Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksiöiden vuokrat Helsingissä, onko mitään tolkkua?

Vierailija
09.08.2012 |

Olen muuttamassa Helsinkiin työn perässä. Nykyisessä kotikaupungissani olen tottunut asumaan kaksioissa ja kerran kolmiossakin. Nyt paras alue työpaikan sijaintia ajatellen olisi Kallio tai Sörnäinen, mutta vuokrapyynnöt ovat tuolla korkeammat kuin minkä verran olen aiemmista paljon suuremmista asunnoistani maksanut!

Joissakin yksiöissä on onneksi parvi, ja sellaista olen yrittänytkin metsästää, etteivät kaikki asunnon neliöt hupene nukkumatilaan. Mutta ovatko nuo pyydetyt vuokrat todellakin kohtuullisia? Esim. Oikotieltä kämppiä etsiskelin. Osassa on lisäksi hirmuisen kamalat pintamateriaalit ja silti vuora pilvissä!

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan Kallioon tai Kaisaniemen puiston läpi.

Vierailija
22/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallioon on hyvinkin turvallista kävellä myös yöaikaan. Kunhan edelleenkin käyttää niitä katuja eikä poukkoile syrjäkujille ja puistoihin.

Ei niissäkään ole mitään isoa vaaraa, että tapahtuisi mitään, mutta selkeästi kuitenkin isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa Espooseen, Vantaalle tai Pohjois-Helsinkiin.

Mulla Pohjois-Helsingissä yksiö ja vuokra yli 800e, ei hääviä tämäkään.

Vierailija
25/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallioon on hyvinkin turvallista kävellä myös yöaikaan. Kunhan edelleenkin käyttää niitä katuja eikä poukkoile syrjäkujille ja puistoihin. Ei niissäkään ole mitään isoa vaaraa, että tapahtuisi mitään, mutta selkeästi kuitenkin isompi.

on puiston kupeessa syrjäkujan varrella.

Vierailija
27/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko luulet että nyt on turvallista kun tuo esimerkki on vuodelta 2008? Taidat olla juuri sopivan tyhmä raiskattavaksi

älkää nyt viitsikö, aikuiset ihmiset

Vierailija
28/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko luulet että nyt on turvallista kun tuo esimerkki on vuodelta 2008? Taidat olla juuri sopivan tyhmä raiskattavaksi

älkää nyt viitsikö, aikuiset ihmiset

Raiskaus on rikkaus

Vierailija
29/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maailmassa on säkenöivän älykkäitä ihmisiä kuten sinä joita kaltaiseni tyhmä maan matonen voi vain katsella ihailevasti ylöspäin toivoen jonain päivänä saavuttavansa jotain edes etäisesti yhtä hienoa. Tui tui!

Vierailija
30/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maailmassa on säkenöivän älykkäitä ihmisiä kuten sinä joita kaltaiseni tyhmä maan matonen voi vain katsella ihailevasti ylöspäin toivoen jonain päivänä saavuttavansa jotain edes etäisesti yhtä hienoa. Tui tui!

Sanoit että vuoden 2008 raiskaus ei tee Kalliosta turvatonta 2012. Aivan älyvapaa väite. Mahdoton tietää mitä tarkoitit

Vierailija
31/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin yksittäisen vuosia sitten eri kaupunginosassa tapahtuneen rikoksen takia ei mielestäni voi vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä jonkin toisen alueen turvallisuudesta.

Ja tämähän ei tarkoita etteikö tuon jälkeenkin olisi tapahtunut raiskauksia, jopa Kalliossa, mutta niihin olisi voinut viitata linkkaamalla vaikkapa usean artikkelin jostakin hieman tuoreemmista tapahtumista, tai sitten tilastoista tms. Tuollaisenaan siis jokseenkin absurdi perustelu.

Ja se siitä. Poistun tyhmäilemään. :)

Sanoit että vuoden 2008 raiskaus ei tee Kalliosta turvatonta 2012. Aivan älyvapaa väite. Mahdoton tietää mitä tarkoitit

Vierailija
32/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele asuntoja vähän kauempaakin, esim. idästä. Sitten reittioppaasta tarkistat miten kulku työpaikalle onnistuisi. Alla linkki. Sieltä voi katsoa myös pyöräily- tai kävelyreitin (kts tarkennettu haku).

http://www.reittiopas.fi/

Jos muutat Kallioon, niin älä kävele yöllä Kaisaniemenpuiston läpi, vaan Kaisaniemenkauta ja Hämeentietä. Siinä on aina liikennettä ja ihan turvallista vaikka mihin aikaan.

Vierailija
33/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin yksittäisen vuosia sitten eri kaupunginosassa tapahtuneen rikoksen takia ei mielestäni voi vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä jonkin toisen alueen turvallisuudesta.

Ja tämähän ei tarkoita etteikö tuon jälkeenkin olisi tapahtunut raiskauksia, jopa Kalliossa, mutta niihin olisi voinut viitata linkkaamalla vaikkapa usean artikkelin jostakin hieman tuoreemmista tapahtumista, tai sitten tilastoista tms. Tuollaisenaan siis jokseenkin absurdi perustelu.

Ja se siitä. Poistun tyhmäilemään. :)

Vai että yksittäistapaus. Avaa silmäsi.

Vierailija
34/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUUU AAHAHAHAHAH Vai että yksittäistapaus. Avaa silmäsi.

Vierailija
35/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli "keskustelu" on sitten tätä tasoa. Hieman hankalaa, kun toinen puhuu aidasta ja toinen näköjään aidan seipäästä tai kenties naapurin ladonovesta. Toivotan siis hyvää päivänjatkoa ja todellakin poistun paikalta.

BUUU AAHAHAHAHAH

Vierailija
36/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄÄKKEET

Mamupatja ei usko että raiskauksia tapahtuu

Vierailija
37/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää paikkoja, joissa on joskus tapahtunut joku raiskaus, enkä ole yltiöhysteerinen. Kuulostaa siltä, että nuo seudut ovat minulle ihan riittävän turvallisia. En juo koskaan liikaa, en itse asiassa juuri lainkaan, ja vaikka minua täällä lapselliseksi haukutaankin niin on minulla ihan järkeäkin päässä. Kyselen täällä "tyhmiä" siksi, että siten saan parhaiten ja nopeiten tarvitsemani tiedot.

Nyt minulla alkaakin olla riittävästi tietoa, että voin tehdä valistuneen valinnan asuntoa koskien. Jos suinkin pääsen lähelle keskustaa kämppään, jonka vuokra on noin puolet kuukausituloistani ja joka visuaalisesti minua miellyttää, taidan sen sopimuksen ainakin ekaksi vuodeksi solmia. Hirveään sikolättiin en kalliilla muuta, mutta ainakin yhden vaihtoehdon olen löytänyt, joka näyttää kaikin puolin kivalta ja siistiltä, ja jossa on vielä se parvikin.

Asumisen laatu ja viriili, elämänmakuinen ympäristö merkitsevät minulle paljon. Muuten elän säästeliäästi. Halusin vain tietää sahataanko minua noilla vuokrilla ihan totaalisesti linssiin. Ilmeisesti vastaus on ei, joten hyväksyn osani ja katson sitten vuoden kuluttua uudelleen, jos olen siihen mennessä todennut että asuisin mieluummin kauempana.

Kiitos teille, rakkaat kommentoijat! Helsingissä näyttää elävän avuliasta porukkaa. :)

ap

Vierailija
38/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme me Helsingin asuntojen vuokranantajat sen ahneempia vampyyrejä ole kuin muutkaan vuokranantajat. Kun ostaa sijoitusasunnon, pitää sille laskea sopiva tuottoprosentti, jottei koko homma mene tappiolle. Mitä kalliimpi asunto, sitä enemmän vuokraa siitä pitää tietenkin pyytää. Hensingin keskustayksiön hinnalla ostaa perähikiältä omakotitalon. Ei kai kukaan hanki sijoitusasuntoa tappioksi. Vuokraa pitää pyytää sen verran, että homma kannattaa.

t. kolme sijoitusasuntoa Helsingin keskustasta omistava, jonka tuottoprosentti sijoitetuille rahoille pyörii siellä 4-5% huitteilla.

Vierailija
39/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää paikkoja, joissa on joskus tapahtunut joku raiskaus, enkä ole yltiöhysteerinen. Kuulostaa siltä, että nuo seudut ovat minulle ihan riittävän turvallisia. En juo koskaan liikaa, en itse asiassa juuri lainkaan, ja vaikka minua täällä lapselliseksi haukutaankin niin on minulla ihan järkeäkin päässä. Kyselen täällä "tyhmiä" siksi, että siten saan parhaiten ja nopeiten tarvitsemani tiedot.

Nyt minulla alkaakin olla riittävästi tietoa, että voin tehdä valistuneen valinnan asuntoa koskien. Jos suinkin pääsen lähelle keskustaa kämppään, jonka vuokra on noin puolet kuukausituloistani ja joka visuaalisesti minua miellyttää, taidan sen sopimuksen ainakin ekaksi vuodeksi solmia. Hirveään sikolättiin en kalliilla muuta, mutta ainakin yhden vaihtoehdon olen löytänyt, joka näyttää kaikin puolin kivalta ja siistiltä, ja jossa on vielä se parvikin.

Asumisen laatu ja viriili, elämänmakuinen ympäristö merkitsevät minulle paljon. Muuten elän säästeliäästi. Halusin vain tietää sahataanko minua noilla vuokrilla ihan totaalisesti linssiin. Ilmeisesti vastaus on ei, joten hyväksyn osani ja katson sitten vuoden kuluttua uudelleen, jos olen siihen mennessä todennut että asuisin mieluummin kauempana.

Kiitos teille, rakkaat kommentoijat! Helsingissä näyttää elävän avuliasta porukkaa. :)

ap

Vierailija
40/98 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsot asuntojen myyntihintoja ja vähän laskeskelet niin huomaat että tuotto on tyypillisesti 3% luokkaa. Mistään riistosta ei siis ole kyse vaan asunnot vaan on kalliita. Keskustassa asuminen on usein suhteellisesti halvempaa vuokralla, ts vuokratuotto vielä pienempi kuin lähiöissä.

Huom, te maajussit ja muut tietämättömät. Ei Kallio koskaan ole ollut roskasakin asuinalue, duunareiden kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi