Kootaan teini-suomi sanastoa ja kertokaa mitä tarkoittaa ragekuittaa?
Nämä olen jo selvitellyt:
Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti)
BFF = best friends forever
Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
Kommentit (263)
newbie=newborn, eli vastasyntynyt
Newbie = oikeammin new beginner, ei newborn...
lanit-niin ku uppoutuu tiettsikaaan
lähe hima
a
Ei jage ei pyge = ei jaksa, ei pysty.
Nuorilla on myös inside läppää paljon
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:08"]
FUBAR = fucked up beyond regocnition -
[/quote]
FUBAR on kyllä just noin, mutta se ei ole otsikon mukaista teinien keksintöä, vaan vanhaa amerikkalaista sotilas-slangia (ehkä Marine Corps?) toisen maailmansodan ajoilta.
[/quote]
Niin mutta tuossa bileyhteydessä teinit sitä käyttää :)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:08"]
FUBAR = fucked up beyond regocnition -
[/quote]
FUBAR on kyllä just noin, mutta se ei ole otsikon mukaista teinien keksintöä, vaan vanhaa amerikkalaista sotilas-slangia (ehkä Marine Corps?) toisen maailmansodan ajoilta.
[/quote]
Fucked Up Beyond All Recognition
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 15:00"]lanit-niin ku uppoutuu tiettsikaaan
lähe hima
a
[/quote]
Lanit on tapahtuma missä kokoonnutaan pelaamaan tietokoneiden ääreen samaa netti peliä....
Voin vaan kuvitella missähän huumeluolassa nro 77 asuu
Itse ainaki huolestuisin jos oma tulevaisuuden muksuni käyttäisi/osaisi noin paljon huumeslangi-sanastoa tai puhuisi noin rasisti-vivahteisesti. Sorke ny vaa :D
[quote author="Vierailija" time="25.08.2012 klo 22:42"]ap:n LOL tarkoittaa "laughing out loud" eli nauraa ääneen.
[/quote] eikös LOL tarkoita lots of laughs??
Rage=suuttua
GG=Good game
Noob=surkea,huono
Trollaus=En osaa selittää hyvin mutta tarkoittaa jekuttelemista
Troller=Jekuttelija
LoL="paljon naurua"
Plese=pliis
Retu=retardi,tyhmä,jälkeenjäänyt
Mauto=mopoauto
Pesukone=mopoauto
Separi(en osaa selittää kattokaa youtubesta Biisonimafian separitvtä nii ymmärrätte
Es Jonne= Juo EuroShopperin EnergyDrinkkiä
Kvg=Kato vittu googlesta
Yolo=You Only Live Once
Swag=Hieno
Bro=Veli
Omg=Voi herran jumala
Trollata on pelissä esim: Minecrftissa sellaista kiusaamista ja tälläistä T:11v tyttö
Pikkusen on tässä juu oppinut uusia sanoja teinin myötä. Se on kiva, kun riitelet teinin kanssa vaikka tekemättömästä hommasta, sitten sieltä tulee vastaan sellaisia sanoja, joita et ymmärrä. Asia mistä rageet, valuu pohjaan, kun rupeat selvittelemään niiden uusien sanojen merkitystä. Vähäinen auktoriteetti valuu siinä samalla.
Mitenhän käy meidän kommunikoinnin sitten, kun teini muutta Helsinkiin :D
Heh...hauskaa teininä nauraa teidän tietämättömyydelle
Swag=secretly we are gays
Yolo=you only live once
Trollata=jossain pelissä "jekuttaa" toista
Noob=vasta-alkaja, huono
Jonne=ärsyttävä
Mauto=mopoauto
Lagi/bugi=peli tai nettiyhteys pätkii
Möfö/megis=megaforse,energiajuoma
Olen nyt sitten superkalkkis tai vaikka swag, mutta miksi nykyteinien sanasto on noin kamalan negaa? Kaikki on noobeja, separeita, es-jonneja tai retardeja. Siihen päälle kaikki mahdolliset huumeet ja lisää negaa. Ahdistavan yksipuolisen kuvan saa nuoren elämästä. Ei vaan omassa nuoruudessa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2013 klo 11:23"]
Minä muuten ragesin eilen 7- ja 11-vuotiaille ihan täpönä siitä, että meidän possessa loppuu nyt servun ja yolo swägin käyttö ihan seinään. Jos vielä kuulen, että joku on servu tai dicki niin plese lähtee kaniin ja mutsi haneen. Mutta niinpä vaan jo aamupalapöydässä 7-vuotias toi minulle mehua ja sanoi että SERVEEEED, mutta se oli kuulemma vaan trolli. Jaiks.
[/quote]
Maukasta!