Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä miksi lapsi laitetaan ipanakerhoon (ip-kerho)

Vierailija
12.08.2012 |

meillä 7-vuotias osas hyvin fillaroida koulusta kotia sellaset 2km eli siinä sai samalla liikuntaa ja happee!

sitten kun pääs kotia niin osas omatoimisesti jääkaapista ottaa välipalaa ja mennä omaan huoneeseen tekemään läksyt.

no siinä vaiheessa kun läksyt on saatu tehtyä, nii on ihan muutamista minuuteista kiinni että minä ja mies tullaan kotia, eli töistä kun mennään suoraan kauppaan ja kaupan kautta sitten kotiin. lapsi ehkä kerkee avata 30min telkkarin ja katsella sitten sitä läksyjen jälkeen ennen kun tullaan kotiin

no kotiin kun oon päässy niin oon ruvennu laittamaan lämmintä ruokaa ja sitten on syöty siinä perheen kesken lämmin ateria ja aterian jälkeen lapsi on saanut lähteä kavereiden kanssa ulos.

mikä tässä voi olla joidenkin lapsille niin vaikeaa??

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt mielekkääksi pakottaa ekaluokkalaista olemaan yksin kotona 3-5h joka arkipäivä, kun kerran ilmoitti ettei halua! Se on pitkä aika pienelle lapselle, varsinkin jos pelkää yksin kotona tai kokee muuten epämiellyttäväksi olonsa. Meillä myös läksyissä tarvitsi alkuun rohkaisua, osasi siis kyllä itse, mutta oli epävarma osaamisestaan ja vaati aikuista siihen lähettyville että sai läksynsä tehtyä. Ei siis olisi itsenäinen läksynteko sujunut, ainakaan ihan ensimmäisinä kuukausina. Tokaluokan syksyllä, pari kuukautta ip-tä käytyään, sitten ilmoitti että menisi mielummin kotiin. Pariin kertaan kävi sitten vielä ipssä, mutta kotona oleminen oli siinä vaiheessa hauskempaa! :)

Tyttömme on hiljainen, ujoa ja hiukan arka kokeilemaan uusia asioita. Ahdistuu helposti jos kerralla tulee liikaa uusia asioita opeteltavaksi. Ennen ekalle menoa nukkui todella huonosti viikon verran kun jännitti niin kovasti! Olin silloin todella helpottunut että tytölle oli ip-paikka odottamassa sen jälkeen kun itse palasin 3viikkoa koulujen alkamisen jälkeen töihin. Olisi ollut liikaa meidän herkälle tytölle siinä vaiheessa olla yksin kotona.

Vierailija
82/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arki ja aikataulut ovat tietysti täysin samanlaisia kuin ap:n?

Ja kaikki lapset ovat samanlaisia kuin ap:n lapsi?

Hmmm, aika heikko provoviritelmä.

Keksi parempi. Ei tästä jaksa provosoitua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsen koulupäivä päättyi ekalla kerran viikossa klo 11.. Ja me eka perheemme aikuinen oli kotona klo 17.30. Lapsen matka koulusta kotiin kestää 10 minuuttia. Eli yksin olisi joutunut olemaan yli viisi tuntia! Lapsi halusi monesti mennä ip:oon silloinkin, kun ei olisi ollut tarvetta. Siitä voisi päätellä, että täkäläinen ipanakerho on ollut aika mukava.

Lapsihan olisi voinut tehdä 5 tuntia läksyjä ja sitten katsoa vähän telkkaria. Siinähän se aika olisi kulunut ;D

Ap:n lapsi olisi varmasti laittanut päivällisen koko perheelle siinä odottaessaan.

On se vaan hyvä että joillakin on niin kovin pärjääviä lapsia.

Vierailija
84/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi on 30km päässä koulussa, kiitos kyläkoulumme lakkautuksen. Lapsi haluaa itse jäädä ip-kerhoon, koska näkee tuolloin kavereitaan pidempään. Lisäksi koulukyydit nyt lähtevät tiettyihin aikoihin, joten se ip kerho on etenkin lyhyinä päivinä aika pakollinen.

Kai ap tajuat, että kaikki eivät asu koulun lähellä, kaikilla ei ole isovanhempia auttamassa ja kaikkien lapset eivät halua olla kotonaan yksin? Meilläkin on iso talo ja esikoinen ei tykkää yhtään olla siellä yksin.

Enkä tykkää muuten ajatuksesta että lapsi olisi useita tunteja yksin kotona. Ip-kerhon ansiosta hän on yksin korkeintaan tunnin. Mielestäni noin pienen ei vielä tarvitse olla useita tunteja yksin, kuten ap:n lapsi on.

Vierailija
85/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no joo, kaikissa kunnissa (ainakin pääkaupunkiseudulla on eka-ja tokaluok.) pyöräilykielto. Ihan niiden pienten lasten oman turvallisuuden tähden, kun tuollaisia vanhempia kuin sinä ap on olemassa

Vierailija
86/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelyineen melkein tunti, keskusta-alueelta Itäkeskuksen kautta kotiin.

Koulukaverit asuvat ihan muualla, jote "aterian jälkeen" ei todellakaan illalla enää lähdetä ajelemaan jonnekin kaverin luo 40 kilsan päähän.

Ja ei, meillä ei ole kunnollista lähikouluvaihtoehtoa. Lähikoulun piti tulla 2008, mutta tässäpä odotellaan.

Vierailija
87/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä voi olla joidenkin lapsille niin vaikeaa??

koulusta klo 12, niin me tullaan kotiin klo 16.30. Siksi ip-kerho. Laskujeni mukaan ehtisi olemaan yksin kotona yli neljä tuntia...

Ei missään muussa maassa annettaisi tuon ikäisten olla yksin kotona, kuin Suomessa. Englannissa lapsia ei edes päästetä alakoulusta pois, jos ei ole kukaan hakemassa. Mutta jätä sinä vaikka viikoksi yksin, kun lähdet miehen kanssa lomalla, johan nyt 7-vuotias pärjää. Osaa laskutkin varmaan maksaa ja laittaa ruokaa jne.

Vierailija
88/88 |
13.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan yleistä, että vasta kolmasluokkalaiset saa mennä pyörällä kouluun. Ei meidän kunnassa ainakaan 1- ja 2-luokkalaiset saa mennä pyörällä, pitää kävellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä