Miksi useat suomalaiset miehet eivät kunnioita suomalaista naista?
Suomalainen mies rynnii edeltä bussiin, ei aukaise naiselle ovea. Alkakaapa urhot käyttäytyä, niin teette itsenne ja naiset onnellisiksi. Ovien aukaisijat ja kassajonossa edelle laskevat ovat yleensä ulkomaalaisia. Kun Suomi-mies alkaa kunnioittaa oman maan naisia, niin sillä saadaan Suomi nousuun. Hyvä olo lisääntyy ja sen myötä iloa elämään. Hyvää kohtelua saanut ihminen saa henkistä voimaa ja jaksaa paremmin taivaltaa. Ottakaa miehet opiksi ja kunnioittakaa meitä, niin saatte lempeä, lämpöä ja leipää.
Kommentit (156)
Useat suomalaiset naisetkaan eivät kunnioita suomalaista naista. Esimerkiksi vaikka tämä Arstila.
Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaismiehiä pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen naisen märkä toiveuni.
Juuri tuosta syystä en kunnioita. Oletatte ja vaaditte, että teitä pitää palvoa ja palvella. Avaan kyllä kaupassa oven takanatulijalle, mutta mikäli tietäisin, että takana tuleva pitää itseään palkintona, niin vetäisin oven kiinni naaman edestä.
En pidä miehistä jotka availevat ovia saadakseen kiitosta.
Pakko jopa naisena kommentoida että, kunnioitatteko te naiset miehiä. Ainakin tämän palstan mukaan suurimmalla osalla ei ole mitään hajua miesten kunnioituksesta.
Vaikka olisi kuinka tavannut muutaman pösilötkin äijän, ei se todellakaan tee kaikista sellaisia.
Aika paljon täällä on tapana myös väheksyä miehissä kaikkea. Kyllä minä ainakin olen tavannut myös suomalaisia miehiä, jotka availevat ovia ja ovat kohteliaita. Tosin niin minäkin avaan välillä miehille.
Suomalainen nainen on kylmä, kova ja omahyväinen .
Olen ``pitänyt kädestä`´ venäläistä, virolaista, japanilaista, italialaista ja espanjalaista tyttöä ja suomalainen on kyllä vimppona. Myös japanilaista naista mutta en päässyt yytsaamaan puutarhaa sieltä.
Kaikkille näille daameille on yhteistä se mikä finskidaamilta puuttuu. Miehen arvostus ja kunnioitus.
Suomalaiselle naiselle mies on tuloautomaatti ja asioiden hoitaja. Vaihtaa munkit polleen jne.
Myös miehen oikeudet lapseen erotilanteissa on jyrätty kokonaan telaketjufenkkujen toimesta. Ensin ryöstetään mies lieron juristin avustuksella ja sitten viedään tapaamisoikeus.
Myös kokemusta espanjalaisista sairaanhoitajista. Kun auringon maan tummasilmäinen seniorita kävelee sisään on kuumuus aistittavissa metrien päähän. Kun kohtelet näitä varsinkin machokulttuureista tulleita daameja hyvin,on feedback ikimuistetava. Si senor. Päng!
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus ansaitaan.
Normaalit käytöstavat pitäisi oppia jo lapsena.
"kassajonossa edelle laskevat"
Mitä ihmettä? Pitääkö naiset päästää kassajonossa itseni ohi? Entä jos taakseni tulee vaikka 8 naista niin päästänkö kaikki ja jonotan itse ~10min lisää?
Looke kirjoitti:
Olen ``pitänyt kädestä`´ venäläistä, virolaista, japanilaista, italialaista ja espanjalaista tyttöä ja suomalainen on kyllä vimppona. Myös japanilaista naista mutta en päässyt yytsaamaan puutarhaa sieltä.
Kaikkille näille daameille on yhteistä se mikä finskidaamilta puuttuu. Miehen arvostus ja kunnioitus.
Suomalaiselle naiselle mies on tuloautomaatti ja asioiden hoitaja. Vaihtaa munkit polleen jne.
Myös miehen oikeudet lapseen erotilanteissa on jyrätty kokonaan telaketjufenkkujen toimesta. Ensin ryöstetään mies lieron juristin avustuksella ja sitten viedään tapaamisoikeus.
Myös kokemusta espanjalaisista sairaanhoitajista. Kun auringon maan tummasilmäinen seniorita kävelee sisään on kuumuus aistittavissa metrien päähän. Kun kohtelet näitä varsinkin machokulttuureista tulleita daameja hyvin,on feedback ikimuistetava. Si senor. Päng!
Herttinen, onpa ulkomailla naiset helppoja, mutta helppo olet sinäkin. Mies, joka jakaa itseään noin holtittomasti, ei ansaitse mitään arvostusta tai kunnioitusta. Sinäkin pokkuroit ja livertelet naisille, että pääsisit kurkkimaan puutarhaan. Eikö sinua hävetä?
Looke kirjoitti:
Voi miten suloista! Sinäkö ihan oikeasti kuvittelet, että joku venakko vai virotar olisi suomalaismiehestä kiinnostunut muutoin kuin tämän rahapussin takia?
Kiitos viesteistä joita on tähän mennessä tullut. Halusin saada aikaan keskustelua ja hyvin lähti menemään. Omakohtainen kokemus on, että hyvin harva suomalainen mies ei avaa ovea. On kyllä poikkeuksiakin. En odota palvontaa, vaan hyvää käytöstä. Itse avaan oven miehille ja naisille. Hymyn kera. Saan siitä tosi hyvän mielen. En oleta enkä vaadi. Toivon. Se koskee kumpaakin sukupuolta. Suomi-mies on kova arvostelemaan suomalaista naista. Pukeutumista, persjalkamaisuutta yms. Ihminen ei rakenteelleen voi mitään ja se joka arvostelee, niin voi katsoa itseään kokovartalopeilistä, miettiä katsooko sieltä itse täydellisyys. Naisissa on myös ilkeitä arvostelijoita. Haastakaa itsenne hyvään käytökseen, niin huomaatte jonkun ajan kuluttua miten se lisää hyvää oloa itselle ja muille.
Ei kai oven avaaminen ole sukupuolesta kiinni? Takana tulevale pidetään ovea auki, jottei se paiskaudu suoraan päin. Jos jollain on kädet täynnä kantamuksia, tälle avataan. Nuohan on tilanne- eikä sukupuolisidonnaisia kohteliaisuussääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
"kassajonossa edelle laskevat"
Mitä ihmettä? Pitääkö naiset päästää kassajonossa itseni ohi? Entä jos taakseni tulee vaikka 8 naista niin päästänkö kaikki ja jonotan itse ~10min lisää?
Jos minulla on kärry puolillaan tavaraa, niin kyllä minä kurkkaan, millaiset ostokset on takana olevalla. Olen päästänyt ohitse mm. nuoren miehen, jolla oli kaljapäkki ja teinipojan, jolla oli karkkipussi. Varsinkin teinipoika oli iloinen, kun oli kuulemma kiire bussiin. Muuten jokainen odottaa vuorollaan, niin minäkin.
Onneksi maailmassa on ulkomaalaisia, kun suomalaiset eivät näköjään voi sietää toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Ei mikään ihme, että suomalaismiehiä pidetään maailmalla äärimmäisinä juntteina, jopa huonokäytöksisempinä kuin venäläisiä. Ja silti kuvittelevat olevansa jokaisen ulkomaalaisen naisen märkä toiveuni.
Tämä kommentti sisältää virheellisiä väittämiä, harhoja suorastaan. Todennäköisesti itseänsä erheellisesti rationaalisena pitämän pissiksen esittämä.
En halua että minulle availlaan ovia koska silloin miehet voivat jossain muussa asiassa vedota siihen että naisilla ei kuulu olla samoja oikeuksia kuin miehillä koska heillä on tuollaisia erivapauksia. N
Sinulle, joka sanoit, että lasketko kaikki naiset ohitsesi kassajonossa, niin esitin asiani väärin. Tarkennan. Jos saavun yhtäaikaa kassalle, niin Suomi-mies kiirehtii juoksujalkaa ,että varmasti ehtii ensin. Joskus jopa kiilaa, että varmasti ehtii ensin ja jos asiasta huomauttaa, niin alkaa ilkkua, että "nyt sitä suututaan". olisi kiva mennä aikakoneella 50-luvulle, jolloin miehille hyvä käytös oli kunnia-asia.
Taidan laittaa popparit tulille samalla kun käyn laittamassa pyykit kuivausrumpuun.