Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä miksi lapsi laitetaan ipanakerhoon (ip-kerho)

Vierailija
12.08.2012 |

meillä 7-vuotias osas hyvin fillaroida koulusta kotia sellaset 2km eli siinä sai samalla liikuntaa ja happee!

sitten kun pääs kotia niin osas omatoimisesti jääkaapista ottaa välipalaa ja mennä omaan huoneeseen tekemään läksyt.

no siinä vaiheessa kun läksyt on saatu tehtyä, nii on ihan muutamista minuuteista kiinni että minä ja mies tullaan kotia, eli töistä kun mennään suoraan kauppaan ja kaupan kautta sitten kotiin. lapsi ehkä kerkee avata 30min telkkarin ja katsella sitten sitä läksyjen jälkeen ennen kun tullaan kotiin

no kotiin kun oon päässy niin oon ruvennu laittamaan lämmintä ruokaa ja sitten on syöty siinä perheen kesken lämmin ateria ja aterian jälkeen lapsi on saanut lähteä kavereiden kanssa ulos.

mikä tässä voi olla joidenkin lapsille niin vaikeaa??

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se silti jos jää vapaata aikaa niin todellakaan roiku kaljapulejen seurassa tuolla kylillä :) hei nyk. 9v ja jos roikkuis nii siitä tulis tupenrapinat!

meidän lapsen ei tarvii olla jatkuvasti häsäämässä ja häseltämässä.

ihme rauhattomia nuo teidän kakarat. kun osaa hetkeekään istuu aloillaan, kuten sanoin et katella sit vaikka telkkaria ja rentoutua siinä sohvalla, piirustella, lukee, askarrella ym. kotona keksii vaikka mitä aktiviteettejä kun käyttää vaan aivojaan, ei jatkuvasti tarvii olla vieressä aikuisen opastava käsi, opittava tekemään jo itekkin vähän asioita

Vierailija
22/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai ne kaikki muutkin ekaluokkalaiset osaa pyörällä ajaa mutta eivät osaa yksin tai etenkään porukassa keskittyä muuhun liikenteeseen, etenkin jos autoja tulee eri suunnista yhtä aikaa, eivät osaa hahmottaa ajoneuvojen etäisyyttä ja vauhtia, eivät tiedä eivätkä muista sääntöjä tai joskus luottavat sääntöihin kun aikuiset eivät niitä noudata (esim. ns. vanhoilla vihreillä ajavat autoilijat).

Useimmille vanhemmille se 80e on kuitenkin pieni hinta siitä, että ekaluokkalainen on turvallisesti valvottuna ja ei tarvi olla yksin koko iltapäivää. Voit selitellä asiaa ihan niin kuin haluat, läpi vaan kuultaa nimenomaan se selittelyn maku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyin tosi hyvin yksin.

Tyttäreni on hyvin omatoiminen ja tomera.

En siltikään halua tyttöni olevan 4-5 tuntia yksin koulun jälkeen, en ihan heti. Kakkoselle en hae ip-paikkaa.

Hän varmasti pärjäisi, mutta mitä jos alkaakin pelottamaan syyspimeiden tultua. Siinä menisi sormi suuhun, ip paikkaa ei saa ja töistä ei voi lähteä ennen aikojaan.

Vierailija
24/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun ei sitä kaikkee tarvii hosumalla kotona tehdä niinku koulussa, kotona voi enemmän keskittyäkkin ja tehdä omaan tahtiin, jos koulun jälkeen jo vähän muutenkin väsyttää

" Meillä tuohon meni puoli tuntia, jolloin yksioloa oli jäljellä tunteja. "

Miten pariin laskuun ja lukuharjoituksen saa kulumaan aikaa? Meillä ei saatu, vaikka kuinka yritettiin. Ja miten neljän tunnin koulupäivän jälkeen väsyttää?

Vierailija
25/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme rauhattomia nuo teidän kakarat. kun osaa hetkeekään istuu aloillaan, kuten sanoin et katella sit vaikka telkkaria ja rentoutua siinä sohvalla, piirustella, lukee, askarrella ym. kotona keksii vaikka mitä aktiviteettejä kun käyttää vaan aivojaan, ei jatkuvasti tarvii olla vieressä aikuisen opastava käsi, opittava tekemään jo itekkin vähän asioita

Siellä saa piirtää, lukea, leikkiä jne ilman että aikuinen käskee tekemään jotain tiettyä. Mutta aikuinen on paikalla tukena ja turvana.

Vierailija
26/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiahan näin ei kuitenkaan ole. :)

jos minun lapsi ei osais varoo liikenteessä tai keskittyisi siihen ajamiseen, nii kyllä tilanteen kuultuani ennemmin torusin että pitää oppia pikkusen kahtomaan eteensä eikä olla tollanen pösilö. tai sit jos vika ei oo mun lapsessa, nii se on ehdottomasti siinä aikuisessa auton kuljettajassa joka ei osaa varoa pieniä tiellä liikkujia!

että tässä on tämä pyhä yksinkertaisuus. :)

Vierailija
27/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kovin jokaisen perheen oma asia, haluaako ip-kerhoon vai himaan. Jokaisessa koulussa on juurikin noita reippaita ressukoita, joiden vanhemmat haluavat lapsen pyöräilevän tyhjään kotiin. Suurin osa kouluista kieltää tai ainakin suosittelee alaluokkalaiset kävelemään. Perustuu aivan vain turvalliseen koulumatkaan. Pikkukoululainen auton kanssa nokatusten on näky, jota en ikinä haluaisi nähdä. Uskomatonta, että jotkut luotatte omanne pyöräilemään yksin koulumatkan. Pikkukaupungilla on ihan turha asiaa selittää. Meillä täällä suuremmassa maailmassa on pyörätiet, mutta kävellen pienet kulkevat.

Kysäiseppä omaltasi joskus, että haluaisiko mennä kerhoon, jossa on ohjattu toiminta, kaverit ja aikuisia. Toki ymmärrän, että joillekin lapsille koulun aika hektinen arki on jo riittävästi eli haluavat kotiin. Jokainen perhe miettikööt itse, mikä sopii kellekin. En itse ammattilaisena pidä mitenkään upeana asiana yksin iltapäivien viettämistä. Kyllä ehtivät kasvaa itsenäisiksi myöhemminkin.

Vierailija
28/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin jotain pikkupenikkaa... että hän osaa myöskin olla omatoiminen, eikä tarvii olla vieraan silmä jatkuvasti siinä vieressä seuraamassa. että hän kyllä haluaa näyttää että osaa toimia ja tehdä itsenäisestikkin.

ja se mitenkä neljän tunnin koulupäivän jälkeen voi väsyttää, niin joitakin vaan voi, kun on kuitenkin aikasin herääminen ja ne koulutunnit voi tuntua välillä aika pitkästyttäviltä... ellei joku ihme hikke sitten ole , tietysti 'painostamme' lapsen keskittymään kouluun ja saamaan hyviä numeroita koska se on elämää eteenpäin tulevaisuutta varten ja aina kotiintultua minä tai mies tarkistetaan että läksyt on tehty ja kaikenlisäksi tarkistetaan myöskin että ne on oikein ja väärin menneet kohdat korjataan heti eikä vasta sitten kun lapsi tulee illalla ulkoa kotia ja on entistä väsyneempi ja sitten jos pitäis alkaa tekemään läksyjä vielä niin se homma menee ihan sellaseks kiukutteluks eikä siitä mitään tuu kun veto on niin poikki. mut ei sille mahda jos lapsi on välillä vähän sitä tyyppiä, et ne koulupäivät menee ennemmin haukotteluun kun siellä tunnilla opetuksen seuraamiseen...

Vierailija
29/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiahan näin ei kuitenkaan ole. :)

jos minun lapsi ei osais varoo liikenteessä tai keskittyisi siihen ajamiseen, nii kyllä tilanteen kuultuani ennemmin torusin että pitää oppia pikkusen kahtomaan eteensä eikä olla tollanen pösilö. tai sit jos vika ei oo mun lapsessa, nii se on ehdottomasti siinä aikuisessa auton kuljettajassa joka ei osaa varoa pieniä tiellä liikkujia!

että tässä on tämä pyhä yksinkertaisuus. :)

Vammautuu vakavasti tai jopa kuolee. Syynä esim autoilija joka ajoi punaisia päin, mutta lapsesi ei huomannut. Ei siinä puhuttelut auta kun vahinko on jo tapahtunut.

Vierailija
30/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ap:n perheessä? Kasvata siitä lapsestasi nyt hieman laajempinäkemyksinen kuin sinä ja miehesi. Auttaisi, jos lapsellesi on muitakin esimerkkejä kuin teidän perhe.

Ärsyttää nämä en ymmärrä muita aloitukset. Miten ihmiset voivat olla noin kaapissa.

Vierailija
31/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni ei ole erityisen hyvä, että 7-vuotias lapsi hengaa ilamn aikuisen valvontaa tuntikausia tietokoneella... Ennemmin sitten sinne ip kerhoon ohjattuun toimintaan / aikuisen valvontaan.

Vierailija
32/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien työpäivät katsos kun eivät lopu klo 13.

Pääkaupunkiseudulla työmatkoihinkin kuluu aikaan. Jos työpaikka on tehdas, voi sieltä lähteä kun pilli soi. Asiantuntijatehtävissä on vähän toinen juttu.

Meillä lapsi joutuisi olemaan yksin jopaa viisikin tuntia, jos ei ip-kerhoja olisi.

Vierailija
33/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun toinen pääsee kouluun nopeasti ja toinen tulee perässä sitten vasta etanavauhtia, vaikka tietää itsekin että osais samalla tavalla kun isompi sisarus ja vanhemmat myöskin tietää että osaisi, niin sittenhän se on ennemmin kiusantekoa kun mitään huolehtimista tai sitten on ylihuolehtimista kyseessä...

minä en ole edes yrittänyt tätä asiaa selittää pikkukaupungilla.

ja mun mielestä kasvakoot ikäiseen nähden tasaista tahtia ja mun mielestä tasaiseen tahtiin tuohon ikään kuuluu se et pärjää kotona vähän aikaa yksinkin!

sitten sitä ohjattua vapaampaa toimintaa ja jossa on aikuisetkin neuvomassa niin saa esim. harraste piireissä, kun poika harrastaa jalkapalloa

että meidän poika ei oo mikään reppana! eikä sitä reppanaks kasvateta. mutta ymmärrän että näitä ärsyttäviä reppana lapsiakin on ja sitten niitä varten on nämä ipanakerhot...

ja jos syyspimeetä pelkää niin... ihan hyvä ehkä opettaa pienestä pitäen ettei siinä pimeässä oo mitään pelkäämistä :) opettaa se sellaseks mukavaks ja turvallisen oloseks asiaks kuten päiväkin :) elämän normaaleja asioitahan nuo on, joihin myö ei voida esim. vaikuttaa myö ihmiset siis et millon tulee se pimeä ja milloin aurinko paistaa

Vierailija
34/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla pitäisi asiat tapahtua samalla tavalla kuin ap:n perheessä? Kasvata siitä lapsestasi nyt hieman laajempinäkemyksinen kuin sinä ja miehesi. Auttaisi, jos lapsellesi on muitakin esimerkkejä kuin teidän perhe.

Ärsyttää nämä en ymmärrä muita aloitukset. Miten ihmiset voivat olla noin kaapissa.

Vierailija
35/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte olla koko ajan sydön syrjällään töissä, kun tiedän lapsen olen ip-kerhossa aikuisten valvonnassa.

Vierailija
36/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävän surullista että 7-vuotias on monta tuntia päivittäin yksin kotona ja vielä telkkarin tai tietokoneen edessä. Tämä on just sitä että kun vanhemmat ei välitä niin laitetaan tietokone kasvattamaan. Sääliksi käy...:(

Ja ei, meidän lapsi ei ole ollut iltapäiväkerhossa koska teen osa-aikatyötä ja työni loppuu jo viimeistään 14.30 mutta tuossa tilanteessa varmasti laittaisin. Se tuo lapselle turvallisuutta ja mun lapsi on niin aktiivinen ja paljon kavereillaan että se kuolis tylsyyteen jos kattos telkkaria ja pelais kaikki päivät...

Vierailija
37/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä vaarantais mun lapsen hengen niin et se joku vammautuu tai kuolee, nii saa kyllä se perkeleen autoilija olla varma sillon et mä tuun repimään siltä kyllä silmät päästä!!!!

ei oo mun lapsen asia valvoa pelkästään et lähteekö auto ajamaan sillon sieltä kun on punaset päällä. sillon se ensisijainen vastuu on sillä aikuisella autonkuljettajalla ja onkin muuten todella suuri vastuu jos lähtee vetää vielä punaisia päin ja lapsen hengen uhalla!!!!! SE ON NIMITTÄIN AIVAN PERKELEEN SUURI, mun silmissä ja seuraukset tulee olee sit kanssa sitä luokkaa tälle herralle tai akalle!!

ja kuten sanoin että ei mun lapsi pelkästään ole siellä tietokoneella? :D luettelin muitakin aktiviteetteja. mut en nää pahaa siinä jos vaikka näkis mieluisaks kuluttaa aikansa pelaamalla jotain peliä tai juttelemalla kaverin kanssa mesessä

ja sanoinhan et on meilläkin ollu miehen kanssa ties minkalaiset työajat. mut yötyötä ei olla tehty eli sellaisia työaikoja ei oo ollu.

oon myöskin avarakatseinen, mut meidän lapsi ei tarvii sitä ei omaalotteisten lasten tarvitsemaa tukea ja jatkuvaa neuvomista, kun osa niistä opettajista ja avustajista voi kaikenlisäks olla hyvin veemäisiä nii sellasen seurassa ei välttämättä oo sekunttiakaan pitempään kun ei vaan tarvitse.. :) muistan omiltanikin ajoilta tälläsiä opettajia, joita kyllä inhosin!

Vierailija
38/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutettuja? Mielestäni siksi alaluokilla pyörällä yksin tuleminen on kiellettyä. Koulun vakuutukset eivät korvaa jos lapsellesi jotain sattuu pyöräillessä.

Vierailija
39/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta iltapäiväkerho oli todella hyvä sosiaalisten suhteiden kannalta. Ekaluokkalaisen koulupäivät loppuvat usein jo klo 12, niin on siinä aika pitkä iltapäivä odotella, kun töistä ehditään omassa pereheessä vasta klo 17 kotiin.

Oma mielipiteeni on, että 7-vuotiasta ei pitäisi päästää vielä itsekseen pyöräilemään. Oman lapsen koulussa ekaluokkalaiset eivät saakaan tulla pyörällä kouluun, mikä on kyllä järkevää.

Vierailija
40/88 |
12.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutettuja? Mielestäni siksi alaluokilla pyörällä yksin tuleminen on kiellettyä. Koulun vakuutukset eivät korvaa jos lapsellesi jotain sattuu pyöräillessä.

Ei vakuutuksissa voi olla tuollaista sääntöä.

Tuo pyöräilykielto on ihan koulukohtainen. Meidän lasten koululla sellaista ei ole mutta keskustan koululla on. Syy on ilmeinen. On varsin erilaista pyöräillä pyörätietä maalla kuin keskustassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän