Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kätilö voi puhua tällaista p-aa?!

Vierailija
06.08.2012 |

Tämänpäiväisessä Hesarissa "länsisuomalaisen" sairaalan kätilö syyllistää naisia kipulääkityksen vaatimisesta synnytyksessä, käynnistysten vaatimisesta ja oman ajan haluamisesta vauvan kustannuksella:

http://www.hs.fi/elama/N%C3%A4in+nykyvanhemmat+piinaavat+kasvatusalan+a…

Miten tuollaisell asenteella voi olla kätilön ammatissa? Juttua lukiessa muistui ikävästi oma täysin pieleen mennyt synnytys mieleen. Jos olisin etukäteen tiennyt, millaisia asenteita terveydenhuollossa on, en olisi tehnyt sitä yhtäkään lasta enkä varsinkaan alakautta! (Korjausleikkaukseenkin pääseminen julkisella puolella on osoittautunut täysin mahdottomaksi.) Ilmeisesti kaikki mikä menee synnytyksessä ja äitiyden opettelussa pieleen on äidin itsensä syytä ja siitä pitä rangaista - tällaisen kuvan saa, kun tuollaisia juttuja lukee!

Kyllä tuli paha mieli HS:n juttua lukiessa!

Kommentit (254)

Vierailija
21/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tosiaan kummallisella asenteella kirjoitettu kolumni tai mielipidekirjoitusko tuo oli. Ollakseen uskottava kirjoittaja olisi voinut mielestäni hyvin esiintyä omalla nimellään - olin joskus siinä luulossa, ettei Hesari muita mielipidekirjoituksia julkaisekaan.

Ja aikamoinen älämölö tästä on jo saatukin aikaan! Kukin näyttää vastanneen sillä kokemuksella, joka omista synnytyksistä on jäänyt mieleen. Kun minäkin tein näin, niin kyllä muutkin...

"Suurin osa synnytyksistä" on synnyttäjälle ainutlaatuisia kokemuksia, ettekä te voi tietää, mitä toisen synnytyksessä on sattunut äidille tai vauvalle, tai että mikä on kenenkin avuntarve. Psykologisesti synnytystapahtuma on usein melko mullistava varsinkin ensisynnyttäjälle, eikä niissä hormonimyrskyissä aina tule ajatelleeksi ihan järkevästi.

Artikkelin kätilö olisi voinut tämänkin jutun muotoilla niin, että olisi antanut neuvoja joko kanssakollegoille tai sitten meille äideille siitä, miten toimitaan, eikä pelkästään listannut toisten vikoja. Hän kun tuntuu asioista olevan perillä paremmin kuin me muut.

Artikkelin on kirjoittanut tai koostanut Hesarin toimittaja ja ihan omalla nimellä. Otsikko ja samalla artikkelin aihe on Pilatut vanhemmat. Silloin ei anneta neuvoja. Juttu on julkaistu lehden D-osassa. Jokainen haastateltu (kätilö, terveydenhoitaja, lastentarhanopettaja, opettaja) esiintyy nimettönä.

Vierailija
22/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisia mammoja ja lällätilää kun lällätetään ja blaa blaa...

Ihan oikeasti. Ne valittajat on aina samoja ihmisiä. Heille on sattunut kauhea anoppi. Sitten neuvolan täti. Kätiltö kidutti heitä ja osastollakin oli kauheaa. Ei saanut puudutuksia ja ihan vittuillessaan panivat hakemaan puhtaan lakanan itse kun minulla olisi ollut oikeus maata ja saada hemmottelua. Se, että äidin pitäisi liikkua palautumisen takia heti synnytyksen jälkeen on vain juuri minun kiusaamista.

Sen jälkeen alkaa se valitus, että päiväkodin tädit sitä ja tätä tahallaan ja opettajat on perseestä kun eivät ymmärrä minua jn...

Ei vain jaksa näitä ihmisiä, joilla kaikki on niin vaikeaa ja jokainen ammatti-ihminen vain ihan tahallaan kiusaa heitä ja tekee heidän elämän vaikeaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallisia mammoja ja lällätilää kun lällätetään ja blaa blaa... Ihan oikeasti. Ne valittajat on aina samoja ihmisiä. Heille on sattunut kauhea anoppi. Sitten neuvolan täti. Kätiltö kidutti heitä ja osastollakin oli kauheaa. Ei saanut puudutuksia ja ihan vittuillessaan panivat hakemaan puhtaan lakanan itse kun minulla olisi ollut oikeus maata ja saada hemmottelua. Se, että äidin pitäisi liikkua palautumisen takia heti synnytyksen jälkeen on vain juuri minun kiusaamista. Sen jälkeen alkaa se valitus, että päiväkodin tädit sitä ja tätä tahallaan ja opettajat on perseestä kun eivät ymmärrä minua jn... Ei vain jaksa näitä ihmisiä, joilla kaikki on niin vaikeaa ja jokainen ammatti-ihminen vain ihan tahallaan kiusaa heitä ja tekee heidän elämän vaikeaksi.

Eikö kukaan vastannut ensimmäiseen viestiin jossa väitit näin?

Itselläni oli todella mukava kätilö, sain epiduraalin, anestesialääkäri tuli ajoissa paikalle, väkeä oli muutenkin riittävästi. Neuvolassa oli aivan loistava täti, tuli jopa ylimääräiselle kotikäynnille kun olin todella kipeä.

Ainoa jossa mätti oli synnyttäneiden osasto. En saanut apua kipuihin ja silti olisi pitänyt vauva pystyä itse hoitamaan. En pystynyt edes kävelemään hakemaan ruokaa. Todennäköisesti kipujen takia myös imetys ei lähtenyt kunnolla käyntiin, maito nousi vasta monen päivän jälkeen.

Toivon että jos olet minun lähipiirissäni, sanot ääneen mitä ajattelet. En todellakaan halua rasittaa sinua jutuillani, en hyvillä tai huonoilla.

Anoppikin on muuten todella mukava. Tuli Ruotsista asti avuksi, kun sai tietää että en pysty itse hoitamaan vauvaa ja miehen piti palata töihin.

En valita ihan valittamisen ilosta. Haluaisin että tuo asenne tuolla osastolla muuttuisi. Olen sinne kyllä laittanut ihan suoraan palautettakin.

Vierailija
24/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittanut pariin kertaan siitä, etten ymmärrä kätilöiden kielteistä asennetta kivunlievitykseen. Kun en vaan ymmärrä, ihan sillä perusteella että se vaikuttaa täysin järjettömältä. Siis (vielä kerran) lääketieteelliset ja lapsen hyvinvointiin liittyvät syyt voivat tietenkin estää puudutteiden annon, mutta yli noiden syiden en käsitä tuota vatkausta että "äidin pitäisi luottaa itseensä enemmän" "tuntea kehonsa" "osata odottaa kipua" jne. Ei ole kätilön asia sanoa, saako äiti haluta puudutteita vai ei, piste. Eikä varmasti ole hänen asiansa niitä kieltää, jos synnytyksen vaihe ne sallii.

Ja huolimatta näistä mielipiteistä mä olen juuri päinvastainen ihminen kuin josta kirjoitat. Ei ole ollut mitään ongelmia kätilöiden, lääkärien, neuvolantätien, puiston äitien, naapurien tai pk:n hoitajien kanssa, kaikkiin olen ollut tyytyväinen.

Ja tuosta että haluaa puudutteita heti kun on sairaalan ovesta sisällä niin

a) jokuhan voi tulla sairaalaan vasta kun on esim 5cm auki, jolloin epiduraali lienee ok

b) liioittelisikohan tuo kätilö pikkuisen tuota äitien toimintaa mielipiteessään?

Ihan oikeasti. Ne valittajat on aina samoja ihmisiä. Heille on sattunut kauhea anoppi. Sitten neuvolan täti. Kätiltö kidutti heitä ja osastollakin oli kauheaa. Ei saanut puudutuksia ja ihan vittuillessaan panivat hakemaan puhtaan lakanan itse kun minulla olisi ollut oikeus maata ja saada hemmottelua. Se, että äidin pitäisi liikkua palautumisen takia heti synnytyksen jälkeen on vain juuri minun kiusaamista.

Sen jälkeen alkaa se valitus, että päiväkodin tädit sitä ja tätä tahallaan ja opettajat on perseestä kun eivät ymmärrä minua jn...

Ei vain jaksa näitä ihmisiä, joilla kaikki on niin vaikeaa ja jokainen ammatti-ihminen vain ihan tahallaan kiusaa heitä ja tekee heidän elämän vaikeaksi.

Vierailija
25/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyyden piston kun ajattelin esikoisen syntymää ja perhehuoneessa oleskelua. Yksi kätilö yritti kertoa että vauvaa olisi hyvä pitää vaikka 24/7 iholla, että hän virkistyisi kun on niin unelias eikä jaksa imeä rintaa. Minusta se oli niin vaivalloista ja hikistä puuhaa, etten jaksanut pitää ihoa vasten kuin pari tuntia päivässä. Juotin pullosta ja tissistä vaan sen verran mitä hän itse jaksoi imeä.

Se kätilö oli ihan oikeassa, mutta jotenkin silloin en osannut ajatella niin, enkä tehnyt kaikkeani vauvan eteen. Ihan hyvin häntä muuten hoivasin, mutta imetys kyllä kärsi siitä, ettei vauva ollut enempää tissillä...

Kuopuksen kanssa olen ymmärtänyt paremmin vauvan läheisyydentarpeen ja olenkin antanut hänen nukkua vieressämme pitkään. Nyt yksivuotiaana hän nukkuu pinnasängyssä meidän sänkymme vieressä, mutta aina kun on hammaskipuja tms, niin hän nukkuu edelleen meidän kainalossa...

Vierailija
26/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei ole lepokoti. Synnytyssairaalan tehtävänä on varmistaa synnytyksen turvallisuus ei se että äiti lepäilee siellä kuin lepokodissa. Musta sairaalasta voisi lähteä jo seuraavana päivänä. Säästyisi verorahojakin. HYvähän sitä on vaatia kun mistään ei joudu maksamaan

Miksei samantien suljeta koko synnytyssairaalaverkostoa, niin säästyy ne sun (ja vain sun) maksamat verorahat niihin oikeisiin ja tärkeisiin asioihin. Turha sitä turvallisuuttakaan pohtia, jäi niitä naisia ja lapsia entisaikaankin ihan riittävästi henkiin yhteiskunnan ylläpidon kannalta. Sehän voisi tuoda jopa säästöjä, kun ei tarvitse vammautuneita hyysätä.

Vierailija
27/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain hyvä, että niitä käytetään terveydenhuoltoon!!!

Jos ei itse ole koskaan tarvinnut mitään suurempaa hoitoa siellä ja voi hyvin, niin hyvä homma! Mutta pitää muistaa, ettei kaikilla mene niin onnekkaasti ja he tarvitsevat hoitoa, äidit ja vauvat.

Vierailija
28/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli todella mukava kätilö, sain epiduraalin, anestesialääkäri tuli ajoissa paikalle, väkeä oli muutenkin riittävästi. Neuvolassa oli aivan loistava täti, tuli jopa ylimääräiselle kotikäynnille kun olin todella kipeä.

Ainoa jossa mätti oli synnyttäneiden osasto. En saanut apua kipuihin ja silti olisi pitänyt vauva pystyä itse hoitamaan. En pystynyt edes kävelemään hakemaan ruokaa. Todennäköisesti kipujen takia myös imetys ei lähtenyt kunnolla käyntiin, maito nousi vasta monen päivän jälkeen.

Enkä kysy pahuttani, vaan ihan uteliaisuudesta, että tietää mihin varautua.

Vierailija
29/254 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa pelkopolilla käyneenä sanon, että kivutonta, tai edes jotenkuten siedettäväkipuista synnytystä ei kyllä pysty järjestämään.

Ensin kärsit kuolettavista kivuista matkan sairaalaan (itselläni noin tunnin matka), sitten odottelet anestesialääkäriä (olen ollut aika runsaasti auki joka kerta sairaalaan mennessä), jos satut saamaan epiduraalin, niin joka kerta se ei toimi. Viimeksi vei keskivartalolta ja selästä kivut, mutta alapäästä ei ollenkaan. Halkeamisen tunne kyllä säilyi, samoin repeämisen ja runsaan tikkaamisen, toisin kuin edellisessä synnytyksessä samalla puudutteella.

Myös synnytyksen jälkeisiin kipuihin, varsinkaan jälkisupistuksiin, ei mikään lääke riitä tai vaikuta ajoissa. Viimeksi alapää oli lisäksi kaksi viikkoa sietämättömän kipeä.

Ei enää yhtään synnytystä minulle, kipusyistä.

Vierailija
30/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli todella mukava kätilö, sain epiduraalin, anestesialääkäri tuli ajoissa paikalle, väkeä oli muutenkin riittävästi. Neuvolassa oli aivan loistava täti, tuli jopa ylimääräiselle kotikäynnille kun olin todella kipeä. Ainoa jossa mätti oli synnyttäneiden osasto. En saanut apua kipuihin ja silti olisi pitänyt vauva pystyä itse hoitamaan. En pystynyt edes kävelemään hakemaan ruokaa. Todennäköisesti kipujen takia myös imetys ei lähtenyt kunnolla käyntiin, maito nousi vasta monen päivän jälkeen.

Enkä kysy pahuttani, vaan ihan uteliaisuudesta, että tietää mihin varautua.

Kipujeni syy ei koskaan selvinnyt. Tuli jotain hermovaurioita alatiesynnytyksessä ilmeisesti. Eivät kai ole kovin yleisiä (ainakaan noin kovat kuin itselläni, että estivät jossain vaiheessa liikkumisen kokonaan) joten tuskin niihin muiden tarvitsee yrittää varta vasten varautua, eikä kyllä voisikaan.

Suurin ongelma oli se, että kukaan ei uskonut että mitään kipuja edes on, kun kipu ei ollut repeämähaavassa eikä tulehdusta löytynyt ja synnytys oli normaali. Jossain vaiheessa minulle jopa yritettiin väittää että kärsin synnytyksen jälkeisestä alakuloisuudesta ja alkavasta masennuksesta, vaikka kyseessä oli tosiaan ihan fyysinen kipu. On aika kammottavaa maata monta vuorokautta tuskissaan, niin että kukaan ei usko että oikeasti on kipeä. Siinä sitten vielä olisi pitänyt se vauva hoitaa.

Menen uudelleen tuonne lokakuussa hakemaan toista vauvaa. Voi tosiaan olla että olen vähän hankala synnyttäjä kaiken kokemani jälkeen, kun en pysty luottamaan henkilökuntaan enää ollenkaan. Toipuminen tuosta kesti todella pitkään.

Vierailija
31/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä maksa kymmeniä tuhansia. Vähän tolkkua näihin juttuihin.

kunnalle noin hieman alle 4000 euroa ja sektiosta lähtee kotikuntaan noin 5000 euron lasku. Eli ei tosiaan ole kymmeniä tuhansia. Suurimmat kulut tulevat sairaalassa olosta, ei varsinaisesta synnytyksestä/sektiosta.

Tuossa on laskettu vain juoksevat kulut. Hintaan pitää otaa kaikki kulut. Eli lääkäreiden palkat, laitteiden hinnat, kiinteistön kustannukset jne. Tietenkin suhteutettuna, eli lääkäri voi kuukaudessa hoitaa X määrän potilaita jolloin kulu jaetaan niiden kesken jne. Katso yksityisten hintoja ilman Kelan tukea. Siellä näkyy todelliset kulut. Koska niistä kuluista pitää maksaa niin kiinteistön kulut, kaikki palkat jne. Myös tulevat investoinnit. Itseasiassa koko lapsenteon kustannuksiin pitäisi ottaa mukaan myös neuvolakäynnit ja muut vastaavat ennen synnytystä tapahtuvat asiat. Siitä voit laskea hintaa sille mitä maksaa kun joku synnyttää

Vierailija
32/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin kanttiinissa kuopuksen ollessa päivän ikäinen. Teki mieli herkutella ja juoda miehen kanssa kahvit. Vauvaa ei saanut ottaa mukaan, joten jäi kansliaan. Nuo muut nurinat jotenkin ymmärrän, mutta ei käynyt edes mielessä, että tuossa on jotain ongelmallista. Meillä on kaksi lasta ja nuorempi 2v. ei ole koskaan ollut edes yökylässä. Ainahan me lasten kanssa ollaan, enkä kokenut kanttiinia jonain ihmeellisenä irrottautumisena vauvasta. Sen kun mun teki mieli munkkia ja miehen kahvia. Siksi mentiin.

Vierailija
33/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei ole lepokoti. Synnytyssairaalan tehtävänä on varmistaa synnytyksen turvallisuus ei se että äiti lepäilee siellä kuin lepokodissa. Musta sairaalasta voisi lähteä jo seuraavana päivänä. Säästyisi verorahojakin. HYvähän sitä on vaatia kun mistään ei joudu maksamaan

Eikö sun tarvinnut maksaa sairaalamaksuja?

:O

Et voi olla tosissasi Luuletko oikeasti että sairaalamaksut ovat edes murto-osa todellisista kustannuksista? Oikeasti synnytys maksaa valtiolle kymmeniä tuhansia. Mitä kauemmin sielä sairaalassa on sitä enemmän se maksaa. Sä varmasti luulet että terveyskeskusmaksutkin kattavat kulut.

että luulen sairaalamaksun olevan synnytyksen ja osastolla olon koko kustannus? En. Taisit oikein odottaa, että pääset vouhkaamaan jollekin, eikö? Sä kirjoitit viestissäsi, että "mistään ei joudu maksamaan". Kyllä vaan jostain maksetaan, ei ilmaiseksi olla.

Et kai sä puolestasi luule, että ne rahat vain ilmestyvät valtion kassaan? Minäkin olen niitä sinne aika lailla tiputellut.

Terv. "lepokodissa" 6 päivää makaillut

Et varmasti tarpeeksi. Todella harva joka käyttää julkista terveydenhuoltoa oikeasti on maksanut veroina kulunsa. JOko ei käytä ollenkaan tai maksaa TODELLA paljon veroja. Eli tienaa paljon. Eli ei käytä julkisia.

Vierailija
34/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksista! Minä en kestänyt synnytyskipua. Asteikolla 1-10 sen rajuus oli 15. Pahoittelen! Kävelin osastolle, mutta olin pyörtyä perillä. En saanut käydä suihkussa salissa. Puudutuksen häivyttyä oksentelin jälkisupistuskivuissa 2 päivää. Vauva ei nukkunut, vaan parkui tai kitisi jo synnärillä. Vauvansängyssä oli renkaat vain etupäässä, en kivuiltani pystynyt nostamaan takapäätä pukatakseni sitä.. Minusta edes jonkinlainen apu olisi sairaalassa ollut tarpeen, siellä oli helvetillistä! Kotona sentään mies auttoi. Vauvan verensokerimittauksien takia emme päässeet heti kotiin.

Vierailija
35/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen sitä mieltä, että jokainen synnyttänyt äiti (oli synnytys sitten helppo tai vaikea) on ansainnut hyvän kohtelun ja jopa hemmottelua sairaalan taholta. Nykyisin kun yleensä ollaankin synnytykseän jälkeen vaan pari päivää sairaalassa niin olisiko se niin vaikeaa antaa äidin levätä ja tuoda ruuat valmiiksi, pedata hänelle sänky.

Nythän se on niin, että olit sitten missä kunnossa tahansa valvonut vaikka edelliset pari yötä synnytyskivuissa niin ei kun ylös sängystä heti ja vaihda itse itsellesi lakanat, hae ruokasi jne. Ja tämä koskee myös sektioituja äitejä.

Kyllä se äiti kerkeää siellä kotonakin sitten valvoa ja tehdä kotitöitä ihan riittämiin ja en usko, että normaali äiti vaan itsekkyyttään olisi lasta hoitoon heti lykkäämässä.

No, itsellä lasten syntymät on olleet erilaisia kun lapset on kärrätty salista suoraan teholle, eikä hoitamaan ole päässyt alkuvaiheessa itse ollenkaan.

Eikä minua kyllä pyydetty siinä vaiheessa kun tulin osastolle ja lapsi oli siirretty kuolleena kylmiöön tekemään itse yhtään mitään..

Sairaala ei ole palvelukoti. Jo nyt ihmiset makailevat sairaalassa aivan liian kauan. Niin synnytyksen takia kuin muidenkin syiden takia. Synnytys ei ole sairaus. Joten ei heitä sellaisina pidä pitääkkään. Taas nähdään tämä: Ne jotka eivät itse maksa vaativat koko ajan lisää. Jos haluatte palvelua ynnä muuta niin menkää yksityiselle. Palkatkaa vielä palvelija mukaan. Ei tarvitse tehdä mitään. Maksaa toki paljon, mutta jos voi vaatia niin voi myös maksaakkin. Yhteiskunnalla ei ole varaa ruveta palvelemaan terveitä ihmisiä

Vierailija
36/254 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi että sun vanhemmat meni käyttämään verorahoja SUN hankkimiseen

Vierailija
37/254 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi että sun vanhemmat meni käyttämään verorahoja SUN hankkimiseen

en osannutkaan lainata toista viestiä, tarkoitin tällä sitä joka puhui synnytyskustannuksista miljoonina :D

Vierailija
38/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä on järkeviäkin. Koko ajan valitetaan. On ilmainen sairaanhoito ja kaikki palvelut. Ilmaiset päiväkodit (älkää puhuko maksuista) ynnä muut. Mutta jatkuvasti valitetaan. Saa sitä omalla rahalla ostaa vaikka yksituisen hoitajan lapselle tai oman paikan yksityisessä huippusairaalassa. Kunhan maksaa itse

Vierailija
39/254 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain hyvä, että niitä käytetään terveydenhuoltoon!!!

Jos ei itse ole koskaan tarvinnut mitään suurempaa hoitoa siellä ja voi hyvin, niin hyvä homma! Mutta pitää muistaa, ettei kaikilla mene niin onnekkaasti ja he tarvitsevat hoitoa, äidit ja vauvat.

Verorahoja pitäisi käyttää todella tarkasti. Vain oikeasti tärkeisiin asioihin.Terveydenhuolto on yksi niistä. Mutta siinäkin vain asioihin mitkä ovat tärkeitä ei MIHINKÄÄN luxukseen. Moni asia voitaisiin kokonaan poistaa julkisesta hoidosta. Keinohedelmöitys ja muutkin lapsettomuushoidot, synnytykset sekä kaikki turhat tarkastukset. Silloin ehkä sinne lääkäriin ja sairaalaan pääsisi kun oikeasti sitä tarvitsee. Terveyskeskusmaksujakin voitaisiin nostaa vaikka 150 euroon per kerta. Niin ihmiset eivät juokse siellä flunssan takia. Kaikki lääkärintodistukset tai sairaanhoitajan todistukset pitäisi kirjotuttaa yksityisellä. NYt suurinosa terveyskeskus potilaista ovat joko lapsia joilla on flunssa (ei voi tehdä mitään) tai vanhuksia jotka tulevat vain juttelemaan. Ensiapuunkaan ei nykyään pääse kun siellä on ihmisiä jotka sinne ei kuulu. Kaikkiin näihin pitäisi päästä ihmiset jotka oikeasti ovat kipeitä ja sairaita. Ei jostain sormen syylästä tai kaljuuntumisesta. Ne voi hoitaa yksityisellä.

Vierailija
40/254 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat kertoneet, että osa naisista on sellaisia, että vyöryvät saliin ja kellahtavat pedille jalat levällään ja huutavat heti, että epiduraalia, ennen kuin on edes tutkittu, onko synnytys edes alkanut.

Jos yritetään selittää, että pitäisi hiukan kurkata sisään ja panna käyrille, onko synnytys alkanut, huudetaan jo lakimiestä ja omaa miestä kaveriksi, että täällä ei anneta puudutuksia ja miehet ei joutuis kärsimään ja hän haluaa kaiken ja heti nyt.

Yleensä vielä huvittavinta on, että näitä mammoja palautetaan kotiin kun kohdunsuu ei ole edes lyhentynyt ja yhtään auennut. Kyse on ollut vain harjoitussupistuksista.

On tullut sellainenkin tapaus, että äiti oli tullut sisään ja vaatinut käynnistystä, kun miehen jääkiekkoharkkoihin sopis synnyttää tänään.

Aivan uskomattomia tapauksia taitaa nykyään olla osa synnyttäjistä.