Kootaan teini-suomi sanastoa ja kertokaa mitä tarkoittaa ragekuittaa?
Nämä olen jo selvitellyt:
Lol= TEKOnaurua jollekin nololle (ei aitoa naurua niin kuin ennen tarkoitti)
BFF = best friends forever
Jatkakaa, että pärjään teinin kanssa ja osaan sen kieltä.
Kommentit (263)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:08"]
FUBAR = fucked up beyond regocnition -
[/quote]
FUBAR on kyllä just noin, mutta se ei ole otsikon mukaista teinien keksintöä, vaan vanhaa amerikkalaista sotilas-slangia (ehkä Marine Corps?) toisen maailmansodan ajoilta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:13"]Hitto mä repeilen täällä ku kuvittelen teidän teinien lukevan näitä selityksi pää punasena ja pipo silmillä :D
[/quote] onneksi oma teini halveksii tätä AivoVapaata niin paljon, että ei näitä tule lukemaan.
Voi teitä mammoja tääl...lmao=nauran perseeni irti,dunno=en tiiä,stygee=mennäänköjo!,pumeil=pummi,gälis=ymmärtää,ragee=raivota,lol=nauraa liikaa(tekonaurua),pki=pääkii,retardi=jälkeen jääny,monet käyttää sanaa rambeig eri tavoin mutta se on kuiteski vitunbilettäjä(rammaaja),noliz=nolo,fku=haistavittu,mru tai rks=rakas tai muru.lagaa=jumittaa,shottis=seksikäs.tälläsii me käytetää kavereittenkaa ja on paljon muitaki mut ei nyt pikasesti tuu mielee
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 19:44"]Mauto:mopoauto
[/quote]
mopoauto on mosa, ei kukaan sano enää mauto ;)
Täs sanoja ruukata : Kyylätä
Rage:hermoilla
Pälli:tyhmä tampio
Vajokki: Vähä älyinen ihminen
Nastatappo:nättitappo esim sotapeleissä
Nättiähelemee: Hyvin menöö
Mäfä= energiajuoma Megaforce ("juodaan Mäfää")
Tai sit myös ergo eli energiajuoma.
Te ette tiedä mistään mitään.
Lol: nykyään enemmänkin "no heh heh"
Retardi: jälkeen jäänyt
Swag: vaikea selittää, ihminen joka ei välitä toisten mielipiteistä ja pukeutuu nykyajan mukaisesti. Asennetta se tarkoittaa periaatteessa.
Servattu: sai toisen sanattomaksi, takaisin loukkaamalla. Eli esim. "Haista paska", "no pakko haistaa kun sieltä päin tuulee" Get it?
Lagata (esim. Mä oon vaan lagannu sohvalla): Ei tee mitään, tai lagaa koneella.
Mauto: se vitun mopoauto.
Salee vois...: vois mennä/tehdä jotakin tms.
-15v
[quote author="Vierailija" time="18.06.2013 klo 19:23"]
Helari = heleä ääninen, ei vielä äänenmurrosta läpikäynyt. Nolo nimitys pojalle.
[/quote]
ei tuu heleästä vaan heliumista.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2012 klo 20:06"]Alunperin pelitermistöä. Jos joku ei pelissä mene oikein, peli sammutetaan äkkipikaisesti raivostuneena. Ei esimerkiksi jakseta tallentaa tai siirtää pelihahmoa turvalliseen paikkaan tai tehdä mitään muuta kuin painaa ruksia ja lähteä pois pelistä. Moninpelissä ragequittaajat huutavat toisille pelaajille ja häviävät sitten pois pelistä.
QQ on myös pelitermistöä, alunperin pikanäppäin pelin sulkemista varten. Nykyisellään usein käsitetään itkuisiksi silmiksi. Sukua ragequitille.
Noob, nyyppä, nubu = Newbie. Ihminen, jolle jokin asia on ihan uutta, eikä hän hallitse sitä täysin. Esimerkiksi "Toi Jimi on ihan nubu skeittauksessa."
Servata = Tulee sanasta "served". Tarkoittaa riita- tai väittelytilanteessa "voittavaa" kommenttia. "Mä servasin sen ihan 100-0" = "Voitin väittelyn", näin yksinkertaistettuna
Siinä nyt jotain...
[/quote]
Ah, tuli mieleeni eräs henkilö, joka tykkäsi raiskata sanaa kuitata. Mä kuittaan nyt... huoh, viestit kuitataan luetuiksi, lopettaminen on lopettamista.
LOL on alunperin tarkottanut lot of laugh, nykyään sitä voi käyttää "lol, mun mutsi on nii nolo"
Päle=päällikkö "ei vittu oot päle"
ym= ylimielinen "oon ym"
mp= mielipide "mp matti meikäläinen"(=mielipide matti meikäläisestä)
Nämä kaikki on niin helposti pääteltävissä, kun vähän käyttää aivoja. Teinit luulee olevansa niin paljon fiksumpia. :)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2014 klo 23:14"]näin 16v kiva katella tätä...:D
[/quote]
Painu hittoon pentu sinne demiin
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:07"]Trollata on pelissä esim: Minecrftissa sellaista kiusaamista ja tälläistä T:11v tyttö
[/quote]jaaaajuu
Voisko tarkoittaa samaa?
Leijailla=leuhottaa
posettaa=ottaa itsestään (töröhuulisia=duckface)kuvia
heruttaa=turhan antelias kaula-aukko tyttölapsella
Swag yksinkertaisuudessaan tarkoittaa itsevarmaa käytöstä, ei oikeastaan pukeutumistyyliä. Voi pukeutua vaikka oman mumminsa vaatteisiin, ja olla swag jos tuntee olonsa itsevarmaksi. Yolo, tuli jo aikaisemmin, mutta ainakin meillä päin heitetään yoloa ihan läpällä kun laitetaan kahvin joukkoon kolme sokeripalaa, vaarallista elämää.. :D krebaa = kreisibailaa = bilettää, päädyt, perseet, överit = kovat kännit, lortto = itseään esittelevä, helppo nainen