Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joita kevät vituttaa?

Vierailija
11.03.2015 |

Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??

t. talviunilta liian aikaisin herätetty

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä mielenterveysongelmaiset voivat huonosti. Fakta !

Vierailija
62/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais.

[/quote]

Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta.

Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa?
[/quote]
Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:26"]Mulle kevät on maanis-depressiivinen kausi. Valo lisääntyy ja pää käy ylikierroksilla, onhan se ihan jees vähän aikaa. Tulee tehtyä asioita. Mutta sitten tulee romahdus ja sitten itketään sängyssä peiton alla kaksi, kolme viikkoa. Kevätmasennus on ihan perseestä. Kyllä se aina on ohi mennyt mutta ihan kauhea aikaa se on.

Sitten tulee kesä ja on tuskaisaa ja kuuma. Sitten tulee syksy ja se on kuin pääsisi kotiin pitkän matkan jälkeen, pystyy hengittämään taas ja valon määrä on maltillinen/siedettävä.

Ei ole siis mitään mielenterveydellistä ongelmaa/ diagnoosia. Toi valo vaan ei sovi mun päälle. Onhan itsemurhatilastoissakin piikki keväällä että en taida olla yksin tämän kanssa.
[/quote]ai sulla ei ole mielenterveysongelmia??? Voin kertoa että on !!! Terveisin hoitoalan ammattilainen
[/quote]
Sua kukaan usko.

Vierailija
64/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:39"]Keväällä mielenterveysongelmaiset voivat huonosti. Fakta !
[/quote]
Ja me normaalit jotka ei vaan pidetä auringosta, puhumattakaan kesästä ja kuumuudesta.

Vierailija
65/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais.

[/quote]

Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta.

Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa?
[/quote]
Nii joo ja kaikki pystyy istuu sisällä ilmastoidussa tilassa :D Toiset tekee töitä. Muuallaki ku ilmastoidussa toimistossa.

Vierailija
66/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huhtikuu on kuukausista julmin,

se työntää sireenejä kuolleesta maasta,

sekoittaa muiston ja pyyteen,

kiihottaa uneliaita juuria kevätsateella."

Aika kuluneet ja epäuskottavat kielikuvat sulla! Ei jatkoon!

Vierailija
67/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten...

[/quote]

Vaan kun tekee.

Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on.

Vierailija
68/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aivotoimintani lamasntuu tästä äkillisestä kovan valon määrästä!!!

Vierailija
69/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sais vaan nukkua....mennä nukkumaan 28.2. ja herätä 1.4.  Maaliskuu on niin paska. Ja pitkä kuukausi. Ja puoli vuotta vielä syksyyn....:(( Rakastan marraskuuta ja joulukuuta, kun saa vaan käpertyä pimeään...

Vierailija
70/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten...

[/quote]

Vaan kun tekee.

Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on.
[/quote]
Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis

Vierailija
71/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota rumaa verbiä en käyttäisi, koska olen sivistynyt palstamamma, mutta joo, kevät ketuttaa kyllä, ihan apinanraivolla. Meille ihan oikeasti masentuneille ihmisillä kevät on vaikeinta aikaa. Keskimäärin.

Vierailija
72/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaa päähän. Sitten alkaa minulla joka vuosi helpottaa kun suvivirttä veisataan ja lämpö saavuttaa luutkin, pääskysiä on näköpiirissä ja koivut ovat täydessä lehdessä.

Vierailija
73/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaas vaan kun siirrytään kesäaikaan joskus about parin viikon(?) päästä. Se tajunnanräjäyttävä valon määrän lisääntyminen vie melkein mielisairaalaan. Se tuntuu melkein ihmiskunnan salaliitolta minua vastaan.

Vierailija
74/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tekee mieli kiinnittää kyltti itseeni: IHONI EI OIKEASTI OLE TÄMÄN VÄRINEN. MINULLA EI OIKEASTI OLE NÄIN PALJON FINNEJÄ. OLEN OIKEASTI IHAN TERVE, VAIKKA NÄYTÄN SAIRAALTA TÄSSÄ VALOSSA!

Vierailija
75/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:56"]

Musta aivan ihanaa! Mahtavat kelit kelkkailla, pilkkiä ja hiihdellä hangilla lasten kans! Työmatkatkin tuntuu ihan luksukselta.

[/quote]

Piikikkäitä affenia sinulle sitten vain...

Vierailija
76/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:02"]

"Huhtikuu on kuukausista julmin,

se työntää sireenejä kuolleesta maasta,

sekoittaa muiston ja pyyteen,

kiihottaa uneliaita juuria kevätsateella."

Aika kuluneet ja epäuskottavat kielikuvat sulla! Ei jatkoon!

[/quote]

Näkisipä sen huhtikuun kun sireenejä pukkaa maasta!

Vierailija
77/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta aivan ihanaa! Mahtavat kelit kelkkailla, pilkkiä ja hiihdellä hangilla lasten kans! Työmatkatkin tuntuu ihan luksukselta.

[/quote]

Juuri tällaiset ihmiset saavat minut hulluuden partaalle keväällä. Se ylitsepursuava energia ja positiivisuus uuvuttaa ja lamaannuttaa.

Vierailija
78/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis

[/quote]

Kerropa nyt, miten niin?

Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää.

Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone.

Mikä tässä ei kohdallanne toiminut?

Vierailija
79/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät vois olla ihan kiva, mutta vuosi toistensa jälkeen olen yhdistänyt sen järkyttävään pääsykoestressiin. Mulle se että tulee valoa ja kesä lähestyy tarkoittaa sitä, että aika loppuu, ja mun seuraava sykli seuraavaan kevääseen on joko samaa paskaduunissa jankkaamista tai askel eteenpäin saamalla muutos. :(

Vierailija
80/125 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:07"]

[/quote]Tuollainen kevät oliskin ihana! Vaan eipä oo oo enää hankia eikä jäitä enää täällä meilläpäin. Kadut kuivat, hiekkamassat pölyävät kuivina. Pellot oraalla. No, lähdetään lintuja bongailemaan perheen kanssa ens viikonloppuna.

[/quote]

Hauskaa. Katso Untamo, tuossa on ruisrääkkä. Ja tuossa on varis. Tätä kevään kaun(h)eutta ja äänien sulosointua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi