Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun pitää elää?

Vierailija
08.08.2012 |

Olen 39v oppimisvaikeuksista kärsivä 4v lapsen äiti j olen naimisissa.Olen ollut koko ikäni työtön yli 20v mieheni tulojen takia en saa mitään omia tuloja. Minulla on myös lukuisia fyysisiä sairauksia. Olen yrittänyt opiskella useasti merkonomin tutkintoa siinä onnistumatta,myös iltalukiota olen yrittänyt. Minun pitäisi saada ns.istumatyö koska sairauksien takia en voi tehdä esim.siivoustöitä,kokin yms töitä. Olen käynyt psykologilla,psykiatrilla,ammativalintapsykologilla,aikuiskoulutussuunnittelijalla,oppilaanohjaajalla yms. mistään en ole saanut mitään apua. Viimeksi n. 1,5v sitten yritin suorittaa merkonomin tutkintoa mutta vaikka otin tukiopetusta yms. en pärjännyt. En jaksa enää elää. Olen harrastanut kaikenlaista kun aikaa on mutta ei ole mielekästä kun ei ole töitä eikä työkavereita.Mitä teen?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on onneksi jo isoja koululaisia. Voin kohta odottaa heidän pääsevän kesätöihin ja sillä tavalla saavat ihan omaa rahaa.

olen ollut töissä aika ajoin mutta ei niistä kummostakaan työeläkettä kerry. Ei meillä sinänsä ole paljon velkaa mutta miehen tulot eivät riitä yksinään enää pidemmän päälle. Tilanne helpottuisi heti jos saisin vaikka vähänkin tuloja.

Yritän ihan kauheasti hakea mitä tahansa työtä mitä just ja just pystyisin tekemään mutta en saa. Ainoastaan ihan pelkkiä keikkoja en hae koska yritin niitäkin kyllä mutta ei mun tullut koskaan lähdettyä kun ne tuli niin yllättäen ja koska niitä olisi ollut vain ehkä kerran viikossa niin ei siitä olisi tullut rahallista plussaa.

Mikäikäiset lapset?kyllähän se varmasti edes vähän auttaisi vaikka ei montaa sataa euroa se kansaneläke olekkaan.Meillä mies ei toista lasta halunnut kun tajusi etten saa ikinä töitä.ap

Vierailija
22/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on onneksi jo isoja koululaisia. Voin kohta odottaa heidän pääsevän kesätöihin ja sillä tavalla saavat ihan omaa rahaa.

olen ollut töissä aika ajoin mutta ei niistä kummostakaan työeläkettä kerry. Ei meillä sinänsä ole paljon velkaa mutta miehen tulot eivät riitä yksinään enää pidemmän päälle. Tilanne helpottuisi heti jos saisin vaikka vähänkin tuloja.

Yritän ihan kauheasti hakea mitä tahansa työtä mitä just ja just pystyisin tekemään mutta en saa. Ainoastaan ihan pelkkiä keikkoja en hae koska yritin niitäkin kyllä mutta ei mun tullut koskaan lähdettyä kun ne tuli niin yllättäen ja koska niitä olisi ollut vain ehkä kerran viikossa niin ei siitä olisi tullut rahallista plussaa.

Mikäikäiset lapset?kyllähän se varmasti edes vähän auttaisi vaikka ei montaa sataa euroa se kansaneläke olekkaan.Meillä mies ei toista lasta halunnut kun tajusi etten saa ikinä töitä.ap

minun mieheni ei kyllä onneksi valita raha-asioista on toki stressaantunut mutta onneksi ollaan saatu kaikki hommattua lapselle.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi takia! Hän tarvitsee äitiä! Ja oman itsesi takia yritä löytää JOTAKIN sisältöä elämään. Ei sen tarvitse olla aina työtä. hae vertaistukea. Jospa ystäviäkin löytyisi sitä kautta.

Vierailija
24/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jollakin tavalla mukana siinä miehesi yrityksessä? No varmaan olette tätäjo miettineetkin.

Vierailija
25/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi takia! Hän tarvitsee äitiä! Ja oman itsesi takia yritä löytää JOTAKIN sisältöä elämään. Ei sen tarvitse olla aina työtä. hae vertaistukea. Jospa ystäviäkin löytyisi sitä kautta.

ja sisätöä elämään olen kyllä hakenut monta kautta,olen matkustellut kotimaassa paljon ulkomaan matkoihin ei raht riitä,lukenut runsaasti,käynyt tietokonekursseja,marjastanut,hoitanut puutarhaa,leiponut,opetellut uusia ruokareseptejä,käynyt lukemassa vanhuksille lehtiä ja kirjoja yms. tuollaiset eivät vaan enää minulle riitä ja vertaistukea on vaikea löytää en tiedä ketään ammattitaidotonta n.40v ihmistä vaikka olen esim.netin kautta hakenut.ap

Vierailija
26/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla jollakin tavalla mukana siinä miehesi yrityksessä? No varmaan olette tätäjo miettineetkin.

muuta en oikein voi tässä tehdä.ap

Vierailija
27/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne. Meille kaikille on tässä maailmassa jokin paikka ja lokero, jossa olemme hyödyllisiä ja juuri sopivia. Toivon kovasti, että sinäkin löydät sen pian :)

Tämä oli kauniisti sanottu ap:lle.

Olen mies, asun perheen kanssa ulkomailla ja tienaan tosi paljon rahaa, mutta en ole koskaan ylenkatsonut ja kuvitellut, että olen joku erikoisen pätevä, menestyvä ja erinomainen jätkä.

Toivon, että ap ja taisi olla joku toinenkin samassa tilanteessa, löydätte teille sopivan työn ja nautitte siitä. Älkää asettako itsellenne ja työlle liian suuria vaatimuksia, tehkää työnne niin hyvin kuin voitte ja nauttikaa siitä itse, muiden mielipitesitä ei ole paskankaan väliä. Miten olisi esim. henk. koht. avustajan työ jollekin vammaiselle tmv. tai jotain pakkaustyötä ?.

Uskon, että löydätte varmasti oman paikkanne elämässä ja tunnette olevanne hyödyllisiä. Sitäjhän te jo olette läheisillenne.

Vierailija
28/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suoraan työllistymiseen, en tiedä onko mitään apua ap:lle tai muille:

http://www.ammatillinenerityisopetus.fi/

Yritin googlata, mutta vähän vaikea löytää työllistymiseen liittyvää relevanttia tietoa.

Eikö yhteiskunnan puolelta ole oppimisvaikeuksista kärsiville mitään tukityöllistämistä tjs?

Vierailija
29/38 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suoraan työllistymiseen, en tiedä onko mitään apua ap:lle tai muille:

<a href="http://www.ammatillinenerityisopetus.fi/" alt="http://www.ammatillinenerityisopetus.fi/">http://www.ammatillinenerityisopetus.fi/</a&gt;

Yritin googlata, mutta vähän vaikea löytää työllistymiseen liittyvää relevanttia tietoa.

Eikö yhteiskunnan puolelta ole oppimisvaikeuksista kärsiville mitään tukityöllistämistä tjs?

mutta ei sekään onnistunut,tukityöllistämisiäkin on yritetty.ap

Vierailija
30/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkohan se on yrittää jaksaa.ap

Vierailija
31/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuulostat vakavasti masentuneelta ja olet keskusteluavun ja mahdollisesti lääkehoidon tarpeessa, ellei sinulla sellaistan ole?!

Vierailija
32/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuulostat vakavasti masentuneelta ja olet keskusteluavun ja mahdollisesti lääkehoidon tarpeessa, ellei sinulla sellaistan ole?!

kävin vuosikymmeniä terapiassa söin lääkkeitä eipä niistä apua ollut.ap

Vierailija
33/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää elää esim. koska olet tehnyt lapsia ja he tarvitsevat sinua. Ala miettiä mitä semmoista voisit tehdä mistä nautit ja mikä tuo iloa.

Vierailija
34/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo ongelman, auttaja antaa neuvon. AP ampuu neuvon alas. tSiinä tämä ap käyttää muotoa "kokeiltu jo tätäkin, eipä siitä mitään hyötyä ollut".

Tulee uusi neuvo, ap ampuu alas. Jos hän ei ole vielä kokeillut neuvon konstia, hän ampuu sen alas käyttämällä muotoa "eipä siitä varmaan mitään hyötyä olis".

Taas tulee neuvo, ap ampuu alas. Kun jengi hiljenee, ap laittaa jatkamistoiveviestin tyyliin. "kyllä taas on niin alakuloista" tms. sitten peli pärähtää taas käyntiin.

No, kuluu se aika näinkin ja ap saa huomiota, sitähän hän hakee, ei suinkaan muutosta tilanteeseen.

Jatkakaa pelaamista :D

Vierailija
35/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla on lapsi. Missään muussa tilanteessa en vaatisi, että kenenkään täytyy pakolla elää, mutta vanhemmat eivät saisi tappaa itseään! Sää jaksat elää, koska haluat nähdä lapsesi kehittyvän ja kasvavan itsenäiseksi olennoksi.

Ymmärrän kyllä hyvin, että joskus on hankala elää. Olen itse pohtinut pitkään itsemurhaa. Päätin kuitenkin, että annan itselleni vielä hetken aikaa, että jos ymmärtäisin viimein mikä järki elämisessä oikein on. Enkä ole sitä vieläkään tajunnut, mutta olen oppinut nauttimaan elämän pienistä asioista. Joten neuvoni sinulle olisi, että vedä itsesi pois tuosta negatiivisuuden suosta ja elä hetkessä. Enkä sano, että maailma siitä paremmaksi muuttuu, ehei, se on yhä se sama vanha paska, mutta se on se paikka jossa sinä satut nyt olemaan. Sinulla ei ole yhtään mitään menetettävää siinä että yrität.

Vierailija
36/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo ongelman, auttaja antaa neuvon. AP ampuu neuvon alas. tSiinä tämä ap käyttää muotoa "kokeiltu jo tätäkin, eipä siitä mitään hyötyä ollut".

Tulee uusi neuvo, ap ampuu alas. Jos hän ei ole vielä kokeillut neuvon konstia, hän ampuu sen alas käyttämällä muotoa "eipä siitä varmaan mitään hyötyä olis".

Taas tulee neuvo, ap ampuu alas. Kun jengi hiljenee, ap laittaa jatkamistoiveviestin tyyliin. "kyllä taas on niin alakuloista" tms. sitten peli pärähtää taas käyntiin.

No, kuluu se aika näinkin ja ap saa huomiota, sitähän hän hakee, ei suinkaan muutosta tilanteeseen.

Jatkakaa pelaamista :D

ehdotettua keinoa? Monesti ihmiset kuule yrittävät varsin pitkään omin avuin ennen kuin lähtevät hakemaan apua tai edes kertomaan ongelmistaan muille. Toisekseen palstamammojen tarjoamat neuvot ovat pääsääntöisesti miitä mitä ihmiset keksivät itsekin, harvemmin täältä saa lukea mitään todella uutta tai erilaista ohjetta yhtään mihinkään. ohis

Vierailija
37/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tällä "ettei onnistunut"? Siis mitä käytännössä tapahtuu, kun et pysty opiskella?

Kai sinä nyt lukea osaat? JOs pänttää ja pänttää, niin kyllä oppimisvaikeuksistakin selviää.

Mihin se tukityöllistyminen kaatui?

Tsemppaa vähän ja opiskele omaan tahtiisi. EI sitä tarvitse muiden mukana valmistua, ei se haittaa, jos menee vuodella parilla kauemmin, kunhan sitoudut ja teet sen mihin ryhdyt.

Vierailija
38/38 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tällä "ettei onnistunut"? Siis mitä käytännössä tapahtuu, kun et pysty opiskella? Kai sinä nyt lukea osaat? JOs pänttää ja pänttää, niin kyllä oppimisvaikeuksistakin selviää. Mihin se tukityöllistyminen kaatui? Tsemppaa vähän ja opiskele omaan tahtiisi. EI sitä tarvitse muiden mukana valmistua, ei se haittaa, jos menee vuodella parilla kauemmin, kunhan sitoudut ja teet sen mihin ryhdyt.

Mikä niissä mainitsemissasi opinnoissa oli liian takkuista? Entä töissä?

Minusta kuulostaa siltä, että sinulla on kyllä jonkinlainen masennus. Ethän sinä muuten epäilisi elämän jatkamisen mielekkyyttä. Se voisi selittää opiskelun yms. tökkimistä enemmän kuin varsinaiset oppimisvaikeudet. Millaisia ne oppimisvaikeudet ovat? Jos ihmisellä on pelkästään niitä, hän voi silti onnistua opiskelemaan. Mutta jos on depressio, ei opiskelu välttämättä onnistu normiopiskelijaltakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän