Kesä/syysvauva 2013
Aloittelenpa uutta pinoa vähän pidemmälle ensi vuodelle. Olemme itse tähtäämässä tuohon loppukesään 2013 (ivf-hoidoilla) enkä koe siksi mihinkään kuukauteen olevani sidoksissa joten tuntuisi vieraalta sinne loikatakaan roikkumaan :)
Lyhykäinen info omasta tilanteesta..
Olen 32v, mies 35v. Ei lapsia vielä kummallakaan, eli esikoista yritetään. Olen täällä ollut aiemminkin kuumeilemassa mutta pitänyt nyt pitkää taukoa (olen kuulumisianne kyllä kurkkinut välillä:) jotta osaisin ajatella jotain muutakin. Meillä yritystä takana n. 1,5 vuotta, kaikki tarpeelliset tutkimukset tehty tässä viimeisen vuoden aikana ja syykin lapsettomuuteen on tiedossa, kotikonstein meillä ei lasta tule. Nyt ollaan odoteltu kunnalliselle ivf-hoitoon pääsyä vuoden alusta asti. Syys/lokakuussa pääsemme aloittamaan. Jännittää kovasti, mutta päämäärä mielessä sitä jaksaa ihminen ihan ihmeitä. Onneksi meillä on miehen kanssa parisuhde vahva ja on vain vahvistunut näistä koettelemuksista.
Tervetuloa siis kuumeilemaan ja jakamaan ajatuksia :)
Kommentit (170)
Tervetuloa munkin puolesta uusille ja bulbis zemppiä ja paljon plussa-ajatuksia sinne.
Myös maanmainiolle ihan super zempit vikaan yritykseen. Keski miehelle jotain kivaa pikku ylläriä, niin ei tuu sitten sellainen tunne, että tässä nyt yritetään vaan yrittämisen pakosta. Kyllä se peitto siitä sit viuhuu itetsään ihan (nyt tuli kyllä jotku tosi kummat kummitusvisiot mieleen tosta mun lausemuodosta :D haha) Mutta seriously, oikein paljon onnea matkaan.
Täällä yks yrittelijä vetää kp 34 ja kiroon nää mun epäsäännölliset kierrot. Mulla on kyllä monesti tosi pitkät kierrot, toisinaan sit tosi lyhyet ja väli saattaa heittää 2 viikollaki menkat myöhäseks. Suurissa elämänmuutoksissa jääny jopa yhet väliin.
Eli en oo testaillut viellä, mutta tilasin kyllä testejä jo..pitäis tulla huomen. Viikonloppuna teen sit testin jos menkat ei ala. On kyllä maha niin turkasen kipeä ollut tässä pari päivää, että pahoin epäilen että huomenna alkaa menkat. Kivaa alkanutta viikkoa likat!
yk1 kp34
Täällä ootellaan EDELLEEN oireita oviksesta, mitään oireita ei oo ollu... Ihme hommaa. Miehen kanssa on käyty keskustelua nyt oikein kunnolla koko tästä hommasta ja ollaan onneksi ihan täysin samoilla linjoilla, eli ei stressata eikä tehä tästä hommasta mitään "suoritusta". Jos siis ovista ei kuulu niin sitten siirtyy ensi kertaan, mikäänhän ei kuitenkaan estä sitä harjoittelua ;) Palataan taas asiaan!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille ja onnittelut plussaajille! JEE!!
Tervetuloa uudet mukaan jännittämään!
Täälläkin oli just oviksen pongailut, ja lauantaina totisen totta sain ovisplussan! En olis uskonu, et vielä niin aikasin kierrosta eli kp 17. Ehkä kierto nyt jäisi sitten lyhyemmäksi kuin yli 40 päivää.
Ainut mikä harmittaa on se, että mies oli just viikonloppureissulla optimaaliseen aikaan. Sunnuntaina sit otettiin menetettyä aikaa takas, mut saattoihan tuo olla jo myöhäistä. Argh!
Meilläkään mies ei oikein tykkää "siitosorin" roolistaan. Ymmärsi kuitenkin, kun sanoin etten voi sille mitään, että tiedän suurinpiirtein (tai aika tarkastikin tässä kierrossa ;D) koska ovis on, ja että käyn siihen hanakammin silloin kiinni. Antoi sitten kyllä parastaan. :)
Yritän tässä muistutella itselleni, ettei se ovis vielä mitään takaa, mutta oli se vain ihana tietää, että jotain edes tapahtuu.
Mitä muuten ootte mieltä, onko peittojen heiluttelu päivä ovisplussan jälkeen jo myöhäistä? Tiedän, että ovis tapahtuu 24-48 tuntia ovisplussan jälkeen, mutta eikö niiden veitikoiden pitäisi olla sielä jo ikään kuin valmiina?
Helvi, eikös se ohje ole juuri niin, että ovisplussan jälkeen ne kaksi seuraavaa päivää ovat ne hedelmällisimmät? Kun se ovisplussa tikussa tarkoittaa mielestäni sitä, että ovis lähestyy, ei sitä, että se on juuri päällänsä? Eli hyvät on tsänssit, että olette olleet oikeaan aikaan puuhaamassa siitosorin kanssa :D
Meillä haasteet esikoisen kanssa jatkuvat, mutta en anna sen lannistaa itseäni. Vaiheet ovat vaiheita ja menevät ohi, eikä kakkonen voi mitenkään olla täysi kopio tästä ekasta. Kait sitä on toipunut tarpeeksi esikoisen vauva- ja taaperoajasta, kun pystyy nyt unelmoimaan toisesta.
Tänään tein ekan ovistestin, nega tuli, mutta niin odotinkin. Viikonloppuna pitäisi olla vähän hedelmällisemmät hetket :)
Hei,
Onnea plussanneille ja muille tsemppiä!
Minä aloitin piikityksen 19.9 ja eilen 25.9 kävin verikokeessa. Lähdin työmatkalle ja sain puhelun sinne iltapäivällä, hormoniarvo on korkea. Riski hyperstimulaatioon, menin ihan paniikkiin. Käskivät juoda vichyä ja seurata oireita sekä pienentää piikitys annosta. Seuraavana aamuna ultraan, jossa onnekseni kaikki näytti hyvältä. 14 munarakkulaa ja niistä pari oli niin isoa että se oli aiheuttanut korkean arvon. Perjantaina uusi ultra ja jos kaikki ok niin maanantaina punktio. Säikähdin kyllä niin paljon, että nyt oon koko ajan tosi jännittynyt. Kahdeksan vuotta sitten minulta saatiin punktiossa 21 munarakkulaa, joista kahdeksan oli loppujen lopuksi hyvää hedelmöittynyttä. Nyt siis niitä oli 14, toivottavasti saadaan siis ainakin muutama hedelmöittynyt ja hyvä alkio.
Tsemppiä M.i.@. Toivottavasti hoidot tuo toivotun lopputuloksen!
Olin tänään ainakin tunnistavinani oviksen merkit, kun sen verran juili tuolta alavattasta vasemmalta puolelta. Halutkin on taas kohillaan, joten yrityksen puutteesta se vauva ei ainakaan jää tulematta. Mieskin tuntuu olevan innoissaan, vaikka olikin pitkään sitä mieltä, että kaksi lasta saa meille riittää. Oon niin valtavan onnellinen, että muutti mieltään. Oon kyllä ihan maailman paras suostuttelija!
Tsempit kaikille. Toivottavasti me kaikki päästäs pian sinne plusssajunan kyytiin!
-MaRi- kp 15 yk 2
Mi@ ihan hurjasti zemppiä sulle, kuulostaa että tosiaan on jännät paikat.
Täällä mennään yk1 ja kp 37. Jos ei lauantaihin mennessä oo alkanu menkat niin teen aamulla testin. Mieli tekis tehdä jo vaikka heti huomenna, mutta kai tuo ois ihan kiva, että on sit viikonlopun rauha on se tulos sielt sit kumpi tahansa. Luulen että petyn kyllä jos on nega, vaikka tässä nyt ollaan tjottailu linjalla ja vielä ihan alussakin.
Hei kertokaas mulle mistä tuo täti sana menkoille tulee? Oon nauranu sitä täällä itekseni, kun on niin hassu.
Ja tsemppiä hoitojen kanssa!
Hyvää suostuttelukykyä on tässä porukassa :)
Täällä on tänään bongattu ovisplussa, jee :) Tämä raskautuminen ei tosiaan käynytkään käden käänteessä, joten epäilin jo, että ovuloinkohan ollenkaan, mutta kyllä vaan näköään jotain sentään tapahtuu. Ja kuinka ollakaan, mies päätti olla spontaani juuri tänä aamuna, joten nyt on ainakin yritetty hyödyntää ovista ;) Jatketaan vielä viikonloppuna. Jännittävää, kun näin kerrankin tietää tarkalleen, että nyt puuhaillaan oikeaan aikaan.
Täällä tosiaan kauan jo lueskeltu näitä ketjuja..ehkä nyt jo aika ottaa osaa=) Eli ollaan pikkukakkosta yrittämässä,mutta ei tosiaan millään väkipakolla. Tulla saa jos on tullakseen ,mutta mieluusti pian..=) Minä 31 ja mieheni 33 lisäksi perheeseen kuuluu 4v poitsu ja myös yksi karvalapsi. Yritystä on vasta 1kk takana joten aika alussa vasta, kierukan otin pois ja mitään se tilalle ei tullut=) Ihana nähdä ja kuulla täällä mudenkin yritys juttuja...=)Ja rutkasti onnea yritykseen..=)
RouvaHakkaraiselle paljon zemppiä kakkosen tjottaamiseen :)!
Minähän en mittään malttanut odottaa launataiaamuun sitä testaamista ja tein sen tänään illalla. No negaahan se näytti.
Mitä tuumaatte kannattaako edes testata aamulla uudestaan? Kun noissa ois toi suosituksena tehdä aamulla? Vai oottaisko nyt suosiolla ainaki viikon niitä menkkoja tulevaks. Kp 38 tänää menossa.
Hei millon aikasintaan voi tehä testin? Tekis mieli jo tehdä :D
Vieläkö mahtuu mukaan?:)
Olen ihan ummikkona täällä vauvakeskusteluiden maailmassa, mutta nyt uskaltauduin liittymään kun löytyi sopiva foorumi juuri minulle.
Eli esikoista toiveissa ensivuodelle, ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä. Vauvakuumeiltu enemmän ja vähemmän koko vuoden ajan, nyt päätetty että saa tulla jos on tullakseen, eli rennolla meiningillä täälläkin! Minä 23v ja mies 31v.
Hui, tulipas tästä nyt konkreettista kun kirjoitti tilanteen ulos :D
-Saltsu kp4 yk1
Tervetuloa mukaan :)!
Kiva että tulloo muitakin tjottailijoita mukaan joukkoon :)! Ja joo mäkin sillon moietin että kuin todelliselle tää homma alkoikaan tuntua, kun tänne ekan kerran kirjoitin ja sama kun sen gynelle ääneen sanoin, kun tiedusteli papan yhteydessä ehkäisyhommia jne terveysjuttuaj siinä samalla :).
Tää on ihana salaisuus, mutta silti tekis hirveesti mieli kertoa kaikille, että yritetään, mutta ei sitten vielä viitsi, ettei ihmiset ala tarkkailemaan :D!
täällä ei vieläkään menkkoja..teen varmaan uuden testin maanantai aamuna, jos eivät ala...
Hei kaikki kuumeilijat! Vihdoin meilläkin tää päivä koitti! Tossa kolme viikkoa sitten miehen kanssa sovittiin, että meille saisi tulla toinen lapsi.
Tässä vähän taustaa: Olen 27- vuotias, mies 29- vuotias ja yhdessä olemme olleet 11 vuotta ja naimisissa 6. Meillä on kesäkuussa 2010 syntynyt tyttö, aika hassu kaksi vuotias =). Toinen olis tervetullut vihdoin meille.
Ehdein potemaan vauvakuumetta puolisen vuotta, ennen kuin tähän tilanteeseen on tultu. Yritin saada oman alan töitä puolitoista vuotta, mikä osaltaan lykkäsi vauvahankintaa. Olen kyllä töissä kuitenkin.. Esikoisen yritys kesti neljä kuukautta, aika vähän siis, mut jos nyt kestää kauemmin, tulee lapsille aika iso ikäero. Sille ei sit voi mitään, eikä se oo pääasia tässä vaiheessa..
Hienosti porukkaa ollaan saatu tänne. Olen tätä palstaa välillä käyny lukemassa ja kolmen viikon aikana varmaan päivittäin, vaikka vasta kirjotankin. Toivotaan plussia kovin kaikille!
Aion yrittää vähentää täällä käyntiä, joten seuraavaksi kirjoitan vasta ovispäivien jälkeen piinan lähestyessä ;). Yritän ottaa rennosti tätä yritystä, mutta saa nähdä miten käy. En kyllä ole kovin herkkä testailemaan, mut kiertoa kyllä seuraan. Ja voi olla, että syön sanani, kun olis työpaikan illan vietto siinä vaiheessa, kun kuukautisten pitäis alkaa, eli saatan testata kuitenkin ;).
Lilium yk1 kp9
Yritykerta kymmenen alkaakin sitten nyt. On tämäkin kun kuvittelin että nuoren ikäni takia tulisin helposti raskaaksi, taitaa olla häikkää jommassa kummassa (minussa tai miehessä).
Tervetuloa uudet mukaan!
T. Manskuu yk10, kp1
Tiistaina voisin testata, mutta en tiiä uskallanko. Tai sitten vain odotan, että menkat alkavat. Tosin mulla on ollut sellainen outo huono olo kierron puolivälistä saakka, ja esimerkiksi esikoisen kantaminen liinassa on tuntunut epämukavalta. Nyt on kuitenkin sellainen olo, että menkat sieltä on taas alkamassa. Kunnes toisin todistetaan...
Amppari
Aamulla on siis punktioon aika ja ke olisi tuoresiirto, jos on jotain siirrettävää. Nyt kyllä jännittää ihan älyttömästi. Samallahan selviää kuinka monta "yritystä" eli hyvää hedelmöittynyttä munasolua saadaan.
Yritän toimenpiteen jälkeen lukea teidän muiden jutut ajatuksella läpi, nyt ei pysty keskittymään kuin omaan napaan.
Tsemppiä kaikille!
Nyt on kuopuksen 1-vuotissynttärit juhlittu ja arki alkaa taas. :)
M.i.@.: Tsemppiä punktioon! Toivotaan että saatte mahdollisimman monta yritystä ja tietysti toivotaan että ne yritykset johtavat raskauteen mahdollisimman nopeasti! :) Varmaan todella jännittävää!
Tervetuloa uusille! :) Kyllä tänne aika joukko näköjään kertyy kuumeilijoita!
Joillain näytti olevan jännät päivät testailujen kannalta! Kertokaa sitten heti mitä testi näytti! Plussatuulia! :)
Omassa navassa ei ole mitään sen kummempaa tapahtunut. Palelua on kyllä ollut mutta ajattelin sen johtuvan näistä ilmojen kylmenemisistä. Olen kahdessa edellisessä raskaudessa palellut ihan sairaasti alkuraskaudessa, silloin kun testiä en ollut vielä tehnyt. Janottanutkin on ja pissalla on saanut juosta mutta tiedä sitten mistä johtuu. Ja alavatsaa on välillä nippaillut, ehkä enteilee kuukautisten lähestymistä. En voi uskoa olevani raskaana näin pian. Kierukka poistettiin hieman yli kolme viikkoa sitten, joten...
Meilläkään ei ole tarkoitus mitenkään yrittämällä yrittää. En ole koskaan käyttänyt ovulaatiotestejä. Molemmat lapset on tullut ihan seksiä harrastamalla puolen vuoden sisään. Esikoisella kesti puolisen vuotta, välissä yksi keskenmeno. Toinen tuli melkein heti, joko ekasta tai toisesta kierrosta kun oltiin ilman ehkäisyä, en tarkalleen muista. Eli toivotaan ettei tätäkään tarvitse ainakaan vuotta enempää odottaa.
Tsemppiä kaikille yrityksiin ja testailuihin! Ja tietysti toivotaan niitä plussia tikkuihin! :)
Vaniliini, yk1
Moiks ja tervetuloa uusille!
Paljon tsemppiä hoitoihin ja odotteluun kaikille. On tämä niin jännää, ihanaa ja kamalaa samaan aikaan :)
Oma napa aloittaa nyt tylsän odotteluperiodin. Torstaina tosiaan bongasin oviksen ja viikonloppuna on puuhailtu pari kertaa. Nyt on mielestäni se oikea aika ohi eli nyt sitten odotellaan vaan rauhassa, miten kävi. Kyllä hieman jännittää, kun on kuitenkin viimeinen kerta kyseessä.
Plussatuulia meille kaikille!
Ja tervetuloa uusille! Ja paljon onnea plussanneille :)
Bulbis, älähän masennu vielä. Raskauden mahdollisuus on vain 25 % sellaisessa kierrossa, kun munasolu toimii normaalisti ja siittiöitäkin on odottamassa. Ja jos ei tähtää erityisesti ovulaatiopäiviin, sittenhän ne mahdollisuudet ovat paljon heikommat. Katsotaan, mitä aktiivinen puuhailu tuo tullessaan, tsemppiä!
Oma napa: ovisaika lähenee, ajattelin keskiviikkona alkaa tikuttaa, siis ekaa ja vikaa kertaa ever ;) Mies on edelleen aika vastahakoinen, saa nähdä, tuleeko edes lähelle, kun ajoitus on oikea.. Itsellänikin on ollut välillä vähän häilyvä mielipide koko hankkeesta, esimerkiksi tänään, kun esikoinen herätti klo 3 yöllä... Rankkaa on ollut viime aikoina ja vielä tähän halutaan tuoda toinen, huhhuh. Mitenköhän sitä selviää täysjärkisenä...
Mutta joo, kohtalo saa hoitaa tämän jutun, jos ei ovis-bongailusta huolimatta tärppää, sitten se ei ole tarkoitettu.
Mutta pidetään kiinni siitä plussa viikossa-tavoitteesta :)