Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä/syysvauva 2013

10.08.2012 |

Aloittelenpa uutta pinoa vähän pidemmälle ensi vuodelle. Olemme itse tähtäämässä tuohon loppukesään 2013 (ivf-hoidoilla) enkä koe siksi mihinkään kuukauteen olevani sidoksissa joten tuntuisi vieraalta sinne loikatakaan roikkumaan :)

Lyhykäinen info omasta tilanteesta..

Olen 32v, mies 35v. Ei lapsia vielä kummallakaan, eli esikoista yritetään. Olen täällä ollut aiemminkin kuumeilemassa mutta pitänyt nyt pitkää taukoa (olen kuulumisianne kyllä kurkkinut välillä:) jotta osaisin ajatella jotain muutakin. Meillä yritystä takana n. 1,5 vuotta, kaikki tarpeelliset tutkimukset tehty tässä viimeisen vuoden aikana ja syykin lapsettomuuteen on tiedossa, kotikonstein meillä ei lasta tule. Nyt ollaan odoteltu kunnalliselle ivf-hoitoon pääsyä vuoden alusta asti. Syys/lokakuussa pääsemme aloittamaan. Jännittää kovasti, mutta päämäärä mielessä sitä jaksaa ihminen ihan ihmeitä. Onneksi meillä on miehen kanssa parisuhde vahva ja on vain vahvistunut näistä koettelemuksista.

Tervetuloa siis kuumeilemaan ja jakamaan ajatuksia :)

Kommentit (170)

Vierailija
81/170 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lokakuuta kaikille. Olkoon tämä se kuukausi kun plussajuna tulee täpötäyteen :)

Oviksesta nyt 5-6 päivää. Tänään voimakasta vihlontaa tuolla kohdun suulla. Ihan ääneen piti parkasta, kun sattu. Toivottavasti siellä pieni ois kiinnittymässä ja parin viikon päästä testi näyttäis kahta viivaa! Oon kyllä niin malttamaton. Tässä kuussa en oo onneks sentään testejä vielä tässä vaiheessa kuuta ruvennut tekemään ;)

Nyt jatkamme sairaspäivän viettämistä kotona. Toinen pojista ollut kuumeessa. Nyt näyttäis onneks jo paremmalta!

MaRi kp 19 yk2

Vierailija
82/170 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille mukaan! Ilmeisesti täällä on aika paljon juuri yrityksen aloittaneita (ja) tjottailijoita. Itse olen huomannut, että mitä enemmän päiviä kuluu, sitä vähemmän tjot-meininkiä on ilmassa. Mullakin kuitenkin siis vasta yk4 menossa.

Toivon kaikilla tjottailijoille siis onnea ressivapaaseen yritykseen. Säilyköön se ote mahdollisimman kauan! Mulla se ei onnistunut. :D

Parhaillaan menossa kp26 ja viikko jännitystä edessä. Ovisplussan sain siis kp17, jota kyllä hyödynnettiin vasta seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/170 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin äsken pienen romaanin pituisen kommentin, ilmeisesti iski sensuuri kun se hävisi kuin tuhka tuuleen painaessani lähetä nappia.. :D Maanantait...

Lyhyesti uudestaan siis!

Helvi, mietin myös että huijaankohan vain itseäni (ja miestäni;)) tjottailemalla. Vauva kuitenkin olisi enemmän kuin tervetullut, joten ihankun en muka laskisi päiviä. Tikuttelu tuntuu kyllä jotenkin liian tekniseltä meille, mutta hyvähän se näin YK1 on puhua. Katsotaan parin kk päästä, heh. Kun saisi vaan sen stressin pidettyä kropasta loitolla.. Hauskaahan tän pitäis vielä tässä vaiheessa olla.

Ihanaa kun uskalsin tänne keskusteluihin liittyä, täällähän on muitakin kuin niitä kaikkitietäviä ja täydellisiä toisten arvostelija-monstereita. Halutaan mekin miehen kanssa (joka muuten eilen illalla työreissulta palattuaan ilmoitti myös vauvakuumeen kasvaneen, hih!) pitää tätä yrittämistä meidän "pikku" salaisuutena. Vaikkei miltään pikku jutulta tunnukkaan:)

Iloa ja tsemppiä viikonalkuihinne!

Niin ja mites te jotka tänään testailitte??

Vierailija
84/170 |
01.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks hurjasti zemppiä M.i.a:lle ja muillekin ja tervetuloa uudet. Meitähän alkaa olemaan jo tosi paljon. Ihanaa kun keskustelu on alkanut vilkastumaan!

Meillä elellään nyt ihan kummia aikoja. Tänään aamulla tuhruilin vähän ja ajattelin, että jaha, nyt ne menkat sit alko, mutta vielä mitä! Tunnin päästä ja koko loppupäivään ei mitään merkkiä menkoista. Ei edes vaikka jumpassa hypin ja pompin ja heiluin niin, että luulis että osi lähtenyt liikkeelle.

No en oo nyt tehnyt uutta testiä vielä kun lauantainen näytti negaa. Katon alkaisko ne menkat nyt sitten huomenna kuiteskin. Jos tätä tuhruilua ei lasketa menkoiksi niin kp olis tänään 41...ihan kummaa sanon minä. Mutta kahtellaan. Voihan olla et kroppa vaa nyt reagoi ihan kaikkee, kun on tässä vähän ressiä kun töitä on niin paljon.

Huomaan että hymähtelen joka ikiselle vauvalle mitä kaupungilla tulee vastaan..että en mä tätä munka tjottailua nyt niin rentona ees pidä, mutta en mä selvästi nyt niin paljoo ressaa, että oisin tosta lauantain negasta hirveesti pettyny. Miehen naama se enemmän mutruun meni kun tulin vessasta nega kädessä.

Että tällasta alkavaa viikkoa :)!

Vierailija
85/170 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oisi tiistai. Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta en ole vielä uskaltanut testiä ostaa. Pitäisi kissalle matokuuri käydä hakemassa, joten samalla reissulla voisi periaatteessa hakea. Toisaalta jos oottaisin vielä pari päivää. Jahkaillen tähän päivään... :)

Vierailija
86/170 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu? :) Meillä homma ihan alkutekijöissään, eli 2 viikkoa sitten otin viimeisen pillerin. Kuume on kova, ollut itellä jo pitkän aikaa (vuosia) mut oon odotellu miehen "suostumusta" :D Ite 25, mies 26, kuusi vuotta yhteiseloa jo takana ja loppukesä/syksy13 olis oiva ajankohta vaavan tulla. Tikutteluun en haluu heti lähteä, saisin vaan pääni sekasin vouhottamisella. Katellaan ensin että alkaako tapahtua. Opiskeluissa on tarpeeks mietittävää tällä hetkellä. Ovis on kyllä yleensä ilmotellu itestään, vähän semmoisia tuntemuksia oli myös eilen mutta mistäs näistä tietää ku luomuna mennään ekaa kertaa 5 pillerivuoden jälkeen :) Yhteisesti kaikille paljon tsemppiä ja onnea jo tärpin saaneille! :)

Vierailija
87/170 |
02.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoistahan tässä siis yritellään. Ei oo perheeseen elukoitakaan hankittu (vielä), mutta vauvoja ja isompiakin eri-ikäisiä lapsia löytyy lähipiiristä lähes joka sormelle. Sehän se varmaan viimein miehenkin vauvahalut herätti :)

Vierailija
88/170 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen testasin negan, mutta menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Ne on kyllä tulleet edellisen synnytyksen jälkeen (sen jälkeen kun tuossa toukokuussa alkoivat) aika lailla päiväntarkasti. Tuossa äsken kun pojan kanssa oltiin pihalla haravointihommissa, tuli taas kerran sellainen kamalan kuvottava olo. Vatsaa juilii koko ajan. Tiedä nyt tästä mitä tämä on. Toinen testi saa odotella vielä pari päivää. Jos ei menkat ala, niin eikö tuo jo perjantaina näkyne testissä, onko siellä ketään.

Vierailija
89/170 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuuko vielä?

täällä kuumeilua takana häistä asti, eli reilu puolitoista vuotta. ikää minulla 20 ja miehellä 24. nyt viimein opinnot lähestyy loppuaan, joten aloitimme yrityksen.

kuparikierukka poistettiin 12.9, juuri ovulaation aikoihin. tulinkin ihme kyllä heti raskaaksi, mutta suruksemme meni kesken rv 5.

nyt alkaa vuoto olla ohitse eli uusi yritys alkakoon!

Vierailija
90/170 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tervetuloa uusille ja ONNEA plussanneille:)

Bulbis; kyllä kannattaa lähteä lepsettomuustutkimuksiin ajoissa, toisille riittää sekin että sinne ilmoittautuu...

Minulle tänään siis laitettiin tuoresiirto ja pakkaseen meni viisi alkiota. Raskaustesti 17.10 sit kertoo tuoresiirron tuloksen. Nythän mää periaatteessa olen raskaana viikolla kaksi:) Mutta puolet tulee tässä iässä kesken, joten plussakaan ei tarkoita vielä mitään.

Vierailija
91/170 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menkat alkoi ja uutta yritystä kehiin :). En kyllä käsitä näitä mun kiertoja, ovat ihan mitä sattuu ja tosi pitkiäkin, kun ihan kp 40 asti päästiin. Huh. No hyvä, ettei pidemmäks venyny ni pääsee taas uuteen kiertoon ja yritykseen :).

Niin ja tervetuloa uudet :)!

Mi@ elelee kyllä nyt niin jänniä paikkoja notta! Ihan jänskää sun puolesta.

Sais nyt tähänkin porukkaan ilmestyä plussaa oikeen roppa kaupalla sanon minä :)

Zemppistä.

Vierailija
92/170 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Mi@ tuo tuoresiirto tuottaa halutun tuloksen. Peukut ja varpaat täällä pystyssä!

Menkkoja ei kuulu edelleenkään. Alan jo melkein valmistautua siihen, että meidän talvipoika saa kesäsisaruksen. Ei pitäisi, ettei sitten mätkähdä liian lujasti tantereeseen. Ja tiedän kyllä, mitä on pettyä plussan jälkeenkin, kun ennen esikoista ehti olla kaksi tuulimunaraskautta. Ensimmäisessä tultiin alas kovaa ja korkealta, toiseen en osannut suhtautua oikein mitenkään, ja voi sitä riemua, kun kolmannella kerralla näin sydämen sykkeen ultralaitteen ruudulla! Lääkäri oli sitä mieltä, että alkio on viikkoihin nähden liian pieni, mutta minä tuijotin vain sydäntä!

No, äh, pitäisi rauhoittua. Hitto, unohtuukohan tämä jännitystila, kun tuntuu, että esikoisen yritysaikaan olin mukamas ihan viilipytty. Tuntuu, ettei pysty istumaan hetkeäkään paikoillaan, kun jännittää niin pirusti.

Amppari

Vierailija
93/170 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö muuten pitääkö paikkaansa, että keskenmenon jälkeen tulisi helpommin raskaaksi uudelleen?

ahdistaa kun mies on ihan varma että raskaudun taas heti. itse en uskalla moista edes toivoa, en halua taas tulla ryminällä alas.

Vierailija
94/170 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla mukaan :)

Meidän tilanne: Minä 20, mies 25. Yhdessä 4v ja asuttu 3,5v yhdessä ja kihloissa oltu 2v. Ensimmäistä yritetään, mutta tassuvauvoja löytyy kaksikin. Aloitettiin yrittäminen viime vuonna syyskuussa. Sitten siinä kävi niin, että stressattiin liikaa ja yrittämisestä tuli niin pakonomaista, että ajateltiin pitää taukoa. Nyt ajatukset on erilaiset ja ihan rennosti mennään. Nyt on yk2 ja ehdin tuolla toukokuisissa ekan kierron jännittää. Tällähetkellä edelleen kesäkuisissa, nyt kp26.

ON: Ovis bongattiin kohtalaisesti ovistikuista kun ei niistä viivoista oikein ottanut selvää ja tikut loppui kesken. Oviksen jälkeen ollut oireita suuntaan jos toiseenkin. Alavatsassa nipistelee, vessassa täytyy juosta useammin, hengästyn helpommin kuin ennen, hikoilen enemmän, on vilun väristyksiä, närästää ja ajoittain huimaa kamalasti. Tänään dpo9 tuntui melko voimakas menkkamainen repäisykipu joka kesti ehkä sekunnin. Mutta ei jäänyt kauemmin koskemaan niinkuin menkkojen aikaan. Maanantaina viimeistään odotan tädin kurvaavan. Mielialat on vaihdellut kyllä yhtenään. Eilen ahdisti kamalasti koko vauvajuttu ja olin valmis heittämään kirveen kaivoon. Nyt on jo ihan eri ääni kellossa :) Katsellaan..

Vierailija
95/170 |
04.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kumma olo tuli tänään, kun puhuin terveydenhoitajalle meidän vauvahankkeesta. Meneillään pissatulehduuksiin estolääkitys ja ehdin jo ahistua et voi vaikuttaa raskautumiseen tai sikiöön. Kuulemma voin huoletta syödä ennen ku plussa tulee, sit pitää lopettaa. Jos ei tästä kierrosta natsaa ni ehdin ehkä syömään ton satsin loppuun. Ovis on ollu kai tällä viikolla, useempanaki päivänä ollu kummallisia tuntemuksia, kivistystä alavatsassa ja jännää kipuilua haarovälissä. Ollaan kyllä otettu ilo irti, oli ovis tahi ei :P Kunhan vaan kierto ei venähtäis.

Mutta tuli jotenkin hurjan todelliseks ku puhu asiasta jollekin. Me oikeesti tehdään tää!Itse haluaisin kertoa esim äidille, mutta mies haluaa olla hissuksiin.

kp14/? yk1

Vierailija
96/170 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sieltä ne menkat sitten tuli, mutta en ole niinkään pettynyt, vastahan sitä tasan neljä viikkoa sitten poistettiin hormonikierukka, joten ihan hyvä että pääsee nyt sitten vähän mukaan siihen missä ne kierrot huitelee. Toivotaan että kierrot alkais menemään nyt tasasesti. Tai tietysti toivon etten sais koskaan edes selville mun varsinaista kiertoa, jos sitä vaikka raskautuis nyt sitten tästä kierrosta. Toivossa on hyvä elää. ;)

Tervetuloa uusille! :)

M.i.@.: Voi kuinka jännittävää! Varmaan aika outoa kun sitä oikeasti tietää että sisällä joku koittaa "asettua taloksi". :D Sitä kun ei normaalissa yrityksessä ihan varmoiksi voi heti sanoa. :) Toivotaan että kaikki menee hyvin ja raskautuisit oikeen kunnolla! :) Tsemppiä!

rouvapelagia: Mulle tuli aikoinaan keskenmeno ennen kun aloin odottaa esikoista. Silloin raskauduin keskenmenosta seuraavassa kierrossa, eli luulen että saattaa olla hieman helpompaa. Olen kuullut muitakin tällaisia tarinoita. Mutta onhan se tietysti aina onnellinen sattuma jos niin käy. Toivotaan että pitää teidänkin kohdalla paikkaansa. :)

-Bella-: Nuo oireet kuulostaa todella lupaavilta! Toivotaan että olis tärpännyt.

Plussatuulia kaikille ketkä meinaavat lähiaikoina testailla! Sais kyllä nyt jo alkaa niitä plussia ilmestymään tännekin pinoon!

Hyvää viikonloppua kaikille kuumeilijoille!

Vaniliini yk2, kp 1/27? (en ole varma miten pitkä kierto on, mutta ehkä se tässä kierrossa sitten varmistuu)

Vierailija
97/170 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ehtinyt tänne lukemaan teidän kuulumisia, enkä kertomaan omiani pitkään aikaan.. Puhelimella en tänne pääse ja koneella tulee käytyä nykyään niin harvoin. Mutta nyt istahdin ja luin koko rimpsun läpi.. :)

Uusia kuumeilijoita on tullut paljon, tervetuloa minunkin puolestani.

Onnea plussanneille ja tsemppiä muille!!!

rouvapelagia: Täällä on myös meineillään ensimmäinen yrityskierto km:n jälkeen. Poistatin kierukan kesäkuussa ja heti ekasta kierrosta tärppäs, mutta meni kesken n.vkoilla6. Toiveet on tosi korkealla, että tärppäis taas yhtä nopsaan, mutta toisaalta kokoajan ajattelen, että ei se yhtä helposti voi uudelleen käydä.. Mutta siis olen minäkin kuullut ja lukenut, että km:n jälkeen olisi helpompi tulla raskaaksi. Tsemppiä meille molemmille.

Nyt siis meneillään kp18, joten ovis on mitä luultavammin ohitettu.. Peittoja meillä on heiluteltu kyllä ihan ahkerasti kp10:stä asti. Jos ei tärppää, ni johan on kumma. Aikalailla suorittamiseksi tuo on välillä tuntunut ja siitä on romantiikka ollut kaukana.. Mutta onneksi mieskin on ihan mielellään hommassa mukana, siitosorina, niin kuin joku (en muista tähän hätään, kuka?) hauskasti sanoi.. :DD

Niinkuin aikaisemmassa viestissä kerroin, täällä mennään tosi lähellä samoissa päivämäärissä, kuin esikoisen kanssa.. Hän on saanut alkunsa 4.-5.10. ja plussan olen testannut 24.10. Nyt tuo 24.10. olisi kp37, joten taidan odotella testausta sinne asti, ellei siis menkat ole alkanut ennen sitä.. Ihan jäskättää!!! :)

Mutta nyt aamupalaa perheelle ja työmaalle.. Onneksi on jo perjantai!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-April- yk1 (km:n jälkeen) kp18

Vierailija
98/170 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ja hyvää viikonloppua kaikki :)!

Kiva kun täällä on kaikki tällä hetkellä enemmän tai vähemmän täpinöissään ja innoissaan. Kiva saada vvähän vertaistukea, tähän intoiluun :).

Mietin tossa, että mitä lisäkonsteja teillä on käytössä? Kun ajattelin itse käydä ostamassa ainkin kuurin foolihappoja. Onsk muilla muita hyviä vinkkejä?

Vierailija
99/170 |
05.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän saisin itteni rauhottumaan ja malttamaan odottamaan vielä uutta vahvempaa testiä..

Palstoja lukenaana mun oli pakko eilen kokeilla noilla mun ovisteisteillä raskautta. Niitä on siis paljon kaapissa. Vahva viiva tuli, mut ei yhtä vahva kun kontrolliviiva, joten lukemani mukaan negaa meinaa. Noh.. Enhän mä siihen testailua jättänyt vaan tänä aamuna kaupanpäällisraskaustestillä testasin haamun! Sitten päivällä vielä yhden haamun ja kaupasta hakemallani erimerkkisellä vahvempi haamu nyt äsken. Haamuja silti yhtä kaikki.

Ekat testit oli sofi one step ja vipa pregcheck. Onko nää molemmat niitä tosi herkkiä? Sofi ainakin on, mutta onko toi pregcheckki? Ostin myös apteekin oman ja clearbluen aamuksi, joten saas nähä. Jännittää!

Mi@lle lykkyä pyttyyn ja muillekin plussatuulia!

Vierailija
100/170 |
06.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi, eikös se haamu ole ihan yhtä positiivinen, kun vahvakin viiva..?!??! Mä testasin eka tosi haaleen haamun, enkä siis uskonut siihen.. No, en kuitenkaan ehtinyt testata seuraavana aamuna uudelleen, vaan testasin vasta illalla ja testiin ei tullut mitään.. Sitten seuraavana aamuna testissä oli jo huomattavasti vahvempi viiva, vaikka ei edelleenkään ollut yhtä vahva kun kontrolliviiva.. Sitten ostin vielä clearbluen digitestin ja testasin parin päivän päästä.. Joten toivottavasti sinunkin haamusi sieltä vahvistuu ja tänä aamuna jo näyttää vahvemmalta!!!! Tsemppiä!!!