Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä miksi ihmiset tykkäävät olla mökillä!

Vierailija
07.08.2012 |

Meillä mies haluaisi ostaa kesämökin. Joka kesä ollaan oltu vuokramökeillä joitakin viikkoja yhteensä.

Onhan mökillä ihan kivaa jos on hyvä keli ja PÄIVÄLLÄ. Yöt on kamalia, suorastaan pelottavia. En koskaan nuku mökillä hyvin, koska pelottaa, kuulen kaikki rasahdukset ja olen varma että joku kävelee kuistilla tai ikkunan takana. Ihan kamalaa.

Jotkut vielä sanovat että lähtevät rentoutumaan mökille!

Meille ei tule ikinä mökkiä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä paitsi Suomessa vasta näin Elokuun puolella alkaa olla pimeät kesäyöt!

Itse aina nautin kun pääsen mökille saareen nukkumaan siellä on niin hiljaista ja hyvä ilma.

Vierailija
2/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään varmaan rentoutuisi jos aina ollaan eripaikassa.. Osta oma mökki niin kyllä kuule rupeet rentoutumaan. Mikä ihanempaa kuin rentoutua välillä uida ja lueskella.

Itseäni eniten ärsyttää hyttyset joidenka takia mökillä viihdyn vain viikon kerrallaan sitten kaupunkiin ja taas voi palata mökille hyttyset unohtaneena :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökin yleensä viikoksi pariksi.

Ei me pelätä. Mä ymmärrän, jos joku ei tykkää esim. alkeellisista olosuhteista tai hyttysistä, mutta ap:n perustelu on vähän outo.

Vierailija
4/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minähän nauttisin jos olisikin täysin hiljaista! Silloin tietäisin ettei ketään ole lähimaillakaan. Mutta kun kuuluu niitä rasahduksia.... jotka ovat kaiketi metsän elukoiden aiheuttamia tai ihan vaan tuulen. Tämä on selvä asia päivällä, mutta yöllä ne ovat varmasti jonkun murhamiehen :(

ap

Vierailija
5/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minähän nauttisin jos olisikin täysin hiljaista! Silloin tietäisin ettei ketään ole lähimaillakaan. Mutta kun kuuluu niitä rasahduksia.... jotka ovat kaiketi metsän elukoiden aiheuttamia tai ihan vaan tuulen. Tämä on selvä asia päivällä, mutta yöllä ne ovat varmasti jonkun murhamiehen :(

ap

En ole murhamies, tykkään vain katsella kun nukut.

Vierailija
6/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan hankkia kunnon mökki (minne ei tuule sisään) tai sitten hoidatat tuon fobiasi kuntoon. Toki eihän ketään sinne mökille pakoteta.

Vierailija
7/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi ostaa mökin ja ostettiin se sitten melko läheltä kotia. Pääsen näin aina yöksi kotiin :)

Vierailija
8/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehen isällä on mökki. Tai vapaa-ajan asunto lähinnä. Siellä on sisävessa ja suihkukin (jota harva käyttää, mutta oli kätevä vauvan kanssa).

Siellä viihtyy muutaman päivän, jos on hyvä keli.

Vierailija
9/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi siis on se sisävessa, muuten pissisin pottaan. En TOD lähtisi yöllä jonnekin hyysikkäpolulle. Se hiljaisuus siellä on kamalaa. Kun siellä erottaa kaikki rasahdukset S :

Vierailija
10/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minähän nauttisin jos olisikin täysin hiljaista! Silloin tietäisin ettei ketään ole lähimaillakaan. Mutta kun kuuluu niitä rasahduksia.... jotka ovat kaiketi metsän elukoiden aiheuttamia tai ihan vaan tuulen. Tämä on selvä asia päivällä, mutta yöllä ne ovat varmasti jonkun murhamiehen :( ap

Jos olet aina samalla mökillä, totut kyllä niihin rasahteluihin.

Olen itse tällä hetkellä mökillä (huomatkaa, ei ole parempaa tekemistä, kuin pyöriä av:lla!). Olen joutunut opettelemaan ulos pimeänpelostani. Äänet taas ei pelota, koska täällä on muitakin.

Mitä pitemmän aikaa mökillä olet ja mitä tutumpi paikka se on, sitä vähemmän jaksat pelätä rasahduksia ja outoja ääniä, tai pimeää. Tai sitten voit tietysti pelätä niitä ihan maailman tappiin asti, se on oma valinta...:)

En kyllä ymmärrä, miksi pelkäisit hiirtä tai jotain eläintä. Ei täällä meilläkään mitään hirviä pihassa käyskentele.:)

Vierailija
11/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vaan hankkia kunnon mökki (minne ei tuule sisään) tai sitten hoidatat tuon fobiasi kuntoon. Toki eihän ketään sinne mökille pakoteta.

vaan tarkoitin että kun ulkona tuulee, niin esim. puiden oksat hankautuvat yhteen ja kuuluu pelottava (yöllä) ääni tai puut humisee tuulessa. Kuuluu siis kaikkea metsän ääntä.

ap

Vierailija
12/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies haluaisi ostaa kesämökin. Joka kesä ollaan oltu vuokramökeillä joitakin viikkoja yhteensä. Onhan mökillä ihan kivaa jos on hyvä keli ja PÄIVÄLLÄ. Yöt on kamalia, suorastaan pelottavia. En koskaan nuku mökillä hyvin, koska pelottaa, kuulen kaikki rasahdukset ja olen varma että joku kävelee kuistilla tai ikkunan takana. Ihan kamalaa. Jotkut vielä sanovat että lähtevät rentoutumaan mökille! Meille ei tule ikinä mökkiä.

Ainoa paikka missä pystyn nukkumaan kunnolla on mökillä. Päivät olis ok jos olisi mukavuudet, tilaa ja hyvä ranta sekä vene rannassa. Ja aina yli 22 astetta lämmintä ja aurinkoa siniseltä taivaalta.

Tosin myrsky ja sadekin on joskus kiva mutta silloin haluaisin olla yksin ja lueskella takan ääressä.

No, toisaalta - meillä on tuo kaikki täällä kotona joten mökkiä ei enää ole eikä kaivata. Lomat ollaan "mökillä" ulkomailla ihan säiden takia.

Vierailija
13/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minähän nauttisin jos olisikin täysin hiljaista! Silloin tietäisin ettei ketään ole lähimaillakaan. Mutta kun kuuluu niitä rasahduksia.... jotka ovat kaiketi metsän elukoiden aiheuttamia tai ihan vaan tuulen. Tämä on selvä asia päivällä, mutta yöllä ne ovat varmasti jonkun murhamiehen :( ap

Jos olet aina samalla mökillä, totut kyllä niihin rasahteluihin.

Olen itse tällä hetkellä mökillä (huomatkaa, ei ole parempaa tekemistä, kuin pyöriä av:lla!). Olen joutunut opettelemaan ulos pimeänpelostani. Äänet taas ei pelota, koska täällä on muitakin.

Mitä pitemmän aikaa mökillä olet ja mitä tutumpi paikka se on, sitä vähemmän jaksat pelätä rasahduksia ja outoja ääniä, tai pimeää. Tai sitten voit tietysti pelätä niitä ihan maailman tappiin asti, se on oma valinta...:)

En kyllä ymmärrä, miksi pelkäisit hiirtä tai jotain eläintä. Ei täällä meilläkään mitään hirviä pihassa käyskentele.:)

Mulla taitaa olla vaan niin vilkas mielikuvitus, että pelkään jonkun ihmisen oikeasti tulevan ja listivän minut ja nämä metsän äänet ruokkivat tätä pelkoa. Siis selitän aina itselleni että tuon äänen aiheutti hiiri, älä pelkää, mutta mielikuvitus alka laukata kuitenkin.

Päivisin minulla ei ole mitään ongelmaa ja yleensä naureskelen yöllisille peloilleni ja päätän etten seuraavan yönä pelkää, sehän on naurettavaa. Mutta kun ilta tulee ja yö lähestyy, niin pelotkin tulevat.

Vierailija
14/34 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin ymmärrän että jotku toiset viihtyy mökeillä.

Itse en ole koskaan ollut mökki-ihminen. Olen 33v. Ehkä kerran vuodessa tai joka toinen vuosi ollaan vuokrattu mökki ja silloin on ollut ihan kivaa. Lasten takia ollaan mökkeilty.

Asumme okt:ssa. Täällä saa ihan tarpeeksi olla omassa rauhassa. En enää halua omaa mökkiä riesaksi. En tiiä mikä mieli on 20 vuoden päästä :)

Minä tykkään matkustella ulkomailla ja varmaan jossain vaiheessa hommataan oma as.auto jolla päästään kiertelemään silloin kuin huvittaa. Tosin mitä nyt töiden puolesta pääsee...

Tykkään katsella uusia paikkoja..

Ne jotka asuu kerrostaloissa ja ahtaasti seuroissa lähiöissä niin voin hyvin kuvitella että he kaipaavat rauhaa mökeiltä.

Vierailija
15/34 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn oikein hyvin mökillä, niin perheen (3 lasta & vaimo) kanssa kuin yksinkin. Olen aina ollut sellainen hälinää karttava yksilö, ja en viihdy pitkiä aikoja kavereiden seurassa.

Mieleni lepää ja akut latautuu kun pääsen järven rannalle kauas ihmisistä. Mökillä on kyllä kaikki mukavuudet; Sähköt, porakaivosta vesi ja nopea nettiyhteys, joten mikäs siellä on ollessa :)

Vierailija
16/34 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun useimmat ei ole noin säikkyjä kuin ap. Itse olen keski-ikäinen sinkkunainen ja olen paljon mökillä yksin. Kaipaan juuri sitä yksinäisyyttä ja rauhaa ja hiljaisuutta. En pelkää metsän elukoita enkä ihmisiäkään. Paljon todennäköisempää se olisi joutua jonkun ihmisen vahingoittamaksi Helsingissä jossa asun, vaikka yöllä koiraa ulkoiluttaessa joku narkki/humalainen tekisi jotain, kuin umpikorvessa mökillä - enkä pelkää edes siis kaupungissa vaikka todennäköisyydet on isommat joutua ongelmiin.

Äitini on sellainen että hössöttää ei ihmisistä vaan eläimistä. Kun karhuja nyt mökkini seuduilla on niin sai ihan hysteerisen kohtauksen kun huomasi lähellä sienimetsässä olleet karhun raapimajäljet puussa ja sontaa. Äkkiä kotiin, ovet lukkoon, koira sisälle, eikä tänne enää tulla. Itse ihan rauhassa kuljeskelin metsässä jatkossakin, usein vaan jutustelin jotian itsekseni tai vaikka hyräilin että jos siellä nyt karhu on niin tajuaa että ihminen on tulossa ja osaa väistää ajoissa.

Vierailija
17/34 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta pelottaa rasahdukset ja muut äänet mökillä. Ihmettelen suuresti, missä bunkkerissa hän asuu, jos kotona ei kuulu mitään ääniä? 

Vierailija
18/34 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ei nuku niin hyvin kun mökillä.

Vierailija
19/34 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan omaa mökkiäni. Olen siellä paljon yksinkin. En pelkää, paitsi ehkä jos kova ukkonen pääsee yllättämään. Sieltä kun ei ukkosella pääse pois, koska kyseessä on saari.

Mutta samasta syystä siellä ei tarvitse pelätä petoeläimiä tai satunnaisia kulkijoita. Tähän asti minulla on myös ollut aina koira mukana. Nyt se asia tosin on muuttumassa, kun koiralla taitaa olla loppu lähellä.

Vierailija
20/34 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihana suojainen lintuparatiisi jonne paistoi ilta-aurinko rantakalliolle. Sitten kaikki muuttui, kun vastapäiselle rannalle muutti uusi vakituinen asukas. Tauotonta mielenvikaista huutoa 14 tuntia päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän