Kootaan teini-suomi sanastoa ja kertokaa mitä tarkoittaa ragekuittaa?
Nämä olen jo selvitellyt:
Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti)
BFF = best friends forever
Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
Kommentit (263)
Eiks ragee oo tapella, ja rage tappelu? Siis ennen vanhaan flaidis?
swag= asenne ja yleensä mun lapset (13 ja 14) käyttävät sitä kun " vähä yolo swääg"
Lagi = puhelin, tietokone tms. Ei toimii eli "lataa" liian kauan esimerkiksi sivua, peliä jne
plese = pleikkari, playstation (pelikonsoli)
boxi = xbox (pelikonsoli)
änäri = nhl-peli
es = euroshopper energiajuoma (halvin, siksi suosittu)
swag = teini (poika useimmiten) joka ei välitä muiden mielipiteistä vaan pukeutuu ja käyttäytyy miten haluaa. Joskus hyvin, joskus huonosti..
yolo swag useimmiten yhdistettynä tarkottaa sitä, että " you only live once ja sitte ollaan tehty jotain koska kerran vaan täällä eletään"
janne on nyt "in" sana käyttää jonnen tilalla. Mun 15v serkku kerto tän :D
koitti selittää kalkkikselle et es-jonne on ihan out, ja janne on vähän riippumattomampi tosta es-etuliitteestä.. Tarkottaen siis että jannet on muuten vaan tyhmiä, ei liity es'sään mitenkään :D
siinä nyt muutama!
Ragekuitti tarkoittaa, että raivoloppu. Esim. jos keskustelee nii se toinen suuttuu ihan kauheena ja lähtee paikalta. Sitä se niinku must tarkottaa. :D
OMG= Oh My God suomeksi Voi luoja!
Se oli nyt ainakin yksi! :DDD
Sitä olen hokenut mun pikkuveljille jotak ei tidä edes mitä se tarkottaa! :D
Toinen on kakkosella ja toinen kutosella! XD
YOLO, you only live once. Käytetään, kun tehdään jotain rohkeaa tai tyhmää tai uskalletaan tehdä jotain, mitä ei yleensä uskaltaisi.
TMI, too much information. Eli olet selittänyt jotain asiaa liikaa, ei kiinnosta.
Retardi, haukkumasana, tulee englannin sanasat retard, jälkeenjäänyt, vajaamielinen, lähinnää tyhmää tarkoittaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2012 klo 22:42"]
ap:n LOL tarkoittaa "laughing out loud" eli nauraa ääneen.
[/quote]
...ja kuten ap heti kärkeen totesi, ei sitä enää käytetä "vanhassa kunnon merkityksessä" eli kuvaamaan naurua, vaan sellaisena lakonisena toteamuksena, tyyliin "no heh.".
Helari = heleä ääninen, ei vielä äänenmurrosta läpikäynyt. Nolo nimitys pojalle.
Mun lapsi käyttää nyt sanaa RAMBAGE tai jotain sinne päin. Tarkoittaisko raivokohtausta tms. Valaiskaa mua jos joku tietää :) !
Sikasiisti = jokin on todella hauskaa
pygetä, pygee tehdä jotain = pystyä tehdä jotain
separi = vammainen, tyhmä, idiootti, alunperin nimetys cp-vammaiselle
Hima= koti
Porukat= perhe
Deitti= treffit
Chillaa= ota rennosti
Iisi= helppo
Minä muuten ragesin eilen 7- ja 11-vuotiaille ihan täpönä siitä, että meidän possessa loppuu nyt servun ja yolo swägin käyttö ihan seinään. Jos vielä kuulen, että joku on servu tai dicki niin plese lähtee kaniin ja mutsi haneen. Mutta niinpä vaan jo aamupalapöydässä 7-vuotias toi minulle mehua ja sanoi että SERVEEEED, mutta se oli kuulemma vaan trolli. Jaiks.
Diggaa jotakin=tykätä jostakin asiasta
plz= pleace
omg=o' my god
wtf= what the fuck
kvg= kato vittu googlesta
kvgi= kato vittu googlesta idiootti
kvf= kato vittu facebookista
kvy= kato vittu youtubesta
kvus=kato vittu urbaanista sanakirjasta
kvk= ketä vittu kiinnostaa
kvk=kullin vahinko keskus
KV= kiitti vitusti, kyl vitus