Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ekaluokkalaisia enää auteta pyllyn pyyhkimisessä?

Vierailija
07.08.2012 |

Mä muistan, että opettaja pyyhki joidenkin meidän luokkalaisten pyllyt 80-luvulla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalle koko päivän?

Kaikki ei kehity samaan tahtiin!

Ei todellakaan tuon ikäisiä enää auteta, paitsi ehkä sitten jos on kehitysvammainen ja saa jonkun avustajan kouluun. Eskarilaisetkin osaavat tuon jo itse ja jotkut sitäkin nuoremmat, mutta ennen eskariin menoa tai sen aikana olisi parasta oppia. Opettajien tehtäviin ei edes kuulu auttaa tuollaisessa, eikä ole kyse siitä etteivät viitsisi, ne älyää opettaa omat lapsensa siihen jo aikoja ennen koulun alkua. Eikä ne opettajan siellä edes tiedä, että kuka käy kakalla ja koska. Kouluissa on jo muutenkin ihan tavalliset vessat, kun tarhoissahan on kai sellaset, että tarhantädit pääsee vahtimaan niitä lapsia etteivät tee mitään hölmöjä.

Vierailija
22/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeistään 4-vuotiaana. Yksi lapsista alkoi käymään itse pöntöllä ja pyyhkimään muutama kk yli 2v, ei edes opetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti jokaisen käsi on tarpeeksi pitkä. Käske kurottaa ja kallistaa...

Vierailija
24/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä läpsyttää pakaroitaan. Onkohan kädet liian lyhyet? Neuvolassa ei ole kiinnitetty asiaan huomiota. Kädet ylettyy haroväliin etupuolella.

Mitä kautta se poika koettaa pyyhkiä, jos ei käsi yltä? Ihan varmasti jokaisen käsi on tarpeeksi pitkä. Käske kurottaa ja kallistaa...

Vierailija
25/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidänkin alle 3-vuotias osaa jo pyyhkiä kakkapyllynsä, ihan itse halusi opetella ja oppi. Itse kyllä teen aina tarkistuspyyhkäisyn, mutta puhdasta on :). Kai se lapsi osaa istua selkä suorana pytyllä? Pakkohan siitä asennosta on yltää kunnolla pyllyyn!

Vierailija
26/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin uskomatonta, ettei koululainen osaisi

Vierailija
27/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskalle koko päivän? Kaikki ei kehity samaan tahtiin!

Ei todellakaan tuon ikäisiä enää auteta, paitsi ehkä sitten jos on kehitysvammainen ja saa jonkun avustajan kouluun. Eskarilaisetkin osaavat tuon jo itse ja jotkut sitäkin nuoremmat, mutta ennen eskariin menoa tai sen aikana olisi parasta oppia. Opettajien tehtäviin ei edes kuulu auttaa tuollaisessa, eikä ole kyse siitä etteivät viitsisi, ne älyää opettaa omat lapsensa siihen jo aikoja ennen koulun alkua. Eikä ne opettajan siellä edes tiedä, että kuka käy kakalla ja koska. Kouluissa on jo muutenkin ihan tavalliset vessat, kun tarhoissahan on kai sellaset, että tarhantädit pääsee vahtimaan niitä lapsia etteivät tee mitään hölmöjä.

kaikki eivät ole koulukypsiä vielä 7-vuotiaina. Kannattaisi miettiä koulunaloituksen lykkäämistä jos lapsella on ihan perustaidotkin vielä hakusessa tai mahdolllisesti jotain pienryhmää jossa voitaisiin huomioida hitaasti kehittyvien lasten tarpeet.

Vierailija
28/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on autettava se käsi oikeaan kohtaan, jos ei itse tajua.

Ei se nyt niin vaikeaa voi olla, jos on ihan tolkun lapsi!

Sun hommas se nyt vaan on kuitenkin opettaa, ei se poika yhtäkkiä saa jostakin henkisenä opetuksena sellaista taitoa.

Vierailija
29/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa wc:ssä käydään välitunnin aikana. Pitäisikö siis lapsen käydä sanomassa välituntivalvojalle että tule minun kanssani vessaan? Jäisivät muut lapset sitten valvomatta.

Meidän kunnassamme eskaritkin ovat koulujen yhteydessä eikä silloinkaan siis ollut aikuisia vahtimassa vessassakäyntejä.

Vierailija
30/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa yksi pikkusankari oli tullut housut kintuista vessasta ja huhuillut, etta kukas taalla pyllyt pyyhkii.

Meilla ekaluokkalaiset ovat kylla 4-vuotiaita.

Vierailija
31/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan toivottavaa.

kysyin äsken kuopukselta, pyyhittiinkö eskarissa itse pylly. Kyllä pyyhki itse, oli siellä 8 tunnin päivää kun vanhemmat töissä.

Jos on pyyhkinyt eskarissa, on koulussakin.

Vierailija
32/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan opettaja ei ole minunkaa pyllyä koulssa pyyhkinyt, enkä huomannut opettajien menevän kenenkään mukana vessaan 80-luvulla.

Vierailija
33/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat saattoivat vielä pyyhkiä pyllyn ollessani seitsemän ja ihan normaali lapsi olin. Koulussa ei olisi kyllä tullut mielenkään pyytää opettajaa pyyhkimään :/

Vierailija
34/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pesen lapsen oman pyyhkimisen jälkeen, joskus en. Ihan hyvin osaa kyllä itsekin, mutta ehkä ap:n lapsi ei vaan viitsi. Ällöä hommaahan se on :)

Vierailija
35/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- veitsellä ja haarukalla syönti

- kengännauhojen solmiminen

- perunoiden kuoriminen

- pepun pyyhkiminen

- kirjainten opettelu ja mahdollisesti yksinkertaisten sanojen tunnistaminen

mut tota perunoiden kuorimista epäilen, että on eskarilaisten tavoite, siitä syystä kun nykyisin kouluissa on valmiiksi kuoritut perunat ruokalassa. Ainakin täällä meillä päin.

kotiharjoittelua varten. Siis eskarivuoden aikana opittavaksi, ennen koulun alkamista. Olisko listassa vielä yksin olon ja koulumatkan harjoittelu?

Vierailija
36/36 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v synttäreista on aina alettu opetella viimeistään!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi