Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas lapsi on virhe monessa perheessä

Vierailija
25.01.2015 |

Se on niin muodikasta nykyään hankkia kolme lasta kun "muillakin on" ja erityisesti, jos kaksi ekaa on samaa sukupuolta keskenään. Ja sitten monesti näkee, että sen perheen resurssit eivät oikeasti olisi kestäneet sitä kolmatta lasta. Enkä nyt puhu vain vauva-ajasta, vaikka sekin on rankkaa, joku juuri tilitti että ei ehdi ja jaksa huomioida kahta vanhempaa lasta, kun vauva valvottaa ja huutaa, sekö on koko perheen ja erityisesti niiden isojen lasten etu?? Vaan todella todella moni, joka ns. ruuhkavuosissa valittaa ettei jaksa, niin kas vain, jossain lauseessa tulee että kolme lasta. Siis vaikka olisivat jo kouluikäisiä. Rahat loppu ja kaikki aika menee harrastuskuskauksiin, läksyihin jne niin ettei äiti ehdi itsestään huolehtia ollenkaan. Miettikää oikeasti ennen kuin hankitte sen kolmannen, hyppäys on iso kahdesta kolmeen. On harha kuvitella, että se kolmas menee siinä missä kaksikin, ei se ikinä mene.

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on kolmas lapsi ja virhe, ts. olisi saanut jäädä syntymättä?

Vierailija
182/184 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä on parempi.

Kun on kolme lasta niin on paljon riita ja joku on aina ulkopuolinen..kaksi on liian vähän kun pitää aina leikkiä saman tyypin kanssa ja siitäkin tulee riitaa..neljä on täydellinen..leikkiparit vaihtuu kätevästi ja yhdessä saa isojakin leikkejä aikaiseksi. 

Mutta Ap:n kanssa siitä samaa mieltä että ei tule tehdä enempää jos rahat ei riitä! Valtion ei kuulu elättää meitä ja meidän lapsia vaan se pitäisi pystyä tekemään itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on hauskoja näkemyksiä 😆

Itse olen kolmilapsisesta perheestä, kuten myös puolisoni. Ja meillä on kolme lasta. Eikä kenenkään muiden mielipiteiden vuoksi, vaan ihan itte haluttiin niin.

Ja iät on muuten 7v, 6v ja 2,5v (kun joku pohti ikäeron merkitystä.)

Ja kyllä, joskus elämä on skeidaa, mut niin se oli välillä 1 tai 2 muksun kanssa. 

Ei oo omaa aikaa, väsyttää, vituttaa ja uimaankaann ei pääse perhelipulla ja perhepassat on täynnä hiekkaa, leluja, turvaistuimia ja ääntä...

JA jokainen perheessämme on RAKAS, ja huomiota saanut. Jokainen lapsi on oma persoonansa. Meidän perhe on hyvä tällaisena.

Ei kukaan voi sanoa toiselle mikä on parasta...

Vierailija
184/184 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee kolmas lapsi nimenomaan siksi, että vaativan työn ohessa ei kerta kaikkiaan ollut riittävästi aikaa ja voimia kahden lapsen tunnetarpeista huolehtimiseen. Enemmän minusta lapsilleni irtoaa, kun imetän vauvaa ja luen heille kirjaa kuin jos teen pahimmillaan 13 h päivän tietotyöläisenä.

Oletko miettinyt, mitä tapahtuu, kun palaat vauva-ajan jälkeen takaisin töihin? Itselläni myös vaativa työ ja kaksi nyt jo teini-ikäistä lasta. Olen ollut jopa vähän yllättynyt, kuinka paljon vielä teinitkin aikuista tarvitsevat. Molemmilla asiat kunnossa, kavereita ja harrastuksia on ja koulu sujuu, mutta silti vanhempien läsnäoloa tarvitaan joka päivä. Joskus apua kouluun, tukea harrastukseen tai ihan vaan yhdessäoloa.

Välillä toki haluavat olla itsekseen ja aikuiset on kamalia, mutta aikuisen läsnäolon ja nähdyksi tulemisen tarve on kyllä vahva. On ihanaa, että itselläni (ja puolisolla) riittää voimia heidän tukemiseensa vaativien töiden ohella. Omalla kohdallani työ varmisti sen, että kolmas lapsi ei ollut mahdollinen, sillä työ vaatii niin paljon voimia. Toisaalta itse haluan tässä vaiheessa myös jo jotain omaa: mahdollisuuden töiden lisäksi esimerkiksi harrastaa, matkustaa ja nähdä ystäviä. Jos näitä ei haluaisi, vaan nauttisi pelkästään lasten kanssa olemisesta, voisi kolmannelle olla tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi