Muita joita kevät vituttaa?
Kirkkaus on ihan liikaa. Aurinko häikäisee. Ilma tuntuu kuivalta ja pölyiseltä. Ikkunat näyttää paskaisilta. Se ihana valkea talvi ei sit koskaan tullutkaan ja nyt pitäisi olla onnessaan kun kevät tulee. En ole tähän vielä lainkaan henkisesti valmis. Mikä avuksi??
t. talviunilta liian aikaisin herätetty
Kommentit (125)
Mä vihaan sitä kun pipo pitää riisua päästä ja pitää alkaa käydä suihkussa vähintään joka toinen päivä, ellen halua masennukseni paljastuvan naapurustolle ja kaupan kassoille.
Jossain vaiheessa kevättä alkavat ne yölaujalat viheliään, taukoamattoman konserttinsa. Puoli viiden aikaan aamulla, juuri kun talvella olisit syvimmässä horroksessa, pihapuun tiltaltit ja järripeipot ovat sitä mieltä että nyt paritellaan. Ja hartaudella.
Itsemurhatilastoissa pian piikki Suomessa – tästä se johtuu
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1426072937051.html
Kyllä kevätmasennus on pahimmillaan vakava juttu. Hakeutukaa ihmiset avun piiriin jos huomaatte itsessänne pahentunutta ahdistusta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis
[/quote]
Kerropa nyt, miten niin?
Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää.
Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone.
Mikä tässä ei kohdallanne toiminut?
[/quote]
Ja fiilis on sama kuin menisit prisman maito-osastolle nukkumaan. Nautinnosta miinus kymmenen.
[/quote]
Siis WTF?
Ethän pidä autosi ilmastointiakaan täysillä vaan säädät sen sopivaksi!
Siitäkö siis tuli itku että makuuhuone olikin helteellä liian kylmä?
No kärsi toki helteesstä ja palelusta yhtä aikaa, ei ole minun onnestani pois. Minä nukun sopivan viileässä kovimmillakin helteillä.
Kevään alun auringonpaiste on liian raakaa valoa. Tuntuu, että voisi painaa pään peiton alle ja pysyä siellä. Eilenkin odotin iltaan ennenkuin vein roskat ja kävin postilaatikolla. Verhot kiinni ja telkkari päälle niin helpottaa. Pikkuhiljaa kyllä taas tottuu valoon, pitkän pimeyden jälkeen, mutta silti pidän enemmän pimeydestä. T. Menninkäinen
Lumet kun lähtevät sulamaan niin joka paikassa on loskaa, kuraa, mutaa ja lätäköitä. Kaikki näyttää likaiselle. Roskia ja koiran jätöksiä sekä hiekoitushiekkaa penkat täynnä vähäisen lumen päällä. Aurinkokaan ei joka päivä paista ja silloin varsinkin on harmaata ja ankeaa. Puissa ei ole vielä lehtiä pitkään aikaan. Lisääntynyt valo aiheuttaa univaikeuksia. Masentavin ja ankein vuoden aika. Loppu keväästä/alku kesästä alkaa helpottaa :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:37"]Kevät on parasta aikaa..talvi selätetty ja lumet sulaa, aurinko paistaa ja asfaltti polttaa ♡ Mahtavaa että kevät tuli näin aikaisin :)
Hakeutukaa te päävikaiset valosta masentujat vaikka mielisairaalaan...ei oo normaalia tollanen.
[/quote]
Sulle toivotan vittumaista loppuelämää!
Kyllä se suakin Siperia opettaa tai sit karman laki on bull shit!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:37"]Kevät on parasta aikaa..talvi selätetty ja lumet sulaa, aurinko paistaa ja asfaltti polttaa ♡ Mahtavaa että kevät tuli näin aikaisin :) Hakeutukaa te päävikaiset valosta masentujat vaikka mielisairaalaan...ei oo normaalia tollanen. [/quote] Sulle toivotan vittumaista loppuelämää!
[/quote]
Nauti nyt tästä upeasta ilmasta -pelkkää aurinkoa tiedossa ties miten pitkäksi aikaa!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis
[/quote]
Kerropa nyt, miten niin?
Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää.
Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone.
[/quote]
Jos yksi huone viilenee 35:stä 30:een, ei siitä paljon hyötyä ole. Tommonen nykyinen 18 makkarissa on just hyvä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:34"]Mua vähän mutta vain siksi koska en kerkiä tiputtaa näitä helvetin raskauskiloja. Ärsyttää ne mikroshortsi pimut ja ite näytän valaalta. No ensi kesäksi sitten.
[/quote]
Niiin! Kesä meni jo.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:09"]
[/quote]
Kerropa nyt, miten niin?
[/quote]
Ja fiilis on sama kuin menisit prisman maito-osastolle nukkumaan. Nautinnosta miinus kymmenen.
[/quote]
Siis WTF?
Ethän pidä autosi ilmastointiakaan täysillä vaan säädät sen sopivaksi!
Siitäkö siis tuli itku että makuuhuone olikin helteellä liian kylmä?
No kärsi toki helteesstä ja palelusta yhtä aikaa, ei ole minun onnestani pois. Minä nukun sopivan viileässä kovimmillakin helteillä.
[/quote]
Tuo aiempi on ollu joku ohis. Alkuperäinen kirjoittaja joka valitti noista pienistä ilmastointilaitteista, ei ole löytänyt niistä semmosta joka oikeasti viilentäis tarpeeks. Mä nimittäin kyllä aivan varmasti kaipaan just sellasta prisman maito-osastofiilistä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"]
[/quote]
Kerropa nyt, miten niin?
[/quote]
Tyhmä ohis kyselee.. Miten se putki tulee aiihen tuuletusikkunaan? Että siis ikkuna auki koko ajan vai öö mitä? :D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:50"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:45"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:47"]Siis saakeli mitä mä luin? :D Olen ihan järjettömän onnellinen tästä säästä. Ihan kuin olis paino nostettu harteilta. Kevyt hengittää ja patterit pörisee. En voi koskaan aidosti ymmärtää teitä. [/quote] Ja mä en ymmärrä mitä vitun hienoa on kesän lähestymisessä. +35 sisällä 24/7, onpa tosi kevyt hengittää. Sit ilmastoiduista asunnoista/toimistoista/autoista huudellaan kuinka ihana helle on. Joo ei ole, kun joku sen joskus tajuais. [/quote] Ostat sen ilmastointilaitteen ja lakkaat valittamasta. Ilman sitä hikoilisin itsekin vaan nyt ei tarvitse. Miksi teet elämästä niin vaikeaa? [/quote] Semmosilla pienillä halvoilla paskoilla ei tee mitään. Ilmalämpöpumppua esim ei tähän asuntoon saa laittaa. Joten... [/quote] Vaan kun tekee. Saa ainakin makuuhuoneen viileäksi, kokemusta on. [/quote] Niin mullakin on kokemusta. Paskaa ne on. Ohis [/quote] Kerropa nyt, miten niin? Laite viilentää ilmaa ja nukkuminen tukalalla helteellä on tällöin paljon miellyttävämpää. Kokemusta on muutamasta ison matkalaukun kokoisesta laitteesta ja tuuletusikkunaan viritetystä poistoputkesta. Tuloksena viileä huone. Mikä tässä ei kohdallanne toiminut? [/quote] Tyhmä ohis kyselee.. Miten se putki tulee aiihen tuuletusikkunaan? Että siis ikkuna auki koko ajan vai öö mitä? :D
[/quote]
Ikkuna auki, aukkoon vaikkapa vaahtomuovin pala jossa reikä poistoilmalle.
Samaa mieltä! Ja kaikki hehkuttaa tätä valon määrää. Mulla verhot kiinni :D
tahdon talven takaisin! saakohan mistään sysipimeys (vrt. kirkasvalo) lamppuja. tai jollain kuulokkeella ajettua korvaan pelkkää pimeyttä? silmiin koskee toi aurinko. itse laahustan mörkönä päivän ja vasta illalla alkaa tuntua paremmalta kun hämärtyy.
Mua vähän mutta vain siksi koska en kerkiä tiputtaa näitä helvetin raskauskiloja. Ärsyttää ne mikroshortsi pimut ja ite näytän valaalta. No ensi kesäksi sitten.
Minusta huhtikuu on marraskuun ohella yksi ankeimmista kuukausista; joka puolella joko pöllyää tai loska lentää ja kaikkialla on vaan ruskeaa ja harmaata. Toukokuussa kun lehdet lakavat tulla puihin mieli piristyy, vaikka itse kärsin siitepölyoiresta jonkin verran.
Minä rakastan kevättä ja kesää. En käy ulkona talvisin ollenkaan, ainoastaan pakolliset siirtymiset. Keväällä ja kesällä olen ulkona mahdollisimman paljon. Voisin muuttaa jonnekin valoisaan ja lämpimään talveksi. Talvella on kamala pukea paljon vaatetta, pakkasella on paha hengittää, ulkona on märää tai liukasta tai pakkasta.
[/quote]
Kerropa nyt, miten niin?
[/quote]