6v: "Nauttikka nyt minusta"
Tytär Kerttu 6 vee sanoi: "Nauttikaa nyt minusta. Sitten kun minä olen nuorisoa, teillä voi olla vaikeuksia kanssani". Sama totesi joskus: "Äiti, et sä ole mikään kauhean hyvä äiti, muttet huonokaan. Selainen sopiva."
Kommentit (6)
"minut on kasvatettu huonosti ja se huolettaa." kysyin perusteluja ja hän totesi "koska kiukuttelen niin paljon jonnyt niin miten pärjäätte kun olen koululainen?" hymyilytti mutta pisti miettimään..:)
5 v poikani sanoi pikkuveljelleen: Mä rupean isona poliisiksi, rupea sä rosvoksi niin saadaan aikuisenakin tapella.
Meidän 6v eilen: "Te sovitte hyvin yhteen", kun oltiin miehen kanssa vierekkäin.
Mun 7v koulun aloittava jännitti kouluun lähtöä. Kysyin että mikä siinä jännittää. "no kun mä en tiedä että osaankohan mä käyttäytyä siellä".
Mietti myös innostuneena että ehkä jotkut isommat pojat yrittää kiusata kun "ne ehkä luulee että mä oon vaan joku tommonen pikkunen tyttö, mutta sitten ne kyllä yllättyy". On vielä pienikokoinen ikäisensä jota luultu jopa 4-5v:ksi, mutta pistää pihalla isommat pojat kuriin:D
Kuuntelin kerran kahta pikkupoikaa meidän talojen leikkialueella.
Olivat äitiensä ja pikkusisarustensa kanssa siellä. Heillä oli pyörät ja toinen kaahasi miten sattuu eikä totellut äitiään. Lopulta äitinsä suuttui ja sanoi että joulukin on tulossa, saas nähdä paljonko pukki tuo lahjoja!
Pojat menivät kauemmas niistä äideistä ja toinen lohdutti: Älä välitä toi ei ole yhtään totta, mäkin olen aina ihan kauhea ja silti olen saanut tosi paljon lahjoja.
Samaa sarjaa, kun oma 6v. poika totesi kiukutellessaan "alkavansa isona hankalaksi". Totesin naurahtaen, että "kuinkas helppo sinä nyt sitten olet?" "Isona olen vielä hankalampi, kun et enää pärjää minulle". Tuli sellaisella tiukalla mutruilmeellä ja samantien syliin halimaan.