei sovi mun päälle. Onhan itsemurhatilastoissakin piikki keväällä että en taida olla yksin tämän kanssa.
Jos vaihtaisin sukunimeni, ottaisin uudeksi nimeksi Talviuni.
Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:26"]
Mulle kevät on maanis-depressiivinen kausi. Valo lisääntyy ja pää käy ylikierroksilla, onhan se ihan jees vähän aikaa. Tulee tehtyä asioita. Mutta sitten tulee romahdus ja sitten itketään sängyssä peiton alla kaksi, kolme viikkoa. Kevätmasennus on ihan perseestä. Kyllä se aina on ohi mennyt mutta ihan kauhea aikaa se on. Sitten tulee kesä ja on tuskaisaa ja kuuma. Sitten tulee syksy ja se on kuin pääsisi kotiin pitkän matkan jälkeen, pystyy hengittämään taas ja valon määrä on maltillinen/siedettävä. Ei ole siis mitään mielenterveydellistä ongelmaa/ diagnoosia. Toi valo vaan ei sovi mun päälle. Onhan itsemurhatilastoissakin piikki keväällä että en taida olla yksin tämän kanssa.
[/quote]
Syksyllä pakataan laukut ja lähdetään kauas lämpimään tästä yliverotetusta holhouslandiasta!
Itekää te ihan rauhassa ilman syytä -ei katsos kiinnosta.
Stressaavin aika vuodesta, joten ei pysty nauttimaan. Kevät muistuttaa ajankulusta. Olen myös alkanut nauttia pimeydestä. Syksy on ollut suosikkini jo vuosia.
Minäkin haluan pimeyden takaisin! Tämä valo ahdistaa!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:03"]
Minäkin haluan pimeyden takaisin! Tämä valo ahdistaa!
[/quote]
No pidä silmät kiinni ja liiku öisin.
Minä nautin tästä valosta ja lämmöstä, ah!
Ärsyttävää, mulla on valonarat silmät ja arvaatkaa mitä, en vanhene ulkoisesti, näytän samalta kuin teininä. Lähden ulos, kun aurinko vähän laskee.
Täällä yks joka ei pysy valon lisääntymisen perässä. Unirytmi menee mulla helposti sekaisin ellen pidä kiinni säännöllisestä liikunta- ja unirytmistä. Kuiva ja aurinkoinen sää on tuonut taas allergiapöllyt ja katupölyt. Väsyttää ja päätäkin särkee. Onneksi on tropit ja aurinkolasit. Kiva kun sai avautua, tää on näitä tabuja mistä ei uskalla puhua positiivari-aktivistien pelossa ;)
Mua vituttaa/harmittaa vaan sen takia, etten oikein tykkäisi näyttäytyä ulkona valoisaan aikaan... Ja muutenkin kun ulkona on nytkin nätti ilma, niin tuntuu "väärältä" kökkiä sisällä. Mä viihdyn sisällä!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:15"]
Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??
t. talviunilta liian aikaisin herätetty
[/quote]
Henkinen huhtikuu alkoi jo nyt.
"Huhtikuu on kuukausista julmin,
se työntää sireenejä kuolleesta maasta,
sekoittaa muiston ja pyyteen,
kiihottaa uneliaita juuria kevätsateella."
Tekee mieli järsiä hampailla ranteet auki.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:11"]
Kevät on aivan mahtavaa aikaa. Se vitun pimeys, lumi ja märkyys on kuin pahaa unta vaan.
Lunta ei täällä enää ole, linnut laulavat, leskenlehtiäkin näkyy jne.
Olen ajellut avoautollani ilman kattoa jo.
[/quote]
Niin, no onhan sekin yksi tapa saada hilseet pois..
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä.
[/quote]
Ei se haittaa. En mäkään ymmärrä sua :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]
Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä.
[/quote]
Tiedätkö mitä? Samaa voi sanoa myös sinunlaisistakin.
Mä inhoan kanssa tätä kevättä. Aurinko paistaa koko päivän SUORAAN meidän olkkariin ja keittiöön, täällä on kuuma jo nyt. Mitäs sit kun kesä tulee.. Sitä inhoan vielä enemmän. Viime kesänäkin pitkään ympäri vuorokauden 35 astetta lämmintä sisällä, yritäpä siinä sitten nukkua.