Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä/syysvauva 2013

10.08.2012 |

Aloittelenpa uutta pinoa vähän pidemmälle ensi vuodelle. Olemme itse tähtäämässä tuohon loppukesään 2013 (ivf-hoidoilla) enkä koe siksi mihinkään kuukauteen olevani sidoksissa joten tuntuisi vieraalta sinne loikatakaan roikkumaan :)

Lyhykäinen info omasta tilanteesta..

Olen 32v, mies 35v. Ei lapsia vielä kummallakaan, eli esikoista yritetään. Olen täällä ollut aiemminkin kuumeilemassa mutta pitänyt nyt pitkää taukoa (olen kuulumisianne kyllä kurkkinut välillä:) jotta osaisin ajatella jotain muutakin. Meillä yritystä takana n. 1,5 vuotta, kaikki tarpeelliset tutkimukset tehty tässä viimeisen vuoden aikana ja syykin lapsettomuuteen on tiedossa, kotikonstein meillä ei lasta tule. Nyt ollaan odoteltu kunnalliselle ivf-hoitoon pääsyä vuoden alusta asti. Syys/lokakuussa pääsemme aloittamaan. Jännittää kovasti, mutta päämäärä mielessä sitä jaksaa ihminen ihan ihmeitä. Onneksi meillä on miehen kanssa parisuhde vahva ja on vain vahvistunut näistä koettelemuksista.

Tervetuloa siis kuumeilemaan ja jakamaan ajatuksia :)

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyviltään osa tekstistäni jäi pois. Eli juuri alkoi yk 2. Kierukka poistettiin elokuussa juuri menkkojen aikaan. Nyt eka vuoto sen jälkeen alkoi kp 24. Aika lyhyt kierto siis. Kaipa se kierto siitä normalisoituu pian...

MaRi kp 2 yk2

42/170 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki! Mä tuun mukaan tänne kuumeilemaan.

Pieni esittely ensin: Minä 21v. mies 22v. Esikoista yritetään. Tilanne on nyt juuri sopiva vauvalle kaikinpuolin. Hormonaalista ehkäisyä ei ole ollut vuoteen. Ongelmana taitaa olla lyhyt kierto ja keltarauhasen vajaus (??). Gyne sanoi kerran, että en välttämättä ovuloi ollenkaan. En jaksa kuluttaa testejä oviksen bongailuun joten toivotaan vaan kovasti että ovuloin! Nyt on meneillään yk 4.

kp 2/24 yk 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetket meneillään. Aamulla herätessäni maha oli juuri sen oloinen että olin sata varma menkkojen alkamisesta. Lähdimme tytönkanssa aamuselta uimaan, ja koko ajan oli sellainen tunne että nyt lorahtaa,mutta eih. Valkovuotoa tullut kylläkin. Tein eilen testin mielenrauhan vuoksi(auttaa ainakin minua stressin lieventämiseen,vaikka ei toivomaa tulosta näyttänytkään)..Minulla on yleensä aina ennen ollut kierto tasan 30vrk, mutta juuri kuin tulin raskaaksi, kaksi viimeisintä kiertoa olikin 25vrk,joten halusin varmistaa nyt keskenmenon jälkeen,olisiko sitten mahdollisesti se 25vrk,mutta näillä näkymin se tulee olemaan se pitkät raastavat 30vrk. :(

Mutta siis tämä päivä menee niin menkkoja odotellessa koska olo on juuri sellainen..

Onko teillä ollut mitään menkkamaisia olotiloja,vaikka sitten lopulta olettekin plussanneet..??

Vierailija
44/170 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalea viiva raskaustestiin saatu, eiköhän se siitä vahvistu kun myöhemmin malttaa testailla. Piti nyt vain huvin vuoksi testata, kun miehellä on syntymäpäivä, niin meneehän se tämä lahjasta. Aika jännä fiilis, vielä ei osaa ymmärtää että raskaana taas ollaan. Mutta kyllä se tässä alkaa valjeta taas viimeistään siinä vaiheessa kun 24/7 oksentaminen alkaa... Nyt vaan kaikki muutkin mukaan tähän junaan!!!

Vierailija
45/170 |
16.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudetmukaan mun puolesta ja hei Mapi onnea tuhannen moisesti! Ihana uutinen ja voi pojat kyllä natsas nopiaa! Ihana kuulla tällaisiakin tarinoita, että nopeesti osuu kohilleen. Mulla pitäisi alkavalla viikolla alkaa menkat, että täälläkin jännitellään muuttusko se yk1 sitten yk2:ksi..jännittävää. Virkkasin viikonloppuna helistimen. Näitä tulee tässä varmaan virkkailtua nii paljon, että voin annella kaikille odottaville kavereille (tällä hetkellä jo kaksi heitäkin).

Vierailija
46/170 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis,

ihanaa, onnea raskautuneille! :)

Joku kyseli menkkaoireista: minulla ainakin raskausoireet ja menkkaoireet ovat lähes identtisiä. Silloin, kun tulin raskaaksi, ensimmäiset oireet olivat järjetön väsymys, rinnat kipeät, närästys.

Tässä vaiheessa kylläkin tuntuu siltä, että kaikki nuo edellä mainitut tulevat jokaikinen kuukausi... :-/

Mutta mieli on nyt vähän iloisempi, kun on taas uusi kierto. Ja koska se on viimeinen, ostin nyt sitten ensimmäistä kertaa ever ovistikut. Ja ajattelin juoda greippimehuakin :D Kaikki hömpät siis käyttöön. Mies ei edelleenkään ole kovin paljon lämmennyt, mutta lupasi kuitenkin yrittää nyt viimeistä kertaa. Hohhoijaa sille.

Vierailija
47/170 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mapille! Mukava kuulla positiivisia uutisia näillä palstoilla. :)

Itsellä ihkaeka ovistestaus takana kp 13. Negahan se, niin kuin kaiken järjen mukaan pitäiski olla. Jotenkin testaus on musta vaivalloista, joten saattaa hyvinkin olla, että testaan viimeistä kiertoa, niin kuin uhkasin (katsotaan vain niin joudun syömään sanani).

Vierailija
48/170 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kävi niin, että nämä oudot oireet häipyi heti kun olin tänne niistä kertonut :D noh, ehkäpä sitä tosiaan vaan tarkkailee nyt enemmän itteään. Nyt tässä sitten ootellaan ovista, pitäs tulla tuossa ens vkolopun aikana joten tässä valmistaudutaan peittojen heilutteluun ;D palataan siis asiaan myöhemmin. Niin ja onnittelut plussautumisesta!!

Vierailija
49/170 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on elelty hiljaiseloa km:n jälkeen.. Ja enpä vielä näin innoissani ole koskaan ollut menkkojen alkamisesta.. Tänään siis kp1!!! Ja parin viikon päästä meillä heiluu peitto oikein kunnolla.. Tasan kuukausi sitten alkoi vuoto, joka sitten tosiaan varmistui keskenmenoksi.. Mutta nyt siis ajatukset jo tässä uudessa yrityksessä!! Itseasiassa tänään laskeskelin sellaista, että jos nyt natsais, ni osuis varmaan aikalailla samoille päiville, kun esikoisenkin tärppäys.. Omien laskujen mukaan lokakuun alkupäivinä hän on alkunsa saanut ja 24.10. olen tehnyt positiivisen testin.. Ja tästä kaikesta on aikaa siis jo 5 vuotta!!! :) Olishan se aika mahtavaa, jos käviskin noin hyvä tuuri, että samoille päiville osuis ja tätä myöten synttäritkin osuis sit aika lähekkäin!!!

Mapille oikein paljon onnea ja tarrasukkia pienen matkaan!!!

Tsemppiä kaikille meille muillekin!!!!

Vierailija
50/170 |
18.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiva ilmestyi tämän päiväseen raskaustestiin! Olen INNOISSANI,mutta yrtän nyt malttaa ja ottaa ihan rauhallisesti,sillä se oli haalea...hmm..miksi vasta haalea,jos menkat on (mahdollisesti)3päivää myöhässä..Voiko se olla joku kohdun ulkopuolinen tai jotain...?Täytynee soittaa huomenna neuvolaan,josko sais jotain vahvistusta..Mutta tosiaan tein viimeksi testin 17.päivä ja ei havaittavissa minkäänlaista viivaa,nyt oli selkeä haamu

Vierailija
51/170 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana zemppiä uusiin kiertoihin naiset ja emulle super onnea haamuviivasta! Pidähän meidät ajantasalla homman etenemisestä.

Täällä eletään kiertopäivää 30 ja maha on just niin kipeä, että menkat alkaa varmaan huomenna viimeistään. Niin tuttutunne maha pinkeenä turvottaa ja ilmavaivoja. No katsoo nyt.

Kävin gynelläkin tutkimuksissa, kun edellisestä oli vierähtänyt aikaa niin sanoi että kaikki näyttäi olevan kunnossa. Toivotti viellä onnea yritykseen ja sanoi, että on kyllä erittäin hyvä kun mennään tulkoon jos on tjottailu asenteella, kun stressi vähentää mahdollisuutta tulla raskaaksi. Mun työ on kiireistä ja paikoin todella sttessaavaa niin hyvä, etten tästä nyt ainakaan vielä stressaile. Kyllä tämä tästä :)!

Vierailija
52/170 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Mapille ja Emlullekin! Meidän esikoinen oli roskishaamu, kun testasin ensimmäisenä menkkojen poisjäännin päivänä. Kunnollinen viiva tuli vasta viikon päästä. Lopulta poika syntyi viikon ennen laskettua aikaa, ja istukka oli jo kuulemma alkanut.. öh, mikähän se sana nyt oli? En muista, kalkkeutua? No, joka tapauksessa piti sanomani, että eiköhän tuo haalea viiva siitä vahvistu päivien myötä! Näin toivon ainakin minä.

Mulla on ollut tänään vatsa ihan kamalan kipeä. Jos ei tietäisi, että on menossa vasta kierron puoliväli, olisin melko varma siitä, että menkat on alkamassa. Ovista en muista ikinä tietoisesti bonganneeni, eli en osaa sanoa, liittyykö tämä olotila siihen. Voihan se olla muitakin vatsanväänteitä, kun ollaan pojan kanssa taas oltu aika mahtavassa räkätaudissa. Tai sitten se on se pikkuveikka... :)

Kiirettä pittää, kun tuo veitikka oppi sairastamisen aikana nousemaan tukea vasten seisomaan. Nyt se onneksi tössähtää jo pylly edellä lattiaan, ettei tarvitse olla koko ajan ottamassa koppia.

Käyn aina välillä lueskelemassa täällä, ja josko sitä joskus ehtii kirjoittamaankin. Nyt unille.

Amppari

Vierailija
53/170 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan sellainen hulina ja stressi töissä ja vähän muuallakin, että olen ihan kokonaan unohtanut testata uudemman kerran vahvempaa viivaa. Täytynee tehdä se huomen aamulla hetimiten, luulisin nyt jo näyttävän kunnollista viivaa jos kerta! Ja kiitoksia onnitteluista, hyvä että joku muukin (en nyt valitettavasti muista kuka) on plussanut! Onnea vaan sinne! Ja eiköhän kohta ala lisää plussia ilmaantumaan, eiks niin?!

Vierailija
54/170 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään ilmoittauduin kesäkuun porukkaan mutta ajattelin että ehkä tämä on itsellenikin parempi ketju, kun ei ole tosiaan niin sidoksissa noihin kuukausiin. :) Kesävauvaa tietty toivotaan ja mitä nopeammin sen parempi, tietysti! :)

Olen 21-vuotias nuori nainen ja kahden lapsen äiti. Meillä on 2-vuotias tyttö ja kohta 1 vuotta täyttävä poika. Kolmatta siis kuumeillan vielä tähän perään. Mies on 24v. Ollaan oltu yhdessä 5,5 vuotta ja naimisissa 2 vuotta.

Kierukan kävin poistattamassa tasan 2 viikkoa sitten. Seuraavana päivänä poistosta alkoi ns. tyhjennysvuoto, joka kesti muutaman päivän. Nyt sitten odotellaan koska ne kuukautiset alkaa, vai alkaako ollenkaan ja millasta kiertoa sieltä pukkaa tulemaan. Voi varmaan olla aika sekasin elimistö hormonien jäljiltä.

Itse olen miettinyt kun maanantaista asti on ollut kova paineen tunne alavatsalla, joka on siis jatkuvaa, saattaa lieventyä välillä ja välillä koventua. Sitten on ollut kuukautismaisia kipuja välillä ja vihlaisuja alavatsalla. Tekeeköhän ne menkat tuloaan vai onko kyse ovulaatiosta vai mistä? Onko kenelläkään kokemusta? Ollaan varmuudeksi vähän hommailtu, vaikkei kyllä alavatsan kipujen takia ole ollut kauhea hinku sänkypuuhiin. En muista että ainakaan edellisissä raskauksissa olisi ollut näin kovaa tai jatkuvaa painon tunnetta, mutta voihan se olla että ei enää vaan muista mitä silloin oli ja missä vaiheessa. :) Jotenkin en vain usko olevani raskaana vielä, joten kyllä se varmaan jotain muuta on pakko olla.

Onnea Mapi haamusta! Kyllä se varmasti siitä vahvistuu! Samoin muille plussanneille onnea! Toivottavasti itsekin saa pian katsella sitä tikkua onnesta sekaisin. :)

Vaniliini, yk1

Vierailija
55/170 |
21.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päivällä testasin taas uudemman kerran, niin tumma viiva tuli, että nyt se on varmaa :) Nyt vaan odotellaan sitä neljä kuukautta kestävää oksennusrumbaa alkavaksi... Ja kiitos Vaniliini, nyt äkkiä mukaan! On kyllä vähän sen suuntaiset oireet siulla että jospa se siitä :)

Vierailija
56/170 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve, mä änkisin vielä mukaan jos kelpuutetaan :)

Oon 23-vuotias emäntä helssingistä ja vauva olis kovasti mielessä, jopa liikaakin. Ukko on 25 ja yhdessä ollaan oltu kuukautta vajaa 7 vuotta.

Lapsia ei ennestään ole, karvavauvoja vaan 3 tsipaletta.

Mahdollisesta vauvasta puhutaan useinkin, ajatusleikkinä, että sitten jos ja sitten kun..

Ollaan pitkään huom. pitkään oltu ilman ehkäsyä, monia vuosia, 3-4 vuotta ja tota vauvantekopuuhaa on ollu välillä enemmän ja vähemmän, ei mitenkään säännöllisesti eikä olla koskaan ajotettu sitä tarkotuksella ovulaation kohdille, oltu lähinnä sillä mentaliteetillä että tulee jos on tullakseen.

Oon nyt alkanu miettimään että kyllähän tossa ajassa nyt ois voinu tai pitäny jo tärpätä että pitäiskö sitä vauvaa nyt sitten alkaa ihan yrittämään ja sihtailemaan niitä hommia sinne ovulaation tietämille, josko ne tsäänssit vähän paranis? Tosiaan ylipainoa on meikäläisellä ja yritän sitä pikkuhiljaa pudotella tässä..

Tosiaan nyt olis meikäläisellä kp1 yk1, jos näin alotettas alusta ihan yrittämällä, yritetään nyt sitten niin kauan kun jaksetaan ja jos ei natsaa niin sitten vaihdun tonne lapsettomien puolelle.

Oletteko muuten testaillu sitä lämpöjen mittaamista?

Vierailija
57/170 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tässä jonku aikaa käynyt lukee tätä ja nyt sitten uskallaudun kirjoittaa. :) Kävin viime viikon maanantaina poistattamassa kapselin ja pikku hiljaa vois alkaa yrittää sitä vauvantekoa..

Meillä on ennestään kaksi lasta esikoinen kohta 3-vee ja kuopus yli 1-v :)

Vierailija
58/170 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille mukaan.

Olen tosiaan jättänyt välistä tänne kirjoittelemisen, sillä olen pyrkinyt olemaan ajattelematta koko asiaa. Ensi viikolla pitäisi nyt kuiteskin menkat alkaa jossain vaiheessa..

bulbis: Kuullostaa aika hurjalle jos ootte jo olleet ilman ehkäisyä monta vuotta, luulisi että olisi jo tärpännyt tuommoisessa ajassa. Eikä ainakaan meillä ole toiminut vaikka kuinka ovulaation ajankohtana ollaan touhuiltu.. Oletko miettinyt että kävisit jossain juttelemassa asiasta, kun eikös olisi aika turhauttavaa vielä tästä lähteä pitkään yrittämään?

Niin ja onnittelut plussaneille!

Oma napa: Niin tosiaan olen ajatellut tässä että odotan nyt nämä seuraavat menkat, sitten soittelisin neuvola aikaa ja kävisin juttelee ja tarkastuttaa että kaikki ois ok. Sillä olen alkanut pohtimaan edellisten menkkojen niukkuutta. Kesti päivän ja tuhru vuodon toisena päivänä.. Sitten kummallisia röyhtäilyjä alkanut tulemaan (en oo ikinä aikaisemmin joutunut röyhtäisemään joka ruuan jälkeen). Paino puonnut kanssa muutaman kilon, ja se on pysynyt tasaisena monta vuotta, eikä oo ees tuommoista heittoa ollut.. Tein testin tossa edellisten menkkojen jälkeen, kun epäilin niitä valemenkoiksi. Testihän siis oli nega.. Eli mitä lie on. Väsymystä ja hajamielisyyttä ilmaantuu. No jospa joku tutkis kilpirauhas arvot yms, että näkis onko sitten sillä puolella joku häikkä..

Erilaista tässä kierrossa on se että ei oo viel rinnat tulleet aroiksi, yleensä tässä vaiheessa ennen menkkoja tulisi.. No odotellaan rauhassa..

T. Manskuu yk9

Vierailija
59/170 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ollut turhauttavaa, mä oon toivonu täysikäisestä lähtien että oisin sillain vaivihkaa pamahtanu paksuksi, mut niin vaan ei oo päässyt käymään, tai saatoin yhdessä vaiheessa ollakkin, meni vaan sitten kesken jostain syystä, tai ainakin niin gyne epäili kun kävin valittelemassa aiempien menkkojen pitkää kieroväliä ja todella kivuliaita menkkoja.

Eilen oli tosi paska fiilis kun menkat alko, siitä tuli kimmoke tännekkin sitten kirjottaa. En nimittäin aio menettää toivoa ennenkun ollaan se vuos yritetty säännöllisen seksin kanssa.

Kävin tossa reilu vuosi sitten omalla lääkärillä juttelemassa tästä asiasta ja se laittoi mulle sitten lähetteen kätilöopistolle ultraa varten (syyksi epäilyä pcosta), vaikka epäili itse ettei mulla sellaista olisikaan, halusi vaan helpottaa mun oloa sen asian suhteen että mikä siellä vois olla, pyysi myös ottamaan hormoniarvot ja kaikki tosiaan oli niiden kohdalta kunnossa. Et mä tiedä mistä mä siellä enää keskustelisin, kun viimeks sanottiin et sitten kun vuos on yritetty "hanakasti" niin sitten katsellaan jatkoa.

Aina alkaa sitten masentaa kun ajattelee näitä asioita enemmän että minkä takia MINÄ en niitä lapsia saa ja ympärillä kaikki sikiää niin että sydäntä korventaa oma kohtalo.

Ikää on onneksi vielä vähän ja aikaa kaikille hoidoille on, mutta oon niin vaan toivonut ettei sille linjalle tarvis lähteä.

Mutta joo, onnea kaikille plussanneille.. oli omanapainen teksti tällä kertaa.

Vierailija
60/170 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että aika menee niin nopeasti, viikko toisensa jälkeen ja kuukausi toisensa perään. Kohtahan on jo joulu! :)

Täällä ei mitään muuta uutta kuin että alavatsasärky loppui eilen kuin seinään, lauantaina oli vielä niin kovat säryt että meinas itku tulla, eli kipu paheni lauantaita kohti ja sunnuntaina sitten ei enää mitään. Olikohan ovis vai mitä mahto olla. No sen näkee sitten muutaman viikon päästä että tuleeko ne menkat sillon vai millon ne sitten päättää tulla. Ärsyttävää kun ei ole mitään tasaista kiertoa vielä mistä seurailla mitä tapahtuu milloinkin, vaikka eihän kaikilla ole tasaista kiertoa koskaan. Raskausoireita en ala luettelemaan koska luulenpa että kaikki oireenhippuset mitä ehkä saattaisi olla voisi olla oman mielen tekosia. ;)

bulbis: On ollut varmasti rankkaa. Toivottavasti on tosiaan siitä kiinni ettei vaan ole sattunut natsaamaan oikeaan aikaan, ettei sitten tarvitsis mennä lapsettomuushoitoihin. :( Me yritettiin esikoista puoli vuotta ja siinä välissä tuli yks keskenmenokin ja mä ajattelin jo silloin etten varmaan ikinä tule raskaaksi, en edes osaa kuvitella miltä susta mahtaa tuntua. Voimia sinne!

Hyvää viikkoa kaikille! Otetaan nyt tavoitteeks et joka viikko yks plussa ainakin tulis tähän ketjuun! Odotellaan josko tällä viikolla saatais plussanneita lisää! :) Nyt ahkerasti peitot heilumaan, jos ei ole oikea aika niin ainakin sitten huvin vuoksi. ;) Ja mistäpä sitä tietää jos sattuiskin ovuloimaan just sillon!

Vaniliini, yk1 (Kiertopäivistä ei hajuakaan!)