Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko jos vanhempasi eivät onnittelisi naimisiinmenokutsun johdosta?

Vierailija
09.08.2012 |

Olemme menossa miehen kanssa yli 20 vuoden jälkeen naimisiin. Pidämme vain pienet juhlat ihan perheen kesken ja kaikille lähetimme yllättäen kutsut postissa:). Kaikki ovat soitelleet ja onnitelleet PAITSI vanhempani... jo se kai kertoo jotain suhteestani heihin ja siitä tuesta mitä en ole koskaan heiltä saanut. Luulen että äitini voi myös olla vähän loukkaantunut siitä, ettemme ole etukäteen kertoneet suunnitelmistamme. Mutta miksi olisimme, emme kertoneet muillekaan ja kun päätimme päivän niin pikaisesti vain kutsut postiin:).

Nyt siis mennyt yli kaksi viikkoa eikä heistä ole kuulunut mitään... no en aio soittaa sitten minäkään. Yleensäkään emme tosin usein soittele, mutta sentään nyt kai kerran kuussa ja tällaisessa tilanteessa luulisi että edes isäni olisi soitellut. Hänen kanssaan olen läheisempi. Äidin kanssa etäiset välit:(.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kutsusta voi onnitella? Kai ne siitä naimisiinmenosta ajallaan onnittelee, mutta siitä, että kutsuitte heidät? Nyt meni ihan yli hilseen.

mutta kyllä minustakin vanhempien kuuluisi onnitella lastaan jos on menossa naimisiin. Ja kyllä sitä kaveriakin onnittelisi samalla, kun ilmoittaa tuleeko häihin.

Niinkö? Kun en nyt ymmärrä miksi siitä pitää erikseen onnitella. Toki häissä halaan tai kättelen hääparin ja onnitten, mutta että jo kutsun saatuaan.. ei ymmärrää näitä uusia tapoja. Minun aikanai onniteltiin kihlauksen jälkeen (=tehty päätös naimisiinmenosta).

tänä vuonnahan naisilla oli mahdollisuus kosia:=). Kellä vielä niin vanhanaikainen käsitys että mies kosii?

Vierailija
22/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkimisen jälkeen. En muista, että kukaan sadasta häihin kutsutusta olisi onnitellut minua siinä vaiheessa, kun he saivat kutsut.

Ehkä tarkoitin enemmänkin että voisivat edes soittaa. Mutta olisihan se pitänyt ymmärtää että av:lla pyörii ihmisiä joiden mielestä on normaalia, että vanhemmat eivät soita ja puhu lapselleen tämän päätettyä mennä naimisiin.

Av-laiset infoaa äitejä (omaa ja puolison) hyvissä ajoin ennen häitä eikä lähetä yllärikutsuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi eivät onnitelleet. Onnitteleeko ne teitä muuten joka asiasta?

nyt ei ole siitä edes kyse, vaan ehkä välittämisestä? Vai onko suomalainen yhteiskunta todella niin outo, että vanhempien ei edes kuulu soitella lapsilleen kun saavat tietää näin tärkeästä asiasta?

Ja juu olen menossa suomenruotsalaisen kanssa naimisiin ja itsekin asunut ruotsinkielisellä paikkakunnalla iät ja ajat. Esim. mieheni perheellä todella hyvä yhteenkuuluvuuden tunne. Ehkä olen niin sitten tottunut siihen, että ihmisistä ja PERHEESTÄ välitetään että en ole tottunut siihen, että omat vanhemmat eivät sitten niin välitä.

Miehestäni kyllä pitävät paljonkin:)). Enemmän kuin musta varmaan:)))

Ap

Vierailija
24/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkimisen jälkeen. En muista, että kukaan sadasta häihin kutsutusta olisi onnitellut minua siinä vaiheessa, kun he saivat kutsut.

Ehkä tarkoitin enemmänkin että voisivat edes soittaa. Mutta olisihan se pitänyt ymmärtää että av:lla pyörii ihmisiä joiden mielestä on normaalia, että vanhemmat eivät soita ja puhu lapselleen tämän päätettyä mennä naimisiin.

Av-laiset infoaa äitejä (omaa ja puolison) hyvissä ajoin ennen häitä eikä lähetä yllärikutsuja.

jokaisella av:laisella on siis tosi läheinen suhde äitiinsä ja äidin kanssa tehdään jokainen päätös:)). Juu uskon kyllä.

Vierailija
25/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella av:laisella on siis tosi läheinen suhde äitiinsä ja äidin kanssa tehdään jokainen päätös:)). Juu uskon kyllä.

mutta kyllä hääpäivä heillä oli tiedossa hyvissä ajoin. Kavereille ei kerrottu päivää etukäteen, mutta toki tiesivät että naimisiin ollaan menossa, päivä paljastui sitten kutsusta.

Vierailija
26/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että en edes odottasi onnitteluja tai noteeraamista. Välit on jäiset, mulla oli järkyttävä lapsuus ja todella kaltoinkohtelevat vanhemmat.

En ole saanut onnitteluja, lahjaa, huomiota tai mitään noteeraamista mm seuraavissa asioissa

- ylioppilaaksi valmistuminn

- yliopistosta valmistuminen

- naimisiin meno

- lasteni syntymä

- lasteni ristiäiset

Eivät ole siis olleet paikalla, huomioineet mitenkään, eivät edes soittaneet. Ja sama meno seuraavan polven osalta, eli lapseni eivät ole saaneet ainoatakaan joulu tai syntärilahjaa, korttia, puhelua, vierailua...ei siis mitään, ovat kuin lapsenlapsia ei olisi olemassakaan.

Ap, tiedän miltä susta tuntuu, en ole saanut itse mitään tukea, apua, välittämistä tai noteeraamista vanhemmiltani ksaan. Se on loukkaavaa, muttayritä ajatella että ongelma on heidän, sillä sinä et ole vastuussa tunnevammaisten käytöksestä. Onnittelut kuitenkin minulta! Ja kyllä, joskus joku ventovieraskin arvostaa, kunnioittaa ja rakastaa enemmän kuin omat vanhemmat koskaan. :)

Samassa veneessä ollaan!

Vierailija
27/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokainen tajuaa ettei kyse ole oikeasti siitä onnittelemisesta vaan että vain ottaisivat yhteyttä ja jotain sanoisivat?

hienoa! Nyt on sitten sonni vihdoin rengastettu. :)

Vierailija
28/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jos joku lapsistamme ilmoittaisi naimisiin menon aikeistaan postitse eikä henkilökohtaisesti, olisin ihmeissäni. Vanhempasi saattavat ajatella, että olet heille jotenkin vihainen, kun ilmoitus tulee postissa etkä asiasta ole muuten maininnut. Postitsehan lähestytään monesti asioissa, joita ei haluta henkilökohtaisesti tuoda esille. Kohtelet vanhempiasi samoin kuin kaukaisempiakin hääveraita, kun heille olisi päinvastoin pitänyt itse kertoa asiasta!

En välttämättä itsekään vanhempana osaisi suhtautua asiaan niin, etten tuntisi oloani vaivautuneeksi ja epävarmaksi. Soittaisin kyllä varmasti, mutta tulisi sellainen olo, että lapsellani on joku asia hampaankolossa minua vastaan, kun ei tuollaisesta asiasta voi puhua suoraan. Sinulla ilmeisesti onkin näin. Yhtään en ihmettele vanhempiasi. Kertoisitko mehdollisesti erostasi tai lapsen syntymästä kortilla? Vanhemmille ihmisille häät kuuluvat samaan kategoriaan.

Vierailija
29/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että en edes odottasi onnitteluja tai noteeraamista. Välit on jäiset, mulla oli järkyttävä lapsuus ja todella kaltoinkohtelevat vanhemmat. En ole saanut onnitteluja, lahjaa, huomiota tai mitään noteeraamista mm seuraavissa asioissa - ylioppilaaksi valmistuminn - yliopistosta valmistuminen - naimisiin meno - lasteni syntymä - lasteni ristiäiset Eivät ole siis olleet paikalla, huomioineet mitenkään, eivät edes soittaneet. Ja sama meno seuraavan polven osalta, eli lapseni eivät ole saaneet ainoatakaan joulu tai syntärilahjaa, korttia, puhelua, vierailua...ei siis mitään, ovat kuin lapsenlapsia ei olisi olemassakaan. Ap, tiedän miltä susta tuntuu, en ole saanut itse mitään tukea, apua, välittämistä tai noteeraamista vanhemmiltani ksaan. Se on loukkaavaa, muttayritä ajatella että ongelma on heidän, sillä sinä et ole vastuussa tunnevammaisten käytöksestä. Onnittelut kuitenkin minulta! Ja kyllä, joskus joku ventovieraskin arvostaa, kunnioittaa ja rakastaa enemmän kuin omat vanhemmat koskaan. :) Samassa veneessä ollaan!

Olet ensimmäinen joka ymmärtää mitä haen takaa!! Juuri noin se onkin, joku ventovieras voi tosiaankin rakastaa enemmän:)). Onneksi on hyvä mies rinnalla ja ihanat lapset:)). Eivät vanhempani aina tällaisia ole olleet, mietin jopa että onko vanhuus vienyt jonkinlaista myötäelämisen tunnetta heiltä? Aikaisemmin kyllä välittivätkin, esim. kun sain esikoiseni niin osallsituivat kyllä. Mutta kun sain kuopukseni, niin esim. ristiäisiin tulivat juuri ja juuri ja kaiken järjestimme itse. Eivät muutenkaan kyllä usein soittele enää ja eivät koskaan enää tule käymään kutsumatta. Aikaisemmin tulivat.

Juuri tuo tuen puute tuntuu pahalta. En vaatisi paljon. Vain että joku välittäisi. Onhan naimisiinmenopäätös meille kuitenkin tärkeä ja iso. Tuntuu pahalta että läheiset eivät sitä noteeraa mitenkään. Lapsi sitä on kuitenkin vanhemmilleen koko ikänsä, ja erityisesti äidin tuki on aina tärkeä! (tosin sitä en ole koskaan liiemmin saanut)

Vierailija
30/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ainakin loukkaantuisi moisesta tökeryydestä.

Vierailija
31/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jos joku lapsistamme ilmoittaisi naimisiin menon aikeistaan postitse eikä henkilökohtaisesti, olisin ihmeissäni. Vanhempasi saattavat ajatella, että olet heille jotenkin vihainen, kun ilmoitus tulee postissa etkä asiasta ole muuten maininnut. Postitsehan lähestytään monesti asioissa, joita ei haluta henkilökohtaisesti tuoda esille. Kohtelet vanhempiasi samoin kuin kaukaisempiakin hääveraita, kun heille olisi päinvastoin pitänyt itse kertoa asiasta! En välttämättä itsekään vanhempana osaisi suhtautua asiaan niin, etten tuntisi oloani vaivautuneeksi ja epävarmaksi. Soittaisin kyllä varmasti, mutta tulisi sellainen olo, että lapsellani on joku asia hampaankolossa minua vastaan, kun ei tuollaisesta asiasta voi puhua suoraan. Sinulla ilmeisesti onkin näin. Yhtään en ihmettele vanhempiasi. Kertoisitko mehdollisesti erostasi tai lapsen syntymästä kortilla? Vanhemmille ihmisille häät kuuluvat samaan kategoriaan.

jos näkevät asian näin. Lapsen syntymää tuskin nyt voisin edes kätkeä:). Muta mielestäni tuosta ei voi loukkaantua tai sitten ehkä äitini koska hän on narsistinen luonne eikä osaa iloita puolestani vaan kääntää tämänkin häneen takaisin loukkaantumalla jostain tuollaisesta.

Ei en ole samaa mieltä, että vanhemmille pitäisi kertoa henkilökohtaisesti. Emmehän muutenkaan ole läheisiä ja KAIKILLE häävieraille lähetettiin kutsu näin. KAIKKI ovat olleet todella iloisesti yllättyneitä.

Ap

Vierailija
32/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jos joku lapsistamme ilmoittaisi naimisiin menon aikeistaan postitse eikä henkilökohtaisesti, olisin ihmeissäni. Vanhempasi saattavat ajatella, että olet heille jotenkin vihainen, kun ilmoitus tulee postissa etkä asiasta ole muuten maininnut. Postitsehan lähestytään monesti asioissa, joita ei haluta henkilökohtaisesti tuoda esille. Kohtelet vanhempiasi samoin kuin kaukaisempiakin hääveraita, kun heille olisi päinvastoin pitänyt itse kertoa asiasta! En välttämättä itsekään vanhempana osaisi suhtautua asiaan niin, etten tuntisi oloani vaivautuneeksi ja epävarmaksi. Soittaisin kyllä varmasti, mutta tulisi sellainen olo, että lapsellani on joku asia hampaankolossa minua vastaan, kun ei tuollaisesta asiasta voi puhua suoraan. Sinulla ilmeisesti onkin näin. Yhtään en ihmettele vanhempiasi. Kertoisitko mehdollisesti erostasi tai lapsen syntymästä kortilla? Vanhemmille ihmisille häät kuuluvat samaan kategoriaan.

jos näkevät asian näin. Lapsen syntymää tuskin nyt voisin edes kätkeä:). Muta mielestäni tuosta ei voi loukkaantua tai sitten ehkä äitini koska hän on narsistinen luonne eikä osaa iloita puolestani vaan kääntää tämänkin häneen takaisin loukkaantumalla jostain tuollaisesta.

Ei en ole samaa mieltä, että vanhemmille pitäisi kertoa henkilökohtaisesti. Emmehän muutenkaan ole läheisiä ja KAIKILLE häävieraille lähetettiin kutsu näin. KAIKKI ovat olleet todella iloisesti yllättyneitä.

Ap

Kohtelet heitä kuin KAIKKIA vieraita ja silti olet loukkaantunut että käyttäytyvät kuin kuka tahansa vieras. Just. Katso peiliin :D

Vierailija
33/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja hänen miehensä ovat aikuisia kuten myös ap:n vanhemmat. Jokaisella on oma tapansa mennä naimisiin. Jotkut vanhemmat loukkantuisivat siitä että heidän lapsensa menevät naimisiin ilmoittamatta. Sellaistakin tapahtuu. Mutta sekään ei ole lasten ongelma, vaan vanhempien. Kellään ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten kutsutaan häihin vai kutsutaanko ollenkaan!

Minusta ap:n vanhemmat ovat outoja. Eikö kyse ole sentään iloisesta asiasta? Eri asia olisi jos ap olisi ilmoittanut erosta...

Vierailija
34/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näkevät asian näin. Lapsen syntymää tuskin nyt voisin edes kätkeä:). Muta mielestäni tuosta ei voi loukkaantua tai sitten ehkä äitini koska hän on narsistinen luonne eikä osaa iloita puolestani vaan kääntää tämänkin häneen takaisin loukkaantumalla jostain tuollaisesta. Ei en ole samaa mieltä, että vanhemmille pitäisi kertoa henkilökohtaisesti. Emmehän muutenkaan ole läheisiä ja KAIKILLE häävieraille lähetettiin kutsu näin. KAIKKI ovat olleet todella iloisesti yllättyneitä. Ap

Kohtelet heitä kuin KAIKKIA vieraita ja silti olet loukkaantunut että käyttäytyvät kuin kuka tahansa vieras. Just. Katso peiliin :D

pointtisi meni perille. Aikuisen tytön pitää olla tiivisti yhteydessä äitinsä kanssa ja sopia äidin kanssa naimisiinmenostaan. Just.

Vierailija
35/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"naimisiinmenokutsu" = kutsu mennä naimisiin

Vierailija
36/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos näkevät asian näin. Lapsen syntymää tuskin nyt voisin edes kätkeä:). Muta mielestäni tuosta ei voi loukkaantua tai sitten ehkä äitini koska hän on narsistinen luonne eikä osaa iloita puolestani vaan kääntää tämänkin häneen takaisin loukkaantumalla jostain tuollaisesta. Ei en ole samaa mieltä, että vanhemmille pitäisi kertoa henkilökohtaisesti. Emmehän muutenkaan ole läheisiä ja KAIKILLE häävieraille lähetettiin kutsu näin. KAIKKI ovat olleet todella iloisesti yllättyneitä. Ap

pointtisi meni perille. Aikuisen tytön pitää olla tiivisti yhteydessä äitinsä kanssa ja sopia äidin kanssa naimisiinmenostaan. Just.

Pointtini oli se, että jos itse et ole äitisi kanssa tarpeeksi läheinen kertoaksesi naimisiinmenostasi henkilökohtaisesti, miksi odotat häneltä jotain muuta?

Etkö todellakaan näe kuin kaksi vaihtoehtoa: sopia naimisiinmenosta äidin kanssa tai ilmoittaa siitä postikortilla? Minä keskustelen äitini kanssa ihan puhelimessakin asioistani ja kerron kuulumisia.

Vierailija
37/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niputtaa äidin ja KAIKKI muut vieraat keskenään samanarvoisiksi. Ikävää, että näin on, sillä äidin tuki ON tärkeä. Miksi siis haet hyväksyntää äidiltäsi, jos et itse häntä pidä tärkeänä?

Vierailija
38/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten niputtaa äidin ja KAIKKI muut vieraat keskenään samanarvoisiksi. Ikävää, että näin on, sillä äidin tuki ON tärkeä. Miksi siis haet hyväksyntää äidiltäsi, jos et itse häntä pidä tärkeänä?

se näissä on hankalaa että kirjoittaa tänne ja sitten saa ihan outoja vastauksia. Juu ei olla läheisiä mutta ehkä sitä silti näin aikuisenakin toivoisi jotain muuta? Siis jonkinlaista elonmerkkiä ja tukea. Piste.

Vierailija
39/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini mm.ei tiennyt rasauksistani, kerroin lasten syntymästä jälkikäteen kortilla. Naimisiinmenosta ilmoitin tekstarilla, lasteni nimet ristiäisten jälkeen myös. Äiini ei oe halunnut osallistua elämääni mitenkään, koskaan, ja kun muutin 19v ikäisenä kotoa niin perään huusi että omillas oot, ja ei tartte tulla sit takaisin.

Emme ole soitelleet tai nähneet, varmaan 10vuotta mennyt näin. Olsi TODELLA absurdiatällasen äidin ssa keskustella etukäteen häistä, ilmoittaa raskauksista tms. Kyllä ne on asioita mitkä ilmoitetaan vestillä jälkeenpäin.

IHAN eri asia on sit se, jos on läheinn äiti, sellaisele toki kerrotaan. Mutta ap:n äiti oli etäinen ja kylmä, joten ei todellakaan sellaiselle äidille kerrota mitään.

Mulla on äiti elossa, mutta käytännössä olen ollut aina äiditön orpo. Jopa jo lapsena, jolloin äitini hoidatti minut muilla, eikä välittänyt minusta silloinkaan tipan vertaa.

Vierailija
40/52 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten niiin mun vanhemmat ois jotenkin tärkeimpiä kaikista? Kyllä mä miellän mun sisarukset yhtä läheisiksi ja heidän kanssaan olen kyllä puhunut kutsun jälkeenkin. Samaten miehen läheisten sukulaisten kanssa:). Eri asia olisi jos olisimme kutsuneet kaikki meidän kaverit ja sukulaiset. Sitten tietysti olisin luultavasti kertonut omille läheisilleni aikaisemmin, ennen muita kutsuttuja. Mutta nyt emme tehneet näin.

En voi muuta sanoa kuin että jos äitini on tuosta loukkaantunut niin sitten on. En voi sille mitään. Tehty mikä tehty. Mutta tuo kutsujen lähettäminen nyt vain tuntui kivalta ajatukselta, ylläriltä:)).

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän