Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksiöiden vuokrat Helsingissä, onko mitään tolkkua?

Vierailija
09.08.2012 |

Olen muuttamassa Helsinkiin työn perässä. Nykyisessä kotikaupungissani olen tottunut asumaan kaksioissa ja kerran kolmiossakin. Nyt paras alue työpaikan sijaintia ajatellen olisi Kallio tai Sörnäinen, mutta vuokrapyynnöt ovat tuolla korkeammat kuin minkä verran olen aiemmista paljon suuremmista asunnoistani maksanut!

Joissakin yksiöissä on onneksi parvi, ja sellaista olen yrittänytkin metsästää, etteivät kaikki asunnon neliöt hupene nukkumatilaan. Mutta ovatko nuo pyydetyt vuokrat todellakin kohtuullisia? Esim. Oikotieltä kämppiä etsiskelin. Osassa on lisäksi hirmuisen kamalat pintamateriaalit ja silti vuora pilvissä!

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää tehdä niinkuin muutkin pienempi tuloiset Muuttaa Espooseen, Vantaalle tai Pohjois-Helsinkiin.

Minusta olisi järkevintä asua työpaikan lähettyvillä. Siksi tuolta Kalliosta katselenkin asuntoa. Siitä pääsisi nopeasti ydinkeskustaankin, mikä on minulle sinkkunaisena kuitenkin aika tärkeä asia. Josko isompaan kaupunkiin muuttamalla se mieskin sitten löytyisi! Mutta eikö siihen mene kauheasti rahaa, jos joka päivä matkustaa töihin ja takaisin? Ainakin täällä kotikaupungissani julkisilla meneminen on todella kallista, ja autoakaan minulla ei ole.

Eli tuleeko se halvemmaksi ostaa auto tai kulkea bussilla kuin maksella noita vuokria? Osaisiko joku neuvoa?

ap

Tää menee samaan kastiin ku se yksi "miten ulkomaille töihin" -juristi joka ei osaa googlata....

Kai sulla on jonkin sortin järki itselläsi päässä? Oletko koskaan poistunut sieltä "kotikaupungistasi"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni vielä sanoi, että Kallion pitäisi olla roskaväen asuinaluetta eli kämpän luulisi irtoavan halvalla tai edes halvemmalla, yksiön nyt vähintäänkin.

ap

Roskaväen aluetta, yksi tämän hetken trendikkäimmistä kaupunginosista. Kallio vetää taiteilijoita, varakkaampia opiskelijoita ja muutakin kansaa juuri rosoisen historiansa vuoksi. Huomaa ettet juuri Helsngistä tiedä, tai tuttavasikaan.

Ja ihan normivuokria ovat. Jos ei ole varaa on muutettava kauemmaksi.

Vierailija
84/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsele Itä-Helsingistä tai Itä-Vantaalta asuntoa tai radan varrelta, jos työpaikka on varrella Sörkkä-keskusta. Bussi esim. Hakunilasta Sörnäisiin tulee n. 25 minuutissa, samoin niitä tulee Puistolasta ja sieltä tulee junakin. Ja metrolla tulee äkkiä Kontulasta. Seutulippu maksaa noin 95 euroa, joten sun kannattaa laskea, tuleeko pidempi työmatka ja halvempi vuokra kokonaisuudessaan halvemmaksi. Noilla keskustan vuokrilla jo ostaa asunnon kauempaa.

Vierailija
85/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40 neliön yksiö voi olla esim. n. 400 e, jossain kaksionkin saa 400-500 eurolla. Voivat kyllä olla kaupungin kämppiä, ja niihin on tuloille kai yläraja, tai on ainakin ollut.

Vierailija
86/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa samalla hinnalla asuin keskustassa todella hienossa kaksiossa. Kysynnän ja tarjonnan laki, todellakin.

Kallio on ollut huonoa aluetta joskus 90-luvulla vielä, hinnat ovat siitä nousseet ja alue siistiytynyt. Kalliossa asuu nykyään opiskelijoita, luovan alan ihmisiä, toimittajia ja ihan normaaleja palkansaajia. Alppila ja Torkkelinmäki ovat todella rauhallisia asuinalueita.

Vallilassa ja Hermannissa on hippasen edullisempaa asua kuin Kalliossa, tuskin enää kovin kauaa.

Vierailija
87/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 40 neliön yksiö voi olla esim. n. 400 e, jossain kaksionkin saa 400-500 eurolla. Voivat kyllä olla kaupungin kämppiä, ja niihin on tuloille kai yläraja, tai on ainakin ollut.

jotkut jonottavat niihin vuosia saamatta koskaan sellaista. Voihan ap laittaa hakemuksen menemään mutta en kyllä tässä yhteydessä lähtisi siitä, että ap saa halvan kaupungin asunnon.

Vierailija
88/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on Kalliossa tai Sörnäisissä niin suosittelen asumista Kruununhaassa tai Vallilassa. Molemmat rauhallisia alueita.

Vuokrat ovat Hgissä korkeita, sille ei mitään voi. Pitää vain itse valita mitä haluaa. Itse maksan keskustassa asumisesta maltaita ihan siitä ilosta että pääsee kävellen 10 minuutissa tai ratikalla 4 minuutissa töihin eikä tarvitse istua silakkana tölkissä lähijunassa tai lähiöbussissa joka jumalan aamu ja ip.

Vierailija
89/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli meskustassa 25 neliön yksiössä. Asunto on kyllä täysin remontoitu vuosi sitten. Siis lattiat, seinät, kylppäri ja asunto hyvin varusteltu (iso keittiö, pesukoneliitännät...) Vuokraa maksan 850 euroa kuussa, eli neliöltä 34 euroa. Bruttopalkkani on 3700 euroa kuussa. Varsinkin yksin asuvana ihmisenä joudut vain maksamaan enemmän. Tietysti kyse on valinnoista. Kuten sanottu, voit aivan hyvin muuttaa metron tai junaradan varrelle edulliseen lähiöön. Mikäli haluat asua kantakaupungissa, näkyy se luonnollisesti myös vuokrassa. Itse käyn töissä Espoossa ja meillä on ihan tavallista, että ihmiset tulevat töihin vaikkapa Vantaalta tai Helsingin laitakaupunginosista. Tietysti se vie aikaa, mutta julkiset liikenneyhteydet ovat hyvät.

Minä arvostan keskusta-asumista ja haluan että koti on viimeisen päälle remontoitu. Joustan silloin siis koosta. Jos taas haluat enemmän neliöitä, jousta sijainnista tai asunnon kunnosta.

Tsemppiä etsintään!

Vierailija
90/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy kyllä sanoa, että joko tämä on provo tai sitten olet ihan tynnyrissä kasvanut. Ei kai kenellekään voi tulla yllätyksenä Helsingin kovat vuokrat. Lisäksi olet etsimässä asuntoa mahdollisimman huonona ajankohtana, opiskelujen alkaessa.

Jos olet töissä keskustassa, etsisin asuntoa idästä metrolinjan varresta, ratikkareittien varrelta keskustan ulkopuolelta tai junaradan varresta. Kulkeminen on helppoa ja nopeaa ja kuukausilippujen hinnat löytyvät HSL:n sivuilta. Katso myös Vantaan ja Espoon puolelta radan varresta, ei seutulippu nyt niin kallis ole sisäiseen verrattuna. Matka-aika on etäisyyttä tärkeämpi, poikittaisliikenne voi viedä kaaaauaaaan.

Ihan infona muuten, että työkaverini käy töissä Keravalta (työpaikkamme siis aivan ydinkeskustassa) ja häneltä menee kotiovelta Helsingin rautatieasemalle alle 30 min. Minä asun Tapanilassa enkä paljon nopeammin selviä töihin...

Vierailija
91/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka on Kalliossa tai Sörnäisissä niin suosittelen asumista Kruununhaassa tai Vallilassa. Molemmat rauhallisia alueita. Vuokrat ovat Hgissä korkeita, sille ei mitään voi. Pitää vain itse valita mitä haluaa. Itse maksan keskustassa asumisesta maltaita ihan siitä ilosta että pääsee kävellen 10 minuutissa tai ratikalla 4 minuutissa töihin eikä tarvitse istua silakkana tölkissä lähijunassa tai lähiöbussissa joka jumalan aamu ja ip.

Vierailija
92/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, miten jostain pienestä vuokrayksiöstä Töölössä tai vastaavassa vaaditaan jopa 2000 e. Jos on varaa ja halua maksaa niin paljon kuukaudessa, kannattaa sitten ostaa saman tien.

En todellakaan maksaisi jollekin vampyyrivuokranantajalle tuollaisia.

Vierailija
93/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työn alkamisen ajankohtaakaan en tajunnut yrittää sumplia myöhemmäksi, enkä usko että olisi onnistunutkaan..

No joo, kiitän vastauksista ja anteeksi jos kyselen tyhmiä. En ole ennen asunut Helsingissä. Pitää siis valita haluaako maksaa asumisesta paljon ja liikkua vapaasti vai haluaako asua lähiössä ja käyttää aikaa julkisissa.

Itse pidän arkiliikunnasta ja todella mielelläni kävelen ja pyöräilen pidemmätkin matkat, joten kyllä tuo Kallio siitä syystä houkuttelee. Siitä ei olisi ydinkeskustaankaan liian pitkä matka pyörällä, ja joskus yöllä baarista tullessa voisin vaikka tuon matkan kävellä. Onkohan sellainen turvallista Helsingissä?

ap

Vierailija
94/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei ole enempää juoppoja, seksikauppoja ym. kuin tuolla, se on fakta. Aivan naurettava tämä uusi muka-trendikäs Kallio..!

Ap on oikeassa, hinnat ovat karanneet käsistä. Me maksamme reilun tonnin kolmiostamme kaakkois-Helsingissä kuussa ja sitäkin pidetään liian kalliina...esim. sossu ei maksaisi tuollaista vuokraa vaan vaatisi muuttamaan halvempaan. Ihan kiva, mutta kun niitä halvempia ei juuri ole. Kaupungin asuntoihin on 50 000 ihmistä jonossa.

Vierailija
95/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkapyöräily on helppoa ainakin 10 kilsaa suuntaansa-matkaan asti, joten ei sun tarvii asua Kalliossa jotta voit kulkea fillarilla.

Jos haluat kävellä yöllä baarista kotiin, niin sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin asua kantakaupungissa ja maksaa hiton kovaa vuokraa.

Vierailija
96/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkisilla kulkeminen Helsingissä tarkoita sitä, että kulkupelejä menee yksi tunnissa. Jos muutat vaikka Herttoniemeen, niin voit vain marssia metroasemalle, ei siellä tarvitse aikatauluja kytätä. Vuoroväli kun on neljä minuuttia.

Vierailija
97/98 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri Lumon yksiötä Helsingistä.

900e pelkkää vuokra

Vierailija
98/98 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, ränsistyneessä 13 neliön yksiössäni on vuokra 675.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme