Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ostan yhden kuntoiluvälineen, mikä kannattaa ottaa?

Vierailija
04.08.2012 |

Ja tarkoitan muita kuin juoksumattoja, crostrainereita yms isoja välineitä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliselle kuntoilijalle riittää tuon hintaluokan laitteet hyvin, niitä halvimpia 100-200 euron vitpuloita en suosittele kenellekään kun siinä menettää vain ilon kuntoilusta.

Meillä on n. 500 euroa tarjouksessa maksanut kuntopyörä ja eron halvempiin huomaa selvästi. Tätä tulee jopa käytettyäkin.

Mutta koska emme ole mitään megahimourheilijoita tai ammatikseen treenaavia, en usko että tarvitsisimme tuosta kalliimpia laitteita.

Anteeksi et änkeen ap:n ketjuun, mut mulle taas pitäisi olla iso kuntoilulaite.

Olen harkinnut, että tilanpuutteesta huolimatta ostaisin hyvälaatuisen kuntopyörän tai ergometrin. Lisäksi haaveilen soutulaitteesta. Olisiko esim. Kettlerin keskihintaiset (noin 600 e kpl) riittäviä?

Treenaa myös yläkroppaa ja asennolla saa treeniä monipuolisesta, esim. Vinossa työtä tulee eri tavalla kuin normaaliasennossa. Samoin takaperin juokseminen on hyvä treeni myös aivoille

Vierailija
2/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliselle kuntoilijalle riittää tuon hintaluokan laitteet hyvin, niitä halvimpia 100-200 euron vitpuloita en suosittele kenellekään kun siinä menettää vain ilon kuntoilusta.

Meillä on n. 500 euroa tarjouksessa maksanut kuntopyörä ja eron halvempiin huomaa selvästi. Tätä tulee jopa käytettyäkin.

Mutta koska emme ole mitään megahimourheilijoita tai ammatikseen treenaavia, en usko että tarvitsisimme tuosta kalliimpia laitteita.

Olen harkinnut, että tilanpuutteesta huolimatta ostaisin hyvälaatuisen kuntopyörän tai ergometrin. Lisäksi haaveilen soutulaitteesta. Olisiko esim. Kettlerin keskihintaiset (noin 600 e kpl) riittäviä?

Treenaa myös yläkroppaa ja asennolla saa treeniä monipuolisesta, esim. Vinossa työtä tulee eri tavalla kuin normaaliasennossa. Samoin takaperin juokseminen on hyvä treeni myös aivoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka täällä on muuta väitettykin, ei kilo per nilkka niveliä kyllä erikoisemmin rasita. Enemmän rasittaa se ylipaino.

Silloin kun treenasin mm-tasolla, treenattiin jatkuvasti painavilla nilkkapainoilla hyppyjä yms. ja lenkkeilin aina kevyillä nilkkapainoilla. En usko että nivelet siitä on kärsineet.

Vierailija
4/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole niin hanki vaikka hyppynaru tai harjan varasi ja kokeile sillä jumpata kotona. Aika monipuolisia harjoitteita saa kummallakin. Katso montako viikkoa sun innostus kestää. Jos vielä kuukauden tai parin kulutua teet edelleen harjoitteita osta sitten vasta joku masiina kotiin.

Monet ostavat isoja laitteita, jotka vähän ajan kuluttua vain keräävät pölyä ja ovat tiellä. Harva oikeasti jaksaa töllöäkään katsellessa jumpata.

Vierailija
5/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai hulavanne

Vierailija
6/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan päätyä kahvakuulaan ensi alkuun. Kuinka pitkää treeniä ja monestiko viikossa tuolla kannattaisi tehdä? Perusliikkeet on netin kautta tuttuja.

ap

Vierailija
7/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi, että kahvakuula on yks vaarallisimmista. Sillä saa kyllä paikat rikottua. Eli ei suositellut ollenkaan. Jos sillä meinaa, täytyy ohjaajan olla hyvä. Eli ei siis kotiin!

Vierailija
8/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ja tehokas.

Vierailija
9/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten sellaset tarrakiinnityksellä nilkkoihin laitettavat painot. Niitten nilkkapainojen kanssa kun kävelet koko talven, on jalkas ihan erilaiset ensi kesänä. Ja käsipainoja voi nostella helposti vaikka telkkua katsellessa.

Vierailija
10/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula tai sitten sellaiset käsipainot joista saa vaihdeltua painojen määrää.

Vierailija
11/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa muistaa se, että ne rasittavat niveliä. En käyttäisi, sillä ajan mittaan voi tulla sitten ongelmia vaikka jalat timmissä kunnossa olisivatkin.

Kannattaa opetella joogaamaan, tarvitset lattiatilaa pari neliötä ja saat timmin kropan, käyttämällä vaan omaa kroppaa.

Vierailija
12/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten säädettävät käsipainot tai hieman huonompana vaihtoehtona jumppakuminauha, jonka kanssa siis vastusta voi säädellä kireyden mukaan. Punteilla koko yläkropan saa treenattua hyvin, ja askelkyykkyjä yms. jalkaliikkeitä voi tehostaa puntit kädessä. Vatsoja ja selkälihaksia voi treenata tehokkaasti ilmankin. Siksi valintani olisi tämä, monipuolisin laite.

Nilkkapainot voivat aiheuttaa nivelkipuja ja ongelmia, joten niitä en suosittele kävelyyn.

Vierailija
13/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pleikkari ja siihen se tanssipeli.

Vierailija
14/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni, edullinen, ei vie tilaa ja itse sain näkyvät vatsalihakset parissa kuukaudessa! Treenaa samalla myös kehon muita lihaksia.

Vierailija
15/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas suosittelen Gym Stickiä. Itse käyn normaalisti 4 x viikossa punttisalilla mutta jos on jotakin esteitä etten ehdi tai on kevennetty treeniviikko niin Gym Stickillä voi korvat punttitreeniä kotona. Saa koko kropan treenattua.

Vierailija
16/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä kakkosena ovat säädettävät käsipainot. Voimapyörä on turhan yksipuolinen ja samat lihakset saa treenattua kehon omalla painolla hyvin tehokkaasti. Jumppapallo on myös melko monipuolinen apuväline.

Kokonaan ilman välinteitäkin saa melkein koko kropan treenattua hyvin. Melkein voisin sanoa, että kehonpainotreeniä käsittelevä hakuteos on paras kuntoiluvälineeni. :)

Vierailija
17/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hiton monipuolinen niin pieneksi laitteeksi! Ja noita saa ihan markestakin.

http://www.gofitness.fi/gymstick_1

itsellä on toi kulta-versio, sillä saa tosi rankan treenin.

Vierailija
19/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/24 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullinen ja uskomattoman tehokas. Tyhjänä ei vie paljoa tilaa. Toimii myös hyvänä ja selkäystävällisenä istuimena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä