Voiko miehen elätti- vaimo vaatia tasa-arvoa?.
Voiko mielestänne nainen, joka on omasta päätöksestään kotona hoitamassa lasta, vaatia, että mies hoitaa tasapuolisesti kotia ja lasta?
Kyseessä ei ole vauvan äiti, vaan leikki-ikäisen. Mies on sitä mieltä, että naisen olisi aika palata töihin ja kantaa kortensa taloudelliseen kekoon.
Kommentit (43)
meillä mieheni juuri painotti, että hän ei ole mikään "kumppani"... Minä olen nimenomaan b-luokan kansalainen, koska en tuo rahaa kotiin. ja väsyneenä en jaksa kauhean tiptop-siivoa pitää (4 alle kouluikäistä) ja siitäkin mies lähes päivittäin valittaa. Ei oikein motivoi tämä kotiäitiys enää, kun kaikesta saan vaan valitusta.Vaihtelua kaipaava äitykkä
valitettavasti :( Ja valitettavasti on myös niin, että jotta kotiäitijärjestely toimii, sen pitää olla yhteisesti hyväksytty sopimus. Meillä se oli, mies tykkäsi tosi paljon siitä ettei tarvinnut osallistua kotitöihin ja kotona oli pullantuoksuinien vaimo ja hoidetut lapset ilman omaa vaivaa, mutta jos toinen ei sellaista arvosta niin eihän siitä tule kuin riitoja jos toinen haluaa pysyä kotiäitinä ja toinen mäkättää koko ajan siitä että täytyisi tuoda rahaa ja lopettaa "kotona vetelehtiminen".
Kuulostaa että et sinä välttämättä niinkään itse kotiäitiyteen ole kyllästynyt vaan siihen että miehesi ei pidä kotiäitiyttä arvossa ja se aiheuttaa teille riitoja. Ymmärrän kyllä että tuollaisessa tilanteessa haluaisi lopettaa kotiäiteilyn että saisi perherauhan taas.
systeemi niin että mies on päivätöissä n.16 saakka, sitten kun hän tulee kotiin hoidamme lapset aika tasan. koska mieheni on mielellään lastensa kanssa ja hänestä myös kodinhoito+lapset on rankka yhdistelmä (musta ei niin rankkaa koska meillä ei mitkään kauheen vaikeet lapset :))
meille siis molemmille sopii tämä systeemi, tosin kun vauva aika alkaa olemaan ohi ja olen edelleen kotona en tod. aijo pyytää miestäni auttamaan minua kotihommissa :)
voi olla et oon tottunu kans pääsee helpolla kiitos mieheni! mutta muuta tukiverkostoa ei mulla oookkaan kiva et satuin löytää tommosen helmen :D
tuossa tilanteessa miettimään asioita "oikeuksien", "velvollisuuksien" ja "vaatimusten" ym. lakitermien kautta, vaan lähtisin selvittämään asiaa siltä pohjalta, että pariskunnan suhteessa ei nyt ole kaikki kunnossa, kumpikin on osaltaan tyytymätön eri asioihin ja molempien tulisi miettiä, mitä he toiselta ja suhteelta haluavat ja mitä ovat valmiita hyväksymään.